Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 2046 ggr
Sandiy
8/27/18, 11:19 AM

Progesterall

Någon som testat krämen progesterall? Hur lång tid tog de innan ni blev gravida? Och hur länge hade ni försökt innan?

Annons:
Aftonstjärna
8/27/18, 7:47 PM
#1

Japp, man ska smörja med den efter ÄL varit. Har använt den för att förebygga missfall om missfallen berodde på progesteronbrist. Tyvärr fick jag missfall ändå trots krämen.

Anonym
Anonym
8/28/18, 9:56 AM
#2

Använde krämen i 3 mån innan jag blev gravid.

mollyt
8/29/18, 7:16 AM
#3

Jag använde den. Vi hade försökt ca 1 år och fått två missfall, blev gravid igen på första ägglossningen (efter ett missfall) efter att vi börjat smörja med krämen när jag slutat blöda och jag är nu gravid i v 29.

Sandiy
8/29/18, 9:16 AM
#4

Tack har beställt krämen så får vi se.

Sandiy
8/30/18, 9:28 AM
#5

Följdfråga: ni som använt krämen, när slutade ni med den efter ni blivit gravida?

mollyt
8/30/18, 5:14 PM
#6

Hm jag fortsatte smörja morgon och kväll tills vecka 14 kanske, sen började jag att smörja med lite mindre mängd eller att jag hoppade över en dos med några dagars mellanrum och sedan fasade ut krämen mer och mer. Jag har uppfattat att kroppen själv producerar progesteron från v12 och att det är förhållandevis låga doser i krämen jämfört med vad kroppen själv producerar längre in i graviditeten. Vet inte riktigt när jag smorde med krämen allra sista gången ….

Annons:
Sandiy
9/7/18, 10:13 AM
#7

Ni som använt krämen, har ni fått biverkningar? Har nyligen börjat med krämen o vakna inatt helt genomsvettig och yr!

mollyt
9/7/18, 6:42 PM
#8

Inga biverkningar alls, har använt relativt stor dos (större än "ärtan" på baksidan).

Sandiy
9/10/18, 10:53 AM
#9

#8 okej, tog du uppehåll 2dagar innan BIM? Som de står att man ska göra?

mollyt
9/10/18, 5:33 PM
#10

Jag är säker på att jag fortsatte smörja (för jag ville ju bli gravid, inte bli hjälpt med klimakteriebesvär) och tänkte att jag skulle sluta om jag började blöda för att då göra uppehåll men krämen tills nästa försök. Men jag blev gravid direkt med krämen (direkt efter ett missfall) så jag slutade aldrig.

Sandiy
9/17/18, 10:44 AM
#11

Hoppas någon kan svara! Har smörjt med krämen sedan efter ÄL. 3 dagar innan BIM fick ja små bruna flytningar, mest när ja torka mig. Likadant idag på bim-2. Brukar annars få lite bruna flytningar men samma dag kommer mensen igång. Det har den inte gjort ännu. Ska ja fortsätta smörja?

Anonym
Anonym
9/17/18, 1:43 PM
#12

Jag slutade inte smörja förens jag såg att mensen verkligen kom igång. Även om jag fick lite bruna flytningar fortsatte jag så fortsätt du :)

mollyt
9/18/18, 10:25 PM
#13

#11 jag hade fortsatt med krämen tills du får MENS, jag hade inte slutat på grund av flytningar. Det är ju vanligt att slemhinnorna småblöder lite när man är gravid, gammalt blod är ju brunt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: