Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 2034 ggr
Missmagi
7/21/18, 6:25 PM

Amma och gå ner i vikt?

Efter förlossningen som var för ca 9 veckor snart så har jag längtat efter att börja träna och börja gå ner mina kg som jag gick upp. Men då slog de mig, är det bra att försöka gå ner i vikt när man hel ammar? Kroppen slutar väl inte producera mjölk för jag helt plötsligt lägger om min kost till de nyttigare hållet?

Annons:
mikkan01
7/21/18, 7:29 PM
#1

Du lär nog inte sluta producera mjölk för att du börjar äta nyttigare däremot läste jag någonstans att "slaggprodukterna" går genom bröstmjölken om man drar ner på kcal intaget för mycket. De flesta går ju ner en hel del eftersom att amningen i sig bränner en hel del. Jag gick ner mina gravidkilon + ett par till på 9 månader utan att göra något speciellt:)

~mikkan

Missmagi
7/21/18, 7:46 PM
#2

Okej. Å lyllos dig.Själv har jag då inte lyckats med de. Står still i vikt efter hemgång från förlossningen 😂

Sarah
7/21/18, 9:03 PM
#3

Lägg in din kost du, det är aldrig dåligt att börja äta nyttigare. Vissa rasar i vikt av amning, jag gör det inte. Däremot rasade jag de sista 8 kilona nästan direkt då jag slutade amma.

Emmmm
7/22/18, 2:18 AM
#4

Att lägga om kosten ska nog inte vara något konstigt, däremot känner jag en som inte kunde amma längre när hon började träna för hårt då mjölken försvann. själv har jag tränat ganska mycket och hade inga problem med amningen så är nog väldigt individuellt. Se till att dricka ordentligt med vatten när du tränar bara :)

mollyt
7/23/18, 1:33 PM
#5

Det är väl alltid bra att äta nyttigt. Ta det lite försiktigt så får du se att kroppen orkar och hänger med. Var försiktig med hård träning om kroppen inte återhämtat sig efter graviditet/förlossning. 

Jag gick själv ner väldigt mycket i vikt av bara själva ammandet (tränade inget annat än att gå barnvagnspromenader) men gick ner ca 20 kilo jämfört med när jag plussade. Dock gick jag upp 10 av dem igen sen på kort tid efter att jag slutade amma.

JossanH
8/3/18, 10:16 PM
#6

Man ska vara försiktig med för stora förändringar då man ammar just pga att utrensningar i kroppen hjälper ut mycket skräp som man har i kroppen ut via bröstmjölken till barnet. Så inga radikala förändringar för snabbt så du får stora utrensningar. Gå varsamt fram. Äta nyttigt kan du förstås göra, men inte med målet att rasa i vikt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: