Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 4155 ggr
[Vecka18]
2018-11-01 00:44

Hjälp? Vecka 18 rosa flytningar

Jag upptäckte precis jag har tjocka nästan klumpiga flytningar nästan helgula och vitt sen är det som små små inslag av rosa, det är inget annat (ännu) jag är i vecka 18 hade blödningar tidigt i graviditeten men kollat senast i vecka 15 o då var allt fint. Är detta väldigt onormalt? Ska man kolla upp det? Missfall?

Annons:
Sparven88
2018-11-01 03:44
#1

Annorlunda flytningar hade jag också under mina graviditeter. Slemhinnorna är ju så sköra i underlivet när man är gravid, har du haft sex nyligen? Med första barnet blödde jag alltid efter sex. Men är du orolig (vilket man är under hela graviditeten..och även sen när barnet fötts ;) ) så ring till din BM. Jag tror inte att det är nägon fara, så länge du inte blöder massor med stora klumpar i. Lycka till! ❤

[Vecka18]
2018-11-01 03:57
#2

Hej, ja konstigt med det gula men luktar inget konstigt sen är det också mycket vita flytningar så verkar blandat. Verkar som det rosa som var ganska litet av var som små "strimmor" i resten av flytningarna, jag tittade ganska noga dock. Usch vad stressad jag blir ska sluta kolla efter. Man märker väl av om man får en mer kraftig rosa flytning på pappret! eller allvarlogare blödning… men läst både negativa OCH positiva historier oavsett. Verkar som detta blir en grav med mycket blödningar dock även fast detta hitils typ är inget jämfört med hur jag hade de i början. har dock inget sex nu, men jag har ganska lätt för blödningar oavsett (kanske inte i vaginan dock??) känns som om jag gör ett ultraljud får jag för tillfället "frid" men sedan kanske ngt händer sen ändå liksom.. Jag gjorde ju ett i vecka 15 och då var det fint. Hur ser ett missfall ut OM man får det i vecka 18? fostret ska ju ändå vara runt 20 cm så måste ju inte gå att missa. 

Ska försöka ringa bm

och TACK

[Devya]
2018-11-01 10:38
#3

Jag blödde i vecka 20 och då kom det ordentligt med klarrött blod och inte bara rosa flytningar. Inget var dock fel och jag är nu i vecka 36+3.

Xicilia
2018-11-01 18:30
#4

Jag har i v 12 nu också haft rosa flytningar.

Upp till toppen
Annons: