Annons:
Etikettallmänt
Läst 872 ggr
Sandiy
2018-10-27 11:44

Symptom

Har ganska länge haft ömma bröstvårtor. Någon dag ömma de inte lika mycket men kom tillbaka sen. Men nu har de slutat helt o får typ panik att graviditeten avstannat :( Spydde imorse som vanligt o mår fortf lite illa. Har molvärk till o från.. Kan ömma bröst komma o gå? Samt symptomen? Är i v5+5 bara.. Vi tänkte berätta för sambons familj då vi äntligen är samlade alla vilket vi inte kommer vara förrens januari nästa gång :/ nu blev ja osäker på om man ska berätta :(

Annons:
Guldko
2018-10-27 11:52
#1

Mina symptom har kommit och gått från dag till dag. Är nu i vecka 13. :)

Emmmm
2018-10-27 12:47
#2

Jag har inte fått ömma bröst ännu och är i vecka 5+6, men när jag väntade sonen hade jag väldigt ömma som i princip försvann från en dag till en annan i vecka 8. Men sonen mår bra och allt gick bra så tror det är vanligt att det kommer o går. Själv är jag orolig att något är fel för mår så bra, bara lite extra kissinödig och trött :)

Förväntansfull
2018-10-27 14:37
#3

Det försvann några dagar för mig med och även mitt jobbiga illamående försvann i två dagar för att sen komma tillbaks med dubbel styrka ;)

Xicilia
2018-10-27 16:39
#4

Jag har också haft pendlande symtom. Det behöver absolut inte betyda något. Men jag vet hur orolig man blir.

oh-la
2018-10-27 19:00
#5

Symptomen har pendlat med båda barnen, både när jag väntade dottern och nu med sonen. Den senare är jag i v 22 med nu. Symptomen kan absolut pendla utan att det betyder något alls.

[Devya]
2018-10-28 09:20
#6

Det här med symptomen varierar så du kan ju inte gå efter det alls. Det är upp till dig om du vill berätta men jag tycker att det är lite väl tidigt att berätta om man bara är i vecka 5. Men om du känner att du även orkar berätta för dem om något förrän fel så är det bara att köra på. Min bästis berätta åt många vänner och bekanta i början och ångrade det sen få hon gick missfall i vecka 11. Det blev alltför tungt för henne så hon bestämde sig för att nästa gång berättar hon först då hon är längre fram i graviditeten. Andra föredrar att berätta tidigt så att de får det stöd de behöver om något skulle gå fel. Så det där att berätta tidigt beror på dig själv helt och hållet. Finns inget rätt eller fel egentligen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: