Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2669 ggr
anonymtjej27
8/23/18, 7:09 PM

När kan man lita på resultatet?

Har en annan tråd, där finns detaljer, men det finns en risk att jag av misstag kan vara gravid (kondomen sprack). Min mens är FÖRMODLIGEN 2-3 dagar sen nu. Har en app, går jag tillbaka till för över ett år sen då jag började använda den för att hålla koll så borde mensen ha kommit nu. Det kan såklart vara stress det vet jag. 

Min undran är mer om jag kan ta ett test i morgon eller på lördag (på morgonen) och lita på resultatet? Så jag inte får ett falskt negativt, återgår till att snusa och dricka öl till maten ibland, och så är jag ändå med barn (har varken snusat eller rört alkohol sen kondomen sprack naturligtvis). 

Det är alltså ett falskt negativt resultat jag är mest rädd för, därför har jag inte tagit ett test än.

Annons:
Livingthelife
8/23/18, 7:17 PM
#1

Kontakta annars en barnmorska/läkare så de tar ett blodprov på dig. Med tanke på hur dina tester ser ut så kanske de skulle stilla din oro mer :)

anonymtjej27
8/23/18, 7:21 PM
#2

#1 Har väldigt svårt att ta mig till en barnmorska innan slutet av nästa vecka då jag bor på landsbygden i en liten by och det är först då min rumskamrat kommer hem med sin bil. Vill helst ta test innan dess, så jag slipper gå runt och må så dåligt.

Om jag tar ett test på måndag så är mensen nästan en vecka sen, då borde väl risken för ett falskt negativt test vara väldigt liten?

Vilka test är bäst - enligt andras erfarenheter?

Livingthelife
8/23/18, 7:26 PM
#3

Då ska du kunna lita på testet, men om det fortfarande visar svagt så bör du nog kolla upp vad som ligger och orsakar det. Mina tester jag körde på var från graviditetskollen, länkar här https://www.graviditetskollen.nu/produkter/graviditetstest/graviditetstest-sticka/10-st-graviditetstest-sticka?gclid=CjwKCAjwtvnbBRA5EiwAcRvnphHqZ00Vvx6SvgJsBlxjrfYfA4kpZ8AkiSigeI8O9X7PKnY9eZvAYxoCMJYQAvD_BwE Det har alltid visat negativt för mig tills jag verkligen blev gravid och då fick jag en svag indikation som efter någon dag steg. Sen bekräftade jag självklart med ett cb digitalt som ger dig ett direkt svar gravid/inte gravid.

anonymtjej27
8/23/18, 7:39 PM
#4

Har hört att cb är bäst generellt sett? I så fall köper jag ett på apoteket i morgon och tar det på måndag morgon.

Tassen94
8/23/18, 8:32 PM
#5

#4 Ja CB digitalt är bra, men dem andra cb testerna är lite luriga. Sen tycker jag RFSUs vanliga stickor är bra också, har aldrig fått falska streck på dem. Men det finns folk som fått falska streck på alla sorters test. Men är mensen sen så ska dem flesta testerna vara säkra!

anonymtjej27
8/23/18, 8:59 PM
#6

Ok tack!

Annons:
TeamCaz
8/30/18, 3:12 PM
#7

Så här du tagit ett test? O vad visade det? :-)

anonymtjej27
8/31/18, 6:40 PM
#8

Har fått mens så är som det ska!

Upp till toppen
Annons: