Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 5147 ggr
anonymatjejen123
2018-08-18 14:58

Gravid trots spiral HJÄLP

Efter tre svagt positiva graviditetstester på rad så börjar jag tänka att det kan vara ett faktum att jag är gravid trots spiral. Jag ska köpa ett digitalt test till imorgon men behöver stöd från er då jag känner mig helt förstörd! Jag har alltid tänk på att göra abort om detta skulle hända men man tror ju inte att det kommer göra det. Jag och min kille är studenter så det är inte på kartan att behålla. Känns ju bara hemskt att göra abort och man kommer ju ångra sig grovt om man inte får något barn sen. Huvvaligen vad jag mår illa av tanken på att klämma ut ett foster men samtidigt så är det vad jag känner att jag hade mått bäst av. Förstår ni känslan? Man väger två skitdåliga beslut mot varandra och ett känns mindre dåligt.

Annons:
Sarah
2018-08-18 15:10
#1

Jobbig sits. Digitalt kan dock säga negativt fortfarande iom att du hade så svaga streck på de andra. Digitala behöver mer hormon för att ge utfall. Oavsett, kan ju funka jättebra med barn och studier om man vill. Man har ofta mycket tid hemma (beroende på vad man pluggar), små bebisar sover massor och är ni då två hemma som pluggar så kan ni säkert klara av det smidigt. Samtidigt är ju abort ett alternativ om man inte är redo. Jag mådde ganska dåligt ganska länge efter min abort, men jag har aldrig ångrat att jag gjorde den. Jag var inte på rätt plats i livet och även om det var sorgligt och tungt så var det ett bra beslut. Fick första planerade barnet 13 år efter aborten. Då var jag redo, inte innan. Men, låt inte rädsla inför en eventuell förlossning vara ngt som avgör. Kan och vill ni ta hand om ett barn, det är viktiga.

Surpan
2018-08-18 15:18
#2

Om du gör en tidig abort så kommer du inte att trycka ut ett foster. Det är mer slemklumpar som kommer. Ring en barnmorska och prata igenom allt. Jag var nyligen med om en abort fast vid sidan av och den kvinnan fick superbra hjälp och blev erbjuden samtalskontakt många gånger. Alla ångrar inte sina aborter, hon gör det till exempel inte, även om hon tycker det är surt att hon "behövde" göra en (preventivmedel som strulade).

/Surpan

anonymatjejen123
2018-08-18 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi är inte redo. Vill inte ha barn just nu men har alltid drömt om en familj så det är väl det. Jag känner ändå ganska starkt för abort men det känns så fuckat om man blir gravid när man skyddar sig för det kommer så oväntat. Bifogar bild på första testet nu och lägger ner de två andra testerna i en kommentar. Det första togs igår och de andra två idag. Hoppas och tror att de är spökstreck men mycket märkligt att jag aldrig sett detta förut trots massor med negativa test i livet (vill vara på säkra sidan) då allt varit blankt.

anonymatjejen123
2018-08-18 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
anonymatjejen123
2018-08-18 15:35
#5

#2 Jag tror att jag kommer vara hyfsat nöjd efteråt men jag skäms sönder på något sätt. Vill inte att någon ska veta om det och vill ändå att min pojkvän ska förstå att det inte kändes som värsta festen direkt. Dessutom kommer jag ju ha världens sämsta relation till preventivmedel i framtiden.

Sarah
2018-08-18 15:41
#6

Ah, trycka ut foster, inte bebis. Jag missförstod. Nej det blir inget trycka ut ngt som ser ut som du foster.

Annons:
Sarah
2018-08-18 15:44
#7

Du ska inte skämmas! Du har inte slarvat eller haft en nonchalant syn på abort. Du har haft otur om du är gravid. Kan hända vem som helst :(

anonymatjejen123
2018-08-18 16:25
#8

Det som också känns jobbigt är att jag känner mig lite glad om jag är gravid för jag har längtat efter det. Bara det att jag varit runt 28+ när jag drömt.. nu är jag 23 :(

Tassen94
2018-08-18 17:04
#9

Oavsett vad du bestämmer dig för så kommer det gå bra! Visst, det är inte optimalt när båda studerar, men det har hänt förr och det löser sig ändå. Jag känner många som gjort abort när preventivmedel inte funkat, och jag känner även många barn som blivit till trots preventivmedel. Tyvärr är inget skydd 100%, så du ska absolut inte skämmas!

anonymatjejen123
2018-08-18 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Känner mig lättad. Jag är troligtvis inte gravid, tog just detta test. Ska ta ett imorgon i morgonurin bara för att vara säker! Hoppas det löser sig så enkelt!!!!

Sarah
2018-08-18 23:42
#11

Håller tummarna, men som jag sa så är de digitala mycket känsligare och ger inte utslag föränn flera dagar efter andra. Du har fått så svaga streck att sannolikheten att ett digitalt ska visa positivt nu är väldigt liten.

anonymatjejen123
2018-08-19 07:49
#12

Det ska dock vara någon typ av early detecting så det känns rätt säkert! Ska testa typ nästa vecka en gång bara för att vara säker :)

anonymatjejen123
2018-08-19 08:00
#13

Såg någon som brutit upp sitt test så jag tänkte: varför inte, när du säger att de kanske inte ger utslag tidigt och till min förvåning upptäcker jag detta…. nu börjar oron igen :(

Annons:
anonymatjejen123
2018-08-19 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
anonymatjejen123
2018-08-19 08:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Fredag Lördag Lördag Söndag Så är testerna tagna och de två nedre är uppbrutna CB digital som går att köpa på Coop. De visade negativt så jag blev somsagt lättad men efter dina ord och visor så bröt jag upp testet och kolla, visst var det två streck där. Det här med att vänta är inte min grej så nästa vecka känns för långt bort men jag får väl försöka. Kanske kan lugna mig med att den digitala displayen visade negativt.

anonymatjejen123
2018-08-19 08:26
#16

Såg nu att det inte syntes så bra på de tidigare testen men ni har ju fått tydligare bilder innan

Aftonstjärna
2018-08-19 11:15
#17

Det går inte att läsa av de digitala testerna med ögat. Det kan bli streck oavsett om du är gravid eller inte. Har själv brutit upp ett negativt test som var just negativt, trots streck. Har även brutit upp ett positivt test, och där var teststrecken mkt starkare. Men du kan ju fortfarande vara gravid, att det inte visar ännu.

anonymatjejen123
2018-08-19 22:11
#18

Jag har aboslut ingen is i magen så jag köpte ytterligare ett vanligt test men apotekets sticka. Det visade otroligt nog negativt <3 Ska dubbelkolla om en vecka men nu känner jag mig lättad så länge och kan vänta med is i magen!

anonymatjejen123
2018-08-20 06:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Detta borde väl betyda att de tre första var spökstreck? (Har inte fått blödning så inte mf) kan tillägga att jag typ inte har mens med spiralen. Den kommer någon gång ibland, sällan. 2 negativa digitala och 2 neg sådana här!

mollyt
2018-08-20 07:08
#20

#19 håller med om att detta ser negativt ut. Men det kan vara olika känslighet på testerna eller att urinen varit olika utspädd vid tillfällerna du testat. Men jag hopper för er skull att det bara var spökstreck på de första. För säkerhetens skull (om det skulle vara väldigt tidigt) så vänta en vecka och dubbelkolla att det fortfarande visar negativt.

Annons:
anonymatjejen123
2018-08-20 11:32
#21

Det ska enligt bipacksedeln vara samma känslighet! Men ja jag ska kolla upp i slutet av veckan ändå

anonymatjejen123
2018-08-23 11:41
#22

RFSU och graviditetskollens remsor visar fortfarande svaaaaagt positivt på morgonen så det är sjukt svårt att tolka då jag testar negativt på andra tester och på dagen. Jag ska ändå till gynekologen och byta spiral (måste bara boka tid) för den ska bytas i höst och då kanske jag kan passa på att ställa frågor om detta också. Skulle ha bytt den i våras men barnmorskan kunde inte hitta trådarna! (Letade dock själv och tyckte jag kände dem dock)

anonymatjejen123
2018-08-23 11:41
#23

OBS den går ut i höst först men jag var tidig i våras!

Tassen94
2018-08-23 11:50
#24

#22 Det låter bra! Du har ju ändå fått ganska tydliga streck på vissa tester så känns lite konstigt. Dem kan mäta graviditetshormon på blodprov också så det kanske du ska be om? Försök stå på dig, för ibland envisas dem med att man ska vänta på mensen..

TeamCaz
2018-09-04 12:16
#25

Hur har det gått för dig?

anonymatjejen123
2019-01-07 15:59
#26

Jag fick fler negativa test sedan detta så jag drog slutsatsen att jag inte var gravid då hon som bytte spiralen sa att det inte går att bli gravid med spiral. Nu sitter jag här några månader senare och hoppas jag drog rätt slutsats. Även om jag testar igen känns det som att jag kommer tvivla på vad de visar pga min historik med test haha.

[Thiah]
2019-01-07 16:27
#27

#26 finns många som blivit gravida med spiral så hon ljög =(

Annons:
anonymatjejen123
2019-01-07 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tagit supermånga negativa test sedan dess och har inte känt någonting. Nu flera månader senare drabbas jag av någon slags panik och börjar tro att jag ändå är gravid (utan grunder). Hon bytte spiralen och jag tänkte att hon borde ha sett någonting då om inte annat men på något sätt att börjar jag oroa mig ändå. Brukar kunna bli svullen om magen men nu tror min hjärna att det är en graviditet av någon konstig anledning. Tror det hade varit bra med ett blodprov bara för att vara på den säkra sidan men jag känner att jag överlastar vården och att de kommer dumförklara mig….

Bjallstal
2019-01-07 19:42
#29

Åk och ta ett blodprov. Jag hade blödningar och var helt symptomfri tills jag var liiite svullen om magen trots magsjuka. Gravid i v 28…. Aldrig haft direkta planer på att ha barn och verkligen inte nu. Men det har löst sig hur bra som helst och nu går jag in i vecka 38(37+0)imorgon

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2019-01-07 19:43
#30

Urintest kan visa negativt om man är långt gången. så åk och lämna blodprov

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: