Annons:
Etikettallmänt
Läst 992 ggr
autofyll
2018-07-11 14:09

Ni som fått mf -klena symtom innan?

Hade ett missfall för några veckor sedan. Kan så här i efterhand känna att alla symtom jag hade från den graviditeten var typ ljumna. Lite ilningar i brösten, inget annat. Nu är jag gravid igen och har rejäl molvärk, ont i huvudet, trött, ilningar i brösten. Hur har det varit för er andra med graviditeter som slutat i missfall? Jag får lite känslan av att mina brist på graviditetssymtom berodde på att ngt var fel från första början. Någon som känner igen sig i min tankegång?

Annons:
Tassen94
2018-07-11 14:59
#1

Mitt enda symtom innan båda missfallen var ömma bröstvårtor och extrem trötthet. Det avtog i v6, och jag fick då istället ont i ländryggen och efter några dagar började jag blöda. Nu är jag i v7 tredje graviditeten och visst är jag trött men inte sååå extremt som vid missfallen. I v6 började illamåendet denna gången och det hann jag aldrig få dem andra gångerna.

LaSadie
2018-07-11 15:39
#2

Jag märkte några dagar innan missfallet (v.6) var att brösten slutade vara ömma och misstänkte redan då att något inte stämde. När jag blev gravid igen efter ett halvår så fick jag mer symptomer, mer ont i brösten, huvudvärk, växtvärk som gjorde lika ont som mensvärk.

Sparven88
2018-07-11 16:11
#3

Jag fick missfall i augusti förra året, i v 8 tror jag. Jag mådde dåligt och kräkte varje morgon, men kunde inte gå en promenad utan att det kändes som sammandragningar. Något i min kropp sa att det inte var som det ska, så egentligen blev jag inte så förvånad när jag började blöda. Fortsatte dock att kräka på morgonen två dagar efter att ja börjat blöda, sen försvann alla symptom.

Missmagi
2018-07-11 17:40
#4

Mina mf hade jag vanliga symtom till dagen innan då det inte blev nå mer. Molvärk illamående spända bröst etc. Sen försvann allt och pang så började jag blöda o missfallen blev ett faktum. Nu när jag blev gravid och fick behålla hade jag jätte mensvärk och dessutom blödde jag. Trodde självklart på missfall igen men illamåendet som började kring v 6 hängde kvar och plusset på stickan. Så för mig var allt otroligt förvirrande men hade ändå symtomen kvar trots att jag blödde. Så länge symtomen är kvar är för mig ett tecken på att graviditet fortlöper och alla har inte 1000 symtom vissa känner inget alls. Håller tummarna ❤

Upp till toppen
Annons: