Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1545 ggr
Sandiy
2018-08-21 08:57

Vart söka hjälp?

Nu har vi försökt i 1år och inget händer. Är på bim+2 och negativt test så mensen är på gång. Men vart vänder man sig när man försökt 1 år? Kommer man ens få hjälp när man har barn sen innan? Är de ens lönt att höra av sig?

Annons:
Thotis90
2018-08-21 08:58
#1

Vi vände oss till Kvinnokliniken och gjorde en utredning genom dem. Det är absolut värt att höra av sig dit, tycker jag. Tack vare vår utredning, som inte visade på några avvikelser, fick jag till slut göra en titthålsoperation som visade Endometrios. Vi hade försökt i 3 år när jag opererades och jag blev diagnostiserad som infertil, men det är en annan femma. Det är bättre att  få eventuella svar på om någonting är fel, än att gå och undra - för det mår man bara dåligt av.

Jag minns inte hur det är med utredning om man har barn sedan tidigare. Det borde man kunna få. Dock så får man ingen finansierad IVF om man har barn med samma far sedan innan, utan då får man bekosta det själv.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

LaSadie
2018-08-21 11:45
#2

Har ni försökt i ett år så kan ni kontakta vården för utredning. Vi kontaktade Kvinnokliniken på sjukhuset i staden där vi bor. Vi hade inte barn sen tidigare och gick då via landstinget. De större städerna har även privata alternativ som man kan kontakta eller som i Västerås där jag bor så har en privat aktör sammarbete med Linné kliniken i Uppsala. Att bekosta IVF själv kostar runt 60 000-70 000 kr.

Sandiy
2018-08-23 12:31
#3

Tack för era svar! Vi står nu på väntlistan så vi får väll se när pappret med all info osv kommer i brevlådan! Himla skumt o behöva be om hjälp när man fått ett barn på naturlig väg :(

Upp till toppen
Annons: