Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1420 ggr
autofyll
8/20/18, 6:53 AM

Skonsamma vitaminer?

Har upptäckt att jag mår gräsligt illa av mina gravidvitaminer, det är apotekets egna gravidvitaminer. Ngn som kan tipsa om några skonsamma vitaminer? Tar ca 30 min efter jag tagit vitaminerna så mår jag gräsligt illa i flera timmar.

Annons:
Tassen94
8/20/18, 7:14 AM
#1

Det kan vara svårt att hitta några alls. Jag mår illa av alla former av tabletter, även Lergigan som är mot illamående. Tydligen kan man reagera med illamående mot bindemedel i tabletter när man är gravid. Då mår du illa av alla tabletter. Annars kan järn vara boven också. Min BM rekommenderade att bara äta folsyra. Det funkade inte för mig dock, men det kan du kanske prova! Annars är det inte hela världen att skippa vitaminer helt, jag slutade med mina i vecka 8. BM tyckte inte det var någon panik över det :)

SuperLimm
8/20/18, 12:30 PM
#2

Har du testat någon tablett med folsyra enbart?

Mvh Linn

autofyll
8/20/18, 1:46 PM
#3

Jag behöver tyvärr äta vitaminerna för jag lätt får brister :/ Äter tillskott av järn som gör att magen säger upp sig också. Hade järnbrist och låga depåer.

OlgaMaria
8/20/18, 2:01 PM
#4

Hade samma reaktion på någon multivitamin från apoteket när jag var gravid med tvåan. Däremot hade jag någon annan sort som funkade jättebra när jag var gravid första gången. Har för mig att det var Mitt Val Kvinna som fungerade bra men minns inte säkert. När jag mådde jättedåligt av apotekets multivitamin så hade jag inga problem med andra piller.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: