Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 878 ggr
Xicilia
2018-10-16 15:24

När berättade ni?

Hej på er! Jag är i v 9+2 nu och börjar fundera på hur och när vi ska berätta för människor runt oss. Vi har haft flera missfall så vi vill vänta med att berätta till kanske v 13 eller så. Men jag har samtidigt en känsla av att jag skulle vilja berätta redan nu för om det blir missfall och ingen vet någonting så blir det att bära själv igen. Det är tufft att låtsas som ingenting. I vilken vecka har ni berättat och vilka berättade ni för först? Det som känns känsligast är ju att berätta för barnen, för tänk om det går fel…. Det är svårt att dölja när man kräks så mycket. 😛 Svårt att förklara för folk varför man plötsligt inte orkar någonting och knappt vill vara hemifrån.

Annons:
NinniH
2018-10-16 15:50
#1

När vi blev gravida med sonen så fick i princip alla veta ganska omgående. Det hade tagit ett tag att bli gravid, så vi kunde helt enkelt inte hålla oss! När vi väl blir gravida igen tror jag att vi väntar ett tag innan vi berättar, eftersom det dels tagit ännu längre tid nu och dels pga flera tidiga missfall. Exakt när det blir återstår att se.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sandiy
2018-10-16 16:12
#2

För min familj i v8, mannens familj i v9 och resten efter v12. Dock gick vi ut efter RUL på sociala medier. Denna gång kommer vi berätta tidigt igen :) det har varit så otroligt skönt att dom har vetat. Så nästa gång vi träffar min familj( kommer nog va i v8 då igen) så kommer vi berätta :)! Mannens familj vet jag inte då vi alla sällan är samlade. Kanske blir att vi får berätta i omgångar.

naaw
2018-10-16 17:01
#3

Vi berättade för våra närmata i familjen runt v.11-12 och nära vänner nån vecka senare :) Meddelade offentligt på sociala medier först i v 24.

Xicilia
2018-10-16 17:48
#4

När har ni berättat för era barn, ni som haft barn sen innan?

SimsBrooke
2018-10-16 19:36
#5

Vi berättade för våra föräldrar i vecka 8-9 tror jag det var. Även min kusin fick veta i den veckan.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

FamKryger92
2018-10-16 19:57
#6

Berättade för sambons föräldrar på sambons pappas födelsedag, samma dag som vi plussade. Mina föräldrar och syskon fick reda på det i v12. Närmsta vänner och släkt har fått veta olika veckor. Denna gången har vi inte berättat på FB/instagram utan det väntar vi med tills bebisen är född :). Vi tycker att alla närstående får reda innan och sen kan de andra få vänta :)

Annons:
blomma12
2018-10-19 19:57
#7

Berättade för mina bästa vänner samma vecka som det plussade och för min och sambons familj i v.7. Övriga utomstående och vänner får veta i v.13 har vi bestämt. Hade aldrig kunnat dölja det för familjen då jag har spytt massor och varit sängliggandes sedan v.7 och även fått bli inlagd på akuten med dropp vilket hade varit svårt att dölja för familjen. Vi sa också att om det blir missfall är det skönt att ha de närmsta vännerna och familjen att bearbeta det tillsammans med.

Upp till toppen
Annons: