Annons:
Etikettertipsråd
Läst 2381 ggr
Wondering99
8/8/18, 9:12 PM

Gravid eller inte???

Hej hej! Jag är en person som mår illa ibland så det är inte ovanligt. Men just nu har jag märkt några olika symtom. • illamående • kräks • mitt urin luktar lite annorlunda (men har den vanliga färgen) • känner att när jag blir kissnödig så kan jag knappt hålla mig. Är dessa symtomen något ni har känt igen när ni är gravida? Går på mini piller och har gjort det ett tag nu. Men min mamma blev gravid med mig i magen trots att hon gick på p piller. Så funderar om man kan ärva lite immunitet? Skulle kunna ta ett graviditetstest men vet inte när jag borde ta det för har oregelbunden mens! Mvh

Annons:
Aleya
8/8/18, 9:34 PM
#1

Låter snarare som om det kan vara urinvägsinfektion när du beskriver att urinen luktar, och knappt kan hålla dig från att kissa. Kolla upp detta fort när du dessutom kräks och mår illa. För jag hade uvi som inte kändes men jag var illamående och kräktes och visade sig att den var i njurarna. Men jag hade inte problem med att kissa. Sen om det inte är det så kan du kolla om du är gravid.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Wondering99
8/8/18, 9:37 PM
#2

#1 har haft urinvägsinfektion förut och känns inte som det är det alls. För det gör inte ont när jag kissar och kissar inte mer ön vanligt.

Aleya
8/8/18, 9:47 PM
#3

#2 och det gjorde det inte för mig heller. Och därför ger jag dig rådet att kolla det. Gjorde inte ont och jag kissade som vanligt men ibland kunde jag känna en konstig doft. Och sen började kräkningarna och illamåendet. Och det höll på att gå dåligt för mig. Så först det och sen kolla om du är gravid om det inte är uvi.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mollyt
8/9/18, 12:19 PM
#4

Jag skulle ta ett test nu - och sen ytterligare ett om någon vecka om det första är negativt och sen vänta in mens helt enkelt. Hur oregelbunden mens har du? Jag har också haft UVI som inte gjort ont när jag kissade alls och därför missade jag den helt men blev så dålig att jag fick åka in akut på grund av magsmärtor. Jag har inte varit kissnödig i mina graviditeter fören på slutet när bebisen är stor och trycker på blåsan. Minipiller har låg tolerans på om man missar att ta en tablett i rätt tid - så visst kan man bli gravid även om man använder skydd. Det räcker med att du är dålig o magen eller kräks nära inpå så får man även ett osäkert skydd. Men börja testa dig! Svårt för andra att ge dig råd.

Flaeder
8/9/18, 1:09 PM
#5

Gör ett graviditetstest! Om det testet visar negativt skulle jag göra ett till test ca 1 vecka senare. Efter ett andra negativt test skulle jag vilja konstatera att du inte är gravid, men att du bör söka vård om besvären inte gått över. :) Lycka till! Har förresten aldrig hört att immuniteten för preventivmedel skulle vara ärftlig, men en sak är säker, piller ger inte 100% skydd. :) Så jag rekommenderar dig att byta preventivmedel, till ett säkrare, så att du slipper känna dig orolig fler gånger.

Wondering99
8/9/18, 5:49 PM
#6

#4 Får helt enkelt ta ett test då. För glömde skriva att maten smakar annorlunda ibland.

Annons:
Upp till toppen
Annons: