Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 5028 ggr
Xicilia
9/21/18, 10:09 PM

7 mf och nu misstänkt utomkvedshavandeskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er. Jag har haft totalt 7 tidiga mf och har nu gjort en utredning och fått blodförtunnande och gulkroppshormon. 7/9 på BIM visade testet ett svaaagt plus och jag påbörjade medicinering. Har blött 2 svängar och blivit livrädd att det skulle vara mf igen men det har gått vägen. På kollen i tisdags på 5+4 Kunde de inte se något alls i livmodern så de började misstänka utomkvedshavandeskap. Tog hcg prov i tisdags och i torsdags hade det bara stigit från 1700-2600 så det har inte fördubblats som det ska. Har inte ont mer än vanlig växtvärk och att det huggit till någon gång när jag nyst eller hostat. Men när de klämde på magen gjorde det redigt ont på höger sida. Känner dock ingen öm punkt nu längre själv när jag trycker. Imorgon blir det hcg prov igen och jag får veta på eftermiddagen hur det såg ut. Hoppet är ju det sista som överger en, har jag hört, så jag borde kanske efterfråga något hoppingivande svar eller en solskenshistoria. Men jag vill nog mest gnälla av mig tror jag. Jag är så rädd för mf och har alltid fått dom efter att jag haft samlag eller orgasm så jag har valt att helt undvika sånt från att jag började misstänka graviditet en vecka innan BIM, så jag är redigt sexuellt frustrerad. Jag har också nästan helt släppt kaffe för tillfället och vågar inte anstränga mig fysiskt så jag har ingen ventil för frustrationen och stressen. Den här frustrationen över att offra så mycket och sen gå och vara medveten om att det kanske är förgäves känns fördjävligt. Jag blir galen snart. Berätta gärna om era egna resor med utomkvedshavandeskap. Allt uppskattas. Bara att få känna att man inte är ensam gör så mycket. Någonstans hoppas jag ändå att jag räknat fel eller att fostersäcken gömt sig där inne i tisdags. Men jag är realist och tror inte det. Så tur kan man nog inte ha. Översta testet på bilden är från imorse. Har valt att fortsätta testa för att kunna se strecket bli svagare ifall det är ett missfall, för då behöver jag inte gå så länge och fundera om jag börjar blöda. Tycker ni det är en normal stegring över 14 dagar eller borde det ha blivit starkare tidigare kanske?

Annons:
mollyt
9/22/18, 4:29 PM
#1

Har ingen erfarenhet att dela med mig av - men än missfall (då mina tester sjukligt väldigt snabbt!) men vill skicka en stor kram!

Xicilia
9/25/18, 9:44 AM
#2

Tack. Vi får veta idag troligast då vi ska på vul igen. V 6+4 nu. En kvart kvar till undersökningen. Håll tummarna att man ser något i livmodern nu. Har dock mycket mindre ont i brösten idag.

Xicilia
9/25/18, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det finns något i livmodern nu. De kunde dock inte se några hjärtslag och mitt hcg dubblas inte som det ska. Så vi ska tillbaka om en vecka exakt för nytt vul. Det kan vara normalt men tidigare än vi trott eller så är det något fel. Det syntes dock en gulesäck så det tyder ju på att det inte är en ofostrig graviditet iaf. Blöder lite nu men antar att det kan vara normalt efter en undersökning då man också äter blodförtunnande. Vore ju fördjävligt att få upp hoppet och så börjar man blöda ut det nu. Ska väl tro att det inte är någon fara. Bara att avvakta. Känns mindre roligt att vänta en vecka dock….

Xicilia
10/2/18, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det fick en lycklig utgång. Idag fick vi se hjärtat slå och jag har tydligen räknat en vecka fel. Idag 6+5 och allt såg bra ut. 😍 Vilken lättnad. Det har tagit på enormt psykiskt att inte veta om det är en normal graviditet eller inte.

mollyt
10/2/18, 7:34 PM
#5

Vad härligt! Njut av det nu och jag håller tummarna att det går bra hela vägen för er!

cissi_1993
10/2/18, 8:44 PM
#6

så härlig att allt såg bra ut ta nu hand om dig och försök njuta

Annons:
RoxannaS
10/3/18, 1:55 PM
#7

Härligt! Grattis!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MonicaLagerquist
10/3/18, 6:38 PM
#8

Grattis

Stolt ägare till fem La permer

Förväntansfull
10/4/18, 8:49 AM
#9

Underbart, grattis :D

Xicilia
10/4/18, 12:24 PM
#10

Tack snälla ni allihop! Illamåendet börjar infinna sig nu och känns otroligt lugnande. Det är ett bra tecken så jag slappnar av mer och mer eftersom. Tänk att jag bara tagit den här processen förgiven förut. Att man bara tagit förgivet att allt ska fungera. Nä tacksamheten är stor just nu. Än är inte risken över helt men det kan gå fel hela vägen. Så det är lika bra att börja njuta. Det är svårt att ta till sig bara och förstå. Då det gått fel flera gånger har man som svårt att ta det till sig helt av rädslan att bli besviken.

Xicilia
10/9/18, 7:56 AM
#11

Ja nu har jag haft en blödning, igår. Vi provade samlag väldigt försiktigt igår efter att ha varit utan sånt sen jag hade nidblödningen. Jag har upplevt att missfallen startat efter sex och orgasm. Så vi har låtit bli. Jag tror att jag fick en orgasm i sömnen när jag tog en tupplur på förmiddagen och efter det blödde det. Blödningarna slutade fort men jag är orolig för jag har inte mått lika illa sen igårkväll och har lite molvärk och hugg i livmodern. Jag ska ringa kvinnokliniken nu. Hoppas att de kan göra ett vul och kolla. Är sååå orolig….

Xicilia
10/9/18, 8:49 AM
#12

Kl 13 imorgon onsdag ska vi dit.

Xicilia
10/9/18, 9:21 AM
#13

Jag är så sjukt orolig för jag känner ingenting av illamåendet plötsligt. Väldigt obehagligt. Har hört om spökveckorna men det är väl lite tidigt? 7+4 idag.

Annons:
Guldko
10/9/18, 11:53 AM
#14

#13 Mina symptom försvann i vecka 7 någon gång och kom tillbaka efter några dagar. Nu är jag i vecka 10 och symptomen har svalnat av igen men den här gången är jag inte så orolig. Det verkar vara rätt vanligt att symptomen kommer och går lite. :)

Förväntansfull
10/9/18, 12:33 PM
#15

Mitt illamående blev lite bättre i två dagar just i v 7+4 sen kom det tillbaks o var värre , hölll i sig till v 16. Jag blev också orolig då jag råkat ut för några missfall också. Nu ska bebis komma om 2 månader :)

Xicilia
10/9/18, 8:01 PM
#16

Tack snälla ni för lugnande svar. Har någon av er haft blödningar efter samlag och eller orgasm? Jag har varit helt förstörd idag och tycker timmarna fram till undersökningen imorgon går sååå långsamt. Längtan efter en liten är så stark. Blödningen i sig kan jag tänka inte är så stor grej och samma med att illamåendet gått över. Men när de båda infaller samtidigt då blir jag riktigt orolig. Åh jag hoppas så innerligt att vi får positiva besked imorgon men har ändå stålsatt mig för det värsta.

Sparven88
10/9/18, 9:21 PM
#17

#16 När jag var gravid med sonen, blödde jag ofta i början av graviditeten, efter att jag och sambon haft sex. Ibland kunde jag få lite molvärk efter orgasm också.

Guldko
10/9/18, 10:12 PM
#18

Precis som #17 kan jag också få lite molvärk efter orgasm och jag blöder nästan alltid lite efter sex (sen jag plussade alltså). Slemhinnorna är väldigt känsliga vid graviditet. Jag håller tummarna för dig!

Xicilia
10/10/18, 6:52 AM
#19

Tack för era svar. Ja det är så lätt att tänka det värsta då man haft flera missfall. Sannolikheten att det händer igen är ju ganska stor ändå. Men jag tror jag känner av illamåendet litegrann nu på morgonen. Hoppas hoppas! Haha, första gången jag längtat efter att må illa! Knasig värld vi lever i. 😊 Det är egentligen ett väldigt mysko fenomen det här med graviditeter. Man är lite som besatt typ. 😛

Sparven88
10/10/18, 9:04 AM
#20

Jag kan bjuda på ett mindre bright moment jag hade när jag var gravid med sonen… Jag upplevde också att mitt illamående försvann, så då tryckte jag i mig smörgås, yoghurt och juice för att se hur det skulle gå… Det gick inte så bra. Eller det var nog första och enda gången jag blivit glad av att kräkas..

Annons:
Xicilia
10/10/18, 2:05 PM
#21

Haha. Ja man gör korkade saker när man är desperat. 😊 Nu har vi varit på kvinnokliniken. Allt såg bra ut! 😀😀😀 Efter nya mätningen ligger jag på 8+3. Hon trodde att ett adrenalinpåslag efter blödningen kan ha gjort att illamåendet försvann. Idag har jag kräkts. Tack och lov! Så nu ska vi slappna av och njuta! Tack för ert stöd.

Guldko
10/10/18, 2:44 PM
#22

#21 Skönt att höra!

RoxannaS
10/10/18, 3:52 PM
#23

Åh vilka härliga nyheter. Skönt att bli flyttad framåt istället för bakåt. Håller tummarna att det går vägen för er <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MonicaLagerquist
10/10/18, 4:58 PM
#24

Härligt.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: