Annons:
Etikettallmänt
Läst 2133 ggr
Emmmm
7/11/18, 9:32 PM

Risk med alkohol vid äl?

Hej, Tänkte försöka börja skaffa syskon men ca 4 dagar efter ÄL kommer jag gifta mig. Dricker väldigt sällan alkohol men skulle gärna ta ett par glas vin på mitt bröllop. Nu till frågan, kommer det kunna skada barnet om det eventuellt blir något, är ju alldeles för tidigt att testa? Vill helst inte hoppa över en månad för skulle så gärna vilja få en liten majbebis :)

Annons:
RoxannaS
7/11/18, 9:34 PM
#1

Nej. Det ska inte vara någon fara. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
7/11/18, 9:39 PM
#2

Nej, det dröjer veckor innan embryot får näring via dig. Så under de första veckorna så är ni inte sammankopplade på det sättet att din i det här fallet alkoholkonsumtion går över till embryot - däremot tänker jag att alkoholen kan påverka fertiliteten (för både dig och din blivande make). Så risken är väl att ÄL kommer i anslutning till bröllopet och att alkoholen minskar på er fertilitet och därmed sänker chansen att ni blir gravida just den månaden. 

Jag hade personligen skålat på mitt bröllop (med eller utan ÄL) och tänkt att "blir det så blir det" annars ger ni det ett försök månaden därpå.

Emmmm
7/12/18, 7:33 PM
#3

Tack snälla för svar :) då gör vi ett försök o hoppas, även om jag vet att det med stor sannolikhet inte går direkt.

mollyt
7/12/18, 11:38 PM
#4

#3 man ska aldrig säga aldrig, jag blev gravid med dottern på första (halvhjärtade) försöket efter vi kom hem från vår bröllopsresa när vi sagt att vi skulle sluta skydda oss! Däremot tog det >1 år med småsyskonet (nu i v22).

RoxannaS
7/13/18, 12:53 PM
#5

Jag blev också gravid på första försöket när vi bestämde oss för att försöka. Dock med stimulering för ägglossningen. Men jag har svårt att bli gravid så blev jätte chockad.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: