Annons:
Etikettlilla-barnet
Läst 1659 ggr
Missmagi
2018-07-18 14:58

Plötsliga ljud och bebis får panik!

För en vecka sedan så började de störtregna när vi var ute o gick jag och min 7 veckors bebis. Vi satt oss under ett tak då för att skydda oss från jätte regnet som kom. Jag satt med honom i famnen och plötsligt slår blixten ner bakom oss i ett träd. Bara några meter ifrån oss. Han fick total panik av den jätte smäll som blev. Efter den gången så blir han helt panik slagen så fort de kommer plötsliga ljud. Det kan vara att någon hostar så är han otröstlig i flera minuter och skriker i ren panik. Jag tar upp honom, håller honom nära för att han ska känna trygghet. Försöker prata/sjunga lugnt.Någon annans bebis som oxå skriker så fort de kommer plötsliga ljud? Eller har ni vart med om liknande ni som har lite större barn? Gick de över?

Annons:
Lona
2018-07-18 15:42
#1

En spontan tanke från en som inte har barn men diverse djur: har ni kollat hans öron? Jag vet inte hur ni kan hjälpa honom men jag hade börjat med att kontakta vården (finns BVC fortfarande?) och bett om hjälp, kolla då även öronen.

Inte för att förringa ditt barn, men mycket kan nog korrelera mellan en sjuveckors bebis och tex hundar - det är inte helt ovanligt att ljudrädsla utlöses av och sedan fortsätter vara kvar på grund av en öroninflammation eller liknande.

Jag kan vara helt ute och cykla men jag hade i vilket fall kontaktat BVC eller motsvarande.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

mollyt
2018-07-18 18:56
#2

Tyvärr ingen erfarenhet, men att prata med BVC låter inte så dumt.

Upp till toppen
Annons: