Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 964 ggr
Sandiy
10/16/18, 9:29 AM

Hur berätta?

Sist jag var gravid så berätta vi väldigt tidigt för familjen. Och det tänkte vi göra även denna gång. Men nu vill jag göra något speciellt när vi berättar, först tänkte ja köpa en tröja ”big sister” o låta dom lista ut de själva men tycker alla tröjor är så fruktansvärt dyra, har inte direkt lust o köpa en tröja för typ 500kr :P Så har ni några roliga tips? Hur berättade ni?

Annons:
Rwawr
10/16/18, 11:53 AM
#1

Vi gjorde exakt så, fast det stod big brother på tshirten i ett typ korsord. Fick äran att dra lite i tröjan för att svägerskan skulle lägga mer fokus på den och faktiskt läsa vad det stod 😂 resten förstod inte riktigt när hon skrek rakt ut! Inte riktigt som jag tänkt. Hade varit roligare om sonen bara sagt att det är en bebis i mammas mage så hade alla reagerat samtidigt. 🤔

LaSadie
10/16/18, 12:30 PM
#2

Vi berättade i samband med julen. Så vi gjorde ett paket med en body i. I mannens familj kopplade ingen utom blivande farbrodern så vi visade även första UL så förstod resten. Så för nästa familj (min) så gjorde vi en present med body och UL bilden, gick bättre då hahahaha

Börjar_nu
10/16/18, 12:49 PM
#3

Vi frågade min mamma och pappa om de kunde kolla i kalendern. (Mamma tog fram den) om de hade något speciellt för sig den 13 februari nästa år. Varpå hon säger, så långt fram räcker inte kalendern och då säger jag "jaha vad synd, för vi tänkte höra med er om ni skulle kunna tänka er att bli mormor och morfar då" Mamma blev så glad att hon tappade pennan och pappa började gråta av lycka varpå både mamma och min bror också fick lyckotårar. Alla blev sååå glada.

Vi gjorde samma sak med min sambos familj och de blev också så himla glada.

Guldko
10/16/18, 2:08 PM
#4

Jag ringde till min mamma i vecka 5 och sa "hej mormor".

Pappa med familj bjöd vi hem helgen efter jag fyllde år (de bor en bit bort så vi ses inte så ofta tyvärr), det var i vecka 7. Jag serverade kaffe i en varsin kopp där det stod "morfar" och "mormor" på till pappa och min låtsasmamma. På min kopp stod det "mamma", men varken blivande morfar, mormor eller mina tre småsyskon fattade någonting. Till slut bad jag den yngsta på snart 9 år att fråga dem varför det står som det gör på deras koppar. Pappa kollade på koppen och sa "jag vet inte, det bara gör det" och kopplade fortfarande inte. Min låtsasmamma fattade då och frågade ett par gånger "är det så?" innan hon kom fram och gav mig en lång kram och sa grattis. DÅ fattade även pappa och mina syskon. 🤪😂

Sambons mamma fick veta i vecka 8 genom att vi hälsade på med lite fika och en ram som vi ställde på bordet där det stod "Foto levereras i maj" med en bild på ett par bebisfötter. Med hjälp av samma ram fick min äldsta lillebror och hans tjej reda på graviditeten, fast i vecka 10.

Sambons tre syskon med respektive fick veta i vecka 9 då vi åt middag tillsammans. Jag hade gjort i ordning lite knep och knåp där de parvis fick sitta och fundera. Det sista knåpet var en rebus där lösningen var att jag hade en bulle i ugnen. De tyckte att det var ett roligt sätt att berätta på. 😛

blomma12
10/19/18, 7:59 PM
#5

Vi berättade för föräldrarna över middagsbordet och berättade för syskonen över telefon då vi bor långt ifrån varandra. De blev väldigt glada även om vi inte lyckades komma på något kul sätt att säga det på 😅

Upp till toppen
Annons: