Annons:
Etikettallmänt
Läst 811 ggr
Zvictoria
7/22/18, 8:48 PM

Gravid?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har haft fundering sen ett tag tillbaka på om jag är gravid eller inte. Jag slutade med cerazette i april och har använt dem i cirka 10 års tid. Jag var 15 år när jag började och har innan dess har mens som är varat i 4-5 dagar, ganska lagom med blödning och inte riklig. Jag har aldrig haft mensvärk eller liknande. Sen jag slutade med p-piller så har jag inte haft någon mensvärk. Har haft två blödningar i slutet på månaderna april och maj som varit svarta och inte alls mycket blödning. Varat i 3-4 dagar. I juni fick jag tog ingen efter 28 dagar som de andra två blödningarna utan den var en vecka ”sen”. Den kom på en söndag och varade en dag, dock lite rosa/röd men inte mycket alls… Jag har gjort graviditetstester som varit negativa allihopa både apotekets och clearblue… Jag har sen senaste blödningen mått riktigt dåligt rent illamående. Har känt mig yrslig och väldigt trött. Jag kan inte ha några tröjor alls som tidigare och byxorna går ej att knäppa… jag tycker mig känns på magen att jag har en hårdare yta under ”huden” som är hårdare. Den ligger inte centrisk vid naveln utan är lite mer till vänster (sett framifrån). Det är hårt från typ 1 cm under naveln upp till revbenen. Är jag gravid fast alla tecken visar negativt? Jag vågar inte gå till BM med risk att höra att jag är fet…

Annons:
[diamondshoes]
7/22/18, 8:54 PM
#1

grav test är VÄLDIGT säkra gör ett nytt test om ett tag, avvakta med BM visar de negativt igen är de väldigt liten risk du är gravid nästintill omöjligt..

[fleuriexarcaedia]
7/22/18, 9:25 PM
#2

när man slutar med p-piller så kan kroppen bli knasig. Det är vanligt med illamående, trötthet och yrsel. Eftersom du har symptom på att du kan vara gravid borde dina test visa positivt eftersom det är hormonet symptomen kommer från ;) 

Men gå till en läkare! Bättre en gång för mycket än en gång för lite.

[diamondshoes]
7/22/18, 11:52 PM
#3

jag tycker inte TS ska gå till läkare, när hon kan avvakta och ta ett till test dessa test är ändå runt 99 procent tillförlitliga.. spec när hon gjort flera.

[fleuriexarcaedia]
7/23/18, 12:31 AM
#4

#3, sant men det kan ju vara något annat.

Upp till toppen
Annons: