Annons:
Etikettallmänt
Läst 1614 ggr
Sandiy
10/30/18, 4:16 PM

Mvc på annan kommun?

Får man gå på en mvc som inte tillhör ens kommun? Grejen är att min förra bm har slutat här och börjat på kommunen intill. Jag är inte nöjd med dom som är här och eftersom ja hade mkt problem sist så hade de varit skönt o ha min gamla bm då hon var SÅ bra!

Annons:
Sparven88
10/30/18, 5:43 PM
#1

Här i Västra Götaland är man fri att välja mvc vart man vill. Jag bor i ett samhälle som tillhör en kommun, men valde en mvc i en annan kommun. Kör på, speciellt om du trivdes bra med din bm! :) Det är guld värt!

Carrosh
10/30/18, 5:59 PM
#2

Så länge det är inom samma landsting så ska det inte vara några problem, men du kan ju alltid höra av dig till landstinget och fråga.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Sarah
10/30/18, 9:12 PM
#3

Vården ligger på landsting. Så ja, kommun inom landstinget är definitivt inga problem

mollyt
10/31/18, 8:39 PM
#4

Jag har aldrig ens tänt på det, haha! Jag bor ju i en kommun utanför Stockholms innerstad men gick på MVC inne i stan vid min förra graviditet då det passade smidigt "till och från jobbet". Nu har jag valt att gå på MVC i min hemkommun men det är bara för att jag aldrig är i stan annars längre (föräldraledig) annars var jag väldigt nöjd med min förra MVC.

Surpan
11/1/18, 6:58 AM
#5

Ja här i Stockholm är det jättevanligt att man går i en annan kommun, jag gjorde det själv när jag var gravid med sonen. Många jobbar i en annan kommun eller har närmare över kommungränsen till en annan MVC än sin "egen".

/Surpan

Upp till toppen
Annons: