Annons:
Etikettallmänt
Läst 1247 ggr
[mickeyrafckup]
10/28/18, 6:54 PM

Gravid och ingen aptit??

Får typ panik för jag har ingen aptit jag tycker inte om någon mat alls.. jag är gravid i vecka 18 snart :( för att beskriva vad jag ätit idag så är det 3 ägg(omelett) en hel del gröna ärtor, 1 banan, lite flingor med mjölk och jag lyckades tvinga i mig några tuggor pasta men det var så äckligt att jag var tvungen att stoppa mig själv från att äta, blir så stressad för jag vet jag måste få i mig mer. mitt kalori intag idag sammanlagt kanske ligger någonstans på 1000 har inte räknat exakt men jag har svårt att få det till mer än 1500 och då har jag verkligen försökt tvinga i mig mer mat, jag har under lång tid under denna graviditet ätit alldeles för lite haft hypersemis och spytt och bara gått ner under dem första 12 veckorna, och efter det har jag kvar äckel för mat fast får i mig mer och spyr aldrig hitils.. är bara orolig det ska påverka fostret. tips ngn?

Annons:
shia
10/28/18, 7:11 PM
#1

kan du inte dricka typ näringsdrycker?

Tassen94
10/28/18, 7:21 PM
#2

Min aptit var också dålig, slutade spy och må illa i vecka 16. Men tog några veckor till att få tillbaka aptiten. Jag drack Fortimel Energy näringsdryck med vaniljsmak som jag köpte på Apotea. Snordyrt, men går att få på recept av läkare och dietister så blir det billigare.

[mickeyrafckup]
10/28/18, 7:26 PM
#3

Så näringsdrycker är OK då? jag vet inte vilka man får ta när man är gravid eller inte, dem brukar ibland ha lite info texter kring det att man ska rådfråga vårdpersonal först.. men jag hade gärna velat ta det annars för att få upp energin, vet ngn vart man kan fråga o ta? Fortimel energy hade du tagit #2?

[Thiah]
10/28/18, 8:05 PM
#4

#3 gå till apoteket så hittar du mängder du kan dricka :)

[mickeyrafckup]
10/28/18, 9:01 PM
#5

vet ngn om mamman tar skada före fostret? har hört det ska gå ganska långt för forstret ska ta skada?

Upp till toppen
Annons: