Annons:
Etikettallmänt
Läst 993 ggr
Masspic
2018-07-27 16:06

Gravid ?

Min första mensdag i juni var 9 juni och jag har alltid 7 dagars mens. Hade samlag den 22 juli, finns det möjlighet att jag kan ha blivit gravid?

Jag förstår inte hur man räknar :(

Annons:
Sarah
2018-07-27 16:19
#1

Ja det finns en chans /risk. Har du normal regelbunden cykel så har du haft sex precis innan du borde haft ägglossningen. Alltså då du har närstan som störst chans/ risk. Har du 28 dagar cykel så har du normalt ägglossning 14 dagar efter första mensdagen. Har du 30 dagar cykel så har du förmodligen ägglossning ca 16 dagar efter första mensdag. Normalt är alltså ägglossning 14 dagar innan mensen.

Masspic
2018-07-27 17:30
#2

Min brukar vara hyfsat regelbunden, har aldrig räknat men den ligger nog i snitt på 28 dagar. Jag brukar känna av ägglossningen och är rätt säker på att jag hade det runt samlagsdatumet.

Just nu går jag runt och känner mig uppblåst, spänd i magen, nypningar. Men kan självklart vara för jag eventuellt ska ha mens när somhelst, men jag brukar bara känna mig fet 2-3 dagar innan mens och inte spänd och uppblåst med nypningskänslor och såhär långt innan. Kan ju dock vara lite inbillningsgraviditet.

Ska hur som testa om mensen inte kommer.
Barnet är välkommet om jag är gravid.
Men jag blir inte förkrossad om jag inte är det heller. Besviken, ja.

Masspic
2018-07-28 18:10
#3

Min mage har känts spänd och jag har haft nypningskänslor och i dag fick jag ett kraftigt hugg i vänster "ljumske" och ett till lite högre upp samtidigt. Gjorde riktigt ont men varade bara några sekunder. Kan det varit ägget som fäste sig?

teezan
2018-07-28 22:02
#4

Menar du att senaste mensen var 9 juli? Jag får inte riktigt ihop datumen :)

Masspic
2018-07-28 22:56
#5

6 juli hade jag min senaste mens.

Sarah
2018-07-28 23:02
#6

Ah, jag läste 9e juli. Inte juni. Men 6e juli minskar ju chansen att du är gravid om du har 28 dagar cykel.

Annons:
Masspic
2018-07-28 23:15
#7

Vet inte. Enligt alla kalkyler hade jag ägglossning mellan den 18-22 juli vilket stämmer då jag alltid har känt av min ägglossning. Det är ingen fråga för mig om jag hade ägglossning eller ej. Frågan är mer om det tog.

Sarah
2018-07-29 00:06
#8

Chansen att det tar om du har sex samma dag som ägglossning, är lägre än om du har sex någon dag eller två innan ägglossning. Så, mao ska du ha väldig tur om det tagit.

[Devya]
2018-07-29 14:05
#9

Själv lyckades jag inte bli gravid alla de ggr vi faktiskt prickade in ägglossningen. Lyckades bli gravid 3-4 dagar innan jag skulle ha min ägglossning. Så det tycks vara väldigt random. :)

Masspic
2018-07-29 14:14
#10

Jag är rätt säker min ägglossning var den 21 juli vilket gör att vi hade samlag 1 dag efter. I dag känner jag mig i princip normal igen. Så kan ha varit önsketänkande allt detta jag har känt. Men jag ska ändå testa mig nästa v och se. Annars lär ju mensen komma på besök om några dagar - en vecka. Jag tror också det är olika från kvinna till kvinna.

Masspic
2018-07-29 14:14
#11
Masspic
2018-07-31 08:15
#12

Testet visade negativt i dag. Men har ändå konstant mensliknande molande värk och har extremt illamående från morgon till tidig efm (vilket inte är typiskt mig). Kan jag verkligen fantisera ihop dessa symtom så starkt… Ska ha mensen om några dagar, brukar aldrig känna av att mensen är på G förrän min PMS dag å då är det om jag märker att jag har PMS, annars har jag inga känningar av det så mensen oftast kommer som en överraskning. kommer väl få en mega mens denna.månaden, haha

Upp till toppen
Annons: