Annons:
Etikettförlossningen
Läst 1268 ggr
Millan90
8/1/18, 4:55 PM

Igångsättning

Halloj Idag gick mitt vatten i omgångar, har vart inne på kontroll då jag inte hade några värkar, nu på eftermiddagen har jag lite lätta små korta värkar som är ungefär som en starkare mensvärk och som strålar lite från nedre delen av ryggen så för tillfället är läget lugnt här haha har mitt BF datum i morgon 2/8 så bebis är punktlig haha Fick tid för igångsättning på fredag morgon om nu inte mina egna värkar drar igång mer på riktigt, men nu till min fråga ;) Hur är det att bli igångsatt efter en vattenavgång, har läst så mycket om just igångsättning att många slutar med snitt men då har dom flesta fått tagit hål på "hinnan" Tänkte om en sån igångsatt förlossning brukar dra ut på tiden elr om det kanske underlättar nåt? :D Jag som trodde jag skulle gå över minst en vecka då jag inte känt av nåt alls överhuvudtaget och läst så mycket att som förstagångsföderska är det vanligt att man går över tiden så var ju helt inställd på det haha

Annons:
[Thiah]
8/2/18, 7:36 AM
#1

Det finns en större risk för kejsarsnitt men många igångsättningar går bra. Jag är igångsatt v.39 och v.38 men då med ballong och att dom tog hinnorna så jag vet inte vad skillnaden är faktiskt.

Upp till toppen
Annons: