Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 12070 ggr
mollyt
2018-10-18 20:46

Vi som planerar barn 2019 #3

Här kan ni fortsätta Från mobilen kunde jag inte fixa länken, men här finns gamla tråden: https://gravid.ifokus.se/discussions/5b3d4a0d8e0e742700001a47

Annons:
NinniH
2018-10-19 09:12
#1

Ugh, varför kan jag inte få se en normal fin stegring för? Istället för en massa svaga streck. 🤐 ÄL+12 och morgonens streck är snäppet svagare än det jag tog igår vid lunch..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sandiy
2018-10-19 09:45
#2

#1 kan de va så att du testar starkare på dagen? För jag vet att mina test med morgon urin alltid var svagare än om jag tog runt 12 på dagen!

NinniH
2018-10-19 10:02
#3

#2: Jag ska prova och se. Har jag tur är det så, har jag otur kommer det fortsätta minska i styrka.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-10-19 14:47
#4

Ingen tur med test mitt på dagen heller. Fortfarande svagare än igår. 😕 Även om det fortfarande finns chans, så kommer jag ändå ställa in mig på nytt försök. Magkänslan säger att det inte går vägen denna gången heller.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-10-19 15:04
#5

#4 fy så tråkigt isåfall! Såg ditt test i #7 i tolkningstråden och det syntes ju utan större problem, brukar ju va svårt att få svagare streck på bild även om en själv ser dem i verkligheten menar jag :(

Onskanomfemman
2018-10-19 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Äntligen! Då slipper jag fundera mer.. bf i juni. 😍 Hoppas det går vägen.

Annons:
Sandiy
2018-10-19 19:14
#7

#6 Grattis! :)

Tassen94
2018-10-19 19:47
#8

#6 Grattis!!

Emmmm
2018-10-19 20:07
#9

Grattis!! :)

NinniH
2018-10-20 11:18
#10

#6: Grattis!

Här går det inte lika bra tyvärr. Hann knappt få se ett svagt streck innan det slog om till negativt igen.. Bara vänta på mens på måndag eller tisdag nu då. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-10-20 19:29
#11

Är på dag 38, ingen mens men tagit negativa tester. Tråkigt. Räknade ut att jag haft mens 7 gånger på ett år nu, och vi har om en vecka försökt i ett år. Om jag ska ha mens kan den ju gärna komma nu så vi kan börja ta våra prover inför utredningen, känne jag.

Sandiy
2018-10-20 19:34
#12

#11 men har du oregelbunden mens så ska du kunna ta blodproverna när som :) stod iaf så i våra papper vi fick hem!

teezan
2018-10-20 20:51
#13

#12 jaså? Vi fick inga papper förutom remisser, men på mötet vi hade skulle några prover tas dag 2-4 i menscykeln och sedan något mer samt gynundersökning för ägglossningskoll” dag 21. Det verkade viktigt då hon skrev det särskilt på varje remiss och även tog det muntligt ett par gånger. Däremot kan min sambo göra sina prover när han vill, han måste bara boka tid för inlämning av spermaprov. Fungerar olika verkar det som, fast man borde väl kolla samma sak?

Annons:
NinniH
2018-10-20 22:41
#14

Nu är jag riktigt förvirrad faktiskt. Svagt positivt i förrgår, negativt (alt extremt svagt) igår och nu helt plötsligt är det svagt positivt igen. 🤔 Tempen är sakta men säkert på väg neråt verkar det som och magen känns "mensig". Återstår att se vad som hänger i morgon. Tror mest bara det blev något tillfälligt, innan det är tillbaka till negativt och mensen kommer..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sandiy
2018-10-20 22:50
#15

#13 skumt.. på vår lapp stod det att man ska lämna prover 21-23 efter mensens första dag men har man oregelbunden mens så kunde man lämna provet när som helst. Och efter vi lämnat blodproverna inkl spermaprov skulle vi höra av oss till dom och sen skulle dom gå igenom svaren o kolla äggledarnas funktion osv.

teezan
2018-10-22 08:54
#16

#15 ja, lite skumt faktiskt. Vi bokade in en tid till om ungefär en månad, så vi skulle hinna ta proverna och gå igenom dem, om jag nu får min mens i rimlig tid, annars behöver den eventuellt sättas igång. Trodde jag fick mens igår, men nepp! Har testat mig lite väl mycket senaste tiden, har aldrig varit sån tidigare men nu har jag dels många tester, är över tiden om man ser på snittet det senaste halvåret och vill bara helt enkelt väldigt mycket att det ska bli positivt att jag bara kör på.

teezan
2018-10-22 20:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Kom ihåg nu att jag inte gillar babyplans testa tidigt då det blir ett lodrätt streck också (som inte betyder att det är positivt). Men alltså, jag börjar bli knäpp av allt detta testande och analyserande för jag börjar ju se streck på allt om jag kollar tillräckligt noga ;) tillexempel kan jag se något extremt svagt på detta, men jag tror faktiskt att det är det där förbannade extrastrecket i mitten som förvillar min syn 😂 Men jag lever på hoppet! jag är inne på dag 40 och den längsta cykeln det senaste halvåret var på 44 dagar, så jag tänker typ att denna månaden blir något liknande. Jag är sjukt less nu i alla fall.

Tassen94
2018-10-22 20:44
#18

#17 Tycker mig ana ett streck till, supersvagt dock! Brukar du få spökstreck?

teezan
2018-10-22 21:06
#19

#18 nej, det har aldrig hänt! Alltså hjälp, min sambo såg också nåt, hoppas det inte är spök! Hoppas, hoppas!

NinniH
2018-10-22 21:08
#20

#17: Ser utan problem ett svagt streck. 🙂 Hoppas det blir starkare för dig.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
2018-10-22 21:44
#21

#20 tack! Jag hoppas också, känner mig nervös över att det kanske slutar i en blödning ändå, men det blir man ju alltid. Vågar ju inte ta ut något än, det är nog väldigt tidigt med tanke på att det är ett testa-tidigt test. Nu när det torkat lite syns det tydligare, det utgår från mitten med en prick som är grårosa typ och sen ett svagt streck rakt igenom den pricken. Men som sagt, avvaktar med att fira. Nu blev det visst lite tolkning av test i denna tråd 😛

teezan
2018-10-22 22:04
#22

#17 får rätta mig själv här, menar inte lodrätt utan vågrätt ;)

SandraN92
2018-10-23 09:53
#23

#17 jag ser definitivt också ett svagt streck hoppas hoppas att det blir starkare snart 😍

teezan
2018-10-23 11:06
#24

#17 tack, lever på hoppet här. Fast det hoppet är lite svagare idag då jag med morgonurin inte kunde se någonting, och det var ett likadant test. Testet från igår har fortfarande sitt streck kvar, som syns i alla vinklar. Eftersom det är så tidigt tänker jag att det finns två alternativ: antingen är jag helt enkelt inte gravid (längre? Eller så reagerade just det testet på något annat), eller så kanske just jag testar positivt lättare på kvällen än på morgonen. Har dock alltid hört tvärtom så den teorin håller kanske inte… Jag borde kanske avvakta med att testa några dagar? Trodde jag var gravid en hel kväll och natt i alla fall, har varit så uppe i varv att jag knappt kunnat sova. Nu känner jag mig mest förvirrad över gårkvällens test. Har aldrig fått något som ens påmint om ett streck på något av alla test jag tagit det senaste året. Lite frustrerande med så tvetydiga resultat.

Sandiy
2018-10-23 11:15
#25

#24 jag har alltid testat svagast med morgon urin. Så ta ett till ikväll :)

teezan
2018-10-23 11:25
#26

#25 åh jag hoppas det är så för mig också. Känns som jag inte kommer våga göra ett test ikväll, är väldigt rädd att det också blir negativt. Tänk vad skönt att slippa göra utredning och behandlas med hormoner och allt det där. Det är ju komiskt om det blir så, verkar vara ett relativt vanligt (eller det verkar ju hända titt som tätt) fenomen, att folk blir gravida när de sökt eller är under utredning. Nu hade jag ju dragit ut på det jättelänge också.

teezan
2018-10-23 18:05
#27

Nä, tog ett för en stund sedan men såg ingenting. Eventuellt dålig koncentration på urinen men känns ju lite jobbigt. Får nog avvakta några dagar nu för att få ett mer tillförlitligt resultat, kan ju blivit något knas igår. Har ju ingen aning när BIM är heller.

Annons:
mollyt
2018-10-24 07:45
#28

#24 jag har också testat svagare på morgonen! Så ge inte upp ännu, men bäst att vänta några dagar såklart även om det är jobbigt att vänta!

teezan
2018-10-24 11:06
#29

#28 ja, nu lugnar jag mig lite. Blev negativt tidig kväll igår och mina tidiga testar är nu slut så jag har beställt nya. Känner inga symptom men blöder inte heller så vet inte vad jag ska tro. Läste på billiga-testers hemsida (där jag köpte testen) och det stod såhär: ”I början av en graviditet är det inte heller ovanligt att hCG-koncentrationen kan variera något i olika urinprov; särskilt i de 1-2 första veckorna av en graviditet, och det kan då medföra skiftande resultat på graviditetstesterna.” Så en väldigt liten gnutta hopp kanske finns ändå.

NinniH
2018-10-24 13:10
#30

Idag kom äntligen mensen. Det var väl inte vad jag helst ville, men när jag ändå visste att det inte skulle gå vägen är det skönt att den kommer så vi kan försöka igen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-10-24 13:37
#31

#30 ja, ibland är det faktiskt bättre än att gå och leva i ovisshet, hoppas på bättte lycka nu!

teezan
2018-10-24 14:07
#32

Placebo-effekt eller vad? Ända sedan det svaga testet i måndags inbillar jag mig symptom emellanåt, tror jag. Är väldigt hungrig och trött, och nu idag känner jag stickningar långt där nere. Vet inte om jag kanske brukar ha så innan mens så jag avfärdar dessa ”symptom” ändå. Har varit väldigt irriterad både igår och idag men kan ha varit de negativa testerna som dragit ner mig lite. En komisk sak OM jag mot alla odds skulle vara gravid är att så tidigt som natten till i söndags drömde om trillingnöt som finns att köpa i naturgodiset på maxi i stan, alltså det var en riktig craving, haha! Övervägde att åka 4 mil tur och retur endast för denna godisbit 😅 gjorde det inte men tänkte på morgonen att detta var nog en craving (gravid eller inte). Är fortfarande väldigt sugen.

teezan
2018-10-26 18:18
#33

Fick ett lika svagt idag… eller jag tog det nu ikväll, la in i tolkningstråden… men det kanske inte bådar gott då det inte direkt ökat i styrka vad jag kan se? Känner mig väldigt förvirrad eftersom det inte ökat och eftersom jag tagit helt negativa tester emellan 🤔

SandraN92
2018-10-26 18:49
#34

#33 Jag tycker att det ser positivt ut när jag kollade på testet som du la upp i andra tråden. Så otroligt svårt med test när jag blev gravid med min son testade jag positivt sen blev det helt plötsligt negativa tester i flera veckor fyra veckor efter mitt positiva test fick jag ett nytt positivt så jag trodde jag hade haft ett missfall men det visade sig på ultraljudet sen att det aldrig hade varit ett missfall utan jag hade varit gravid hela tiden så jag har otroligt svårt att lita på grav test efter det. Drömmer om att mensen eller i alla fall att jag ska få min första ägglossning efter graviditeten snart jag känner molvärk i magen har gjort det i några dagar och värk i ryggslutet påminner verkligen om mensvärk men kan ju lika gärna vara att jag längtar för mycket så kroppen tror att den ska ha mensvärk 😩 Men jag lever på hoppet! 😀

Annons:
teezan
2018-10-27 03:34
#35

#34 du hade rätt! Fick ett tydligt streck nu med predictor early, där fanns inget utrymme för tolkning, det blev ett rosa och tydligt streck inom tiden. Fattar inte riktigt men jag är alltså gravid igen, med ett syskon till tösen ❤️ Håller tummarna för att din kropp kommer igång snart så ni kan börja er verkstad!

SandraN92
2018-10-27 06:10
#36

#35 Stort grattis så underbart med ett syskon! 😍💕

Sandiy
2018-10-27 08:32
#37

#35 Grattis!! 😁

Sarah
2018-10-27 08:54
#38

Grattis teezan, vad roligt!

teezan
2018-10-27 22:32
#39

#36 #37 #38 tack så jättemycket!

Aftonstjärna
2018-10-28 18:59
#40

Grattis teezan, glad för din skull!!

teezan
2018-10-28 20:12
#41

#40 tack ❤️ Hur går det för dig? Kommer ni fortsätta försöka?

Annons:
Aftonstjärna
2018-10-28 22:29
#42

#41 Vi försöker fortfarande. Positivt på ÄL test igår. Men inte varit gravid sen i maj nu. Myst igår & idag. Som det ser ut nu kommer jag inte beställa hem fler ÄL tester. Har väl ca 3 digitala kvar. Kommer inte skydda mig mer, så man kan ju säga att vi försöker även i framtiden. Men inte så aktivt som nu, chansen åldersmässigt minskar varje månad. Jag kommer bli galen att försöka år efter år, & det är ju onödigt när jag redan har fyra. :) Stort lycka till med din graviditet! Typiskt att jag inte också blev gravid samtidigt, nu när vi följts åt ett år! :)

Onskanomfemman
2018-10-30 17:21
#43

Lyckan var inte långvarig.. i förrgår samma dag dessutom som vi fick veta att en nära bekant är gravid förlorade vi våran.. Glad för deras skull såklart även om jag är nere för vår egen. Suck. 😞

Aftonstjärna
2018-11-01 15:51
#44

#43 Tråkigt att höra. Jag beklagar! :(

teezan
2018-11-01 17:15
#45

#43 ja, verkligen tråkigt för er ❤️

Torven12
2018-11-03 17:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hjälp en vilsen tjej

mollyt
2018-11-03 21:37
#47

#46 Det finns en tråd för hjälp med tolkning av test. Men jag skulle säga att det där är positivt!

teezan
2018-11-04 03:27
#48

Jag är tillbaka här, det blev missfall 💔 Kan man vara säker på att allt kommit ut när man fått ett negativt test? Jag blöder ju fortfarande, det kan säkert ta ett tag, så lite kanske är kvar men inte så pass att det ger positivt test..? Vet inte om jag kommer orka utredning eller försöka igen, det känns bara hopplöst att ha försökt i ett år och så blir det missfall. Ska det ta ett år till? Blir det missfall igen? Det stressar mig att tiden går, vill egentligen inte ha för långt mellan barnen, men man får ju inte välja. Men kommer vi ens kunna få fler barn? Är det något fel på mig? Jag har ju pcos redan och det skulle inte förvåna mig om det är mer som spökar. Mycket tankar snurrar.

Annons:
mollyt
2018-11-04 08:06
#49

#48 Så himla tråkigt att höra! Om det är någon tröst så tog det oss också lång tid att bli gravida en första gång för småsyskon, men efter det missfallet så tog det bara 3 månader innan jag var gravid igen (förvisso slutade det också i missfall) men sen blev jag gravid igen utan mens mellan ens. Är nu i slutet av vecka 38. Så bara för  att det tog lång tid en gång behöver det inte dröja lika länge mellan varje gång. 

Inför min sista graviditet så hade jag börjat smörja med en sådan hormonkräm med progesteron, jag vet inte om det hade betydelse eller om det var placebo.

Aftonstjärna
2018-11-04 10:19
#50

#48 Åh nej, så himla tråkigt!! Eftersom ditt gravtest redan visar negativt borde kroppen återhämta sig snabbt. Du kan ju faktiskt bli gravid igen om några veckor. Håller tummarna!

NinniH
2018-11-04 11:32
#51

#48: Nej, vad tråkigt! Säger som Aftonstjärna, att om ditt test visar negativt borde kroppen återhämta sig relativt snabbt. Åtminstone håller jag tummarna för det. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-11-04 11:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Dag 12 och jag tror nog det blir tidigare ägglossning denna gången. Ganska stark molvärk och till och med lite ömma bröst, vilket jag inte brukar ha. Provade nya ägglossningstest, som ska kunna läsas av i mobilen med hjälp av en app. Tja, det funkade ju sisådär - appen började krångla ganska fort. Den tycker fortfarande att jag har låg fertilitet, fastän dagens test ser ut såhär. 🤪 Så den litar jag inte nämnvärt på faktiskt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-11-04 21:49
#53

#49 till viss del är det en tröst, även om det inte är säkert att det blir så för mig, men tack ❤️ #50 #51 ja, får hoppas den kommer igång igen snart ❤️ hoppas allt kommit ut för jag blöder i stort sett ingenting längre, det är bara brunt. Tycker det känns märkligt om ett missfall bara varar i knappt tre dagar och med så sparsam blödning, då har jag verkligen kommit lindrigt undan. Är ändå lite rädd att det inte är över och att det ska börja störtblöda och göra ont, har nämligen i stort sett kommit över det redan just för att det varit ett väldigt ”enkelt missfall”. Har kunnat sörja och resa mig med bra stöd omkring mig. Hade det gjort ont hade det känts mycket värre då fokus legat på det och funnits där som en smärtsam påminnelse. Nu kan jag tänka att det bara är mensen, även om jag vet att jag varit gravid en liten stund. Är väldigt tacksam att kroppen verkar sköta det själv. Av den anledningen har jag inte sökt mig till någon mottagning, men kanske ringer 1177 imorgon och frågar om det är ett normalt förlopp jag har varit med om. Kanske var det bara en kemisk graviditet ändå? 🤔

mollyt
2018-11-05 08:11
#54

#53 ett av mina missfall var också sådär, också tidigt i vecka, men jag blödde rätt sparsamt (som normal liten mens för min del) i 2-3 dagar bara. Hade aldrig ont eller någonting, så jag trodde inte att det var missfall först men testade sedan negativt och insåg att det var det. Mitt missfall innan var i v 10 och då hade jag ont men under kanske…30 min och blödde något mer men fortfarande som mens ungefär. 

Skönt att slippa ha smärta och massa blod som påminnelse, det känns ju tungt som det gör ändå.

NinniH
2018-11-06 12:25
#55

Igår fick jag positivt ÄL-test och det jag tog nu på förmiddagen är också positivt. Verkar som jag helt plötsligt har fått en lite längre peak. Sen om det är macarotens förtjänst vet jag inte, men nog har den nog spelat en stor roll. Om inte annat mår jag väldigt bra när jag tar den, har jag märkt. Även om jag så gott som alltid är trött, vilket tyvärr hänger ihop med min fibro, känner jag mig ändå piggare inombords på något sätt och mer till freds.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Aftonstjärna
2018-11-06 19:36
#56

#53 Alla graviditeter som man inte kan bekräfta med VUL eller UL kallas kemiska graviditeter. De har endast bekräftats med gravtest. Så alla missfall före v 5-6 borde räknas som kemiska graviditeter.

Aftonstjärna
2018-11-07 06:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Då var jag gravid för femte gången det senaste året. Känner mig inte gravid på riktigt förrän testen ökat i styrka. Supersvagt streck idag, men det är ju inte konstigt med tanke på att det är ÄL +10. Känns som om jag väntas missfall om 7 dagar. Varför skulle det bli annorlunda denna gång??

NinniH
2018-11-07 09:17
#58

#57: Vet precis hur du känner. Håller tummarna att det går vägen denna gången. Grattis. ❤️


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rowanmc
2018-11-07 10:56
#59

Vet inte om ni minns mig då jag inte är så aktiv, men fick ju MA i mars och augusti och sen dess har jag ännu en gång blivit gravid. Hsr precis varit på ultraljud där TVÅ små pickande hjärtan fanns, så jag väntar tvillingar och är 7+4 nu. Allt såg jättebra ut, tjock skiljevägg osv. Så hoppas detta får gå vägen nu :-D

Aftonstjärna
2018-11-07 18:06
#60

#58 Tack, tror inte på det riktigt ännu… Om du fortfarande har Wish gravtest hemma kan det vara bra att veta att de inte är så känsliga. Helt tokblankt imorse, men positivt på digitalt. Graviditetskollen blev det ett grått streck på. #59 Ett stort grattis! Vad roligt med tvillingar!

Anonym
Anonym
2018-11-07 18:30
#61

Börjar bli så jobbigt att tiden bara går men inget händer, trodde aldrig att det skulle bli en sån stor grej bara att lyckas bli gravid men har ju såklart insett att det inte är så lätt. 😭Nu är vi bara på tredje försöket men det har tagit en del månader eftersom mina cykler är långa och oregelbundna… Men börjar redan ledsna, lider med alla som försökt mycket längre än oss och alla som fått missfall. 😕

Aftonstjärna
2018-11-08 16:47
#62

Kom på att det nu är två dagar sen jag fick utslag på gravtestet. Tog ett nu, och det har inte ökat någonting. Hela jag känner att det kommer sluta i blödning några dagar efter BIM. Ändå hoppas jag varje gång. Har det inte ökat imorgon bitti är det ju väldigt kört. Ännu en graviditet som inte utvecklas. #61 För de flesta tar det några månader, upp till ett år före man blir gravid. Efter ett år kan man få hjälp om det inte funkar. Hoppas du blir gravid snart!

Annons:
Aftonstjärna
2018-11-08 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Mitt supersvaga gravtest tagit nyss på ÄL +11. Måtte det vara starkare imorgon bitti.

teezan
2018-11-08 17:05
#64

#63 håller verkligen tummarna för dig ❤️❤️

NinniH
2018-11-08 21:12
#65

#63: Håller tummarna!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Angellike
2018-11-08 21:37
#66

Hejsan, jag ska börja med rfsu ägglossningstest efter min mens, som jag har nu. Jag är dock lite fundersam för förra månaden provade jag med clearblue digitalt ägglossningstest men enligt den så hade inte jag ägglossning, jag testade varje morgon samma tid men visade bara tom cirkel. Kan ju va som så att det var fel tid på dagen som jag testa,men jag har även en app som heter flo och vi hade sex kring ägglossningen enligt den men blev inte gravid. Denna gång ska jag testa med rfsu stickor som sagt och ska jag göra testet vid kl 18 varje dag för att det inte ska krocka med jobb osv, och man får inte dricka på ett antal timmar å inte kissa osv, så då räknade jag ut att det skulle bli den lämpligaste tiden att testa på. Men när ska jag börja testa? Om jag inte har helt fel så kan jag börja redan på söndag, och har 14 stickor så det bör räcka. Kan ni rekommendera något? Tips, erfarenheter ? Kram Angel

Aftonstjärna
2018-11-09 05:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Det blir inte starkare än så här. HCG har inte ökat på flera dagar, så tyvärr kommer det inte gå vägen denna gången heller. :(

mollyt
2018-11-09 06:30
#68

#66 Hur lång cykel brukar du ha? Det avgör när du ska börja testa. Att testa på kvällen är bra, många har högre hormon då. När jag använde stickor för ÄL så testade jag också kl 18 för att det passade min vardag. #67 jag hoppas att du har fel angående ökningen. Usch vad jag lider med er!

NinniH
2018-11-09 09:00
#69

#67: Det behöver inte vara kört.  De du testat med de senaste dagarna har väl varit annat märke än graviditetskollen? Olika märken kan visa olika tydliga streck, även fast de har samma känslighet. När jag var gravid med sonen hade testen samma styrka ÄL+11-13 och först på ÄL+14 såg jag en ökning.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
2018-11-09 09:29
#70

#67 dina streck är ändå starka tycker jag, förstår din känsla dock. Hoppas verkligen det går vägen för dig!

Tassen94
2018-11-09 10:03
#71

#66 Om du är osäker så kan du börja testa direkt efter mensen. :)

teezan
2018-11-09 10:26
#72

Hade egentligen inte tänkt använda ägglossningstester men beställde nu 42 stycken från graviditetskollen. Men kommer bara använda dem om det inte medför stress. Sedan hade vi ändå tänkt mysa 2-3 dagar i veckan från och med nu, jag har endast lite spottings kvar sedan missfallet. Hoppas det slutar helt snart (blödde ingenting alls igår men så kom det tillbaks lite idag).

Aftonstjärna
2018-11-09 12:56
#73

#69 Har testat med Graviditetskollen och testet från Wish varje dag. Testet från Wish är ännu svagare. Inget av testen har ökat i styrka. Fick positivt på eftermiddagen ÄL +9, och idag är jag på ÄL +12. Känns rätt kört… Idag har även molvärken försvunnit. Känner mig helt ogravid tyvärr. #72 Ett tips är att ta ett varje morgon på rutin så glömmer man inte. :)

Angellike
2018-11-09 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#74

Så här ser det ut enligt appen Flo, Mensen stämmer in klockrent, kommer samma dag varje månad som appen, kan va nån dag tidig ibland men aldrig diffat på flera dagar eller hoppat över. Nu är det påväg att avta, idag blöder jag knappt nånting men det brukar komma som en liten efterslänts blödning och sen är de slut. Så på söndag tänkte jag kanske är en bra dag att börja på?

Aftonstjärna
2018-11-10 06:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

#66 Det kan blivit negativt för en del har kort stegring. En del kan behöva testa morgon och kväll så man inte missar stegringen. Jag har snabb stegring, går från rund ring direkt till fast gubbe. Fast jag har stegring 1 dygn. Imorse förväntade jag mig att gravtesten blivit svagare. Men de är starkare än igår! Jobbigt det här, man hoppas ju, vill inte ha några större förhoppningar om det inte går bra. Är i vecka 3+6 idag, brukar få missfall ganska exakt i vecka 4+3. Tack ni som peppar mig, betyder jättemycket. <3

Angellike
2018-11-10 08:38
#76

#75 det är lite ovant för mig för detta är första gången i mitt liv som jag använder ägglossningstest, jag har varit gravid 2 gånger tidigare men det är ungefär 10-11 år sedan, och då hade vi sex varje dag 1 vecka efter mensen och jag blev gravid direkt. Det var med min dåvarande partner, men nu vet jag inte om jag och min nuvarande kanske missat ägglossningen, han har inte heller gjort någon gravid vad han vet så vi vet inte hur det är med honom om allt fungerar som det ska. Vi har försökt bara 2 gånger hittills och inte lyckas träffa in, nu ska vi göra ett 3.e försök denna ägglossning och hoppas att jag får stegring. Har du någon erfarenhet av rfsus gröna ägglossningstest om man kan använda det på morgonurin eller måste man göra exakt som det står i testet ? För isf måste jag köpa fler. Och när man får stegring menas det att man ska ha sex så fort som möjligt typ ? När det är som starkast ? Tänkte eftersom det kan va starkt på dagen och eftermiddagen svagt ? Hoppas verkligen att det går vägen, försök att slappna av för stress är en stor faktor, när jag var gravid förut så var jag stressad och orolig varje dag och va livrädd för missfall och när jag var ungefär vecka 8 första gången fick ja missfall å andra gången veckan 10-11 tror jag. Så många år sedan men fortfarande en hemsk tid. Va så ung och var nog inte så medveten om allvaret då. Ta hand om dig själv och må bra :) det är absolut det bästa.

Annons:
Aftonstjärna
2018-11-10 10:29
#77

#76 Har ingen erfarenhet av RFSU ÄL-test tyvärr. När jag har ÄL har jag fått positivt både på morgon och kväll. Men lite lurigt för vissa, det går ju att missa om man bara tar ett om dagen. Brukar använda graviditetskollens ÄL tester, de är billiga och fungerar bra tycker jag. I mitt fall beror missfallen med stor sannolikhet på min ålder. Jag är 41, och risken är skyhög. Tror jag läst att 40% slutar i missfall i min ålder tyvärr.

NinniH
2018-11-10 14:34
#78

#75: Härligt för en ökning, nu hoppas jag att det fortsätter öka. 🙂

4 dagar efter ÄL och jag är redan less på att vänta. 😂 Bara 10-11 dagar kvar innan jag tänkt testa denna gången. Brukar vara otålig, så hittills har jag inte klarat mig från att testa innan BIM. Återstår att se om jag klarar av det denna gången. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-10 17:45
#79

#78 Rätt svårt att vänta när man kan få positivt tidigare. :) Denna gång fick jag svagt streck ÄL +9. Gravid på digitalt ÄL +10. Jag kan aldrig hålla mig…

Aftonstjärna
2018-11-10 18:03
#80

#76 Glömde skriva; ja ni ska mysa när ÄL testet blir positivt. ÄL inträffar 1-2 dagar EFTER positivt test, men det är stor chans att bli gravid genom att mysa dagarna före ÄL. Går rätt snabbt strax efter ÄL att sekretet blir tjockare och det blir svårare för simmarna.

NinniH
2018-11-10 22:04
#81

#79: Det är ju det som gör det svårare. Med sonen fick jag plus på ÄL+11. Men jag är så sjukt less på att få se svaga plus bli negativa innan BIM och det är ju det jag utsätter mig för om jag testar tidigt. Nu har det varit så många gånger att jag hellre är ovetandes, än ser det hända igen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-11 05:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

#81 Det förstår jag, så himla trist! Nu blir det inget mer testade förrän om en vecka. Något är annorlunda med den här graviditeten. Även om jag får missfall har jag tagit mig längre än de förra fyra gångerna. Kanske vågar jag hoppas… Idag känns det på riktigt. Vecka 4+0 idag.

Aftonstjärna
2018-11-11 12:35
#83

Glömde skriva: Till er som använder blå graviditetssticka från Wish: de verkar inte funka riktigt, fick endast ett grått knappt synbart streck idag i samma kiss som ovanstående test. Nu ska jag tagga ner med tester. :) Jag är gravid och ska njuta av det, en dag i tagit.

Annons:
NinniH
2018-11-11 12:42
#84

#82: Härligt att det verkar öka som det ska än så länge! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-11-11 13:21
#85

Jag tänkte att jag inte ska ta ett graviditetstest förrän i typ januari nästa gång, om jag inte fått mens innan dess, behöver inte veta om det skulle bli ett missfall igen. Vore det förresten konstigt om jag börjar känna av nåt som liknar ägglossningssymptom redan nu, dag 10 från blödningens start? 🤔

mollyt
2018-11-11 16:25
#86

#82 jag håller verkligen tummarna nu! Sååååååå hårt!

Lillajaginorrland
2018-11-11 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Har en fundering. Vi planerar en liten knodd, ätit ppiller i ca 10 år. Slutade med dessa i dec-17, fick mensen som vanligt i 7 månader. Sedan försvann den. Hade ingen ägglossning alls. MEN en dag tänkte jag att jag skulle göra ett ägglossningstest (clearblue) detta var alltså 14 okt, nästan direkt blev det en glad gubbe. Vi hade sex 2 dagar innan, på ÄL dagen, och dagarna efter. Har tagit grav tester, fick 2 tester som var väldigt svagt med två streck. Är väldigt trött, öm i brösten, illamående vid måltider, SJUKT mycket flytningar samt en konstig känsla i nedre delen av magen när man trycker lite. Men till saken, gjorde ett till grav.test för ca 1 v sedan, negativt. Hur lång tid ska de ta innan mensen kommer? Den borde väl redan ha kommit.. ursäkta för ett långt inlägg men oron blir bara värre och värre.. lägger in 1 bild på ett av de svaga testet.

mollyt
2018-11-12 09:22
#88

#87 Det beror på hur lång cykel du har, men ca 2v efter ägglossning brukar mens komma om man har en standardcykel. När mensen försvann i somras - vet du att du inte heller hade ägglossning då eller var det bara mensen som inte kom? Har du inte haft mens sedan i somras?

Den bifogade bilden känns så manipulerad i kontrast att jag inte tänker tolka/kommentera den. Men fick du två positiva tester och har nu fått ett negativt men ingen mens/blödning? Förstod jag dig rätt då?

NinniH
2018-11-12 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

ÄL+6 och inga direkta känningar än, men det är ju inte direkt konstigt. Har en del halsbränna idag, men jag har sovit som en kratta så det är nog därför. Insåg häromdagen att min tempkurva denna cykel har många likheter med tempkurvan när jag blev gravid med sonen. Det betyder inget direkt, men är ganska spännande ändå. 🙂 Nackdelen är att fortsätter det se såhär bra ut kan jag nog inte hålla mig från att testa på ÄL+10. 😎

Gröna kurvan är gravidkurvan med sonen och den lila är nu.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-13 12:47
#90

#89 Klart du ska testa, vi andra vill också veta. :) Ursäkta att jag fortfarande är kvar här. Har man fått fyra missfall v 4+3 känner man sig inte helt avslappnad såhär i v 4+2. Har inga direkta symtom heller. Dagarna går långsamt framåt just nu. Försöker tänka på att det är något jag ändå inte kan påverka. Jag tänker inte kasta bort graviditeten genom att oroa mig, dock kommer jag vara orolig tills jag gått över min magiska gräns. Sen är det ingen idé att oroa sig, man kan ju få missfall vilken dag som helt v 7, v 18. Jag ska försöka njuta av den sista graviditeten… efter helgen. :) De gångerna jag fått missfall var plusset tydligare före BIM, och blev svagare på BIM. Nu på BIM fick jag tydliga plus, så är såklart mer hoppfull denna gång. Kan inte låta bli att undra om det beror på progesteronkrämen. Började några dagar före ÄL (fast man egentligen ska börja efter), med dubbel rekommenderad dos morgon och kväll. Tänkte slösa upp den, eftersom den är dyr och jag har två tuber kvar.

Annons:
NinniH
2018-11-13 13:11
#91

#90: Kommer nog ta ett test på fredag, ÄL+10, som det ser ut nu. Är helt medveten om att det inte behöver visa något om det nu gått vägen.

Jag förstår dig helt att du hänger kvar här lite till, speciellt med din missfallshistorik. Jag lär säkert göra samma sak när det väl sker. 🙂

Jag är för övrigt helt övertygad om att min stabila och höga temp nu efter ÄL beror på maca roten. Så om det blir något denna gången som vill stanna, vet jag också vad jag ska tacka. Men nu går jag lite händelserna i förväg känns det som. Först och främst ska jag testa på fredag och se vad det visar, om det visar något.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-13 16:07
#92

#91 Fast jag tycker det ger ro att ta ett test varje morgon från ÄL +10. Så man slipper fundera. Jag brukar inte känna mig nedstämd om det blir negativt. Är man testmissbrukare blir de flesta negativa. :) Jag har ju typ 50 test från Wish kvar, och har inte kunnat hålla mig från testande nu när jag är gravid. Lika bra att göra slut dem. :) Jag känner mig lugnare, jag ser att det blir starkare varje dag. Fast jag vet att det inte är ngn garanti att inte få missfall. För det kan ju inga gravtest visa. I början borde dock HCG öka, blir de svagare blir jag förberedd före blödning. Sen när strecken blivit lika starka är det ändå inte säkert, HCG kan sjunka utan att man ser det. Jag bara väntar på att strecken ska bli lika starka. I de förra graviditeterna var jag tvungen att passera v 5 före de blev lika starka.

NinniH
2018-11-13 20:50
#93

#92: För mig är det väldigt blandade känslor. Får jag bara negativt så gör det inget. Men det är just att väldigt ofta se svaga streck bli negativa som är jobbigt. Därför det är lite tudelat att testa tidigt känner jag. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-13 20:59
#94

#92 Usch, jag vet hur det känns. Har testat positivt kanske ÄL +10 och så försvinner plusset vid BIM. Det är ju fullt möjligt att få missfall före vecka 4+0, eftersom befruktningen sker vecka 2+0. Blödningen kan ju dröja några dagar. Otur att få streck bara, och kanske dumt att testa, men svårt att låta bli!

pernillaa
2018-11-14 22:20
#95

Jag som hållit på och testat länge efter plusset för att kunna förutsäga ett missfall vill bara säga att det kan ge omvänd effekt. Jag fick svagare test några dagar i samband med en liten blödning och flippade ur. Men allt var bra.

Ha en bra dag! // Pernilla

NinniH
2018-11-15 10:13
#96

ÄL+9 och sen igår har jag dels börjat känna mig yr och dels är min hud såpass känslig att minsta lilla kliar (speciellt i ansiktet). Tog ett nytt test idag och det syns fortfarande något. Hoppas det fortsätter öka.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-11-16 21:07
#97

#96 såg ditt test i tolkningstråden men ge inte upp än, det är fortfarande tidigt ❤️ Jag fick mina äl-tester i förrgår och har tagit ett test tre kvällar i rad nu, jag ser redan en ökning så jag hoppas på ÄL inom en vecka, är på dag 15 nu och det känns som kroppen återhämtade sig direkt efter missfallet då den betedde sig som en sparsam mens. Inom två veckor borde jag få ÄL tycker jag. Är så himla otålig! Vill bara försöka nu nu nu! Men vi kör oavsett på sex varannan eller var tredje dag, förlitar mig inte på äl-testerna, och det var så vi gjorde förra månaden och det gick ju bra, förutom att något gick snett senare.

Annons:
NinniH
2018-11-17 13:45
#98

#96: Tack för de snälla orden.

Vet att det är tidigt än, men det är svårt att inte vara pessimist. ÄL+11 och tror jag fick ett svagt streck igen, men kan lika gärna vara inbillning. Brösten ömmar lite lätt och jag har som snuva enbart på morgonen och kvällen, vilket lika gärna kan vara en förkylning.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-11-18 10:44
#99

ÄL+12 och testar så gott som negativt, så nu ger jag upp för denna gången. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-11-18 19:46
#100

#99 det är ändå så konstigt att du är med om detta gång på gång, lider med dig!

teezan
2018-11-18 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Jag tror ju att ägglossning närmar sig men sambon är inte alls sugen ikväll 😞 vi har inte myst på tre dagar, men av mina äl-test att döma lär det väl inte vara ”nån fara” att vänta tills imorgon? Längst ner är idag. Vet att inget är i närheten av positivt, gillar bara inte tanken på att inte få till det minst var tredje dag, nu när jag är så taggad 😛

NinniH
2018-11-18 20:40
#102

#100: Ja, jag tycker det är så konstigt. Börjar fundera på om det verkligen är så att det är ett ägg som inte fäst ordentligt varje gång, eller om jag har en återkommande cysta eller annat som gör att jag får såpass svagt utslag.. Hoppas ha möjlighet att få hjälp nästa år, då vi måste vända oss privat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Mosen26
2018-11-19 15:29
#103

Mens dag nr 3 tappat räkningen hur många gånger vi försökt nu över 1 år iallafall minst, nu lägger jag allt testande på hyllan. Det får bli när det blir om det blir. Besvikelsen varje månad tär på en så.

NinniH
2018-11-20 09:30
#104

Läser en del om överaktivt immunförsvar och hur det kan påverka chanserna till graviditet. Med tanke på att jag både har diverse allergier och dessutom fibromyalgi, är det inte helt otänkbart att det är mitt immunförsvar som gör att ägget inte får fästa ordentligt. Undersöker vad som kan göras åt saken och överväger att prova kinesisk akupunktur, tills jag kan få tid hos den privata kliniken.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Aftonstjärna
2018-11-20 19:13
#105

#104 Visst är det att man har för bra immunförsvar? Jag har också haft en teori att mina missfall också berott på det. Jag är nämligen extremt frisk (trots att jag jobbar med barn). Eller har det inte med saken att göra? Har också diverse allergier. Men nu exakt när jag blev gravid denna gång var jag faktiskt jätteförkyld. Då borde ju immunförsvaret vara sämre tänker jag, när man är sjuk. Var visserligen bara jättesnuvig i tre dagar, men men… ju mer man är sjuk desto sämre brukar ju immunförsvaret bli.

NinniH
2018-11-20 20:42
#106

#105: Det behöver inte vara att immunförsvaret är för bra, utan det kan vara att det fått lite spel också och angriper fel saker. Fanns så mycket att läsa och så många olika teorier om det hela, så svårt att få exakt koll på.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2018-11-20 21:09
#107

#106 Ok, finns det någon lösning? Jag har läst att Charlotte Perelli fick någon behandling för sitt överaktiva immunförsvar, pga av alla missfall. Var det kortison?

NinniH
2018-11-20 21:25
#108

#107: Ungefär lika många "lösningar" som det finns teorier, verkar det som. Vet att en privat klinik I Falun har en pågående studie där de ger en typ av lösning intravenöst vid IVF, för de som har problematik med NK-celler. Läste inte studien till fullo, så kommer inte ihåg exakt vad som stod. Andra lösningar är väl kortison, men har även läst förslag på kinesisk akupunktur + örter och annat.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sarafiaklara
2018-11-21 17:24
#109

Har lagt barnaskapandet på is ett tag. Var ju hos gyn efter blödningar och blev då pepp för att allt såg så bra ut. Tyvärr var inte cellprovet och virusprovet bra utan båda visar på avvikelser. Ska till gyn igen nu på fredag och förhoppningsvis få en mer klar bild av om hur allvarlig det är och om vi kan försöka bli gravida eller bör vänta. Jag har ägglossning i på måndag enligt appen så om vi får klartecken från gyn blur det en trevlig helg iaf ;)

Sarafiaklara
2018-11-23 16:24
#110

Var precis hos gyn och hon tyckte vi kunde vänta med att försöka tills vi fått svar på proverna hon tog idag. Hon hittade nån fläck som hon tog prov ifrån så det är bara att hoppas att det är ok. Gjorde jävligt ont att ta proverna, känner mig lite skakis nu efter. Gyn sa att vi får träna på barnaskapandet den här ägglossningen ist 😂

Emmmm
2018-11-24 07:56
#111

Fick missfall igår i vecka 9+6… mår så dåligt! Drömmen om att få barn med 2 års mellanrum är förbi och jag trodde verkligen det skulle gå vägen o börjat drömma. Att göra ul och se att bebis var död var bland det värsta jag gjort! Nu till frågan, hur lång tid tog det för er som haft missfall innan att bli gravida på nytt? Och hur lång tid tog det att sluta blöda?

Annons:
teezan
2018-11-24 08:36
#112

#111 beklagar verkligen ❤️ Fick också ett tidigt missfall (fast vecka 10 känns värre att gå igenom ❤️) i början av månaden, och väntar på att kroppen ska komma igång. För mig artade det sig som en sparsam mens, så jag kom lindrigt undan med blödningar som kom och gick i Sju dagar och spottings på den nionde dagen. Ingen smärta eller klumpar, men psykiskt var det värre. Eftersom du gått mer än en månad längre än mig kanske det blöder längre. Usch, lider verkligen med dig och förstår att du har det jättetufft nu, kram på dig ❤️

teezan
2018-11-24 08:37
#113

#110 hoppas det kommer gå bra för dig och att det inte visar sig vara något allvarligt ❤️

Sarafiaklara
2018-11-24 16:47
#114

#113 Tack! #111 och#112 Hemskt med era missfall, kan inte föreställa mig hur det känns. Vet inte om det stämmer men jag tycker att jag läst nånstans att det kan vara lättare att bli gravid efter ett missfall tack vare alla hormoner. Hoppas det är så och ni snart får plus igen.

Emmmm
2018-11-24 18:42
#115

112# tack snälla för svar! Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt❤️ Jag hoppas verkligen att detta går över snart, jobbigt att veta att bebis ligger i magen och inte kommit ut än… någon som vet hur snart man kan försöka igen? 114# åå hoppas verkligen på det!

teezan
2018-11-24 22:04
#116

#115 det verkar vara delade meningar om det, men det verkar inte finnas några medicinska orsaker till att vänta på att försöka (även om det verkar som vissa tror att det finns större risk för missfall igen men det har jag valt att inte tro på). Vi började direkt efter att blödningen slutat och jag fått negativa tester. Jag vill verkligen inte vänta! Men där kan man ju känna olika. Har du fått nån medicinering eller ska du vänta och se om kroppen sköter det själv? Har du ont/blöder? Hoppas du får bli gravid snart igen ❤️ #114 tack! Jag har gått all in på den teorin, att det finns bra chanser att bli gravid direkt efter 😜😊

jackiejohn
2018-11-24 22:13
#117

Jag fick ett MA i vecka 11 (fostret hade dött i vecka 9) Fick endast rådet att vänta in en menstruation för att lättare kunna beräknad en eventuellt ny graviditet. Jag hade mitt MA i augusti/september. Var väldigt jobbig både fysiskt och psykiskt men vi har valt att inte aktivt försöka då den senaste graviditeten inte heller var planerad. Men gör vad som känns bäst för er, finns ingen större risk för missfall om ni väljer att försöka igen så fort du slutat blöda och testar negativt :)

teezan
2018-11-25 08:43
#118

Jag har slutat med både donaferty och bidrottninggele, tar folsyra och d-vitamin istället. Vill se om kroppen klarar sig utan de andra tillskotten, särskilt donaferty som troligtvis var det som halverade mina cykler. Är dock lite rädd att återgå till 50-70 dagar men då tänkte jag börja ta donaferty igen. Hoppas ju såklart att bli gravid nu men lika bra att ställa in sig på att det kan ta lite tid igen.

Annons:
teezan
2018-11-27 12:28
#119

Har tagit ägglossningstester i snart två veckor, de flesta dagar både morgon och kväll, men ingenting som varit i närheten av positivt även om jag sett stegringar. Vi får väl se om jag lyckas fånga nåt positivt nu när jag graderat mig med 42 tester 😜 vi har inte varit riktigt lika aktiva denna månaden, har blivit långt ifrån varannan till var tredje dag, men så kan det bli!

jackiejohn
2018-11-29 08:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Efter vårat MA i augusti så har vi valt att inte skydda oss men ej heller försökt aktivt, jag tolkar detta som positivt ska ta ett nytt om ett par dagar. Nu ska jag försöka då tag i min barnmorska och se hur jag ska få ett tidigt ul, för sist dog ju fostret men min kropp fattade aldrig det…så jag måste för min egen skull få se att det lever om ett par veckor.

mollyt
2018-11-29 10:33
#121

#111 usch vad tråkigt! Jag hade först ett missfall i v10 slutade blöda på ett par dagar (inom en vecka) och blev gravid igen efter 3 månader. Då slutade det i missfall igen men redan i V5 och sen blev jag gravid direkt efter att jag slutat blöda och den graviditeten gick bra och vi har nu lillebror hos oss som blivit 2veckor gammal.

Emmmm
2018-11-29 19:36
#122

#121 tack snälls för svar, alltid skönt o höra när det går bra och hyfsat fort igen efter missfall. Stort grattis till sonen❤️ Fick nästan som förlossningvärkar under ca 2 timmar och sedan började jag störtblöda när allt kom ut, gjorde så ont men nu har blödningen minskat och även smärtan så hoppas jag snart slutar blöda så vi kan börja igen! Tack snälla för alla svar och hoppas vi alla får våra efterlängtade plus så vi får våra bebisar under 2019!

teezan
2018-11-30 20:28
#123

Är på dag 29 sedan första blödningsdagen av missfallet. Har känt mig känslig, yr och konstig och smått illamående några dagar så jag tog ett test men det var (såklart) negativt. Har ju kämpat på med mina äl-tester och jag har tyckt mig se en ökning det senaste, men fortfarande inte positivt. Viss dagar känner jag mig glad och hoppfull över att vi kommer bli fyra i familjen en dag medan jag andra dagar bara vill gråta rakt ut och ge upp för jag inte orkar med påfrestningen det innebär att bli besviken hela tiden. Missfallet finns i bakhuvudet jämt, frustrationen över att det inte gick, det känner jag varje dag. Det är sån berg-& dalbana. Hopp och förtvivlan.

Emmmm
2018-11-30 20:56
#124

#123, förstår dig och känner precis likadant inför att försöka på nytt efter missfallet… håller tummarna att du är gravid igen, ibland kan ju cykeln bli lite konstig efter ett missfall så du kanske är gravid men för tidigt att testa? Håller tummarna att du får ett plus snart igen!

teezan
2018-11-30 22:56
#125

#124 tack ❤️ Jag börjar bli knäpp (igen), men tog ett test ikväll också och ansträngde jag mig kunde jag ana något mycket svagt på babyplans stav (testa tidigt). Är rädd att göra samma ”misstag” som förra gången, då jag testade så himla tidigt. Men jag testade faktiskt redan Den 25 november och när jag hittade det testet (vet att det inte gills såklart men det gav lite hopp) fanns där ett streck. Fast jag är ju rädd för samma utgång och att jag ska bli lika stressad denna gången OM jag är gravid. Ska verkligen försöka vänta minst en vecka nu… Men jag börjar få de där hungerskänslorna igen, precis som förra gången, har frusit/varit varm, humörsvängningar…och faktiskt känt mig gravid. Det känns dock märkligt för isåfall hade jag ägglossning typ direkt efter att jag slutat blöda, kan inte varit många dagar efter (men vet att jag skrev här att det kändes och såg ut som ÄL redan då). Känns typ omöjligt med tanke på min historia med lååånga cykler. Jag hoppas ju såklart på att jag är gravid igen men är samtidigt väldigt rädd.

Annons:
teezan
2018-12-02 19:23
#126

Är det någon som har en aning om varför/hur ett graviditetstest kan ge supersvaga skuggor till streck inom tiden som efter två dagar blir ”positiva”? Sker det någon kemisk reaktion över tid? (Fast inte alla då, har aldrig hänt mig innan). Jag tog ju ett för en vecka sedan och det har fått ett streck, samma sak ett av de jag tog för två dagar sedan och det jag tog nu ikväll var det en extremt svag skugga på inom tiden, som jag inte får någon bild på. Tog ett test av samma märke för mer än en vecka sedan och där syns det ingenting alls. Jag menar, hade det varit en graviditet borde ju testen ökat vid det här laget.

teezan
2018-12-03 13:11
#127

#120 stort grattis! Hoppas du får ett ultraljud för att stilla oron & hoppas allt kommer gå bra ❤️

teezan
2018-12-03 16:19
#128

Fan, jag mår inte bra alls idag. Vill bara sova och är typ ett vrak psykiskt OCH fysiskt. Känner mig som världens sämsta förälder som inte orkar gå utanför dörren och som bara erbjuder tv, mobil eller platta som underhållning. Fick dessutom veta idag att min syster, som fick missfall en månad innan mig, nu fått ännu ett till fast denna gång i vecka 9. Nä, det är inget vidare just nu.

Sarafiaklara
2018-12-03 16:59
#129

#128 Vad pissigt! Tycker helt ärligt att det har varit lite skönt de senaste månaderna när vi inte försökt för det är så sjukt jobbigt att gå och hoppas på ett plus i kombination med pms. Kan inte föreställa mig hur jobbigt detta väntande måste bli i kombination med rädsla för missfall. ❤️❤️

teezan
2018-12-05 15:31
#130

#129 ja verkligen! Man känner ju att man hellre inte blir gravid än får missfall. Låter skönt med en paus. Jag har rätt mycket mensvärk/ilningar/stick i livmodern idag. Har fortsatt ta äl-tester. De var rätt starka både 27, 29 & 30 novrmberoch igår var de i stort sett blanka, medan det jag tog i morse var starkare igen 🤔 har inte lyckats få ett positivt äl-test än i alla fall, & jag vill försöka vänta med att ta ett graviditetstest åtminstone tidigast till helgen, även om det allra bästa vore att vänta flera veckor. Köpte ett predictor early, tyckte det var tydligt och bra senast.

NinniH
2018-12-05 21:30
#131

Ugh, det går bra nu… Haft ett par pissiga dagar med väldigt dålig sömn. Får en räkning som fick mig att gå i taket, men som tack och lov fick en lösning väldigt snabbt. Som pricken på i ägglossar jag idag (fick positivt nu på eftermiddagen) och min fick ett samtal runt 14 där han i princip blev inbeordrad att jobba. Dvs, han kommer inte hem förrän måndag.. Får se om vi har en chans på det vi hann med i söndags, annars är det bara hoppas att nästa år för med sig lite mer tur än det här året.. 🤓


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

76:a
2018-12-06 20:05
#132

Vad tror ni? Haft som stark mensvärk i tre dagar nu men ingen mens har kommit. Beräknad mens är imorgon… Brukar aldrig känna av mensvärk innan mens nämligen så är något som är annorlunda. Igår hade jag som en laxrosa flytning och även lite idag…väldigt ljust. Har också under en veckas tid varit väldigt hård i magen när jag gått på toa, är det något samband? Någon som känner av samma symptom eller kan ge ett svar på vad ni tror? Vill gärna bli gravid så håller tummarna :)

Annons:
teezan
2018-12-06 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

#132 vågar tyvärr inte tro någonting, det kan vara graviditet lika mycket som inte, däremot hoppas jag att du är gravid såklart 😊 Jag har tagit ägglossningstester i 3 veckor nu utan ett enda positivt, och då har jag tagit morgon & kväll i stort sett varje dag utom i början, så testerna håller på att ta slut, har nog tre kvar tror jag. De starkaste testen har sett ut som på bilden, Den tigs för ett par dagar sedan och alla testen är inte med, men de har varierat på samma vis hela tiden. Jag kan ju såklart ha missat en stark stegring, om jag har en kort sådan, eller så har ÄL inte varit. Är på dag 35 sedan första blödningsdagen av missfallet i alla fall.

Angellike
2018-12-10 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Har testat med både rfsu stickor och graviditetskollens stickor men känner mig inte helt hundra på om det visar positivt idag ? Tacksam för svar <3

Tassen94
2018-12-10 16:45
#135

#134 Inte positivt, men verkar ändå vara stegring så kan va ÄL på gång inom några dagar!

Angellike
2018-12-10 17:16
#136

Åååh håller tummarna !

teezan
2018-12-10 21:35
#137

Tog test i helgen, toknegativt. Ägglossningstesten är slut och jag vill inte köpa nya, slöseri med pengar för min del (som jag misstänkte, men gav det ett försök 😊). Dag 39 nu, har ju känt mig gravid men det har uppenbarligen varit inbillning, kroppen kanske blev lite knäpp efter missfallet? Om jag nu inte testat för tidigt vill säga… men det vågar jag inte tro.

NinniH
2018-12-11 12:20
#138

Hm, kroppen verkar bråka lite med mig. Fick positivt ägglossningstest den 5/12, men det blev ingen tempökning dagen efter som det brukar vara. Det är en vecka sen och tempen har fortfarande inte ökat, så det verkar som att kroppen misslyckades med att släppa något ägg. Få se om den försöker igen eller inte. Om inte så blir det första cykeln utan ägglossning.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-12-14 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Tog ett märkligt test i morse, blev en skugga men det var nåt som satt fast på glaset som kanske var orsaken till den skuggan. Svårt att avläsa & det blev en ganska mörk bild. Jag får avvakta, som vanligt 😛 är på dag 43 och när jag plussade senast var det typ dag 45, (eller fick ju första plusset dag 40 men sedan negativt/väldigt svårlästa några dagar) om nu denna cykel är någorlunda lik i längd. Köper nog ett till predictor early att testa med nästa vecka.

Annons:
Sarafiaklara
2018-12-14 11:36
#140

#139 Konstigt test! Syns ju nån typ av skugga men den ser liksom för bred ut. Jobbigt med så långa cykler!

Angellike
2018-12-14 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#141

Detta måste va positivt ÄL! Jätteglad, men i samband med testet upptäckte jag att jag har en liten blödning, jag har aldrig varit med om det förr,inga smärtor utan bara en blödning som liknar i början av mensen,brun och röd. Inte mycket men oroväckande. Läste att det kan bero på ägglossning och hoppas verkligen att det är det, någon som varit med om liknande ?

teezan
2018-12-15 22:32
#142

#140 ja, lite konstigt. Nu efteråt syns iaf ingenting alls där så det blev säkert nåt knas. #141 ser positivt ut ja :) vissa kan blöda vid ÄL, andra blöder när ägget fäster också. Är det tid för ÄL nu beror det säkert på att du har ägglossning, men det är ju bara min gissning :) har inte varit med om det själv dock.

Sarafiaklara
2018-12-17 20:18
#143

Tyvärr får vi lägga barnaskapandet på is ett tag till. Proverna som gyn tog visade på måttliga cellförändringar så nu ska jag få remiss till kvinnokliniken så att de kan ta bort en del av livmoderstappen och göra mer noggranna tester. Få se det positivt att nu kan jag dricka skumpa till nyår (har ägglossning den 25:e) och jag får mer tid på mig att komma igång med lite träning för att stärka den här lite äldre kroppen inför graviditet och förlossning 😉

NinniH
2018-12-18 09:47
#144

#143: Tråkigt med cellförändringar. Men skönt att du försöker fokusera på det positiva med att behöva vänta. Får hoppas det går smidigt för er sen när ni väl kör igång igen. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-12-18 10:09
#145

Ca en vecka efter ÄL och har haft ömma bröst sen dess i princip. Vaknade upp och upptäckte att ena blivit avsevärt större. Återstår att se vad det blir av det här sen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Anonym
Anonym
2018-12-18 19:06
#146

BIM +1 och ingen mens ännu men negativt test i morse, dumma kropp att luras. Första gången mensen är sen så blev såklart väldigt hoppfull. 😛

Annons:
NinniH
2018-12-20 07:52
#147

Såg något väldigt svagt på gårdagens test och upptäckte sen lite lite ljusbrunt när jag torkade. Morgonens test syns helt klart något på, men det kommer fortfarande ljusbrunt. För mig innebär ljusbrunt inget bra, men det brukar inte komma förrän runt ÄL+12-13 och inte ÄL+8-9. Bara hoppas testen fortsätter öka och det ljusbruna försvinner..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sarafiaklara
2018-12-20 08:24
#148

#146 Har det blivit nåt plus eller har mensen kommit? #147 Håller tummarna att det är en nidblödning och inte nåt dåligt!

teezan
2018-12-20 08:48
#149

Vet inte om kroppen luras men har all världens symptom. Molvärk som bara den, diffust illamående och väldigt hungrig & kissnödig (vilket jag känt till och från hela cykeln så det behöver egentligen inte betyda nåt, nu har det dock hållit i sig). Och så är jag frusen/varm, väldigt känslig & otroligt trött. Har inte fått hem mitt test än och vågar egentligen inte testa. Igår och i förrgår hade jag starka känslor att jag var gravid men idag känner jag mig mer osäker. Dag 49 i allafall. Ska testa i helgen tror jag, visar det inget då är det nog lite ”kört” då det kommer va två veckor sedan senaste försöket, jag har inte varit ett dugg sugen sedan dess.

NinniH
2018-12-20 09:02
#150

#148: Det är det jag hoppas på med.  🙂 Vore härligt att avsluta året med ett plus.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2018-12-20 09:14
#151

#150 hoppas ditt blir starkare! Vilken julklapp 😊

Anonym
Anonym
2018-12-20 17:43
#152

#148 Hade massa "gravidsymtom" men mensen kom på BIM +2 så inget denna gång heller. Jaja. 🙂

Sarafiaklara
2018-12-20 20:40
#153

#152 Tråkigt! Så drygt att man får en massa symptom utan att det är nåt.

Annons:
NinniH
2018-12-20 22:11
#154

#151: Det vore en riktigt fin julklapp, ja. 🙂 Men med min tur vaknar jag väl upp med mens istället. Lagen om alltings jävlighet, ungefär. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2018-12-21 09:34
#155

Verkar som mina aningar tyvärr var rätt. Morgonens test är så gott som negativt och jag har de typiska ilningarna jag får precis innan mens. Bara inse att kommer passera 2 års försök.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2018-12-21 10:16
#156

#155 Tråkigt med negativt test hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade plus under nästa år! :) Kan inte ens tänka mig hur tungt det måste kännas efter två års längtan. Fick en tidig julklapp mensen är äntligen igång efter att vi fick första barnet i januari så jag slipper tänka på att sluta amma vilket jag verkligen inte ville behöva göra. Så det är en stor lättnad för mig och glad nu att vi äntligen kan börja resan till ett efterlängtat plus vore så fint att få ett syskon i nära ålder till min son ❤️

NinniH
2018-12-21 13:41
#157

Där började jag blöda, så det sket sig denna gången med. Hoppas nästa år blir bättre..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2018-12-21 15:56
#158

#157 Tråkigt :( Då är det bara att försöka kämpa vidare :)

teezan
2018-12-21 17:30
#159

#155 fy så tråkigt för dig ❤️ #156 skönt att kroppen har kommit igång 😊 Jag vågar inte ta nåt test, har bara ett. Stod i valet & kvalet nu ikväll men var inte redo för besvikelsen. Den 23:e på kvällen tänkte jag iaf, så vet jag innan jul och vad jag kan äta 😛 och så har jag jobbat klart också, så jag inte deppar på jobbet.

teezan
2018-12-21 17:34
#160

#155 fy så tråkigt för dig ❤️ #156 skönt att kroppen har kommit igång 😊 Jag vågar inte ta nåt test, har bara ett. Stod i valet & kvalet nu ikväll men var inte redo för besvikelsen. Den 23:e på kvällen tänkte jag iaf, så vet jag innan jul och vad jag kan äta 😛 och så har jag jobbat klart också, så jag inte deppar på jobbet.

Annons:
teezan
2018-12-22 19:25
#161

Han börja blöda idag, så nu vet jag att det inte blev nåt.

teezan
2018-12-22 19:51
#162

Kan dessutom inte ta några prover den här cykeln heller eftersom dag 2-4 är under julledigheten. Med andra ord kommer jag få ändra tid hos gynekologen igen. Hade tid 4 februari men eftersom mina cykler börjar bli 50 dagar långa igen är inte nästa mens beräknad förrän just den dagen. Verkar som någon inte vill att vi ska få hjälp med det här 😛 Frustrerande!

Emmmm
2018-12-22 20:12
#163

#162 åå nej vad tråkigt, man blir alltid lika besviken när mensen kommer och jobbigt med så långa cykler, var det första mensen efter ditt missfall? Jag fick missfall i vecka 10, upptäckte det den 24 nov och den 26 nov blödde jag så mycket och då kom även bebisen ut. Efter det småblödde jag 1,5 vecka. Tyckte det kändes som jag hade ÄL förra fredagen och igår fick jag en mörkbrun fläck, ungefär som en 5 krona och sen har det i princip inte kommit något mer. Funderar på om detta kan vara en nidblödning… går o väntar på mensen men hittills har inget mer kommit. Brukar ha cykler på 28 dagar men efter missfallet har jag inte riktigt koll på min kropp :( något som haft nidblödning och hur var den? Vet inte om jag kan lite på ett graviditetstest för har inte tagit något sen missfallet och sett att jag fått negativt och hört att man kan testa positivt långt efter ett missfall? Rädd att jag får positivt och så är jag inte gravid utan det är utslag från förra graviditeten :(

teezan
2018-12-22 20:47
#164

#163 ja, det är första mensen sedan missfallet. Jag har pcos så det är därför mina cykler kan va väldigt långa. Tänker man så var jag nästan inställd på att det skulle ta typ en månad till innan mensen kom, så lite positivt ändå. Ska nog börja med donaferty igen, de kortade ner mina cykler till 31-44 dagar. Är frustrerad över att jag inte kan få mens/äggöossningsstimulerande utan att ta prover, just för att jag vet att jag har pcos och omöjligen har koll på fertila dagar, äl-tester verkar inte funka (eller så hade jag ingen denna cykel, testade varje dag i tre veckor, inklusive under den tid ÄL borde varit om man ser till mensen nu). Men det är väl standard att ta de där proverna innan man Kan få hjälp, för att utesluta andra faktorer. Segt bara… kommer ta ett halvår från första kontakt innan vi ens kan gå igenom proverna. Sedan skrev nån att vid oregelbundna cykler behöver man inte ta prover på specifika dagar, vilket hade varit bra för min del, men vår utredare var väldigt tydlig med dag 2-4 och sedan dag 21 (för att kollaägglossning, men jag kan ju ha ögglossning långt senare så förstår inte riktigt hur det funkar…)

teezan
2018-12-23 07:42
#165

Skumt.. kom bara lite rosa/brunt under dagen/kvällen igår och nu verkar blödningen slutat 🤨 eller den hann liksom inte börja, jag satte i en tampong direkt men hade binda inatt och den är tom, kommer inget på pappret heller & jag har mensvärk. Fast min mens brukar kunna va lite seg, dock inte på detta vis, den skulle fortfarande va igång men sparsam vid detta laget, för att öka under dagen. Kan ju va missfallet som knasat till det fortfarande men jag får ju lite hopp, kommer det inte igång under dagen tar jag testet ikväll som planerat. Kan ju även bero på att jag inte haft nån ÄL denna månad, att det går så trögt. Återstår att se. Mår fortfarande illa iaf.

SandraN92
2018-12-23 12:04
#166

#165 Jobbigt när kroppen ska vara så där lurig mot en speciellt när man längtar så mycket efter det där plusset :/

teezan
2018-12-24 04:46
#167

#166 verkligen! Är jag inte gravid nu så har kroppen jävlats riktigt ordentligt/har jag åkt på nån sjuka, så som den känns 😛 mår väldigt illa nu, innan var det mest i bakgrunden, och det känns mycket i livmodern. Skulle tagit ett test igår kväll men tänkte att morgonurin kanske är bättre, så om några timmar vet jag troligtvis.

Annons:
teezan
2018-12-24 08:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Jag lipar här! Vilken julklapp vi har fått! 😁

Aftonstjärna
2018-12-24 09:49
#169

#168 Åh, vad roligt!! Ett stort grattis!! Kramar

Tassen94
2018-12-24 10:05
#170

#168 Grattis!!! :D

teezan
2018-12-24 10:25
#171

#169 tack så hemskt mycket 😍❤️ Är så glad att det verkar gå vägen för dig med! Hoppas mitt pyre vill stanna denna gång så kan vi följas åt med graviditeten istället. #170 tack, tack ❤️ Har en helt annan känsla hittills, i jämförelse med då det blev missfall. Ska njuta så länge det varar, men tänker inte förvänta mig ett missfall denna gång, hoppas jag får njuta i 9 månader 😍

SandraN92
2018-12-24 17:29
#172

#168 wooow vilken julklapp stort grattis! 😍

Aftonstjärna
2018-12-24 17:49
#173

#171 Ja, det skulle vara roligt! Nu måste det bara gå vägen för dig! Känns som om jag inte kan slappna av förrän efter NIPT. Ska göra NIPT om en vecka och tre dagar, och sen väntan på svar… Är i vecka 10+0 idag.

Sarafiaklara
2018-12-24 21:48
#174

#168 Åhh grattis!!!

Annons:
teezan
2018-12-25 10:32
#175

#172, #174 tack så mycket ❤️ #173 förstår att det känns nervöst, tror jag också kommer ha svårt att slappna av innan man ser att allt är bra. Jag har ju redan fått en blödning, det vill säga den 22 december, som iofs aldrig blev en riktig blödning utan mer ”spottings/rosa flytning”. Kanske var det en genombrottsblödning eller nåt annat ofarligt. När man får 2-3 veckor på digitalt , betyder det att man troligen är i allt mellan 4+0 till 4+6? Även om det förstås inte är exakt. Jag fick missfall senast i typ 4+6 eller nåt, fast det är bara en gissning, kan varit tidigare. Den gången fick jag bara svaga tester och 1-2 på digitalt knappt en vecka innan missfallet, så då borde jag va längre gången nu (eller ha en frisk graviditet där hormonet ökar som det ska). Har ju mer symptom denna gång. Tänker undvika att testa mer, vill inte oroa mig själv. Har inga fler tester heller.

SandraN92
2018-12-26 13:05
#176

Känns så härligt att 2019 snart är här året då man förhoppningsvis lyckas bli gravid igen 😍 #175 håller tummarna för att allt går bra med bebis i magen 😀 Det bästa brukar vara att inte oroa sig så mycket fastän de kan kännas omöjligt 💕

teezan
2018-12-27 14:28
#177

#176 tack! Ja, det är bäst att inte oroa sig. Har börjat tänka att skulle det bli missfall skulle det ju va oerhört sorgligt men jag vill kunna glädjas. Det enda som skulle va då är att jag varit glad i ”onödan” nu, men det är ju bättre än att vara orolig/ledsen nu, i onödan. Känner mig hittills lugn 😊👍🏻

teezan
2018-12-27 14:37
#178

#176 tack! Ja, det är bäst att inte oroa sig. Har börjat tänka att skulle det bli missfall skulle det ju va oerhört sorgligt men jag vill kunna glädjas. Det enda som skulle va då är att jag varit glad i ”onödan” nu, men det är ju bättre än att vara orolig/ledsen nu, i onödan. Känner mig hittills lugn 😊👍🏻

SandraN92
2018-12-30 10:54
#179

Spännande känns som att ägglossning är på gång hade kraftig värk i ryggen igår och känns lite grann även idag dock mest som värk i magen frågan är då om vi lyckats pricka in rätt dag eller om mensen dyker upp på ett tag. Är lite osäker då jag har noll koll på hur lång menscykeln är nu då jag än så länge bara har haft mens en gång efter vi fick barn. Funderar på om man ska pröva ägglossningstest eller bara försöka som vanligt :) Vad har ni för erfarenhet av dem? Fungerar de bra eller är det bättre utan massa test? :)

Sockerskål
2019-01-01 22:59
#180

Hej jag hoppar också in i tråden. Är totalt uppe i ca 19 månaders försök. Ett plus efter 16 mån som blev missfall i v8. Än inte hänt något och cykeln blivit längre igen, ska börja med munkpeppar igen. Jättesen stegring på digital ÄL test december..skumt. Pågående utredning, sambon ska lämna prov nu i januari. Den gången det funkade hade vi precis börjat med heminsemination, jätteskönt att slippa sexstressen som slog hårt på oss!! Så hoppas på nytt plus snart, börjar bli extremt tungt med denna väntan och "ALLA" som ploppar barn nr 1, 2, 3 i ens närhet.. Vi är 30 plus.

Sockerskål
2019-01-01 23:03
#181

SandraN92: Jag tycker testlagrets stickor har stämt bra, då den oftast visat samma dag (när cykeln är lika lång) och sen fått mens 14 dagar efter. Men nu i dec körde jag digital CB och då var det positivt först 17e dagen efter mensen slutat istället för typ 9-10e dagen efter. Så ska försöka synka sticka o CB i januari och se om de visar samma dag. Annars har jag i värsta fall haft fel dag med stickorna i minst 1 år 🙈

Annons:
01emilia02
2019-01-02 08:23
#182

Hej alla här! Nu är det nya tag igen. Plussade den 20/10 men fick ett missfall precis innan nyår. Gjorde vaginalt ultraljud och inga tecken på liv. Så nu blir det att försöka om för oss. Men någon här som vet när man kan börja försöka igen? Är det bara å köra på direkt vi fått läkarens godkännande för sex igen? Eller ska man vänta till nästa mens?

SandraN92
2019-01-02 09:03
#183

Kul med fler i tråden att följas åt på resan till plusset 😀 #181 skumt att det kunde bli så stor skillnad på dem olika testen har mest varit sugen på att testa digital CB så tänkte pröva att köpa det om mensen dyker upp denna månad :) När man har smått hemma så blir det inte lika mycket sex alltid ungefär 2-3 gånger vecka men då känns det svårt att lyckas pricka in rätt dag. #182 Tråkigt med missfallet :( Av vad jag har läst mig till tidigare brukar de rekommendera att man väntar en mens men jag personligen har för dåligt tålamod så jag hade kört på så fort jag hade fått okej från läkare :)

LaSadie
2019-01-02 11:33
#184

#182 För mig sa dom när jag fick missfall i v 6 att inget sex innan jag slutade blöda och gärna några dagar till.

SandraN92
2019-01-03 11:28
#185

Kroppen beter sig minst sagt konstigt just nu har haft värk i rygg och magen i drygt 6-7 dagar nu och i morse kom världens illamående en kort stund kändes precis som när jag var gravid med min son. Förra mensen var mellan den 15-19:e december så känns underligt att det skulle komma tecken så tidigt, kanske att man känner av ägglossningen kraftigare efter första barnet. Testade för någon dag sen och det var negativt antingen så var det för tidigt eller så känner jag massa tecken av önsketänkande. Enligt appen p Tracker är det ca 9 dagar till mens men cykeln kan vara lite hur som helst innan den kommer igång helt så får väl se lite vad som händer. Säkert kroppen som spelar mig ett spratt bara för att jag vil bli gravid haha 🙈😂 Nåväl man kan alltid hoppas.

Nathalie_s_
2019-01-06 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Hejsan jag gjorde ett gravtest ibörjan av december men det såg negativt ut, jag tyckte mig se nånting men de gick inte att få med på bild. Sen började jag blöda så då tänkte jag att mensen kom. Men jag blödde i ungefär 10 dagar som jag inte annars gör vid mens men tänkte att den kanske krånglar eftersom att jag ammar. Men nu för några dagar sen har jag börjat må lite illa samt haft som mensvärk och tog ett test i fredags och det var JÄTTE posetivt. Och på digitalt stog de 3+. Kan det vara så att jag var gravid trots att jag blödde eller fick jag ett missfall men då borde väl testet inte vara såhär starkt nu?

NinniH
2019-01-10 08:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Hm, skumt. Fick positivt ÄL-test den 4:e jan på morgonen (blev svagare direkt efter) och idag tog jag ett mest för skojs skull och det är definitivt positivt. Aldrig varit med om ett såpass positivt efter trolig ägglossning. Så få se om det egentligen är ägglossning nu, eller om det indikerar något annat. 🤔


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2019-01-10 16:29
#188

#187 Oj spännande när det är såpass många dagar emellan testen håller tummarna för att ni har lyckats pricka in rätt dag 😀

Annons:
NinniH
2019-01-12 12:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Tredje dagen med positivt ÄL-test, vilket aldrig hänt förut. 2 dagar har jag haft positivt någon gång, men oftast bara en dag. Jaja, bara fortsätta att testa och se vad som händer och sker. 🤪


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
2019-01-13 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Undrar när ÄL-testen har tänkt att sluta se ut såhär? 🤔 Så skumt, för det här är långt ifrån normalt för min del.. Har ett ÄL-test kvar och det spar jag tills i morgon och ser om det fortfarande är likadant. Är antingen runt ÄL+9, eller så ägglossar jag för fullt just nu - har helt ärligt ingen aning! Typiskt att det var just denna cykel jag valde att ta en paus från tempandet också. 😟


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2019-01-14 09:22
#191

#190 Hoppas det beror på att något är pågång 😀 Själv så händer det inte mycket ingen mens så långt ögat kan nå enligt appen är det två dagar över tiden om det nu stämmer. Jag har kunnat känna lite stickningar i magen och lättare huvudvärk. Hoppas på att det kan vara tecken eller så spelar min kropp mig ett spratt som vanligt. Men försöker fokusera på planeringen för kommande ettårsdag nu på fredag för sonen 😊 Men är frustrerande att bara vänta haha 😂

NinniH
2019-01-18 11:12
#192

Är antingen ÄL+14 eller runt ÄL+7/8. Börjar fundera mer på om jag faktiskt ägglossade den 10e, så jag får nog räkna efter det.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2019-01-23 08:06
#193

Har beställt ägglossningstest så hoppas de kommer idag, ingen mens än men tror inte att jag är gravid snarare att min mens inte kommer regelbundet. Men hoppas på att ägglossningstesten kan hjälpa mig att få en chans så fort det händer något nästa gång 😀

NinniH
2019-01-23 11:34
#194

Hm, som vanligt med min icke existerande tur kan jag äntligen se något jag inte tvivlar på på dagens test. Men självklart har de bruna flytningarna anlänt, som de alltid gör innan mensen kommer.. Jag vet att man kan ha bruna flytningar och till och med blöda under tidig graviditet, men med min historik så tar jag för givet att det går åt skogen igen. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
2019-01-23 13:04
#195

#194 jobbigt när man så gärna vill bli gravid :( Hoppas att denna gången kan vara undantaget annars är det bara att kämpa vidare 💕 Tillslut kommer vi äntligen lyckas bli gravida 😍

Annons:
NinniH
2019-01-24 20:39
#196

Tja, där kom mensen. Ingen överraskning där direkt. Bara fortsätta kämpa på.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SannaN92
2019-01-25 08:44
#197

#196 Så trist bara att kämpa vidare då 💕

Sarafiaklara
2019-01-25 08:49
#198

#196 Suck! Hoppas du får ett riktigt fett plus snart!

SandraN92
2019-01-25 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Fick hem mina ägglossningstest idag och blev helt paff tror jag fick positivt på första testet jag gjorde idag 🤔😀 För bra för att vara sant! Känner mig lite mer peppad nu då i alla fall någonting händer började nästan tro att min kroppp bara hade lurats om att den hade börjat kommma igång 🙈😊

[Kijsen]
2019-01-26 09:22
#200

Hur lång tid brukar det ta innan man börjar blöda vid missfall? Plussade för en vecka sen och igår fick jag svagt rosa/brunt på pappret, så jag tog ett test som visade negativt. Var i vecka 5 (4+6) Det kom lite blod under kvällen, men har avtagit. Idag har jag mer mensvärk, så hoppas det kommer igång under dagen.

SandraN92
2019-01-26 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Är defitivt ägglossning på gång testade idag och tycker det defitivt fortfarande är starkt 😀 passade på att mysa till det igår och även sen idag 😀 Frågan är hur ofta man ska ha sex för lyckas denna ägglossningen? Hela eftermiddagen igår kom känningarna i ryggslutet så det händer definitivt något nu :)

Tassen94
2019-01-26 12:20
#202

#200 Jag hade bruna flytningar ett par dagar, nästan en vecka, vid mina missfall innan blödningen kom igång riktigt. I vecka 5+2 och 5+4 började jag blöda rikligt och testade negativt. Innan dess var testerna svaga hela tiden, ökade aldrig speciellt i styrka. #201 Sexa så mycket ni har lust! Vi höll på varje dag i 3-4 dagar kring ägglossning om vi kände för det :)

Annons:
SandraN92
2019-01-26 16:28
#203

#202 Så bra då är det ingenting man behöver stressa med hur mycket som helst :) Nu när vi dessutom lyckats bli förkylda så typiskt 🙈

SandraN92
2019-01-28 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Spännande har fått positivt ägglossningstest tre dagar i rad är jag ganska säker på. Är så ny på detta 😅 Får se hur det blir med dagens test vid 11 tiden, hur många dagar kan man ha positivt egentligen?

NinniH
2019-01-28 10:42
#205

#204: Hur många dagar man har positivt ägglossningstest varierar från person till person. De som har PCOS tenderar att ha fler dagar med positivt, av vad jag förstått det som. Hur lång stegring man har kan också påverka. Personer med korta stegringar kan ha svårare att hinna se ett positivt ägglossningstest och de med längre stegring kan ha positivt längre. Det beror också på hur pass testen fångar upp stegringen. Till exempel kan det fånga upp stegringen precis när den börjar och fortsätter tills den sjunker igen, därav flera dagar med positivt.

Vart det för krångligt förklarat? 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
2019-01-28 19:33
#206

#204 Jag har haft positivt ÄL test två dagar i rad ibland. Ibland bara en dag, det har varierat. Så inget konstigt med det. Har även fått positivt på stickor precis före mens eftersom LH stiger (tog då digitalt som visade negativt så det verkar mer tillförlitligt eftersom det mäter två hormoner). Vissa har lång stegring och vissa kort.

SandraN92
2019-01-29 07:56
#207

#205 nej det var en jättebra förklaring nu förstår jag mer av hur det går till med testerna tack så mycket 😀👍🏻 #206 blir spännande att se hur mina stegringar ser ut ska fortsätta testa och se vad som händer 😊

messypanda
2019-02-01 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#208

Hm, jag kör natural cycles för att hålla koll på ägglossning och mens. Min senaste ”period” ser ut enligt bild brukar normalt ha ägglossning när temperaturen är över strecket men känns som den har varit väldigt varierande denna månad (enligt tidigare cyklar ska jag ha mens imorgon). Någon som har varit med om liknande eller vet vad det beror på?

Sarafiaklara
2019-02-02 05:39
#209

#207 Hur går det med ägglossningstesten?

Annons:
SannaN92
2019-02-02 10:34
#210

#209 Det går bra än så länge skulle jag vilja säga, enligt testen hade jag positivt ägglossningstest 24-25 Januari så hoppas vi lyckades pricka in då får helt enkelt vänta och se BIM är nästa helg så jag väntar med spänning :) Jag får fortfarande två streck på testerna men det kanske bara är så för mig. Jag kan väl inte tro att de ska reagera på något sätt på amningen? :)

Emgli
2019-02-02 13:40
#211

Asså, nu har jag och sambon försökt (varit oskyddade) sen två år tillbaka. Fortfarande har inget hänt. Men i år planerar jag som bara den med ägglossningstest osv. Nu senast låg vi med säkerhet i samband med positiv ägglossning, så vi får hoppas!! Känner redan en massa graviditetssymptom, men jsg har blivit lurad förut. Häromdagen har jag enorm ont i blygdbenet (något jag aldrig haft tidigare), kissenödig hela tiden och extremt trött 24-7. Behöver ju inte betyda ngt… men man kan ju inte låta bli att hoppas! Mens om 4 dagar. Får se om det blir läge med ett gravtest!


Emgli
2019-02-02 13:40
#212

Asså, nu har jag och sambon försökt (varit oskyddade) sen två år tillbaka. Fortfarande har inget hänt. Men i år planerar jag som bara den med ägglossningstest osv. Nu senast låg vi med säkerhet i samband med positiv ägglossning, så vi får hoppas!! Känner redan en massa graviditetssymptom, men jsg har blivit lurad förut. Häromdagen har jag enorm ont i blygdbenet (något jag aldrig haft tidigare), kissenödig hela tiden och extremt trött 24-7. Behöver ju inte betyda ngt… men man kan ju inte låta bli att hoppas! Mens om 4 dagar. Får se om det blir läge med ett gravtest!


Sarafiaklara
2019-02-02 14:27
#213

#210 Två lika starka streck? För det är väl alltid två streck på ägglossningstest? Eller är jag ute och cyklar?

SannaN92
2019-02-02 15:50
#214

#212 Så spännande att få höra om du får ditt efterlängtade plus denna månaden 😍 Lyckades också pricka in ägglossningen bra och känner endel symptom liknande dig främst trötthet molvärk och stickningar i magen och även i brösten men där vågar jag inte lita på några symptom då det lika gärna kan vara amningen som luras :) Du får uppdatera vad som händer om fyra dagar 😀

SannaN92
2019-02-02 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

#213 Missade att skriva att de inte är lika starka de ser ut såhär just nu, det är tydligen olika har sett de som bara får två streck kring ägglossning och vissa som får svaga :) Sen är det nog olika från märke till märke köpte det billigaste jag hittade nu när jag är mammaledig :) Svårare än att tyda grav test definitivt men så länge jag ser när ägglossning sker så är det till stor hjälp 😀

Tassen94
2019-02-02 17:02
#216

#215 Ett ägglossningstest är egentligen bara positivt om teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Dock har man ju sett i trådarna här att folk får svaga äl-test men får bekräftat på ultraljud att dem har ÄL ändå. Så det är svårt. Dem digitala äl-testen mäter 2 hormon så dem är mer pålitliga. Men man har alltid lite LH hormon i urinen så dem flesta får svaga teststräck på äl-test genom hela cykeln :)

Annons:
Tassen94
2019-02-02 17:04
#217

På ditt test ser det dock ut som att teststrecket är det starkaste strecket? Kanske reagerar den på graviditetshormon!

SannaN92
2019-02-02 19:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

#217 Här har jag en bild på hur det såg ut när jag fick positivt :) Men ja jag tycker de borde se annorlunda ut nu när det är i alla fall en vecka sen ägglossningen var drömmen vore om det var på grund av graviditet 😍 Men fungerar de inte med dessa kommer jag pröva med digitala sen istället.

Emgli
2019-02-04 14:31
#219

#214 - Spännande! Du måste också uppdatera!!


Sarafiaklara
2019-02-04 17:26
#220

#215 Håller med Tassen94 att det ser väldigt starkt ut för att vara efter ägglossning. Spännande att se vad som händer.

SannaN92
2019-02-05 14:31
#221

Här kommer en liten uppdatering på hur det går :) Igår skulle säga kring tre tiden ungefär så tror jag att jag fick en nidblödning det kom färskt rött blod på pappret när jag var på toa. Jag kände mig så ledsen tänkte att det var mensen som kommit för tidigt jag ska egentligen ha den till helgen om allt gick bra vid ägglossningen. Men sen kom det inget mer blod igår eller idag så det kan möjligtvis varit att ägget fäst. Jag vågar inte hoppas fullt ut än jag har ammat mycket nu i förkylningstiden så kroppen kan luras med mig, försöker att inte vara för hoppfull men det är onekligen spännande då mycket stämmer med att det skulle vara en nidblödning med antalet dagar efter ägglossning och hur hur kort tid blödningen var. Övrigt är jag extremt öm i brösten Ajaj och ett illamående som håller i sig. Ska köpa hem något tidigt graviditetstest från apoteket idag så ska jag se om jag kanske ska ta ett test i morgon ☺️

teezan
2019-02-06 08:11
#222

#221 låter ju lovande 😊 hoppas! Jag fick också en pytteliten blödning, men ungefär vid tiden för mens misstänkte jag (och visade sig stämma efter ultraljudet) 😊 spännande att se hur det går för dig!

SannaN92
2019-02-06 09:11
#223

#222 Är så peppad på att få testa snart blev att jag beställde grav test från apotea istället ville inte dra med sonen ut i kylan när han inte är fullt kry än efter förkylningen :) Hoppas Hoppas det kommer snart, drömde inatt att jag plussade :) Vad kul att höra hoppas det blir liknande för mig också 😀 Jag har aldrig tidigare haft en sån här liten blödning och har aldrig haft det innan mens tidigare så jag känner mig optimistisk. Hur långt efter blödningen plussade du? Tänkte så jag inte råkar testa för tidigt beställde hem testa tidigt graviditetstest och har BIM till helgen så jag tänker att det bör vara okej att testa så fort jag får hem testen.

Annons:
teezan
2019-02-06 09:23
#224

#223 enligt ultraljud var jag i vecka 4+1 vid blödningen men jag vågade inte testa förrän 4+3 😊 så tre dagar efter BIM plussade jag starkt och även 2-3 v på digitalt. Tror jag hade kunnat plussat vid blödningen men jag trodde också att det var mensen som var på gång.

SannaN92
2019-02-06 18:28
#225

#224 Hoppas att jag får ett tydligt plus på fredag när testen kommer 😍 Det är en dag innan BIM så förhoppningsvis syns något på stickan ☺️

Sarafiaklara
2019-02-06 18:32
#226

#225 Skulle ju vara en perfekt start på fredagsmyset med ett plus.

SannaN92
2019-02-07 14:03
#227

#226 Ja verkligen 😍 Just nu har jag svårt att tänka på någonting annat än i morgon. Jag kan bara hoppas att paketet kommer tidigt så jag kan testa så fort som möjligt 😀

SannaN92
2019-02-08 11:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Dagen är kommen jag har fått paketet och testat mig ☺️ Jag är GRAVID 😍😍😍 Kan inte fatta att det är sant än lite orolig blir jag såklart och hoppas att allt ska gå bra men när man har en liten hemma så kanske man oroar sig mindre än första gången man var gravid? :) Jag är sååå lycklig har väntat på detta plusset i nästan ett år men det är ganska perfekt att det ändå blev plus nu då får sonen bli storebror innan han fyller två om allt går bra 😍 Blev ett solklart plus andra strecket dök upp efter bara någon sekund, min man sover just nu så ska bli spännande att få berätta när han vaknar 😍

Tassen94
2019-02-08 12:02
#229

#228 Stort grattis! Va kul :)

SannaN92
2019-02-08 12:18
#230

#229 Tack så mycket! 😍

Annons:
Sarafiaklara
2019-02-08 19:56
#231

#228 GRATTIS!!

SannaN92
2019-02-08 20:01
#232

#231 Tack så mycket!! 😍😍

NinniH
2019-02-09 17:19
#233

#228: Grattis!

ÄL har precis varit, så nu börjar nedräkningen för att se om vi får försöka ytterligare en månad eller inte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

messypanda
2019-02-10 00:47
#234

#228 Grattis!!!

SannaN92
2019-02-10 09:11
#235

#234 Tack!! 😍😍 #233 Tack så mycket! 😍 Håller tummarna för att detta är eran månad ska bli spännande och se hur det går för er 😀

Sarafiaklara
2019-02-10 17:42
#236

#233 Perioden mellan ägglossning och mens är ju både den bästa och den värsta. Hoppas verkligen du får ett fett plus och att den lilla stannar kvar den här gången!

NinniH
2019-02-15 09:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#237

9 dagar sen ägglossning nu och för några dagar sedan ploppade det upp ömma "finnar" vid hårfästet och en stor i nacken. Ni vet, såna där som ömmar som fan men måste få försvinna av sig själva. Brösten ömmar pyttelite, men inte så det stör direkt. Väntar 2 timmar till och sen provar jag ett CB early. Den här cykeln har jag tempat igen och det känns mycket mer lugnande, för då har jag mer koll på vad kroppen håller på med. Det var dessutom längesedan min tempkurva har sett såhär fin ut, så det bådar förhoppningsvis gott. *håller tummarna*

Tog för övrigt ett Predictor Early igår och det var världens rispa precis där testlinjen skulle synas, så hade inte kunnat se ett smack om jag inte öppnat det. En svag linje syntes, men inget jag litar på till fullo förrän jag får ett tydligare och slipper öppna testet.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
NinniH
2019-02-16 12:20
#238

Måste varit nå knas med tidigare test som visade något, för idag är det blankt. 😕 Lika bra att ge upp för denna cykel känns det som..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
2019-02-16 13:15
#239

#238 fy så trist! Håller verkligen tummarna för dig ❤️ Hade ni tänkt utredas nu i början av året eller hur känns det med det? Måste vara påfrestande att det bråkas så varje cykel!

NinniH
2019-02-16 13:54
#240

#239: Tvekar fortfarande om vi ska söka och göra utredning eller inte. Det kostar ändå en del att gå privat.. Och även om vi skulle göra utredning och det skulle visa att vi ex skulle behöva hjälp via ivf tror jag inte vi skulle göra det i vilket fall, med tanke på kostnaden.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Mosen26
2019-02-16 14:09
#241

Hej! Min mens är 4 dagar sen och den verkar inte vela komma alls, den har varit någon dag sen förut därför jag väntar tills den kommer. När bör man testa sig om den inte kommer? 🙏🏼

Sarafiaklara
2019-02-16 20:32
#242

#241 Du kan testa nu. Uppdatera gärna med hur det går!

messypanda
2019-02-16 23:41
#243

Min mens kom idag på dag 52 i cykeln :-( aja känns skönt att den är igång men tråkigt att det inte var något. (Ligger på ca 35 dagar cyklar annars)

Mosen26
2019-02-17 14:54
#244

Beställt test idag med expressleverans hoppas dom kommer imorgon återkommer BIM + 5 idag 🙏🏼

Annons:
ero1109
2019-02-18 12:32
#245

Hoppar in här med! Har ingen koll på varken ÄL eller BIM egentligen då den är ganska oregelbunden haha.. förra cykeln hade jag 43 dagar mellan blödningarna vanligt vis brukar den ligga på mellan 25-30 dagar.. har iaf beställt grav tester så får vi se räknar jag på 30 dagar borde mensen komma runt den 8 feb… lååång väntan haha men va kuk det vore att få en 2019 bebis!

ero1109
2019-02-18 12:32
#246

Hoppar in här med! Har ingen koll på varken ÄL eller BIM egentligen då den är ganska oregelbunden haha.. förra cykeln hade jag 43 dagar mellan blödningarna vanligt vis brukar den ligga på mellan 25-30 dagar.. har iaf beställt grav tester så får vi se räknar jag på 30 dagar borde mensen komma runt den 8 feb… lååång väntan haha men va kuk det vore att få en 2019 bebis!

01emilia02
2019-02-18 13:08
#247

Hej alla. Då är jag här igen. Nu är det nya försök sen missfallet jag fick under nyår. Har redan haft min första mens den den 18 januari. Den varade ungefär i fyra dagar precis som vanligt. Och vi körde på direkt. Jag hade inga problem första gången att bli gravid så nu hoppas vi det går lika snabbt igen. Dock vågar jag inte ha några förhoppningar ännu och vi ska vänta med tester. Svårt att hålla sig. Ett test som visar positivt är sån lycka som är svår å hitta annanstans. Någon här som haft missfall innan och hur länge tog det innan ni lyckades igen?

melonglass
2019-02-18 21:55
#248

Hej på er! Ny i denna tråd.
Inte riktigt aktivt försökt skaffa barn då sambon inte känt sig redo och jag väntat på honom i över 1 år nu. Däremot har han börjat bli lite mer oförsiktig med kondom senaste tiden, tänker inte så mycket på det utan låter honom välja kondom eller inte osv. 

Hoppas någon läser och kanske kan ge tips!
Nu till mitt "problem".  BIM+2 fick jag rosa flytningar och bruna flytningar, tänkte inte så mycket på det mer än att mensen säkert var på väg, men den dök aldrig upp. BIM+16 träffade jag en barnmorska som i princip sa att graviditet var det enda möjliga (då hade jag inte ens tänkt tanken att det skulle vara det, eftersom vi inte aktivt försöker). Vi tog ett graviditetstest och det var negativt. Hon sa då att hon inte visste vad det kan vara och sen fick jag åka hem(?!).

Haft typ mensvärk till och från, är nu på BIM+26 (!!!), inte tagit något test sen det hos barnmorskan för nu har jag ju någonstans ändå börjat få upp förhoppningarna att det kanske kan vara en liten bebis där inne ändå och är livrädd för att bli jättebesviken om det är negativt… Grova humörsvängningar sen en månad tillbaka, haft sjukt ont i brösten i 9 dagar och ont i bröstvårtorna i typ 6 dagar (brukar få ont i nipples först och sen i brösten, innan mensen, så ömma bröst kan ju va både tecken på mens och graviditet. Suck!)
Jag och sambon kom överens om att testa igen 2 veckor efter jag varit hos barnmorskan, vilket är nu på torsdag och det kommer då vara BIM+30.
Någon som känner igen sig? Läst massor om personer som plussar sent osv… vet inte riktigt vad jag ska göra.

Sen undrar jag lite, vilka graviditetstest tycker ni är bäst? Clearblue? RFSL? 🤔

NinniH
2019-02-19 13:29
#249

Välkommen in i tråden alla nya.

#248: Jag tror nog att det är lite olika vilket test man föredrar. 🙂 De test med blå färg kan vara lite svårare att läsa av om det handlar om svaga streck. Så ska man testa tidigt tycker jag de med röd färg i är att föredra. Men i ditt fall skulle jag tro att det funkar med vilket test som helst. Hoppas du får lite rätsida på det hela.

För mig verkar det bli nytt försök igen. Efter svaga streck i några dagar är dagens test negativt, igen. Så det blir inget den här gången heller. . Ska prata med VC och se om de kan kolla upp min sköldkörtel, för att se om det är den som ger mig problem eller inte. Har läst en del och kan pricka för flertalet symtom på problem med sköldkörteln..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mollyt
2019-02-19 20:34
#250

#247 jag har haft två missfall under resan mot en lillebror. Det tog oss 7 månader att bli gravid med aktiva försök, sen fick jag missfall i vecka 10. Sen dröjde det tre månader till innan jag blev gravid igen och då slutade det med missfall i vecka 6. Efter det missfallet så blev jag gravid direkt (ingen mens emellan). Nu är lillebror tre månader gammal.

Mosen26
2019-02-20 19:42
#251

Jag var gravid, men fick missfall i måndags idag kom det sista ut tror jag. Nu lägger jag det här på hyllan ingen ork längre. Lycka till alla andra!

Annons:
ero1109
2019-02-21 18:26
#252

Oj… såg att jag skrev lite fel i förra inlägget ! De skulle ju stå kul att få en 2019 bebis XD Vet ju inte ens om jag haft ÄL än då jag inte haft de typiska ÄL flytningarna… men jag hade lite rosa i typ 2 dygn funderar på om de ändå kan ha vart ÄL då? Får beställa ÄL tester till nästa månad om de inte tagit sig denna haha väntar o väntar vill bara testa nu tiden går så långsamt haha

mollyt
2019-02-21 20:52
#253

#251 jag beklagar!

01emilia02
2019-02-23 11:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#254

#250 jaha men va bra att det löste sig. Och ja nu är jag gravid så det gick fort här med 👏🏼🥰 så lyckliga är vi.

Sarafiaklara
2019-02-23 15:26
#255

#251 Nej vad tråkigt! Ta hand om dig!

Sarafiaklara
2019-02-23 15:27
#256

#254 Grattis! Vilken start på helgen!

mollyt
2019-02-24 08:58
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: