Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1063 ggr
blomma12
2018-11-01 20:07

Ni som haft extremt gravidillamående

Jag lider av extremt gravidillamående och har sedan mitten av v.6 spytt hela dagarna och nätterna, varit sängliggandes och mår väldigt illa konstant dygnet om. Även fått åka ut och in från akuten pga uttorkning och fått dropp. Är nu i v.12 och mår precis lika illa, spyr hela dagarna och helt sängliggandes. Man säger ju att det brukar vända kring v.12, men för mig känns det fortfarande precis lika illa. När har det vänt för er? Behöver hopp, man blir ju knäckt av att må såhär… PS. Äter mediciner flera gånger om dagen mot illamåendet samt åksjukearmband, men mår fortfarande kasst.. DS

Annons:
Cilla89a
2018-11-01 20:35
#1

För mig vände det i vecka 15-16 nånstans. Men jag var inte så ohyggligt dålig som du beskriver att du är..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

blomma12
2018-11-01 21:03
#2

#1 Okej, får hoppas det vänder då för mig med senast. Det är ju både fysiskt och mentalt jobbigt att må såhär så väldigt länge 😞

Tassen94
2018-11-02 09:45
#3

Vecka 16 började jag må bättre!

Börjar_nu
2018-11-02 10:49
#4

Har också åkt in och ut på akuten och legat och fått dropp någon timme. Har även blivit inlagd för uttorkning. Kunde inte gå och fick åka rullstol på avdelningen. Fick 10 liter dropp den omgången för kräkte ca varje timme… Jag är i vecka 26 nu. Mår fortfarande fruktansvärt illa vissa perioder på dagen och kräker fortfarande dagligen. Medicinen hjälper tyvärr inte helt när det är som värst och blir bara sängliggande. Men det är ju lite bättre än innan för har inte behövt åka in på sjukhuset och få dropp på ett tag.

Pratade med barnmorskan och läkaren och hon sa att för de flesta så går det över men för vissa så håller det i sig hela graviditeten. Jag har ställt in mig på att jag inte kommer må bättre utan att jag kommer må illa hela graviditeten… Sen blir det bara en bonus OM det går över.

blomma12
2018-11-02 11:19
#5

#3 Så skönt!! Hoppas jag har samma tur!✊🏻 #4 Ja precis samma för mig. Vart inlagd och då körde de runt mig i rullstol med.. Inget kul alls😞 Hur orkar du må såhär? Hur gör du för inte bli knäckt? Har ju ”bara” mått såhär i 6 veckor men känns som man bara vill gråta typ, tycker det är så mentalt jobbigt att inte kunna lämna sängen alls och bara må extremt dåligt HELA tiden.. 😞

Vinternos
2018-11-02 12:57
#6

Är i vecka 34 och har haft hyperemesis sedan vecka 6. Det är dock väldigt ovanligt att ha det hela graviditeten.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
mollyt
2018-11-03 12:55
#7

Jag har ingen personlig erfarenhet men min kollega spydde sig hela vägen fram till förlossningen med hennes extrema illamående - men vad jag förstod så är det väldigt ovanligt. Jag hoppas att du mår bättre snart!

blomma12
2018-11-03 20:45
#8

#6 #7 Jobbigt att spy varje dag fram tills förlossningen, då är man ju helt slut redan långt innan barnet kommer 😞 Tack! Hoppas jag med✊🏻

RoxannaS
2018-11-10 19:59
#9

Jag har haft 2 hyperemesis graviditeter. Första var det dropp hela tiden i början. sen fick jag ondansetron och klarade mig hela vägen till förlossningen. Denna gången så var det dropp, ondansetron, primperan och lergigan comp och jag kräktes ändå. Hela graviditeten. Fick till slut igångsättning vecka 37+3 pga detta samt lite annat. Så se till att få hjälp!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
blomma12
2018-11-11 18:54
#10

# Blev inlagd igen nu och fick ligga 8 dagar med dropp igen.. De höjde dosen ondansetron och även högre Primperan dos, samt ökade lergiganen. Klarat mig senaste dagarna nu från att spy upp allting iallafall.. Hoppas den nya dosen funkar nu✊🏻

pernillaa
2018-11-11 19:12
#11

Nu lider inte jag av extremt illamående men är lite nyfiken, har ni varit tvungna att berätta det tidigare än ni tänkt för omgivningen eftersom det inte gått att dölja då det påverkat er så hemskt?

Ha en bra dag! // Pernilla

RoxannaS
2018-11-12 06:06
#12

#11 Ja för några som jag träffade ofta i början. Tex min förskolelärare på lastbil. Behövde ofta stanna å kissa å sånt. Klarade mig dock från å spy där så de var skönt. :) plussade bara några veckor innan uppkörningen haha. så jag tog mig igenom innan de blev för illa


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
blomma12
2018-11-12 11:51
#13

#11 Fick berätta för familjen i v.7 när de märkte att min ”maginfluensa” (som jag skyllde på först😆) inte försvann, hade annars tänkt vänta tills v.12 med berätta. Även de närmsta vännerna fick jag berätta för rättså tidigt varför jag låg på sjukhus etc.

Annons:
Upp till toppen
Annons: