Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 5835 ggr
76:a
8/20/18, 5:53 PM

Symptom tidig graviditet

Hej! Ny här men som så många andra så är det en del frågetecken gällande symptom vid eventuell tidig graviditet. Hade LH-stegring den 12 augusti och efter den dagen och fram till nu har jag varje dag känt något vid min vänstra äggstock… vet inte vad det är. Jag har även varit väldigt uppsvälld i magen men har lagt sig nu. Inga tecken på ömma bröst eller illamående men vill ju så gärna att jag blivit gravid. Igår och idag fick jag lite sega flytningar, vad är det?!? Min BIM är om en vecka och ovissheten är ju såååååå jobbig. Har ju inte åldern med mig (42) men hoppas ändå. Någon här som känt tydliga hugg/ilningar/mensvärksliknande symptom direkt efter ÄL och en vecka framåt?

Annons:
mollyt
8/20/18, 7:44 PM
#1

Jag har inte känt några symptom tidigt egentligen i någon av mina graviditeter (en fullgången, två missfall och nu gravid i v28). Den här senaste gången och jag förvisso illamående tidigt men först efter BIM. Övriga graviditeter inga symptom alls fören tidigast ca v7.

76:a
8/20/18, 7:58 PM
#2

#1 Förstår att det är lätt att leta symptom och man känner ju av minsta lilla :) och hoppas… men blir ju såklart även orolig när det känns som att äggstockarna jobbar för fulla muggar. Grattis till graviditeten!!! Måste kännas fantastiskt efter två missfall att nu få bära en ny liten individ :).

mollyt
8/21/18, 7:41 PM
#3

#2 hehe ja visst är det så - jag har också känt efter mycket i början för att leta ledtrådar! Ja tack snälla, det känns väldigt bra nu när det verkar gå vägen den här gången.

76:a
8/23/18, 7:51 AM
#4

I natt blev det rosa på pappret när jag var på toa…innebär det att ägget stöts ut men att befrukting ändå lyckades. Att det inte lyckades fastna? Gjorde gravtest imorse och det var negativt. Ska ha mens på tisdag så antar att det inte gick denna gång… Någon som haft likande?

Flaeder
8/23/18, 8:23 AM
#5

Jag hade rosa på pappret nån dag innan BIM, och det visade sig vara en nidationsblödning bara. Nu är jag i vecka 21. Tidigt graviditetstecken för mig, innan jag hade plusat, innan BIM var att jag frös extremt mycket och hade lite ömma bröstvårtor. Visst kan de va som du säger, att det rör sig om en biokemisk graviditet. Men det är svårt att säga när du har så långt kvar till BIM och dessutom inte plussat ännu. Ofta kommer inte "missfallet" för än just på BIM eller nån kort dag där efter. Men alla kroppar är förstås olika! :)

Flaeder
8/23/18, 8:27 AM
#6

Tänk på att du har hela 5 dagar kvar till BIM. Det är inte alla test som klarar av att visa ett positivt resultat så många dagar innan BIM. Och det är inte alla kroppar som hinner producera så mycket hcg att det ger utslag på ens ett "tidigt" test, med morgonurin 5 dygn innan BIM heller. Så ha lite is i magen. :)

Annons:
76:a
8/23/18, 9:01 AM
#7

#5 #6 Tack för era kommentarer!!! Nu fick jag ändå lite hopp :)

Längtan91
8/23/18, 8:13 PM
#8

Hej :) Jag är i samma situation! Hade förmodligen ÄL den 12 och redan dagen efter började jag känna att något började hände i kroppen. Ungefär 3-4dagar efter började jag känna lite värk i magen. Nu några dagar har ännu mer börjat hända, trötthet av dess like, illamående, ingen sexlust alls sedan ÄL, magen bubblar och lever om, har huggit till i livmodern några gånger sen har jag bara en känsla i kroppen att jag är gravid trots ett negativt gravtest igår. Men ska inte ha mens fören tisdag så inte konstigt om det inte visar något än. Så jobbigt med denna väntan och längtan. Tar det sig inte denna gång så blir det fertilitetsutredning för oss, vi har försökt 3,5år nu. Bli gravid är verkligen ingen självklarhet :/ Håller verkligen tummarna för oss 76:an!! ❤

Längtan91
8/24/18, 1:18 PM
#9

#7 Hur går det för dig?😊

76:a
8/24/18, 3:51 PM
#10

#8 Oj då har vi nästan exakt samma symptom och samma datum för BIM… har fortfarande känningar i magtrakten, svårt att beskriva exakt hur det känns. Inte testat något test mer utan har en känsla av att det ändå är negativt så väntar nog in tisdag för att se…då finns ju hoppet kvar :). Har mer flytning än vanligt tycker jag så något har ju hänt i kroppen, frågan är bara vad… Förstår att det måste vara jobbigt att ha försökt i 3,5 år, klart ni ska be om hjälp! Är det första barnet och hur gamla är ni?

76:a
8/25/18, 6:02 AM
#11

Tog test nu i morse och visade neg :(. Så det hände nog något men som inte lyckades stanna kvar… igår kväll kom det nämligen lite ljusbruna flytningar också så det är ju tecken på att något hänt… beräknad BIM är tisdag så nu är det bara att invänta mensen. Ska nog kontakta någon kvinnoklinik som får kolla om det ens är möjligt för mig att bli mamma.

Anonym
Anonym
8/25/18, 10:23 AM
#12

#11 Hoppet behöver ju inte vara ute för dig, håller tummarna! Kan ju dröja ett tag innan man får plus, ibland flera dagar efter BIM

Själv är jag i samma sits som när du skrev inlägget, jag har BIM ca nästa helg (oregelbunden mens, fick positivt på digitalt ÄL förra helgen). Väntan är lång för mig i varje cykel eftersom den oftast varar i 30-40 dagar men nu börjar det äntligen närma sig BIM! Har konstant väldigt svag molvärk i nedre delen av magen och ryggen och även haft en del illamående, vaknade tex inatt och mådde jätteilla vilket jag inte brukar göra. Men dessa saker kan ju bero på annat eller vara inbillning men jag hoppas så himla mycket! Är första försöket för mig så chansen är förmodligen väldigt liten att det blir något på en gång.  Kunde inte hålla mig så tog ett tidigt test i morse som visade neg. Bara att fortsätta vänta och hålla tummarna! 🙂

Längtan91
8/25/18, 10:55 AM
#13

#10 Ja egentligen borde man alltid vänta till BIM innan man testar. Jag har tagit 3 tester sammanlagt, de två första var negativa (anade något litet,men kan va inbillning också) tog ett imorse jag med. Där ser man ett litet streck, men vågar inte lita på det än. Man vill ju bara veta direkt. Men än finns det hopp för oss båda när vi inte har BIM fören tisdag. Dina ljusbruna flytningar kan ju vara något annat också. Jag hade lite bruna flytningar för några dagar sedan. Men jag vet, man villinte hoppas för mycket heller. Då blir den eventuella besvikelsen ännu större.. Känns skönt på ett konstigt vis att det finns andra i liknande situationer. Jag är 27år och min sambo 26år, inga barn sedan tidigare. Ni då? Stor kram!!

Annons:
Längtan91
8/25/18, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är mitt test sedan imorse, ser du något? Eller är det bara mina ögon som så gärna vill se något🙄

76:a
8/25/18, 11:02 AM
#15

#14 ja kanske att man kan se något men väldigt väldigt svagt. Håller tummarna!!! Vi är 42 båda två så förstår ju att det kanske inte är det lättaste. Vi har försökt ett tag men först denna gång som jag mätte med LH-stickor. Så om det inte blir något nu så blir det ny mätning nästa tillfälle. Vi har inte heller några barn sedan innan. Skönt att ha kontakt med flera med samma tankar, känns ju ibland att det är det ända som finns i huvudet då man känner att det är något annorlunda i de nedre regionerna. Svårare för killen att få samma tankar/känslor i detta läge.

Anonym
Anonym
8/25/18, 12:42 PM
#16

Jag är 29 och sambon 30, inga barn sedan tidigare. Min sambo har extrem barnlängtan och haft det ända sedan vi blev tillsammans för 13 år sedan (tog uppenbarligen mycket längre tid för mig 😃) så han frågar varje dag hur det känns i kroppen och har googlat diverse symtom som han tycker stämmer. 😛 

Förlåt att jag postar anonymt men är inte helt anonym på mitt konto. 🙂

Anonym
Anonym
8/26/18, 4:55 PM
#17

BIM om en vecka och har idag fått vita, tjocka flytningar med en del klumpar i, känner inte igen att jag haft så förut innan mens. Blir ju verkligen att man överanalyserar allt som händer. 🙂 

Hoppas det går bra för er andra, snart borde ni ju få definitiva svar! Håller alla tummar!

76:a
8/26/18, 8:35 PM
#18

#17 ja överanalyserar är bara förnamnet :). Känns som man hittar en massa konstigheter i kroppen som man inte brukar… hoppas inte det där är någon fara, tror inte det om det är helt ofärgat. Jag har BIM på tisdag och idag har jag inte haft några känningar alls vid äggstockar/livmoder (vilket jag känt hela tiden från ÄL till igår. Istället har jag i tre dagar haft en ljusbrun flytning om dagen typ… fattar inte vad det är…!?! Tog ju gravtest igår och det visade neg så hoppet är ute känner jag. Även fast att man vet att det är svårt att bli gravid så blir jag ändå så ledsen och nedstämd :(.

Sarah
8/26/18, 8:54 PM
#19

Kroppen hittar på massa konstiga saker när man försöker få ett barn. Tror att de flesta som försöker plötsligt känner massa konstiga saker. Det är liksom ingen idé att försöka analysera massor för det händer hur mycket konstigt som helst när man gör det. Bästa tycker jag är att ta för givet att det inte är ngt, sen testa först om mensen är sen. Är gravid med andra barnet nu, första tog drygt 3 år, andra några månader och jag har nog upplevt alla knäppa symptom man kan få när man går och väntar. I slutändan är det bara en sak som varit på riktigt för mig, att cigaretter luktar extra illa. Då har jag testat positivt. Ömma bröst, öm i magen, uppblåst, kissnödig, sen mens, you name it, har allt varit bullshit som kroppen hittat på.

Tassen94
8/26/18, 9:12 PM
#20

Ja kroppen spelar lätt spratt. Jag vaknade en natt och mådde riktigt illa, sprang tilö toa och hulkade men kräktes inte. Var övertygad om att jag var gravid, men ikke! Mina symtom runt vecka 4-5 har varit precis samma som innan mens. Först i vecka 6-7 började illamåendet på riktigt och då är ju mensen rejält sen redan. Jag har absolut haft mer symtom dem gånger jag varit skengravid jämfört med dem 3 gångerna jag faktiskt var gravid haha :)

Annons:
76:a
8/27/18, 7:01 AM
#21

Dagen innan BIM idag, lite nervöst är det även fast jag vet att mensen kommer komma…inga symptom alls på graviditet just nu :(. Hur går det för dig längtan91?

76:a
8/27/18, 5:00 PM
#22

Blev ingen graviditet denna gång :(. Nya tag igen 💪🏻💪🏻💪🏻…

Anonym
Anonym
8/31/18, 6:14 PM
#23

Inte här heller… Mensen kom idag två dagar innan beräknat så det blev en tråkig överraskning. Men som sagt, på't igen bara! ✨

76:a
8/31/18, 7:06 PM
#24

Då är vi på samma bana :) Nu kör vi igen hahaha

Upp till toppen
Annons: