Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 3035 ggr
coolawhippets
8/16/18, 5:44 PM

Namninspiration

Hejsan! Nu väntar jag mitt andra barn och precis kommit hem från ultraljudet. Jag fick veta att det såg ut som en pojke men vet inte om man kan vara helt 100% säker då bebis inte ville visa. Hur som helst har jag några hum om flicknamn men när det kommer till pojknamn kan jag inte hitta något som faller mig smaken. 😕

Mitt första barn, en pojke heter Lucas. Jag döpte honom lite efter "ovanlighet" trodde jag efter min tid, jag har aldrig stött på någon som heter det. Dock heter många det idag. Men namnet är typ engelsk/amerikanskt och det är såna namn jag typ vill ha. Ovanligt, fint, typ engelskt men kan uttalas på svenska. 

Jag söker liknande namn nu, jag har gått igenom massor av namn men känner att många är för gammelsvenskt eller för annorlunda att det är svårt att uttala. 

Finns det någon/några som har riktigt fina, fantasifulla pojknamn?

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Annons:
Carmarino
8/16/18, 5:51 PM
#1

Julian kanske?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tassen94
8/16/18, 5:57 PM
#2

Colin tycker jag funkar både på svenska och engelska :)

[Devya]
8/16/18, 7:14 PM
#3

Jag gillar Caspian/Kaspian samt Bastian. Min man tycker inte om någondera. Som tur är väntar vi en flicka och där är vi överens om namnet. 😊

LaSadie
8/16/18, 7:36 PM
#4

Kände en person som hette Telly, tycker det är fint :)

Amoz
8/17/18, 2:21 PM
#5

Har samma problem, vår första son heter Elliot :)

Onskanomfemman
8/17/18, 9:14 PM
#6

Tevin och Tage gillar jag :)

Annons:
FamKryger92
8/19/18, 11:57 AM
#7

Jag och min sambo har valt namn som man ska kunna uttala på både svenska och engelska utan att det låter ”konstigt”. I sambons hemland så har de engelska namn. Hans pappa heter tex James :) Vi hade spikat Theodor innan vi visste att vår förstfödda var en flicka och fick tänka om. Nu vet vi inte könet, men blir det en pojke så kommer han få heta Theodor :).

coolawhippets
8/19/18, 5:58 PM
#8

Haha ja det är himla svårt att hitta något bra namn. 😂

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

anonymatjejen123
8/20/18, 1:01 AM
#9

Jag gillar Leon :)

JonnaB
8/20/18, 8:51 AM
#10

Våra söner heter Milito och Walter

Millan90
8/20/18, 6:54 PM
#11

Pojknamn är svårt tycker jag, jag älskar ju ovanliga nån oxå och hade samma problem innan min son kom nu den 3 augusti, han fick heta Leonidas (engelskt uttal) och det är ju inte så vanligt, många som blir förvånade när man säger vad han heter 😅

mollyt
8/20/18, 7:42 PM
#12

Jag tycker också pojknamn är svårt! Vi hade ETT tjejnamn och vi fick en dotter 2016 men nu är det 3 månader innan lillebror är beräknad och vi har fortfarande ingen aning om namn till honom …

Amoz
8/20/18, 8:32 PM
#13

Vi har fastnat för Dexter nu plötsligt 😊 plötsligt är det väl något som fastnar. Hoppas han passar som en Dexter sen 😅

Annons:
TeamCaz
9/4/18, 12:19 PM
#14

Jag är gravid nu men vi vet inte könet än. Min man har fått bestämma pojknamn o jag flicknamn :-) Så han sa att om det blir en pojke så ska han heta Nito. Jag har vant mig o gillar det faktiskt. Lycka till :-)

Velinga1984
9/4/18, 9:47 PM
#15

#13 Har själv en Dexter, det är inte vanligt men heller inte ovanligt. Däremot en namn som ökar i population.

Guldko
9/5/18, 6:17 AM
#16

Milton och Milian tycker jag är jättefina namn! 😊

Surpan
9/5/18, 8:24 AM
#17

Hur ovanligt är ovanligt? 🙂

Här är några engelskklingande namn i varierande vanlighet:
Elton, Noah, William, Kian, Lester, Ian, Troy, Flynn, Vincent,  Henry, Jackson, Lincoln (Link), Arthur, Calvin, Emmett, Tristan.

Lycka till!

/Surpan

coolawhippets
9/9/18, 7:09 PM
#18

En del säger att namnet kommer till en när man väl fått se sitt barn 😃Hmm, återstår att se hur det blir med det, haha 😂

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Fridaaaa
9/10/18, 7:50 AM
#19

Jason tycker jag är fint :) 

Vår son heter Zam, inte många med den stavningen, och är väl också lite utländskt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

coolawhippets
9/11/18, 3:16 PM
#20

Nu är jag lite inne på namnet Liam.. Börjat på L precis som min första son Lucas. Tänkte även på att namnet inte kan sluta på N eftersom efternamnet kommer vara på n. Blir liksom lite svårt att säga namnet då. 

Jag är inte helt hundra på namnet men det är ett alternativ som troligen funkar och passar in bra. :)

Jag gillar ändå en del namn ni har lagt fram som förslag, dock slutade en del av dem på N och sedan Nilsson efter det blir liksom knasigt. :/

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Annons:
TeamCaz
9/12/18, 8:50 AM
#21

#20 Liam är fint :-) min mellersta grabb heter det

Fridaaaa
9/12/18, 8:57 AM
#22

#20 Varför skulle det bli svårt att säga det pga det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
9/12/18, 10:21 AM
#23

Wilson Nilsson  låter rätt roligt :-D Helt klart ett namn som fastnar och härligt svengelskt. Liam passar ju fint ihop med Lucas också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

coolawhippets
9/12/18, 5:51 PM
#24

#22. Jag tyckte mig uppleva att man måste ha en paus mellan man säger namnen pga.. Men det kanske bara är jag?

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Gaara
9/25/18, 10:11 AM
#25

Killian! 😍

Upp till toppen
Annons: