Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1715 ggr
Tassen94
2018-07-19 08:08

Hela rummet snurrade när jag vaknade!

Vaknade för en liten stund sedan och hela rummet snurrade runt. Ropade på min sambo då jag var rädd att svimma, men det lugnade ner sig. Vände mig sedan från vänster sida till höger och då började snurra igen och jag kände mig lätt illamående. Jag tänkte först att det har med graviditeten att göra, men sen kom jag på att det är så en kompis beskrev Kristallsjuka för mig. Har själv aldrig haft det dock. Tror ni att det har med graviditeten att göra? Det svartna liksom inte för ögonen som det kan göra, utan rummet snurrade verkligen. Ska jag ringa mvc och be om att få ta lite järnvärden eller ska jag bara avvakta?

Annons:
mollyt
2018-07-19 08:15
#1

Jag pratade med min BM om det igår när jag var där - hon pratade om hur vanligt det var med yrsel i den här värmen när man var gravid. Kan det vara så i ditt fall? Har det gått över nu?

Tassen94
2018-07-19 08:24
#2

#1 Ja nu har det gått över. Jag kräktes igår precis innan jag skulle gå och lägga mig, så jag fick dessutom upp all min kvällsmat. Så magen var väl extra tom nu på morgonen också. Det kan säkert vara värmen, har typ varit tropisk natt här i natt med. Igår mådde jag riktigt dåligt över hur varmt det var!

[Devya]
2018-07-21 18:11
#3

Låter egentligen inte så konstigt. Jag får det om det blir för varmt och speciellt om jag råkar stå upp just då men kan även komma om jag ligger ner.

Aasi1
2018-07-30 22:07
#4

Jag har varit med om det också men var så inte gravid. Jag åkte in till sjukhuset och det var kristall sjukan. Låter lite som det kan vara samma sak på det du beskrev.

Upp till toppen
Annons: