Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 840 ggr
Rowanmc
7/11/18, 4:11 PM

Hjälp mig förstå!

Okej snälla hjälp jag blir galen?! Fick missfall, tog nästan exakt 4 veckor efter så fick jag min mens igen som höll i sig i två dagar. Sen trodde jag att jag hade ÄL efter det med känningar etc. skulle få mens igen 4/7 men här sitter jag och ingen mens i sikte. Negativt på gravtest (har testat typ 10 ggr….) såg ett svagt svagt streck på 1-3 men inget met efter det. Känner mig inte gravid heller. Tog ÄL test i förrgår som var negativt, clearblue som ska visa hög fertilitet och maximal fertilitet. Eg ska jag ha ÄL nästa vecka men till min STORA förvåning fick jag nu positivt ”maximal fertilitet”. Borde inte det i förrgår isf visat hög fertilitet? Eftersom det ska visa flera fertila dagar! Det är ju konstigt eller?? Känns inte heller som att jag har ÄL, förutom kasst humör och trött men kan bero på min järnbrist. Asså? Jag blir tokig och fattar noll.

Annons:
[Thiah]
7/11/18, 6:08 PM
#1

Jag hade mens liknade blödningar efter vårt MA utan att det varit någon ägglossning. Jag blödde till och från i ca 8 veckor och sen blev sonen till på en ägglossning. Vi fick MA i mitten av april och jag blev sen gravid igen runt mitten av augusti. Då blev han alltså till på första riktiga ägglossningen efter missfallet.

Rowanmc
7/11/18, 6:40 PM
#2

Okej tack! Men ska jag lita på att testet är korrekt? Det känns så konstigt då jag inte har några flytningar eller andra känningar som tyder på ÄL.. känns jättekonstigt

[Thiah]
7/11/18, 6:43 PM
#3

Jag är ledsen men jag kan verkligen ingenting om ÄL test. Jag fattade aldrig själv att använda dom (fast jag gärna skulle haft om jag inte varit helt bakom flötet) när vi försökte med äldsta. Däremot vet jag att det kommer komma flera hit som kan svara på just den frågan.

Tassen94
7/11/18, 7:27 PM
#4

Jag fick positivt äl-test bara några dagar efter jag slutat blöda vid första missfallet (typ cykeldag 12) och blev gravid igen. Efter andra missfallet tog det längre tid, då fick jag inte ÄL förrän dag 18-19. Så ägglossningen kan verkligen variera vid missfall. Jag testade med testlagrets äl-test. Kan inte svara på om du hade ÄL eller ej dock. Jag har aldrig haft problem med äl-tester och dem har bara visat positivt vid ÄL för mig. Men jag vet att dem inte funkar på alla människor tyvärr..

autofyll
7/11/18, 7:39 PM
#5

Lite samma som i #4 Blödde 5dgr efter missfallet. Fick ingen ÄL den månaden. Sen gick det någon vecka så började jag blöda i 13-14dgr och under dom dagarna hade jag ÄL stegring. Jag testade för jag kände igen alla tecken på ägglossning men fick aldrig fullt utslag. Sen dröjde det 10dgr och då fick jag ÄL utslag. Det var här jag blev gravid nu igen. Min erfarenhet säger att kroppen går bananas efter ett MF! Fortsatt att testa, vill ni aktivt ha ett syskon så få till det varje gång den ger utslag?

Rowanmc
7/15/18, 8:52 AM
#6

I torsdags fick jag ju maximal fertilitet på ÄL test, men även idag. Hur kan det vara såhär?

Annons:
[Devya]
7/15/18, 1:58 PM
#7

Man kan faktiskt ha ägglossning två ggr på en månad.

Upp till toppen
Annons: