Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1132 ggr
Livingthelife
7/27/18, 11:00 AM

Gravidförsäkring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är just nu i v15 (14+1) och har börjat fundera på detta här med gravidförsäkring. Hur många här har valt att teckna? Har det varit betryggande att ha? Mina bilar är försäkrade hos Trygghansa och jag funderar då på att ta gravidförsäkringen där också så man har allt samlat. Se bifogad bild för vad som erbjuds i den som kostar.

Annons:
SimsBrooke
7/27/18, 11:02 AM
#1

Jag har denna försäkring. Då jag har en i min släkt vars dotter blev sjuk senare i sitt liv. Min mamma och pappa tyckte även att det är bra om jag lägger till den med tanke på vad vi har varit med om. Så det är absolut en bra försäkring!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Amoz
7/27/18, 11:36 AM
#2

Tecknade den idag. Hade den med sonen som blev kvar på neo i en vecka och har alla våra personförsäkringar i trygghansa så både han och jag fick en summa för tiden han var kvar (100-200kr per dag eller något) plus rabatt när hans försäkring tecknades :)

SimsBrooke
7/27/18, 11:42 AM
#3

#2 Jag måste fråga, kanske fler än jag som undrar. Behöver man göra något när bebis är född? Eller går den automatiskt vidare till barnförsäkring?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Livingthelife
7/27/18, 12:57 PM
#4

#3 som jag förstått det som på TH så får man ändra försäkringen själv till barnförsäkring. https://www.trygghansa.se/kundservice-faq/1689/hur-laenge-gaeller-gravidfoersaekringen-och-naer-ska-jag-teckna-en-barnfoersaekring/ Och gravidförsäkringen är giltig tills barnet är 6 månader, men täcker inte vissa saker som barnförsäkringen skulle annars täcker. Som jag fattat det som.

SimsBrooke
7/27/18, 1:03 PM
#5

#4 Okej. Hum då måste man hålla koll på det där alltså och ändra så man inte glömmer det.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Amoz
7/27/18, 1:53 PM
#6

Ja precis man tecknar en barnförsäkring efteråt :) jag fick skriva på lite papper om att sonen var frisk och inte hade bestående men efter att han föddes med en infektion

Annons:
OlgaMaria
7/27/18, 2:53 PM
#7

Om man vill teckna barnförsäkring kan man lika gärna teckna gravidförsäkring då denna kan täcka allt som kan ske i samband med för tidig födsel, diagnoser i samband med födsel osv. Jag valde att inte teckna gravid- eller barnförsäkringar. Med tanke på hur mycket man betalar för dessa försäkringar genom åren så måste det ske något väldigt allvarligt för att det liksom ska löna sig med försäkringen. Normala situationer som att man ligger på sjukhus några gånger och får ersättning för det väger inte upp mot allt man betalar för försäkringen. Däremot om barnet skulle få en allvarlig diagnos och inte kunna arbeta i vuxen ålder t ex så kan försäkringen ge otroligt stora summor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
7/27/18, 3:57 PM
#8

#7 jag har tänkt liknande när det gäller försäkringarna på barnen. Jag har sjukdomar som barnen troligen kommer ärva och har därför tänkt extra på försäkringar. Men jag tror inte dom i slutändan ger oss så mycket, har en del försäkring via facket och hemförsäkringwn och jag tror att som får duga faktiskt. Däremot ville jag ha gravidförsäkring ifall nått skulle gå fel i slutet (oron baserades ganska mycket på min svåra skolios).

tlover
7/27/18, 4:20 PM
#9

Jag hade det och det var det värt, fick akut snitt så jag fick ut 3000:- med nästan bara ett samtal.

Jag hade länsförsäkringar, mest för att jag har allt där ändå

l'm back

mollyt
7/27/18, 5:09 PM
#10

Jag har den man betalar för. Hade den med dottern också och jag vill minnas att de hörde av sig och frågade om den skulle övergå i en barnförsäkring för henne. Tecknade den sen igen nu för denna graviditet - känns helt klart bra om det skulle behövas …

jackiejohn
7/27/18, 5:23 PM
#11

Jag har haft båda gångerna och kommer teckna även denna gång, äldsta var inskriven på neo i 2 månader och där fick vi en summa per dygn och så fick jag även kompensation för akutsnittet. Har haft Swedbanks försäkring då det är där vi har våra personförsäkringar. Kommer inte exakt ihåg summan nu då det var några år sedan men det var ett antal tusen vi fick ut tack vare försäkringen.

Livingthelife
7/27/18, 5:34 PM
#12

Jag har en hel del att fundera på helt klart och uppskattar era svar! Så jag får ta min en diskussion med sambon och en försäkring låter inte fy fel med alla komplikationerna som jag/barnet kan råka ut för enligt läkare då min vikt inte är den mest optimala.

Upp till toppen
Annons: