Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1339 ggr
Anonym
Anonym
7/24/18, 9:55 PM

Om 15 år...

Tänk om man om 15 år sitter där med ett barn som skiter i skolan och istället håller på med droger och kriminalitet! Vad gör man då? Klarar man det? Tänker du någonsin så?

Annons:
Carrosh
7/24/18, 11:44 PM
#1

Det kan ju lika gärna gå åt andra hållet: en mönsterelev som gör en massa bra saker och är duktig och skötsam! Vad framtiden bär vet ingen, och inte kan vi påverka det något särskilt heller mer än vad vi själva gör för att fostra våra barn och ge dem de bästa förutsättningarna vi kan. Så att oroa sig för vad som är så långt in i framtiden har man inte mycket för.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

mollyt
7/24/18, 11:53 PM
#2

Nej jag har inte tänkt så. Jag vill tro (naivt?) att min man och jag skulle ha uppmärksammat och stoppat det i tid eller på något sätt hanterat det innan det gått så snett.

Sarah
7/25/18, 1:59 AM
#3

Nej inte tänkt åt det hållet. Mer tänkt åt andra hållet, att de ska känna för stor press på att "lyckas" och sätta det framför ngt som kanske egentligen är viktigare för dem.

Cilla89a
7/25/18, 9:09 AM
#4

Är inte det minsta orolig över droger och kriminalitet, och är inget jag funderat över…. Däremot har jag funderat över skola och utbildning, både jag och min pappa var tvättäkta skolkare och sket fullständigt i grundskola och gymnasiet. Vi är båda ingenjörer idag, men vägen dit kunde ju varit lättare om jag lyssnat på min pappa när jag var yngre, vilket jag såklart inte gjorde ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Missmagi
7/25/18, 12:01 PM
#5

Har oxå tänkt tanken. Jag var inte guds bästa barn direkt när jag var ung. Men jag kände mig aldrig sviken av familjen. Oavsett vad som hände fanns de där och idag är jag enormt tacksam över att dom kämpade så för min skull och det ska jag ha med mig. Man kan inte spå in i framtiden men vad som så ska jag få honom att känna samma trygghet,det gör mycket.

Upp till toppen
Annons: