Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 996 ggr
mollyt
2018-08-19 21:11

Ont i knäna när jag sover, tips?

Är gravid, 27 fulla veckor imorgon, och har sedan kanske 2 veckor haft väldigt ont inne i knäna när jag sover. Jag kan alltså vakna på natten av att det spänner inne i knäna, känns som om jag måste sträcka ut knät fast det hjälper inte alls utan slutar bara göra ont först när jag gått upp. Så när jag väl vaknat av knäna så kan jag inte somna om. Har provat att sova på rygg och sidan, med kudde under knäna/mellan knäna men det hjälper inte. Någon som har något annat tips?

Annons:
[Thiah]
2018-08-20 06:04
#1

Kan det vara någon sorts kramp? Jag led av det i slutet och magnesium i sprayform hjälpte mig.

mollyt
2018-08-20 07:06
#2

Jag vet inte om jag skulle klassa det som kramp - är inte som klassiska ”kramp i vaden” utan det är mer som att det spänner och värker inne i knät så att det gör ont. Känns som ett akut behov av att sträcka ut benet/knät fast när jag gör det så blir det inte det minsta bättre. Sprayade du magnesium direkt på då #2?

[Thiah]
2018-08-20 09:31
#3

#2 låter lite som det jag hade. Fick någon sorts blandning av restless leg och kramp. Jag sprutade direkt på benen. Har förstått att kroppen är bra på att ta upp magnesium via hudeb

Upp till toppen
Annons: