Annons:
Etikettallmänt
Läst 903 ggr
Siaa88
9/13/18, 8:05 PM

Delar av slempropp?

Idag när jag gick på toaletten kom det bruna gelestrimmor när jag torkade mig. Var samma nästa gång jag behövde gå på toaletten. Jag misstänker att det är delar av slemproppen. Har dock inte fått några värkar. Är det någon som varit med om samma och fött inom dom närmaste dagarna? Är i vecka 40+6 idag så går bara och väntar på att något ska hända.

Annons:
Missmagi
9/14/18, 8:30 AM
#1

Jag fick ljusbruna klumpar som kom ut i omgångar. En liten blödning fick jag med men en väldigt liten sådan. (De konstaterades i en gyn undersökning att det var slemproppen som gått) Tyvärr var jag bara i v 34 och födde 3 veckor senare Men man har ju hört folk som säger att så fort slemproppen släpps så kommer fl igång inom en vecka :)

Mara-Bell
9/14/18, 9:42 AM
#2

För mig började det som du beskriver under dagen, sen framåt kvällen kom det stora mängde blodblandat slem vid toabesöken, och då började även värkarna komma. Strax innan klockan sex morgonen därpå hade jag vår dotter på bröstet 😊

Sarah
9/14/18, 10:57 AM
#3

Min har gått precis innan förlossningen dragit igång. Första barnet drygt ett dygn innan värkarna kom, andra barnet några timmar innan.

Siaa88
9/14/18, 11:07 AM
#4

Tack för era svar ☺ när jag vaknade på morgon så hade det kommit brun rött blod i trosan så åkte in till förlossningen för kontroll men nu är jag hemma igen. Har inte kännt några direkta värkar men det verkar som att det är på gång i alla fall ☺

Roxie
9/14/18, 11:44 AM
#5

Min slempropp (började även blöda) gick en dag innan förlossningen drog igång.

// Sofia

mollyt
9/14/18, 1:16 PM
#6

Min propp lossnade aldrig så jag märkte något av det innan förlossningen… Får se hur det blir denna gång.

Annons:
Surpan
9/14/18, 2:25 PM
#7

Min slempropp släppte helt strax efter att vattnet gick (när jag låg i gynstolen på förloasningen för att bli undersökt närmare bestämt…), värkarna kom aldrig så blev igångsatt 2 dygn senare.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: