Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2494 ggr
[diamondshoes]
2018-08-10 20:45

gravid missfall?

Är gravid visste det inte först, trodde min mens var påväg 4 dagar med bruna flytnigar (inget rött) sedan slutade det inget brunt bara normala flytningar. Nytt test har ganska högt HCG är i vecka fem gravid.. t flera test visar positivt, men nu till saken fått mer rosa flytningar väldigt rosa, inget annat oroväckande ännu. Har mycket smärtor, men svårt å avgöra va de beror på då jag haft en cysta som spräckts nyligen. Men har mycket som känns orelaterat till cystan… Hur var det när ni fick missfall? låter detta som ett missfall? när ska man söka vård?

Annons:
Sarah
2018-08-11 00:15
#1

Rosa flytningar är vanligt utan att det betyder ngt och det är vanligt att det gör lite ont även i början. Mycket ont ska det ju inte göra normalt, och kanske är det missfall på g :( men vården kan inte göra ngt åt det isf.

Sarah
2018-08-11 00:16
#2

Håller tummarna att det inte är ngn fara!

[diamondshoes]
2018-08-11 12:37
#3

precis men har en cysta som orska vätska eller cystan finns inte längre :/  men vätskan från cystan orskar smärta, men vet inte vad som är vad  när rosa flytninagr kommer:/ får avvakta o se vad mer som sker.

Förväntansfull
2018-08-11 13:05
#4

Ja tyvärr är de bara att avvakta o se vad sol händer :/ Så tidigt kan man inte se på ultraljud o de gör nog inte ens ultraljud så tidigt om det inte är av nån annan orsak :/ hoppas att det ”bara” är cystan som orsakar smärtan! Kram

Börjar_nu
2018-08-12 11:04
#5

Jag hade rosa/bruna föytningar ganska mycket i början. Eller, inte mycket men ofta. Inte så mycket att det hamna i trosorna men på pappret när jag torkade mig. Hade även värk i magens nedre region. Är fortfarande gravid med en frisk liten bebbe på i 14:e veckan. Så det behöver inte betyda något. Och jag har aldrig känt av någon cysta :)

[diamondshoes]
2018-08-12 12:01
#6

#5 Ok, ja jag var där igen. Men dem tror smärtan beror på friläggande vätska pga cystan som spruckit, så inte gravidsrelaterat, dock ser dem inte så mycket på ultraljudet :( men är ganska tidigt gången tycker dem borde se ngt mer dock. Dem mätte HCG och har fördubblats på två dagar, så risken för missfall är lite mindre just nu -(läget kan ju ändras..)

 ska tillbaks om 2 veckor o kolla igen men låter inte superpositivt kanske.

Annons:
oh-la
2018-08-12 12:38
#7

I vecka 5 är embryot så otroligt litet att det inte går att se på ultraljud, det är bara runt 3 mm stort. Att inget syns betyder alltså egentligen ingenting i dagsläget. Avvakta 2 veckor och se.

[diamondshoes]
2018-08-12 12:47
#8

Ok hon sa hon hoppades hon kunde se mer, men hon kunde inte ge några ordentliga svar eftersom HCG har höjts som det ska. Finns inget annat att göra än å avvakta. har iaf en dålig känsla kring det hela 😐

Förväntansfull
2018-08-12 17:02
#9

Hoppas att allt är ok, de är ju positivt att hcg ökar som de ska :) jag håller tummar o tår :)

mollyt
2018-08-12 17:09
#10

Jag testade snabbt negativt efter mina missfall, alltså bara någon eller några dagar efter att jag började blöda. Så jag kan väl ge dig tipset om att testa på nytt och se. Men sen KAN man testa positiva test även flera veckor efter ett missfall så det är ingen säkerhet att testa. Jag har har blödningar i färg och mängd som mens, ett missfall i v10 och ett i v6. Har då haft ont i magen men som gått över snabbt.

[diamondshoes]
2018-08-12 18:34
#11

#5 hade du mer röda flytningar ngn gång? hur ofta hade du rosa/bruna flytningar? o hur ont gjorde de typ?

tack föresten

Börjar_nu
2018-08-13 00:40
#12

#11 ja, jag hade tom färsk blod. Ringde då 1177 för jag var så orolig. Men de bad mig bara vänta. Vilket naturligtvis var svårt. Är i v 14 nu och har inte haft något blod eller rosa/bruna föytningar på ca 2 veckor. Innan dess hade jag det kanske 2-3 ggr per vecka och det varade en dag. Barnmorskan förklarade för mig att det kan bero på att livmodern som växer och är skör. Ont hade jag fram till v 6-7 ungefär. Typ värk som ibland högg till lite. Men inte så jag tyckte det gjorde jätteont.

[diamondshoes]
2018-08-13 12:21
#13

Ok, när såg du det först på ultraljud?:)

Annons:
[Devya]
2018-08-13 18:34
#14

Hade samma sak. Rosa flytningar och väldigt svåra smärtor, typ som mensvärk och det var i vecka 5-6. Nu är jag i vecka 25 så det blev lyckligtvis inget missfall som jag först trodde. Här haft blödningar till och från i den här graviditeten men inget har varit fel. :)

Börjar_nu
2018-08-14 05:28
#15

#13, första ultraljudet i v 9, andra i v 11 och tredje (KUB) i v 13. Allt såg normalt ut. Anledningen till att jag redan fått så många ultraljud är för att i v 8 fick jag extrem graviditets-illamående och var inlagd en del gånger på sjukhus för dropp och de ville ha lite koll på bebben.

Upp till toppen
Annons: