Annons:
Etikettallmänt
Läst 2113 ggr
[diamondshoes]
8/19/18, 7:24 PM

ni som blött innan vecka 12?

Vill höra er som haft en eller flertal blödningar innan vecka 12 (kanske ni är gravida nu, eller en tidigare graviditet) skrivit inlägg innan men är i vecka 6 snart 7  (tror jag?) är osäker på exakt, och har haft blödningar fram och tillbaks hela graviditeten mestadels av dagarna inget alls men allt från brunt rosa till rödare.. är livrädd det ska bli helt rött på pappret. Vart hos gynekolog igen och ser inget jättekonstigt ut på ultraljudet, förutom att vi inte sett hjärtslag ännu men ser fosterstruktur (fetalpole) ska dit ännu en gång men känns som det är evigheter kvar. Skulle vilja höra av andra.

Annons:
Missmagi
8/19/18, 7:40 PM
#1

Att blöda tyder inte alltid på missfall men det är skit läskigt och man är ju hur orolig som helst av att se blodet på pappret och i trosorna. Jag blödde nu senast i v 7, lika mkt som en mens alltså fyllde en binda utan att det var nåt fel. Kärlen är så extremt känsliga och bara av att gå lite promenader kunde göra att jag blödde massor. Men här brevid mig ligger han och är snart 3 månader :) håller tummarna åt att de går bra o att hjärtat syns slå på vul!

Sparven88
8/20/18, 3:46 AM
#2

När jag var gravid med första barnet blödde jag alltid efter att sambon och jag haft sex. Som missmagi säger så är kärlen väldigt känsliga. För exakt ett år sen, då jag var gravid igen i.v 9 tror jag, vaknade jag en morgon av att jag blödde. Det var då som en riklig mens, med klumpar. Klarrött färskt blod. Fick sen bekräftat via vul att det var missfall. Dock kände jag på mig redan tidigt i den graviditeten, att någon inte var som det skulle. Så ääven om jag blev jätteledsen blev jag inte så förvånad. Men jag blev gravid igen direkt efter missfallet och nu ligger min 10 veckors dotter här och vill ha en skvätt mat till. Vad jag försöker säga är att man vet aldrig vad en blödning beror på, det kan vara naturliga orsaker eller så är det ett missfall. Men man blir lika rädd varhe gång man blöder under en graviditet, för detär något som sitter så djupt rotat att graviditet och blödning inte hör ihop. Men ibland (och faktiskt oftast skulle jag tro!) Är det normalt med blödningar under grav.

[Thiah]
8/20/18, 6:05 AM
#3

Jag har blött med en del klumpar, med båda barnen runt samma veckor. Vet inte varför men allt har sen gått bra.

[Devya]
8/20/18, 10:02 AM
#4

Jag blödde i vecka 5-7 ungefär. Det kom rosa och klarrött blod men inget va fel. Jag hade dessutom jätteont, som mensvärk. Senare i vecka 20 blödde jag igen och en hel del klarrött blod kom så att det fyllde upp ett trosskydd. Åkte in på en check up och allt var i sin ordning men ingen förklaring till varför jag blödde.

[diamondshoes]
8/22/18, 11:01 PM
#5

tar gärna emot fler historier . tack ni som berättat.

Sarah
8/23/18, 7:06 AM
#6

Blödde en del v6-8 den här gången. Tror att jag hostade sönder ngt där nere :p iaf i v38 nu.

Annons:
Cronan
8/26/18, 12:39 PM
#7

Jag blöder just nu väldigt mycket och har gjort det sen igår.  Är i v 6.

Åkte in till akuten igår men de kunde inte göra något utan måste kontakta gyn nu när det blir vardag. Jag är såå rädd!

Hur mycket har det blött för er som det ändå sett bra ut för? Klumpar?

Anna_86
8/26/18, 10:23 PM
#8

Jag blödde i vecka 8 och det visade sig va ett utomkvedshavandeskap.

[diamondshoes]
8/28/18, 9:34 AM
#9

#7 Trodde dem det var ett missfall iallafall? dem måste ju haft en åsikt, kollade dem inte ultraljud? Du kanske inte var på en gynakut? har du ngnsin gjort ultraljud ännu? om du blöder väldigt mycket låter det mer som ett missfall tyvärr, små blödningar kan vara mer normalt men inte så mycket som du beskriver det som så länge. Speciellt när du säger mycket. Fast jag är ingen läkare har hört om folk som fått större blödningar sen var det inte ett missfall, men nu har du haft det ända sen igår. Men få inte panik avvakta och se om det avtar eller fortsätter lär det bli uppenbart om det är ett missfall på G eller inte. När du blöder mycket går det igenom en binda typ?

naaw
8/29/18, 5:56 PM
#10

Jag blödde till och från i början av graviditeten. I vecka 7 så pass mycket att jag ställde in mig på missfall. Annars var det rosa/rött/brunt mest på papperet och lite i trosorna. Sista blödningen kom i vecka 10/11 nån gång. 

Är nu i vecka 29 och allt har gått bra och bebisen verkar må fint!

Upp till toppen
Annons: