Annons:
Etikettallmänt
Läst 619 ggr
Hooked on a feeling
2018-07-20 10:00

Lite (bokstavligt) skitsnack ;-)

Ni som inte vill läsa om bajs och sånt behöver inte läsa vidare..! ;-) De flesta av oss har säkert varit förstoppade under graviditeten, eller jag har iaf fattat som att det är vanligare att bli det än att ha "normal" tarmfunktion då.. Jag har verkligen varit totalstoppad hela denna graviditet, brukar ha problem med det även när jag inte är gravid men nu har det varit extremt jobbigt. Nu har det kunnat gå allt mellan 5-9 dagar mellan mina toabesök för nr 2. Detta har fortgått framförallt sen ca vecka 15 när jag, började med järntabletter… Fram tills för några dagar sen! Nu har jag fått springa på toa för nr 2 flera gånger om dagen; 5-6 gånger bara igår! Ursäkta kommande detaljer men det var inte särskilt löst som jag annars har läst mig till att det kan bli när förlossningen närmar sig, utan ganska fast. Men ändå, jag lyckades liksom gå på toa så många gånger under en dag!! Nu på morgonen däremot kände jag hur det började trycka på och jag fick nästan springa in till toaletten och den här gången var det betydligt lösare konsistens! Jag har inte ätit nåt annorlunda det senaste eller nåt som kan göra mig dålig i magen.. Så.. Tror ni det kan vara den omtalade tömningen som börjat pågå? Och att förlossningen kanske närmar sig?! :-D Jag är i vecka 38+6 idag och längtar sååå efter bebben! För övrigt så har bebis fixerat sig (för ca en vecka sen) och magen har sjunkit rejält de senaste dagarna. Jag känner mycket sammandragningar/förvärkar hela dagarna, som dessutom börjat kännas mer obehagliga än tidigare och liksom drar ner i ljumskarna. Dessutom har jag haft en del molvärk till och från ett tag nu. Igår såg det också ut som en del av slemproppen lossnade! Vad tror ni, kan det vara på G?! :-) Sorry för långt inlägg!

Annons:
[Thiah]
2018-07-20 11:06
#1

Kanske det är tömning på gång? Men jag hade aldrig nått sånt så vet inte. För mig gick förstoppningen i vågor :(

Malii
2018-07-20 13:18
#2

Jag har inga barn sedan tidigare, har två missfall bakom mig samt är antagligen nu gravid och hoppas på allt går som det ska :) Jag är enligt Preglife-appen i gravidvecka 5 och är otroligt förstoppad. Har läst på mycket om graviditet och det står att man lätt kan bli förstoppad under hela graviditeten, så det är normalt. Man ska dock undvika bulkmedel. Försök att äta grovt bröd och proteinrik mat så hoppas jag att magen kommer igång :)

RoxannaS
2018-07-20 16:21
#3

Tyvärr inget svar på din fråga. Men kan hålla tummarna att de är på gång. 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2018-07-20 19:40
#4

#2 mitt första gravidsymtom med yngsta var förstoppning och sen höll det i sig vad jag än gjorde. Drack laxermedel med första sonen som ändå inte hjälpte.

Hooked on a feeling
2018-07-22 11:54
#5

Nu händer det grejer..! Barnmorskan som svarade när jag ringde förlossningen, för att fråga om smärtan jag känt i svanken senaste dygnet, sa att jag mest troligt är i latensfasen och att det kan gå snabbt härifrån eller ta upp till ett par dygn innan det kommer igång med aktiva fasen! Så nu är det kanske nära!! :-D

Upp till toppen
Annons: