Planerar barn

Vi som planerar barn 2019 #3

2018-10-18 20:46 #0 av: mollyt

Här kan ni fortsätta

Från mobilen kunde jag inte fixa länken, men här finns gamla tråden: https://gravid.ifokus.se/discussions/5b3d4a0d8e0e742700001a47

Anmäl
2018-10-19 09:12 #1 av: NinniH

Ugh, varför kan jag inte få se en normal fin stegring för? Istället för en massa svaga streck. Tyst ÄL+12 och morgonens streck är snäppet svagare än det jag tog igår vid lunch..

Kram Ninni
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Design & Foto ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2018-10-19 09:45 #2 av: Sandiy

#1 kan de va så att du testar starkare på dagen? För jag vet att mina test med morgon urin alltid var svagare än om jag tog runt 12 på dagen!

Anmäl
2018-10-19 10:02 #3 av: NinniH

#2: Jag ska prova och se. Har jag tur är det så, har jag otur kommer det fortsätta minska i styrka.

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-19 14:47 #4 av: NinniH

Ingen tur med test mitt på dagen heller. Fortfarande svagare än igår. Ledsen Även om det fortfarande finns chans, så kommer jag ändå ställa in mig på nytt försök. Magkänslan säger att det inte går vägen denna gången heller.

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-19 15:04 #5 av: teezan

#4 fy så tråkigt isåfall! Såg ditt test i #7 i tolkningstråden och det syntes ju utan större problem, brukar ju va svårt att få svagare streck på bild även om en själv ser dem i verkligheten menar jag :(

Anmäl
2018-10-19 18:56 #6 av: Onskanomfemman

Äntligen! Då slipper jag fundera mer.. bf i juni. 😍 Hoppas det går vägen.

Anmäl
2018-10-19 19:14 #7 av: Sandiy

#6 Grattis! :)

Anmäl
2018-10-19 19:47 #8 av: Tassen94

#6 Grattis!!

Anmäl
2018-10-19 20:07 #9 av: Emmmm

Grattis!! :)

Anmäl
2018-10-20 11:18 #10 av: NinniH

#6: Grattis!

Här går det inte lika bra tyvärr. Hann knappt få se ett svagt streck innan det slog om till negativt igen.. Bara vänta på mens på måndag eller tisdag nu då. Ledsen

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-20 19:29 #11 av: teezan

Är på dag 38, ingen mens men tagit negativa tester. Tråkigt. Räknade ut att jag haft mens 7 gånger på ett år nu, och vi har om en vecka försökt i ett år. Om jag ska ha mens kan den ju gärna komma nu så vi kan börja ta våra prover inför utredningen, känne jag.

Anmäl
2018-10-20 19:34 #12 av: Sandiy

#11 men har du oregelbunden mens så ska du kunna ta blodproverna när som :) stod iaf så i våra papper vi fick hem!

Anmäl
2018-10-20 20:51 #13 av: teezan

#12 jaså? Vi fick inga papper förutom remisser, men på mötet vi hade skulle några prover tas dag 2-4 i menscykeln och sedan något mer samt gynundersökning för ägglossningskoll” dag 21. Det verkade viktigt då hon skrev det särskilt på varje remiss och även tog det muntligt ett par gånger. Däremot kan min sambo göra sina prover när han vill, han måste bara boka tid för inlämning av spermaprov. Fungerar olika verkar det som, fast man borde väl kolla samma sak?

Anmäl
2018-10-20 22:41 #14 av: NinniH

Nu är jag riktigt förvirrad faktiskt. Svagt positivt i förrgår, negativt (alt extremt svagt) igår och nu helt plötsligt är det svagt positivt igen. Funderar Tempen är sakta men säkert på väg neråt verkar det som och magen känns "mensig". Återstår att se vad som hänger i morgon. Tror mest bara det blev något tillfälligt, innan det är tillbaka till negativt och mensen kommer..

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-20 22:50 #15 av: Sandiy

#13 skumt.. på vår lapp stod det att man ska lämna prover 21-23 efter mensens första dag men har man oregelbunden mens så kunde man lämna provet när som helst. Och efter vi lämnat blodproverna inkl spermaprov skulle vi höra av oss till dom och sen skulle dom gå igenom svaren o kolla äggledarnas funktion osv.

Anmäl
2018-10-22 08:54 #16 av: teezan

#15 ja, lite skumt faktiskt. Vi bokade in en tid till om ungefär en månad, så vi skulle hinna ta proverna och gå igenom dem, om jag nu får min mens i rimlig tid, annars behöver den eventuellt sättas igång.

Trodde jag fick mens igår, men nepp! Har testat mig lite väl mycket senaste tiden, har aldrig varit sån tidigare men nu har jag dels många tester, är över tiden om man ser på snittet det senaste halvåret och vill bara helt enkelt väldigt mycket att det ska bli positivt att jag bara kör på.

Anmäl
2018-10-22 20:42 #17 av: teezan

Kom ihåg nu att jag inte gillar babyplans testa tidigt då det blir ett lodrätt streck också (som inte betyder att det är positivt). Men alltså, jag börjar bli knäpp av allt detta testande och analyserande för jag börjar ju se streck på allt om jag kollar tillräckligt noga ;) tillexempel kan jag se något extremt svagt på detta, men jag tror faktiskt att det är det där förbannade extrastrecket i mitten som förvillar min syn 😂 Men jag lever på hoppet! jag är inne på dag 40 och den längsta cykeln det senaste halvåret var på 44 dagar, så jag tänker typ att denna månaden blir något liknande. Jag är sjukt less nu i alla fall.

Anmäl
2018-10-22 20:44 #18 av: Tassen94

#17 Tycker mig ana ett streck till, supersvagt dock! Brukar du få spökstreck?

Anmäl
2018-10-22 21:06 #19 av: teezan

#18 nej, det har aldrig hänt! Alltså hjälp, min sambo såg också nåt, hoppas det inte är spök! Hoppas, hoppas!

Anmäl
2018-10-22 21:08 #20 av: NinniH

#17: Ser utan problem ett svagt streck. Glad Hoppas det blir starkare för dig.

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-22 21:44 #21 av: teezan

#20 tack! Jag hoppas också, känner mig nervös över att det kanske slutar i en blödning ändå, men det blir man ju alltid. Vågar ju inte ta ut något än, det är nog väldigt tidigt med tanke på att det är ett testa-tidigt test. Nu när det torkat lite syns det tydligare, det utgår från mitten med en prick som är grårosa typ och sen ett svagt streck rakt igenom den pricken. Men som sagt, avvaktar med att fira.

Nu blev det visst lite tolkning av test i denna tråd 😛

Anmäl
2018-10-22 22:04 #22 av: teezan

#17 får rätta mig själv här, menar inte lodrätt utan vågrätt ;)

Anmäl
2018-10-23 09:53 #23 av: SandraN92

#17 jag ser definitivt också ett svagt streck hoppas hoppas att det blir starkare snart 😍

Anmäl
2018-10-23 11:06 #24 av: teezan

#17 tack, lever på hoppet här.

Fast det hoppet är lite svagare idag då jag med morgonurin inte kunde se någonting, och det var ett likadant test. Testet från igår har fortfarande sitt streck kvar, som syns i alla vinklar. Eftersom det är så tidigt tänker jag att det finns två alternativ: antingen är jag helt enkelt inte gravid (längre? Eller så reagerade just det testet på något annat), eller så kanske just jag testar positivt lättare på kvällen än på morgonen. Har dock alltid hört tvärtom så den teorin håller kanske inte... Jag borde kanske avvakta med att testa några dagar?

Trodde jag var gravid en hel kväll och natt i alla fall, har varit så uppe i varv att jag knappt kunnat sova. Nu känner jag mig mest förvirrad över gårkvällens test. Har aldrig fått något som ens påmint om ett streck på något av alla test jag tagit det senaste året. Lite frustrerande med så tvetydiga resultat.

Anmäl
2018-10-23 11:15 #25 av: Sandiy

#24 jag har alltid testat svagast med morgon urin. Så ta ett till ikväll :)

Anmäl
2018-10-23 11:25 #26 av: teezan

#25 åh jag hoppas det är så för mig också. Känns som jag inte kommer våga göra ett test ikväll, är väldigt rädd att det också blir negativt. Tänk vad skönt att slippa göra utredning och behandlas med hormoner och allt det där. Det är ju komiskt om det blir så, verkar vara ett relativt vanligt (eller det verkar ju hända titt som tätt) fenomen, att folk blir gravida när de sökt eller är under utredning. Nu hade jag ju dragit ut på det jättelänge också.

Anmäl
2018-10-23 18:05 #27 av: teezan

Nä, tog ett för en stund sedan men såg ingenting. Eventuellt dålig koncentration på urinen men känns ju lite jobbigt. Får nog avvakta några dagar nu för att få ett mer tillförlitligt resultat, kan ju blivit något knas igår. Har ju ingen aning när bim är heller.

Anmäl
2018-10-24 07:45 #28 av: mollyt

#24 jag har också testat svagare på morgonen! Så ge inte upp ännu, men bäst att vänta några dagar såklart även om det är jobbigt att vänta!

Anmäl
2018-10-24 11:06 #29 av: teezan

#28 ja, nu lugnar jag mig lite. Blev negativt tidig kväll igår och mina tidiga testar är nu slut så jag har beställt nya. Känner inga symptom men blöder inte heller så vet inte vad jag ska tro. Läste på billiga-testers hemsida (där jag köpte testen) och det stod såhär: ”I början av en graviditet är det inte heller ovanligt att hCG-koncentrationen kan variera något i olika urinprov; särskilt i de 1-2 första veckorna av en graviditet, och det kan då medföra skiftande resultat på graviditetstesterna.” Så en väldigt liten gnutta hopp kanske finns ändå.

Anmäl
2018-10-24 13:10 #30 av: NinniH

Idag kom äntligen mensen. Det var väl inte vad jag helst ville, men när jag ändå visste att det inte skulle gå vägen är det skönt att den kommer så vi kan försöka igen.

Kram Ninni

Anmäl
2018-10-24 13:37 #31 av: teezan

#30 ja, ibland är det faktiskt bättre än att gå och leva i ovisshet, hoppas på bättte lycka nu!

Anmäl
2018-10-24 14:07 #32 av: teezan

Placebo-effekt eller vad? Ända sedan det svaga testet i måndags inbillar jag mig symptom emellanåt, tror jag. Är väldigt hungrig och trött, och nu idag känner jag stickningar långt där nere. Vet inte om jag kanske brukar ha så innan mens så jag avfärdar dessa ”symptom” ändå. Har varit väldigt irriterad både igår och idag men kan ha varit de negativa testerna som dragit ner mig lite.

En komisk sak OM jag mot alla odds skulle vara gravid är att så tidigt som natten till i söndags drömde om trillingnöt som finns att köpa i naturgodiset på maxi i stan, alltså det var en riktig craving, haha! Övervägde att åka 4 mil tur och retur endast för denna godisbit 😅 gjorde det inte men tänkte på morgonen att detta var nog en craving (gravid eller inte). Är fortfarande väldigt sugen.

Anmäl
2018-10-26 18:18 #33 av: teezan

Fick ett lika svagt idag... eller jag tog det nu ikväll, la in i tolkningstråden... men det kanske inte bådar gott då det inte direkt ökat i styrka vad jag kan se? Känner mig väldigt förvirrad eftersom det inte ökat och eftersom jag tagit helt negativa tester emellan 🤔

Anmäl
2018-10-26 18:49 #34 av: SandraN92

#33 Jag tycker att det ser positivt ut när jag kollade på testet som du la upp i andra tråden. Så otroligt svårt med test när jag blev gravid med min son testade jag positivt sen blev det helt plötsligt negativa tester i flera veckor fyra veckor efter mitt positiva test fick jag ett nytt positivt så jag trodde jag hade haft ett missfall men det visade sig på ultraljudet sen att det aldrig hade varit ett missfall utan jag hade varit gravid hela tiden så jag har otroligt svårt att lita på grav test efter det.

Drömmer om att mensen eller i alla fall att jag ska få min första ägglossning efter graviditeten snart jag känner molvärk i magen har gjort det i några dagar och värk i ryggslutet påminner verkligen om mensvärk men kan ju lika gärna vara att jag längtar för mycket så kroppen tror att den ska ha mensvärk 😩
Men jag lever på hoppet! 😀

Anmäl
2018-10-27 03:34 #35 av: teezan

#34 du hade rätt! Fick ett tydligt streck nu med predictor early, där fanns inget utrymme för tolkning, det blev ett rosa och tydligt streck inom tiden. Fattar inte riktigt men jag är alltså gravid igen, med ett syskon till tösen ❤️ Håller tummarna för att din kropp kommer igång snart så ni kan börja er verkstad!

Anmäl
2018-10-27 06:10 #36 av: SandraN92

#35 Stort grattis så underbart med ett syskon! 😍💕

Anmäl
2018-10-27 08:32 #37 av: Sandiy

#35 Grattis!! 😁

Anmäl
2018-10-27 08:54 #38 av: Sarah

Grattis teezan, vad roligt!

Anmäl
2018-10-27 22:32 #39 av: teezan

#36 #37 #38 tack så jättemycket!

Anmäl
2018-10-28 18:59 #40 av: Aftonstjärna

Grattis teezan, glad för din skull!!

Anmäl
2018-10-28 20:12 #41 av: teezan

#40 tack ❤️ Hur går det för dig? Kommer ni fortsätta försöka?

Anmäl
2018-10-28 22:29 #42 av: Aftonstjärna

#41 Vi försöker fortfarande. Positivt på ÄL test igår. Men inte varit gravid sen i maj nu. Myst igår & idag.

Som det ser ut nu kommer jag inte beställa hem fler ÄL tester. Har väl ca 3 digitala kvar.

Kommer inte skydda mig mer, så man kan ju säga att vi försöker även i framtiden. Men inte så aktivt som nu, chansen åldersmässigt minskar varje månad. Jag kommer bli galen att försöka år efter år, & det är ju onödigt när jag redan har fyra. :)

Stort lycka till med din graviditet! Typiskt att jag inte också blev gravid samtidigt, nu när vi följts åt ett år! :)

Anmäl
2018-10-30 17:21 #43 av: Onskanomfemman

Lyckan var inte långvarig..
i förrgår samma dag dessutom som vi fick veta att en nära bekant är gravid förlorade vi våran..
Glad för deras skull såklart även om jag är nere för vår egen. Suck. 😞

Anmäl
2018-11-01 15:51 #44 av: Aftonstjärna

#43 Tråkigt att höra. Jag beklagar! :(

Anmäl
2018-11-01 17:15 #45 av: teezan

#43 ja, verkligen tråkigt för er ❤️

Anmäl
2018-11-03 17:33 #46 av: Torven12

Hjälp en vilsen tjej

Anmäl
2018-11-03 21:37 #47 av: mollyt

#46 Det finns en tråd för hjälp med tolkning av test. Men jag skulle säga att det där är positivt!

Anmäl
2018-11-04 03:27 #48 av: teezan

Jag är tillbaka här, det blev missfall 💔

Kan man vara säker på att allt kommit ut när man fått ett negativt test? Jag blöder ju fortfarande, det kan säkert ta ett tag, så lite kanske är kvar men inte så pass att det ger positivt test..?

Vet inte om jag kommer orka utredning eller försöka igen, det känns bara hopplöst att ha försökt i ett år och så blir det missfall. Ska det ta ett år till? Blir det missfall igen? Det stressar mig att tiden går, vill egentligen inte ha för långt mellan barnen, men man får ju inte välja. Men kommer vi ens kunna få fler barn? Är det något fel på mig? Jag har ju pcos redan och det skulle inte förvåna mig om det är mer som spökar. Mycket tankar snurrar.

Anmäl
2018-11-04 08:06 #49 av: mollyt

#48 Så himla tråkigt att höra! Om det är någon tröst så tog det oss också lång tid att bli gravida en första gång för småsyskon, men efter det missfallet så tog det bara 3 månader innan jag var gravid igen (förvisso slutade det också i missfall) men sen blev jag gravid igen utan mens mellan ens. Är nu i slutet av vecka 38. Så bara för  att det tog lång tid en gång behöver det inte dröja lika länge mellan varje gång. 

Inför min sista graviditet så hade jag börjat smörja med en sådan hormonkräm med progesteron, jag vet inte om det hade betydelse eller om det var placebo.

Anmäl
2018-11-04 10:19 #50 av: Aftonstjärna

#48 Åh nej, så himla tråkigt!!

Eftersom ditt gravtest redan visar negativt borde kroppen återhämta sig snabbt. Du kan ju faktiskt bli gravid igen om några veckor. Håller tummarna!

Anmäl
2018-11-04 11:32 #51 av: NinniH

#48: Nej, vad tråkigt! Säger som Aftonstjärna, att om ditt test visar negativt borde kroppen återhämta sig relativt snabbt. Åtminstone håller jag tummarna för det. Glad

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-04 11:35 #52 av: NinniH

Dag 12 och jag tror nog det blir tidigare ägglossning denna gången. Ganska stark molvärk och till och med lite ömma bröst, vilket jag inte brukar ha. Provade nya ägglossningstest, som ska kunna läsas av i mobilen med hjälp av en app. Tja, det funkade ju sisådär - appen började krångla ganska fort. Den tycker fortfarande att jag har låg fertilitet, fastän dagens test ser ut såhär. Galen Så den litar jag inte nämnvärt på faktiskt.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-04 21:49 #53 av: teezan

#49 till viss del är det en tröst, även om det inte är säkert att det blir så för mig, men tack ❤️

#50 #51 ja, får hoppas den kommer igång igen snart ❤️

hoppas allt kommit ut för jag blöder i stort sett ingenting längre, det är bara brunt. Tycker det känns märkligt om ett missfall bara varar i knappt tre dagar och med så sparsam blödning, då har jag verkligen kommit lindrigt undan. Är ändå lite rädd att det inte är över och att det ska börja störtblöda och göra ont, har nämligen i stort sett kommit över det redan just för att det varit ett väldigt ”enkelt missfall”. Har kunnat sörja och resa mig med bra stöd omkring mig. Hade det gjort ont hade det känts mycket värre då fokus legat på det och funnits där som en smärtsam påminnelse. Nu kan jag tänka att det bara är mensen, även om jag vet att jag varit gravid en liten stund. Är väldigt tacksam att kroppen verkar sköta det själv. Av den anledningen har jag inte sökt mig till någon mottagning, men kanske ringer 1177 imorgon och frågar om det är ett normalt förlopp jag har varit med om. Kanske var det bara en kemisk graviditet ändå? 🤔

Anmäl
2018-11-05 08:11 #54 av: mollyt

#53 ett av mina missfall var också sådär, också tidigt i vecka, men jag blödde rätt sparsamt (som normal liten mens för min del) i 2-3 dagar bara. Hade aldrig ont eller någonting, så jag trodde inte att det var missfall först men testade sedan negativt och insåg att det var det. Mitt missfall innan var i v 10 och då hade jag ont men under kanske...30 min och blödde något mer men fortfarande som mens ungefär. 

Skönt att slippa ha smärta och massa blod som påminnelse, det känns ju tungt som det gör ändå.

Anmäl
2018-11-06 12:25 #55 av: NinniH

Igår fick jag positivt ÄL-test och det jag tog nu på förmiddagen är också positivt. Verkar som jag helt plötsligt har fått en lite längre peak. Sen om det är macarotens förtjänst vet jag inte, men nog har den nog spelat en stor roll. Om inte annat mår jag väldigt bra när jag tar den, har jag märkt. Även om jag så gott som alltid är trött, vilket tyvärr hänger ihop med min fibro, känner jag mig ändå piggare inombords på något sätt och mer till freds.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-06 19:36 #56 av: Aftonstjärna

#53 Alla graviditeter som man inte kan bekräfta med VUL eller UL kallas kemiska graviditeter. De har endast bekräftats med gravtest. Så alla missfall före v 5-6 borde räknas som kemiska graviditeter.

Anmäl
2018-11-07 06:02 #57 av: Aftonstjärna

Då var jag gravid för femte gången det senaste året. Känner mig inte gravid på riktigt förrän testen ökat i styrka. Supersvagt streck idag, men det är ju inte konstigt med tanke på att det är ÄL +10. Känns som om jag väntas missfall om 7 dagar. Varför skulle det bli annorlunda denna gång??

Anmäl
2018-11-07 09:17 #58 av: NinniH

#57: Vet precis hur du känner. Håller tummarna att det går vägen denna gången. Grattis. Hjärta

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-07 10:56 #59 av: Rowanmc

Vet inte om ni minns mig då jag inte är så aktiv, men fick ju MA i mars och augusti och sen dess har jag ännu en gång blivit gravid. Hsr precis varit på ultraljud där TVÅ små pickande hjärtan fanns, så jag väntar tvillingar och är 7+4 nu. Allt såg jättebra ut, tjock skiljevägg osv. Så hoppas detta får gå vägen nu :-D

Anmäl
2018-11-07 18:06 #60 av: Aftonstjärna

#58 Tack, tror inte på det riktigt ännu... Om du fortfarande har Wish gravtest hemma kan det vara bra att veta att de inte är så känsliga. Helt tokblankt imorse, men positivt på digitalt. Graviditetskollen blev det ett grått streck på.

#59 Ett stort grattis! Vad roligt med tvillingar!

Anmäl
2018-11-07 18:30 #61 av: Anonym

Börjar bli så jobbigt att tiden bara går men inget händer, trodde aldrig att det skulle bli en sån stor grej bara att lyckas bli gravid men har ju såklart insett att det inte är så lätt. StorgråterNu är vi bara på tredje försöket men det har tagit en del månader eftersom mina cykler är långa och oregelbundna... Men börjar redan ledsna, lider med alla som försökt mycket längre än oss och alla som fått missfall. Ledsen

Anmäl
2018-11-08 16:47 #62 av: Aftonstjärna

Kom på att det nu är två dagar sen jag fick utslag på gravtestet. Tog ett nu, och det har inte ökat någonting. Hela jag känner att det kommer sluta i blödning några dagar efter BIM. Ändå hoppas jag varje gång. Har det inte ökat imorgon bitti är det ju väldigt kört. Ännu en graviditet som inte utvecklas.

#61 För de flesta tar det några månader, upp till ett år före man blir gravid. Efter ett år kan man få hjälp om det inte funkar. Hoppas du blir gravid snart!

Anmäl
2018-11-08 16:50 #63 av: Aftonstjärna

Mitt supersvaga gravtest tagit nyss på ÄL +11. Måtte det vara starkare imorgon bitti.

Anmäl
2018-11-08 17:05 #64 av: teezan

#63 håller verkligen tummarna för dig ❤️❤️

Anmäl
2018-11-08 21:12 #65 av: NinniH

#63: Håller tummarna!

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-08 21:37 #66 av: Angellike

Hejsan, jag ska börja med rfsu ägglossningstest efter min mens, som jag har nu. Jag är dock lite fundersam för förra månaden provade jag med clearblue digitalt ägglossningstest men enligt den så hade inte jag ägglossning, jag testade varje morgon samma tid men visade bara tom cirkel. Kan ju va som så att det var fel tid på dagen som jag testa,men jag har även en app som heter flo och vi hade sex kring ägglossningen enligt den men blev inte gravid.
Denna gång ska jag testa med rfsu stickor som sagt och ska jag göra testet vid kl 18 varje dag för att det inte ska krocka med jobb osv, och man får inte dricka på ett antal timmar å inte kissa osv, så då räknade jag ut att det skulle bli den lämpligaste tiden att testa på. Men när ska jag börja testa? Om jag inte har helt fel så kan jag börja redan på söndag, och har 14 stickor så det bör räcka. Kan ni rekommendera något? Tips, erfarenheter ? Kram Angel

Anmäl
2018-11-09 05:56 #67 av: Aftonstjärna

Det blir inte starkare än så här. HCG har inte ökat på flera dagar, så tyvärr kommer det inte gå vägen denna gången heller. :(

Anmäl
2018-11-09 06:30 #68 av: mollyt

#66 Hur lång cykel brukar du ha? Det avgör när du ska börja testa. Att testa på kvällen är bra, många har högre hormon då. När jag använde stickor för ÄL så testade jag också kl 18 för att det passade min vardag.

#67 jag hoppas att du har fel angående ökningen. Usch vad jag lider med er!

Anmäl
2018-11-09 09:00 #69 av: NinniH

#67: Det behöver inte vara kört.  De du testat med de senaste dagarna har väl varit annat märke än graviditetskollen? Olika märken kan visa olika tydliga streck, även fast de har samma känslighet. När jag var gravid med sonen hade testen samma styrka ÄL+11-13 och först på ÄL+14 såg jag en ökning.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-09 09:29 #70 av: teezan

#67 dina streck är ändå starka tycker jag, förstår din känsla dock. Hoppas verkligen det går vägen för dig!

Anmäl
2018-11-09 10:03 #71 av: Tassen94

#66 Om du är osäker så kan du börja testa direkt efter mensen. :)

Anmäl
2018-11-09 10:26 #72 av: teezan

Hade egentligen inte tänkt använda ägglossningstester men beställde nu 42 stycken från graviditetskollen. Men kommer bara använda dem om det inte medför stress. Sedan hade vi ändå tänkt mysa 2-3 dagar i veckan från och med nu, jag har endast lite spottings kvar sedan missfallet. Hoppas det slutar helt snart (blödde ingenting alls igår men så kom det tillbaks lite idag).

Anmäl
2018-11-09 12:56 #73 av: Aftonstjärna

#69 Har testat med Graviditetskollen och testet från Wish varje dag. Testet från Wish är ännu svagare. Inget av testen har ökat i styrka. Fick positivt på eftermiddagen ÄL +9, och idag är jag på ÄL +12. Känns rätt kört... Idag har även molvärken försvunnit. Känner mig helt ogravid tyvärr.

#72 Ett tips är att ta ett varje morgon på rutin så glömmer man inte. :)

Anmäl
2018-11-09 13:51 #74 av: Angellike

Så här ser det ut enligt appen Flo, Mensen stämmer in klockrent, kommer samma dag varje månad som appen, kan va nån dag tidig ibland men aldrig diffat på flera dagar eller hoppat över. Nu är det påväg att avta, idag blöder jag knappt nånting men det brukar komma som en liten efterslänts blödning och sen är de slut. Så på söndag tänkte jag kanske är en bra dag att börja på?

Anmäl
2018-11-10 06:17 #75 av: Aftonstjärna

#66 Det kan blivit negativt för en del har kort stegring. En del kan behöva testa morgon och kväll så man inte missar stegringen. Jag har snabb stegring, går från rund ring direkt till fast gubbe. Fast jag har stegring 1 dygn.

Imorse förväntade jag mig att gravtesten blivit svagare. Men de är starkare än igår! Jobbigt det här, man hoppas ju, vill inte ha några större förhoppningar om det inte går bra. Är i vecka 3+6 idag, brukar få missfall ganska exakt i vecka 4+3.

Tack ni som peppar mig, betyder jättemycket. <3

Anmäl
2018-11-10 08:38 #76 av: Angellike

#75 det är lite ovant för mig för detta är första gången i mitt liv som jag använder ägglossningstest, jag har varit gravid 2 gånger tidigare men det är ungefär 10-11 år sedan, och då hade vi sex varje dag 1 vecka efter mensen och jag blev gravid direkt. Det var med min dåvarande partner, men nu vet jag inte om jag och min nuvarande kanske missat ägglossningen, han har inte heller gjort någon gravid vad han vet så vi vet inte hur det är med honom om allt fungerar som det ska. Vi har försökt bara 2 gånger hittills och inte lyckas träffa in, nu ska vi göra ett 3.e försök denna ägglossning och hoppas att jag får stegring.
Har du någon erfarenhet av rfsus gröna ägglossningstest om man kan använda det på morgonurin eller måste man göra exakt som det står i testet ? För isf måste jag köpa fler. Och när man får stegring menas det att man ska ha sex så fort som möjligt typ ? När det är som starkast ? Tänkte eftersom det kan va starkt på dagen och eftermiddagen svagt ?

Hoppas verkligen att det går vägen, försök att slappna av för stress är en stor faktor, när jag var gravid förut så var jag stressad och orolig varje dag och va livrädd för missfall och när jag var ungefär vecka 8 första gången fick ja missfall å andra gången veckan 10-11 tror jag. Så många år sedan men fortfarande en hemsk tid. Va så ung och var nog inte så medveten om allvaret då.
Ta hand om dig själv och må bra :) det är absolut det bästa.

Anmäl
2018-11-10 10:29 #77 av: Aftonstjärna

#76 Har ingen erfarenhet av RFSU ÄL-test tyvärr. När jag har ÄL har jag fått positivt både på morgon och kväll. Men lite lurigt för vissa, det går ju att missa om man bara tar ett om dagen. Brukar använda graviditetskollens ÄL tester, de är billiga och fungerar bra tycker jag.

I mitt fall beror missfallen med stor sannolikhet på min ålder. Jag är 41, och risken är skyhög. Tror jag läst att 40% slutar i missfall i min ålder tyvärr.

Anmäl
2018-11-10 14:34 #78 av: NinniH

#75: Härligt för en ökning, nu hoppas jag att det fortsätter öka. Glad

4 dagar efter ÄL och jag är redan less på att vänta. Gapskrattar Bara 10-11 dagar kvar innan jag tänkt testa denna gången. Brukar vara otålig, så hittills har jag inte klarat mig från att testa innan BIM. Återstår att se om jag klarar av det denna gången. Cool

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-10 17:45 #79 av: Aftonstjärna

#78 Rätt svårt att vänta när man kan få positivt tidigare. :) Denna gång fick jag svagt streck ÄL +9. Gravid på digitalt ÄL +10. Jag kan aldrig hålla mig...

Anmäl
2018-11-10 18:03 #80 av: Aftonstjärna

#76 Glömde skriva; ja ni ska mysa när ÄL testet blir positivt. ÄL inträffar 1-2 dagar EFTER positivt test, men det är stor chans att bli gravid genom att mysa dagarna före ÄL. Går rätt snabbt strax efter ÄL att sekretet blir tjockare och det blir svårare för simmarna.

Anmäl
2018-11-10 22:04 #81 av: NinniH

#79: Det är ju det som gör det svårare. Med sonen fick jag plus på ÄL+11. Men jag är så sjukt less på att få se svaga plus bli negativa innan BIM och det är ju det jag utsätter mig för om jag testar tidigt. Nu har det varit så många gånger att jag hellre är ovetandes, än ser det hända igen.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-11 05:26 #82 av: Aftonstjärna

#81 Det förstår jag, så himla trist!

Nu blir det inget mer testade förrän om en vecka. Något är annorlunda med den här graviditeten. Även om jag får missfall har jag tagit mig längre än de förra fyra gångerna. Kanske vågar jag hoppas... Idag känns det på riktigt. Vecka 4+0 idag.

Anmäl
2018-11-11 12:35 #83 av: Aftonstjärna

Glömde skriva: Till er som använder blå graviditetssticka från Wish: de verkar inte funka riktigt, fick endast ett grått knappt synbart streck idag i samma kiss som ovanstående test. Nu ska jag tagga ner med tester. :) Jag är gravid och ska njuta av det, en dag i tagit.

Anmäl
2018-11-11 12:42 #84 av: NinniH

#82: Härligt att det verkar öka som det ska än så länge! Glad

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-11 13:21 #85 av: teezan

Jag tänkte att jag inte ska ta ett graviditetstest förrän i typ januari nästa gång, om jag inte fått mens innan dess, behöver inte veta om det skulle bli ett missfall igen. Vore det förresten konstigt om jag börjar känna av nåt som liknar ägglossningssymptom redan nu, dag 10 från blödningens start? 🤔

Anmäl
2018-11-11 16:25 #86 av: mollyt

#82 jag håller verkligen tummarna nu! Sååååååå hårt!

Anmäl
2018-11-11 23:56 #87 av: Lillajaginorrland

Har en fundering. Vi planerar en liten knodd, ätit ppiller i ca 10 år. Slutade med dessa i dec-17, fick mensen som vanligt i 7 månader. Sedan försvann den. Hade ingen ägglossning alls. MEN en dag tänkte jag att jag skulle göra ett ägglossningstest (clearblue) detta var alltså 14 okt, nästan direkt blev det en glad gubbe. Vi hade sex 2 dagar innan, på äl dagen, och dagarna efter. Har tagit grav tester, fick 2 tester som var väldigt svagt med två streck. Är väldigt trött, öm i brösten, illamående vid måltider, SJUKT mycket flytningar samt en konstig känsla i nedre delen av magen när man trycker lite. Men till saken, gjorde ett till grav.test för ca 1 v sedan, negativt. Hur lång tid ska de ta innan mensen kommer? Den borde väl redan ha kommit.. ursäkta för ett långt inlägg men oron blir bara värre och värre.. lägger in 1 bild på ett av de svaga testet.

Anmäl
2018-11-12 09:22 #88 av: mollyt

#87 Det beror på hur lång cykel du har, men ca 2v efter ägglossning brukar mens komma om man har en standardcykel. När mensen försvann i somras - vet du att du inte heller hade ägglossning då eller var det bara mensen som inte kom? Har du inte haft mens sedan i somras?

Den bifogade bilden känns så manipulerad i kontrast att jag inte tänker tolka/kommentera den. Men fick du två positiva tester och har nu fått ett negativt men ingen mens/blödning? Förstod jag dig rätt då?

Anmäl
2018-11-12 14:45 #89 av: NinniH

ÄL+6 och inga direkta känningar än, men det är ju inte direkt konstigt. Har en del halsbränna idag, men jag har sovit som en kratta så det är nog därför. Insåg häromdagen att min tempkurva denna cykel har många likheter med tempkurvan när jag blev gravid med sonen. Det betyder inget direkt, men är ganska spännande ändå. Glad Nackdelen är att fortsätter det se såhär bra ut kan jag nog inte hålla mig från att testa på ÄL+10. Cool

Gröna kurvan är gravidkurvan med sonen och den lila är nu.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-13 12:47 #90 av: Aftonstjärna

#89 Klart du ska testa, vi andra vill också veta. :)

Ursäkta att jag fortfarande är kvar här. Har man fått fyra missfall v 4+3 känner man sig inte helt avslappnad såhär i v 4+2. Har inga direkta symtom heller. Dagarna går långsamt framåt just nu. Försöker tänka på att det är något jag ändå inte kan påverka. Jag tänker inte kasta bort graviditeten genom att oroa mig, dock kommer jag vara orolig tills jag gått över min magiska gräns. Sen är det ingen idé att oroa sig, man kan ju få missfall vilken dag som helt v 7, v 18. Jag ska försöka njuta av den sista graviditeten... efter helgen. :)

De gångerna jag fått missfall var plusset tydligare före BIM, och blev svagare på BIM. Nu på BIM fick jag tydliga plus, så är såklart mer hoppfull denna gång.

Kan inte låta bli att undra om det beror på progesteronkrämen. Började några dagar före ÄL (fast man egentligen ska börja efter), med dubbel rekommenderad dos morgon och kväll. Tänkte slösa upp den, eftersom den är dyr och jag har två tuber kvar.

Anmäl
2018-11-13 13:11 #91 av: NinniH

#90: Kommer nog ta ett test på fredag, ÄL+10, som det ser ut nu. Är helt medveten om att det inte behöver visa något om det nu gått vägen.

Jag förstår dig helt att du hänger kvar här lite till, speciellt med din missfallshistorik. Jag lär säkert göra samma sak när det väl sker. Glad

Jag är för övrigt helt övertygad om att min stabila och höga temp nu efter ÄL beror på maca roten. Så om det blir något denna gången som vill stanna, vet jag också vad jag ska tacka. Men nu går jag lite händelserna i förväg känns det som. Först och främst ska jag testa på fredag och se vad det visar, om det visar något.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-13 16:07 #92 av: Aftonstjärna

#91 Fast jag tycker det ger ro att ta ett test varje morgon från ÄL +10. Så man slipper fundera. Jag brukar inte känna mig nedstämd om det blir negativt. Är man testmissbrukare blir de flesta negativa. :)

Jag har ju typ 50 test från Wish kvar, och har inte kunnat hålla mig från testande nu när jag är gravid. Lika bra att göra slut dem. :) Jag känner mig lugnare, jag ser att det blir starkare varje dag. Fast jag vet att det inte är ngn garanti att inte få missfall. För det kan ju inga gravtest visa. I början borde dock HCG öka, blir de svagare blir jag förberedd före blödning. Sen när strecken blivit lika starka är det ändå inte säkert, HCG kan sjunka utan att man ser det.

Jag bara väntar på att strecken ska bli lika starka. I de förra graviditeterna var jag tvungen att passera v 5 före de blev lika starka.

Anmäl
2018-11-13 20:50 #93 av: NinniH

#92: För mig är det väldigt blandade känslor. Får jag bara negativt så gör det inget. Men det är just att väldigt ofta se svaga streck bli negativa som är jobbigt. Därför det är lite tudelat att testa tidigt känner jag. Oberörd

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-13 20:59 #94 av: Aftonstjärna

#92 Usch, jag vet hur det känns. Har testat positivt kanske ÄL +10 och så försvinner plusset vid BIM. Det är ju fullt möjligt att få missfall före vecka 4+0, eftersom befruktningen sker vecka 2+0. Blödningen kan ju dröja några dagar. Otur att få streck bara, och kanske dumt att testa, men svårt att låta bli!

Anmäl
2018-11-14 22:20 #95 av: pernillaa

Jag som hållit på och testat länge efter plusset för att kunna förutsäga ett missfall vill bara säga att det kan ge omvänd effekt. Jag fick svagare test några dagar i samband med en liten blödning och flippade ur. Men allt var bra.

Ha en bra dag! // Pernilla

Anmäl
2018-11-15 10:13 #96 av: NinniH

ÄL+9 och sen igår har jag dels börjat känna mig yr och dels är min hud såpass känslig att minsta lilla kliar (speciellt i ansiktet). Tog ett nytt test idag och det syns fortfarande något. Hoppas det fortsätter öka.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-16 21:07 #97 av: teezan

#96 såg ditt test i tolkningstråden men ge inte upp än, det är fortfarande tidigt ❤️

Jag fick mina äl-tester i förrgår och har tagit ett test tre kvällar i rad nu, jag ser redan en ökning så jag hoppas på äl inom en vecka, är på dag 15 nu och det känns som kroppen återhämtade sig direkt efter missfallet då den betedde sig som en sparsam mens. Inom två veckor borde jag få äl tycker jag. Är så himla otålig! Vill bara försöka nu nu nu! Men vi kör oavsett på sex varannan eller var tredje dag, förlitar mig inte på äl-testerna, och det var så vi gjorde förra månaden och det gick ju bra, förutom att något gick snett senare.

Anmäl
2018-11-17 13:45 #98 av: NinniH

#96: Tack för de snälla orden.

Vet att det är tidigt än, men det är svårt att inte vara pessimist. ÄL+11 och tror jag fick ett svagt streck igen, men kan lika gärna vara inbillning. Brösten ömmar lite lätt och jag har som snuva enbart på morgonen och kvällen, vilket lika gärna kan vara en förkylning.

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-18 10:44 #99 av: NinniH

ÄL+12 och testar så gott som negativt, så nu ger jag upp för denna gången. Ledsen

Kram Ninni

Anmäl
2018-11-18 19:46 #100 av: teezan

#99 det är ändå så konstigt att du är med om detta gång på gång, lider med dig!

Anmäl
2018-11-18 20:31 #101 av: teezan

Jag tror ju att ägglossning närmar sig men sambon är inte alls sugen ikväll 😞 vi har inte myst på tre dagar, men av mina äl-test att döma lär det väl inte vara ”nån fara” att vänta tills imorgon? Längst ner är idag. Vet att inget är i närheten av positivt, gillar bara inte tanken på att inte få till det minst var tredje dag, nu när jag är så taggad 😛

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.