Annons:
Etikettertipsråd
Läst 2547 ggr
Rafflan
2018-10-30 00:22

Tips på bay shower-presentkorg?

Min kompis nämnde i förra veckan att hon inte fick någon baby shower. 
Idag födde hon bebisen, tänkte man kanske kunde köpa någon form av present korg eller liknande som "ersättning" för att hon inte fick någon baby shower.
Några tips vad som kan vara kul att få/vad vi kan köpa i present korgen?

Vi vill ju inte ha någon baby shower nu när lillen är nyfödd :/
Vi umgås inte på fritiden så antog ju att hennes kompisar skulle ordnat en baby shower :/

Annons:
[Devya]
2018-10-30 07:22
#1

Har det faktiskt blivit en thing det här med att ha en baby shower? Det är väl inte särskilt svenskt utan mer amerikanskt.

Börjar_nu
2018-10-30 09:10
#2

Trodde inte det var något man förväntade sig att få?
Jag vill i för sig inte ha någon babyshower och har sagt till min sambo och mina närmsta vänner ifall de tänkte ordna någon. 

Men du kan ju alltid lägga köpa någon filt och kanske någon billig body från H&M. Lägga fint i en liten korg med någon napp?!. Cellofan runt om och band. Allt blir mycket festligare med cellofan :) :)

mollyt
2018-10-30 15:48
#3

Hehe, jag håller med om att det är något man inte kan förvänta sig i Sverige (ännu?) då det inte slagit genom. Men men det är en annan diskussion.

Det vanliga på babyshowers är väl de här tårtorna av rullade blöjor (googla blöjtårta så får du se). Sen kanske någon present som en liten skallra, snuttefilt eller annan leksak. Jag har uppfattat överlag att det är vanligt att man VILL GE bort kläder - men jag tyckte det var så tråkigt när min dotter var liten för hon fick en hel del kläder som vi aldrig hann använda då de växer så himla fort. Mycket av det vi fick bad vi om kvitto på och bytte till större storlekar men det känns ändå lite onödigt tycker jag. Då är det roligare med en skallra eller något som man kan spara och ha som minne länge.

MonicaLagerquist
2018-10-30 19:09
#4

jovialisk

Stolt ägare till fem La permer

Förväntansfull
2018-10-30 21:35
#5

Jag skulle nog vilja säga att det slagit igenom här i Sverige nu också, Mer eller mindre ALLA som jag känner som fått barn inom en 5 års period har haft babyshower (jag varit delaktig i den) och så ser man ju även sjukt många på sociala medier att de har babyshower. Så helt ärligt så förväntar jag mig en ”tillbaks” då ja lagt ner mycket tid åt andra för att överraska( trots att jag mått dåligt över mina missfall ) . I min värld är det viktiga inte att köpa massa saker utan att de närmsta vänner/familj träffas innan bebis kommer o kanske har några lekar ang bebis. Blöjtårta kan jag tycka är ett ”måste”, roliga är dem att göra också o ser så fina ut :) Men kanske nån napp, skallra, bitring, snutte, nån liten leksak, gosedjur är förslag vad jag vet vi gett till den blivande mamman. Nu låter de som jag tycker att det är obligatoriskt att ha babyshower men det är de ju absolut inte, vissa vill ju inte ha de heller :) Men personligen tycker ja de ör trevligt att samla ens nära o kära :)

Upp till toppen
Annons: