Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1823 ggr
Idrispond
2018-07-23 20:53

Mellanblödningar

Hej fina ni! Ni som haft diverse mellanblödningar under tidig graviditet. Hur har de sett ut, har det varit mycket och hur länge har de varat?

Annons:
Tassen94
2018-07-23 22:24
#1

Jag har haft 2 missfall och dem började med bruna flytningar i v4-5 för att sedan avta och eskalera igen i v6, blev då som rikliga mensblödningar med klumpar. Denna graviditeten hade jag bruna flytningar i vecka 4 i ca 3-4 dagar. Dem avtog sedan och har inte kommit tillbaka, är nu i vecka 9. Men! Det finns dem som blöder rikligt med klumpar utan att det blir missfall, så tyvärr är det såå svårt att se på blödningen om det är missfall eller inte.

naaw
2018-07-24 17:07
#2

Jag blödde till och från fram till v 11. Ibland mindre (typ bara på papperet bär jag varit på toa) och ibland mer. Blödde igenom både trosor och byxor i v 7 och trodde pga mängden att det kunde vara missfall på gång. Dock gick det över på ett par timmar och sen kom inget mer. Ingen direkt smärta och minns inte om det var klumpar. Ännu en liknande sådan blödning i v 11 och ringde då direkt till gynmottagningen (som BM gett mig numret till under inskrivningen ifall det skulle fortsätta blöda). Fick tid dagen efter hos gyn och då hade blödningen börjat lägga sig. Gjorde de VUL där vi såg ett pickande hjärta. Har inte haft mer blödningar sen dess och är nu i v 24.

Aasi1
2018-07-30 22:04
#3

Jag hade mellanblödningar båda mina graviditeter. De skiftade mellan bruna till röda. De slutade vid v 12-13. Första gången trodde jag det var missfall men barnet mådde bra och de viste inte riktigt vad blodet kom i från.

Upp till toppen
Annons: