Annons:
Etikettertipsråd
Läst 8823 ggr
Flaeder
8/30/18, 4:51 PM

NAN vs Semper

Vad det gäller ersättning, vad har du fått för råd av vården, och vad är din erfarenhet? Semper och NAN verkar vara dem största och mest lättillgängliga varumärken. Kollade priset idag och priset skiljer sig inte märkbart. Semper är någon enstaka krona/ören billigare beroende på vilken affär man handlar i. Har hört att det är vanligt med hårda magar vid ersättning, och jag fick rådet att blanda ut ersättningen med kokosolja om magen blir hård. Är detta något någon av er testat?

Annons:
Sarah
8/30/18, 5:02 PM
#1

Vi började med semper, men bytte till nan. Dottern blev gasig av semper. Man får testa sig fram.

autofyll
8/30/18, 5:40 PM
#2

Olja kan ge gaser. Vi gav Semper. Men nan med skruvlock ser mer praktiska ut.

Flaeder
8/30/18, 6:05 PM
#3

Om man då ska undvika olja pga. gasbildning, vad kan man då ge till en bebis under 6 månader? :) (Förutsatt att man redan testat att byta ersättning).

Fridaaaa
8/30/18, 6:08 PM
#4

Nan sensitive, och är den vi kört på hela tiden :) 

Inte haft kokosolja men rapsolja

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
8/30/18, 7:55 PM
#5

Vi masserade om det behövdes. Sensitive bajsade hon tjära av.

jackiejohn
8/30/18, 8:21 PM
#6

Använde NAN som komplement till äldsta. Det var den neonatalen rekommenderade oss och den funkade kanon tills dess att jag hade mjölk nog att tillgodose henne själv.

Annons:
[Thiah]
8/31/18, 7:42 AM
#7

NAN till båda barnen. Dom använder NAN på BB här där jag bor. Och jag har aldrig ammat mina så dom har fått fortsätta med det som fanns på BB. :)

Garm
8/31/18, 1:52 PM
#8

Min son fick både NAN och Semper på BB och jag fortsatte med NAN när jag kom hem. Var dock tvungen att köpa Semper för ett par dagar sedan då det lokala Hemköp inte hade NAN inne. Han är lite hård i magen ibland, men jag har aldrig försökt med olja.

[Thiah]
8/31/18, 2:10 PM
#9

#8 använder du tetra eller pulver?

Garm
8/31/18, 2:34 PM
#10

#9 Pulver. Fick ett par tetror av Baby Semp när vi var på BB, så vi testade sedan det hemma ett par dagar, men gick över till NAN pulver och nu Semper pulver.
Fick färdigblandat i flaskor av både NAN och Semper p BB, så jag gissar det var pulver.

Sarah
8/31/18, 5:12 PM
#11

Det svåra med pulver är att blir det lite för mycket pulver så blir de lätt hårda i magen. Lätt hänt bara genom att packa måttet lite för hårt. Vi gick över till pulver efter några månader, är ju aningens billigare

[Thiah]
8/31/18, 5:24 PM
#12

#11 precis vad jag skulle säga. När båda äldsta pojken gick upp i vikt på ett bra sätt kunde jag varannan måltid tillsätta extra vatten i ersättningen för att mjuka upp magen. Med yngsta körde vi direkt och enbart tetror för att slippa magproblem (vilket vi slapp)

Flaeder
8/31/18, 7:54 PM
#13

Underbart med så många svar! Tusen tack vänner. :D

Annons:
Sarah
8/31/18, 8:22 PM
#14

Kommer oxå köra tetror i början, och amma. Det är jobbigt med hårda magar. Har laddat upp med lite nan, skönt med skruvkork. Vet att det var ngn på forumet för några år sedan som läste ordentligt fel på pulverförpackningen och ungen bajsade typ sten :(

Carrosh
8/31/18, 10:35 PM
#15

Kört med båda utan problem, samt köper Hipp Combiotik när jag ser den i butik. Har inte haft några som helst problem, men det är också så olika från barn till barn, så man får nog testa sig fram lite för att se vad som funkar i samråd med BVC. Vi kör pulver hemma och tetror när vi är ute, blir himlans dyrt annars.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Mara-Bell
9/1/18, 12:37 PM
#16

Vi blev tvugna att börja med ersättning när dottern var ca 4-5 veckor då hon aldrig var nöjd. Vi började med Semper och körde med den ett par veckor, sen bytte vi till NAN istället. Hon blev lite hård i magen av båda, men värst av Semper. Sen luktade spyan fruktansvärt illa när hon ätit Sempers ersättning, när hon åt NAN luktade det vanlig mjölkspya, som när man ammar. Vå dotter spydde nämligen efter varje måltid.

Garm
9/1/18, 2:59 PM
#17

#11 och #12 Har börjat väga pulvret nu för att se om det blir bättre med magen. Har inte riktigt råd att köpa enbart tetrorna, för det blir väldigt mycket dyrare. Tetror att ha när vi åker iväg någonstans absolut, för det är himla lämpligt, men inte som huvudkälla.

[Kijsen]
9/2/18, 10:07 AM
#18

Körde nan pro 1 från födsel, fick byta till nan sensitive efter nån vecka pga att han fick ont i magen. Vi använde lite minifom droppar i flaskan och Semper magdroppar, funkade kanon.

Upp till toppen
Annons: