Väntar barn

Vi som väntar barn 2018 #3

2018-07-06 18:50 #0 av: RoxannaS

Nya tråden för 2018 bebisarna. Glad

Länk till förra tråden: Tråd nummer #2

Anmäl
2018-07-06 19:46 #1 av: LaSadie

Gnäller lite nu... förutom att det är så varmt att jag bara vill smälta bort så har jag börjat få bristningar överallt känns det som. Jag är iofs ganska förskonad och har inte många men är så nära slutet nu och hoppades på att slippa.

Anmäl
2018-07-06 19:50 #2 av: SimsBrooke

#1 Här är en till som lider i värmen. Det är inte alls roligt =( Vill bara lägga mig i en källare eller nått och gotta mig. 

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2018-07-06 23:50 #3 av: Devya

Började blöda nu ikväll och har inte känt av henne alls på hela dagen. På måndag går jag in i vecka 20 men vet inte hur det blir nu om något är fel. Det går ju inte att göra något i ett så här tidigt skede ändå. Känner mig ganska uppgiven. De rosa blödningarna fortsätter bara.

Anmäl
2018-07-07 07:17 #4 av: Millan90

Usch vilken deprisson jag har ibför förlossningen som snart är dags för, elr jag känner mig mer rädd för att jag inte ska typ acceptera vad som händer, känner absolut ingen längtan alls efter den lilla utan nästan tvärtom, vilket är så sjukt jobbigt för det känns så fel att känna så :/ så ju närmare (25 dagar kvar) bf jag kommer desto mer deprimerad känner jag mig och jag vågar inte prata om det då de känns så skamfult :'( vill ju så gärna se fram emot de istället och glädjas över vad som ska komma ❤ jag hoppas detta gåe över snart!

Anmäl
2018-07-07 07:39 #5 av: Sarah

#3 usch, men blödningar är ju som du vet inte ovanligt, samt att i v20 är det ännu tidigt att känna varje dag. Vänder de sig lite så försvinner de lätt i magen. Vissa känner inte bebis alls innan typ v27. Håller tummarna att det bara är din kropp som spelar dig ännu ett spratt. Även om det är tidigt så borde du kanske åka in och kolla.

#4 Det är helt ok att känna så och vanligare än du tror. Men som du är inne på så vågar folk inte prata om det. Man behöver inte falla pladask för sitt barn direkt som många säger att de gör. Men prata med din bm så snart som möjligt så att det finns ngn plan on du ev skulle få förlossningsdepression efter bebis kommit. Det är inget att skämmas över, men be om hjälp!

Anmäl
2018-07-07 09:23 #6 av: Devya

#5 Jag ringde och min gynekolog rekommenderade att ringa till sjukhuset och åka in direkt. Jag får tydligen inte ta några risker i det här skedet av graviditeten och om jag är orolig så borde jag alltid ringa direkt till sjukhuset för att åka in på en check up.

Så det blir en sväng in till sjukhuset idag :/

Anmäl
2018-07-07 09:51 #7 av: SimsBrooke

#4 Det är inget och skämmas över, men du bör prata med din BM så snart du kan så ni får en plan som #5 skriver. Hoppas det blir bättre och att det vänder för dig =)

#6 Hoppas det går bra. Och att bebisen mår bra.. 

Anmäl
2018-07-07 09:58 #8 av: Sarah

#6 bra! Det är skillnad på oro och oro. Blöder man så pass långt in som du är ska man kolla upp det, är allt som vanligt men man vara oroar sig av ingen anledning, då kanske man ska kämpa emot frestelsen att åka in lite. Håller tummarna!

Anmäl
2018-07-07 13:34 #9 av: mollyt

Bra att du åker in och kollar! Det ör säkert ingen fara men lika bra att kolla en gång extra! Är du säker att blodet kommer där ifrån (och inte hemorrojder?)? Jag håller tummarna!

#4 ingen skam i det! Jag tror det är vanligt, men bra att prata med BM så att det finns back up om det skulle bli en förlossningsdepression. Kram!

Anmäl
2018-07-07 16:18 #10 av: Devya

#9 Är helt 100 på att det inte kom från hemorrojderna. Jag blöder redan därifrån och vet vart blodet hamnar då det gäller dem och jag vet vart blodet hamnar om det kommer från slidan. :)

Vi åkte in eftersom de rådde oss att åka in asap då sådant här händer. Han sa att det är bättre att man åker in en gång för mycket än låter det vara. Han kunde inte se vart blodet kom från (det var blod på instrumentet efteråt så blodet kom garanterat från det rätta hålet och inte från hemorrojderna). Babyn mår dock bra men har vänt sig totalt och därför känner jag inte av henne nu.

Gynekologen ville att jag stannar hemma från jobbet en hel vecka för säkerhets skull men jag vet inte... Jag kanske åker på jobb iallafall så det är bara 4h per dag.

Anmäl
2018-07-08 11:37 #11 av: Sarah

#10 skönt! Ta det lugnt nu!

Anmäl
2018-07-09 07:46 #12 av: Garm

Kan foglossning plötsligt försvinna? Har inte haft den minsta känning av det i ett par-tre dagar nu. Känns skönt, såklart, men mysko. Försöker fortfarande tänka på att inte göra "fel" rörelser eller gå för långa promenader, utifall att.

På minussidan så har jag blivit förkyld. Senast jag var det var mot slutet av 2016, så jag antar det var dags nu. Ingen feber, men halsont och snuva/nästäppa. Blir helt slut av att göra minsta småsak, typ.

Anmäl
2018-07-09 08:46 #13 av: LaSadie

#12 Nu kanske jag inte hade foglossningar men jag hade ont i höften (pajade totalt, kunde knappt röra mig) tre-fem dagar som bara försvann efter tänkt på hur jag låg och rörde mig.

Har lite tendenser nu igen men rörde mig en hel del igår så är inte förvånad.

Anmäl
2018-07-09 08:56 #14 av: Devya

#11 Det kom mera blod igår så jag följer gynekologens råd och stannar hemma nu.

Lite blod är väl inte farligt men om det fyller upp ett trosskydd och går igenom trosorna så blir man ju fundersam. Jag hoppas att jag får mera info idag då jag går på min 20 veckors kontroll.

Det positiva är väl att jag känner nu jämt av hur hon sparkar och har sig. Igår fick jag för första gången känna av sparkar. Jag är åtminstone ganska säker på att det är det som jag känner av. Känner av det som mest så jag ligger ner på sidan.

Anmäl
2018-07-09 11:21 #15 av: RoxannaS

Riktigt less på denna skit dag. Skulle bli sjukskriven. fick inte bli mer än till 50 %..
Blev av med en av mina mediciner pga trimester 3.. Blev tillsagd om dosen på en annan. Åh jag kommer fan gå under nu..

Blir ett besök hos speciliast mödravården för att kolla till bebis vid kl 13. Tycker hon varit slö sen igår

Anmäl
2018-07-09 13:25 #16 av: SimsBrooke

#15 Varför blev du inte sjukskriven i mer procent? Håller tummarna att det inte är någon fara med lilltjejen =)

Anmäl
2018-07-09 14:39 #17 av: RoxannaS

#16 Säg det.. "Kan inte sjukskriva dig för en sysselsättning du inte har" typ.. Så arg. :(

Fick ligga med ctg i 30 min. Där såg allt bra ut å tösen fick fått som misstänkt bara för att man åkte in.. Fick dock ett extra ultraljud och hon uppskattas till 1.1 kg nu. :D <3

Anmäl
2018-07-09 15:31 #18 av: Tassen94

#17 Det har blivit så jäkla krångligt överlag med sjukskrivningar idag tycker jag!! Antingen blir man sjukskriven men får inga pengar, eller så blir det som för dig.. Det är förjävligt rent ut sagt! Har du möjlighet att träffa en annan läkare?

Anmäl
2018-07-09 15:36 #19 av: Garm

#13 Kanske beror bättringen på att jag rört mig mer "korrekt". Jag hoppas detta håller i sig, för det är verkligen handikappande att ha så ont i höften. Får försöka att inte gå några långa promenader, varken med hunden eller för att handla. Tråkigt.

Har en fråga till alla som rör sig här. Hoppas någon har svar. Vad innebär det att bebisen är fixerad? Min BM sa vid senaste mötet att han nu vänt sig med huvudet neråt och är fixerad. Betyder det att han inte kommer flytta på sig så mycket mer nu?

Anmäl
2018-07-09 15:39 #20 av: Sarah

#19 ja fixerad innebär att huvudet typ ramlat ner i bäckenet och att den förhoppningsvis sitter så tills förlossningen. Är en bra sak :)
Foglossningen kan absolut sluta göra ont. Hoppas att du slipper mer problem nu :)

Anmäl
2018-07-09 15:39 #21 av: SimsBrooke

#17 För en sysselsättning du inte har?? Förstår dig. Skönt att hon mår bra i alla fall :D 

Anmäl
2018-07-09 20:32 #22 av: RoxannaS

#18 Ja vi får se om jag kan gå via vc istället. Om jag kan lösa de där på något vis Ledsen

#21 Ja jag är "anställd" på halvtid.. Så jag får bara sjukskrivning för halvtid för att jag redan går hemma andra halvan. Ledsen kommer säkert bli problem med pengar pga det där. 

Anmäl
2018-07-09 20:33 #23 av: SimsBrooke

#22 aha okej. Hoppas det löser sig för dig Hjärta

Anmäl
2018-07-09 21:07 #24 av: Tassen94

#22 Är man såpass nedsatt att man inte har MÖJLIGHET att jobba 100% måste man väl kunna bli sjukskriven för det även om man inte jobbar 100? Så konstigt! Dem sätter ju sjukpenningen efter årsinkomst (eller senaste 6 månaderna beroende på anställningsform) ändå så pengarna borde inte bli mindre. Men det ska då fan alltid krångla!

Anmäl
2018-07-09 21:43 #25 av: mollyt

#11 ja det kan bli bättre, en vanlig orsak till att foglossning blir bättre är att bebisen sjunker ner i bäckenet och liksom stabiliserar upp bäckenet med sin kropp. Tacka och ta emot!

Anmäl
2018-07-09 23:07 #26 av: RoxannaS

#22 Tack snälla Hjärta

#24 Ja jag kan ju tycka det. Även att kärringen sa det också att det "troligtvis kommer ställa till problem för dig ekonomiskt" man ba JAHA NÄHÄ MENAR DU DET?! TACK SÅ J*VLA MYCKET DÅ! Jag har inte haft jobb förut. De här var första gången å jag hann inte ens skriva på anställningspapprena så.. Jag har bara haft aktivitetsstöd hittills. På ca 7000-8000 kr / månaden. Så nu skiter sig väl allt antar jag. Ledsen

Anmäl
2018-07-10 07:06 #27 av: mollyt

#24 förlorar du stödet då? Alltså menade hon att du skulle klara dig på enbart en halvtidssjukskrivning? Har du ansökt om bostadsbidrag osv, annars är ju det värt det! Hur är det med graviditetspenning - är det bara fast anställda som kan få det?

Anmäl
2018-07-10 08:02 #28 av: Tassen94

#26 Jag var sjukskriven på heltid när jag hade timvikariat och under sjukskrivningen gick mitt avtal ut. Minns att det ställde till det rejält för mig också. Då skulle jag alltså under sjukskrivningen (när man mår piss) ta kontakt med arbetsförmedling och springa där flera gånger i veckan för att ens få lite pengar. Sen gjorde helt plötsligt försäkringskassan bedömningen att jag inte mådde tillräckligt dåligt fast min läkare uppenbarligen bedömde det då jag var 100% sjukskriven..

Minns att jag faktiskt struntade i allt till slut, men jag fick ekonomisk hjälp av min sambo och mina föräldrar istället. Förstår att din situation är annorlunda. Det är svårt att orka kämpa när mn inte mår bra.

Om du har någon förstående individ nära dig, typ mamma eller pappa, som kan följa med dig till läkaren så rekommenderar jag det. Vi unga tjejer blir ofta mistrodda känns det som. Jag hade alltid med mamma eller pappa och det gick alltid bättre än när jag var själv..

Anmäl
2018-07-10 08:27 #29 av: Garm

#20 Fint att det är en bra sak :)  Det kan inte orsaka några problem alltså? Jag menar, som för tidig födsel?

Anmäl
2018-07-10 20:20 #30 av: RoxannaS

#27 Var det mig du syftade på med din fråga? Jag förlorar ju aktivitetsstödet då jag inte kan söka jobb för att jag inte kan jobba. Och jag kan ju vara inskriven och söka jobb på 50% istället men det hjälper ju fortfarande inte när jag inte ens kan jobba 50% då det var det jag försökte göra när jag jobbade 3 dagar för att krascha helt och ligga och spy nästan en hel dag. Så meningen var ju 100% sjukskrivning. 

Bostadsbidrag blev jag nekad pga "för hög inkomst" då jag snittar 123 tusen innan skatt på mitt aktivitetsstöd. (har förhöjt) Men de lär jag väl kunna söka om nu eftersom aktivitetsstödet blir indraget igen pga att jag blir pausad eller utskriven från AF. 

Gravidpenning vet jag inte om jag kan få. Troligtvis inte. Tänkte annars sjukpenning men det vet jag inte heller om jag kan få. Ska väl försöka luska lite i det. Soc gjorde avslag igen på hyrorna som ligger och dräller bakom mig nu, så jag sitter väl snart hos inkasso/kronofogden pga detta... Känns kul när man ska ha barn också.. 

Anmäl
2018-07-10 23:44 #31 av: FamKryger92

Jag har haft problem de gånger jag träffat läkare för att prata sjukskrivning pga foglossningen. Med dottern fick jag 50% trots att jag grät i bilen påväg hem från jobb för jag hade så ont.

Denna gången vägrar dem igen då de anser att jag kan byta arbetsuppgifter till något LÄKAREN anser är lättare.
En normal arbetsdag drar jag 4-5 pallar på 1,5 ton, springer från min pall, sitter i kass för att arbeta av kön, ner till pallen igen där kunder titt som tätt behöver hjälp, sen ska kassören/kassörskan fråga om något, tillbaka till pallen där chefen anser att varje pall ska ta max 30min att plocka upp. Pallarna är 1,80 höga fulla med allt från små kartonger till kryddor till chipskartonger.
Då tycker läkaren att kassapass är bättre. Kunderna kan bära upp tunga säckar med hundfoder, förpackningar med drickor på 9kg osv trots att vi ber dem att ha kvar detta i kundvagnen. Stressen ska vi inte prata om.
Jag ger upp angående sjukskrivningen nu då jag får kämpa för att de ska förstå medan jag hör från familjen där en gravid kvinna sitter ner framför en dator 8h/dag utan problem får igenom en sjukskrivning pga foglossning.
Tycker det är så galet att det kan vara så stor skillnad! Hade jag kunnat kämpa mig igenom dagen så hade jag inte ens bokat tid hos en läkare för att prata sjukskrivning med tanke på alla dessa problem för att det ens ska gå igenom hos dem 😔. Nu får jag snarare ge upp och bita mig igenom allting när det är dags att jobba igen när dottern ska skolas in.

Anmäl
2018-07-11 00:32 #32 av: Sarah

#31 vill inte nedvärdera dina obehag, men du har ju ingen aning om hur den gravida kvinnan med kontorsjobb har det. Jag har ett kontorsjobb och då jag haft problem med foglossningen har jag knappt kunnat sitta, definitivt inte kunnat sitta framför datorn mer än 10 minuter i sträck utan att få fruktansvärt ont. Det är illa att du inte får det stöd du behöver, men sätt det inte mot andra gravida. Att vara gravid är jobbigt och vi tar det alla på olika sätt. Menar inte att låta hård, jag blir bara lite upprörd när svaga ställs mot varandra.
Oavsett, jag hoppas att din arbetsgivare tar dig på allvar och ger dig andra arbetsuppgifter som funkar för dig. Det är det första steget för de flesta. Tar kunderna upp tunga saker på bandet så säg åt dem att ta ner dem igen. Gå inte med på att hantera varorna och om ngn tjafsar säger du att du är gravid och inte kan lyfta. Då kommer ingen tjafsa vidare om det. Om det inte blir bättre, så gå tillbaka till läkaren. Stress är ju absolut inte kul, men det beror ju på hur det påverkar din kropp.
Jag blev sjukskriven pga sammandragningar som förmodligen kom av stress, pga det är en direkt risk med för tidig förlossning. Det är inte vi mammor som är det viktiga för vårdapparaten, det är barnet.

Anmäl
2018-07-11 12:28 #33 av: FamKryger92

#32 Nu var det så att vi hade snarliknande problem med foglossningen. Vi kunde inte gå från att tex stått eller suttit utan det var som att höfterna inte hängde med.
Missminner jag inte mig så var det min brors kollega som även är syster till min systers bästa vän. Alltså väldigt bra kontakt däremellan. De pratar väldigt mycket med varandra då min bror har en dotter som har komplikationer efter en födsel vid v30.
Det är detta jag reagerar på då jag utan problem hade kunnat variera mellan att stå och sitta vid ett bord där jag kan reglera höjden på.
Tyvärr kan man ju inte höja och sänka kassan och står jag upp så syns inte skärmen.

Jag har förklarat för kunder att jag kan inte lyfta deras tunga varor på bandet men får bara mothugg att de orkar minsann inte bära ner varan igen.

Jag hade också prematura sammandragningar med dottern men fick bara svaret att alla får sammandragningar i den vecka för att livmodern tränar upp sig. Mina gjorde dock ont. Men efter att jag blev sjukskriven 50% så orkade jag inte diskutera med läkaren mer. Hade redan varit hos två stycken och det kändes som att de inte lyssnade på mig.

Anmäl
2018-07-11 14:29 #34 av: SimsBrooke

#33 fast lite roligt att de säger att de inte orkar ta ner varan från bandet igen eftersom när du blippat in den måste de ju ta ner varan från bandet så det känns som om de motsäger sig själva lite där. Du kanske skulle påpeka det om du får det varet igen =)

Anmäl
2018-07-11 15:09 #35 av: Sarah

50 % sjukskrivning är vad de börjar med. De flesta kan jobba lite. Jag fick mer då jag hade ca 20-30 sammandragningar i timmen hela tiden, som inte minskade oavsett vad jag gjorde. Kunde inte heller få andra arbetsuppgifter då jag doktorerade under min förra graviditet.

Men som sagt, du vet fortfarande inte hur hon upplevt sin foglossning. Såklart ska det vara så lika som möjligt, men våra upplevelser skiljer sig även om det ser lika ut utifrån. Tyvärr är det svårt att få sjukskrivning för foglossning, då det finns en del man kan göra själv, övningar, bälte mm. En sjukgymnast kan kanske hjälpa dig och sen får du bli mer bestämd mot kunder. Jag lyfter inte, punkt.

Anmäl
2018-07-11 19:38 #36 av: mollyt

#30 förlåt att jag var så otydlig! Tycker bara att de är så fult att de gör så! Du kan inte testa med en annan läkare?
Alternativt så vet jag många ”hemmaföräldrar” som jag ser på deras grupp på Facebook som deltar i enkätundersökningar regelbundet för att få lite extra pengar. Det finns sidor man kan anmäla sig som till att få sådana utskickade (varje vecka?) - jag har inte testat själv men övervägt det. Det kanske skulle kunna hjälpa lite på traven ekonomiskt?

Anmäl
2018-07-11 21:00 #37 av: RoxannaS

Jag har sån tur jag så slipper förlossningen denna gången. Glad är jag för det.
Tycker dock hyperemesis är värre än förlossningen så hade gärna bytt. :(
Blir järndropp på fredag. :/
Fick även tabletter för att motverka blodbrist typ.. kändes väldigt märkligt..

Anmäl
2018-07-11 21:15 #38 av: mollyt

#37 hur ofta har du fått kolla ditt järnvärde? Jag låg på gränsen till brist på järndepå vid blodproverna vid inskrivning men har sedan inte blivit kallad för att se om det blivit bättre. Är i v 22 nu. Jag har förvisso inte hört av mig dit heller men tänker väl mer om det ligger på mig eller om det är sånt som ska kollas upp (på rutin).

Anmäl
2018-07-15 13:15 #39 av: Sarah

#38 de brukar väl vara kolla depåerna en gång och sedan i ca v25 sticker de i fingret första gången. Det är för att de rekommendationer du borde ha fått efter depåkollen ska hunnit få effekt innan de kollar igen.

Vädret alltså... Jag älskar värme, men nu börjar det bli för mycket :(

Anmäl
2018-07-15 13:46 #40 av: RoxannaS

Jag fick järndropp i alla fall. Tror mycket beror på att jag äter för dåligt å spyr så mycket. Blöder även när jag går på toa och gör nr 2. Så tappar järn snabbt. Hon sa att de tar en vecka efter dropp i alla fall att få full effekt innan de syns på prover. Så kan tänka mig att tabletter tar längre tid då.

Anmäl
2018-07-15 20:14 #41 av: SimsBrooke

#36 Hur går det till med dessa enkätundersökningar till? Är det liksom någon hake, förutom att man ska svara på enkäten! 

Anmäl
2018-07-15 23:13 #42 av: mollyt

#41 jag har själv inte skrivit upp mig på något sånt ... vad jag uppfattat är det ingen hake utan med att man anmäler intresse. Sen mailas det ut veckovis undersökningar och jag tror att det är upp till dig vad du väljer att svara på för undersökningar men att du bara får betalt för de du gör liksom. Googla så kan du säkert få svar!

Anmäl
2018-07-15 23:43 #43 av: SimsBrooke

#42 vad ska man söka på då?

Anmäl
2018-07-16 07:50 #44 av: mollyt

#43 den här var den första som kom upp när jag googlade: https://betaldaenkateronline.se men det finns helt säkert fler. Jag har inte läst det finstilta så jag vet inget om sidan mer än att den kom upp först.

Anmäl
2018-07-16 10:58 #45 av: SimsBrooke

#44 okej får kolla :D

Anmäl
2018-07-17 05:29 #46 av: Devya

Jag börjar bli uppgiven och vill mest bara gråta nu. Nu kom det forsande med rosa blod och vätska och såklart blir jag orolig då jag i förrgår och igår inte kände av henne lika starkt som jag gjort i en veckas tid nu. Jag brukar känna av starka sparkar och viftningar med armarna så att det känns även tydligt på utsidan men i förrgår kände jag knappt av något och igår var d bara små bubblor. Tänkte att d kunde ha att göra med det varma vädret och funderade inget mer över det förrän det här nu hände.

Vet inte om man borde rings eller om man borde chilla. Lustigt att det här sker varje gång (blödningarna)efter att min vän kontaktat mig och berättar om hur hon blir slagen av sin man och behöver hjälp. Kan stress orsaka sådant här?

Anmäl
2018-07-17 08:25 #47 av: SimsBrooke

#46 Om du är orolig så ska du absolut kolla upp det. Bättre att kolla upp det för många gånger än för få. Så jag tycker du absolut ska ringa in och kolla om du får komma och kolla

Anmäl
2018-07-17 14:57 #48 av: Sarah

#46 åk in igen.
Stress är såklart aldrig bra men om det orsakar blödningar är ju svårt att säga ngt om. 2 ggr är inget samband, men om du blir starkt påverkad av att kompisen ringer så sätt ner foten till henne. Hon sitter såklart i en hemsk sits och jag antar att du sagt att hon borde lämna och att du finns för henne. Men, just nu är ditt barn din första prioritet och om hennes liv stressar dig så får du säga att du inte kan lyssna mer just nu. Du kan inte säga mer än att hon ska lämna.

V33 idag. Gravid i 8e månaden och värmebölja är inte jättekul.

Anmäl
2018-07-17 15:16 #49 av: LaSadie

BF idag... inget händer och det är apvarmt. Bor i Västerås och här ska det vara varmt länge :( om det inte var så nära (och att vi har katter) så skulle vi åka till Västkusten som jag kommer från eller min mans familj som har AC hemma. Lite deppig att inte har några känningar utan är precis som tidigare :(

Anmäl
2018-07-17 17:13 #50 av: Cilla89a

#49 Förstår din frustration, men kom ihåg att man inte behöver känna något innan, jag kände absolut inget på BF! På BF+1 var vi och storhandlade på förmiddagen, kände inget. Vid lunch fick jag som lite mensvärk och sen gick det fort, 16.56 var hon ute ;)

Anmäl
2018-07-17 19:18 #51 av: mollyt

#46 usch vad jobbigt, jag tycker också att du ska åka in igen. Hellre för ofta än för sällan. Tråkigt att höra om din vän, jag håller dock med om att du får prioritera dig själv om du inte orkar. Din vän borde lämna absolut - och du kan finnas där för henne då. Annars tipsa om kvinnojouren.

#49 Jag hade inte några direkta känningar heller innan det drog igång. Förlossningen började på BF+1 och dottern föddes sen natten till BF+2.

Anmäl
2018-07-18 05:17 #52 av: Devya

Blödningarna tycks ha slutat och igår kände jag av henne efter att ha ätit sött och druckit kallt. Jag tror hon har mycket rum där inne och ibland ligger hon välnså att jag inte känner av henne! Så nu ska jag ställa in mig på att det är så här min graviditet ska vara en tid. :p

Då det har inte kommit mer blod än vad det gjorde första gången så åkte jag inte in utan försökte chilla istället. Jag måste väl nog bara slappna av och inse att jag kan blöda nu som då igenom hela den här graviditeten. Bara jag får in det i huvudet så blir det väl lättare.

Anmäl
2018-07-18 10:00 #53 av: Garm

Jag känner mig så otroligt privilegierad i min graviditet. Jag har inte haft några problem alls egentligen, en kort period med foglossning och ett par dagars oro med att jag inte kände av bebisen. Det är allt, hittills. Magen är visserligen tung nu i vecka 34+0, men jag mår inte dåligt på något vis. Det känns lite som att jag gnussar det i ansiktet på er som inte haft det så lätt, men det känns bara så lyxig på något vis att inte ha några problem alls. Eller hur jag ska förklara. Värmen bekommer mig inte heller, trots graviditet, vilket jag trodde skulle ske.

Jag känner dock med er alla som har problem. Får lite perspektiv på det hela när jag läser om era problem... Ni är helt otroligt fantastiska!

Anmäl
2018-07-18 12:02 #54 av: Sarah

#53 Skönt, missunnar ingen en enkel graviditet :) Har det visserligen oxå väldigt enkelt den här gången.
#52 oxå skönt att höra! Som sagt, det är några veckor kvar tills du borde känna varje dag och även då kan det vara svårt om de ligger med ryggen utåt.
Bm idag 32+1. Gått upp 16 kilo och undrar fortfarande var det sitter :p skönt när det är fördelat över hela kroppen. Magen rör sig mot den nedre kurvan nu, jämfört med mittenkurvan förra gången. Hoppas att det innebär att den här bebisen inte blir större än de 3.3 kg stora dottern vägde.
Vild unge sa bm, väldigt aktiv. Jotack, är lite osäker på när hon sover, inte på dagen och inte på natten iaf :p men i värmen har väl många det svårt att sova.

Anmäl
2018-07-18 18:53 #55 av: mollyt

När är det man ska känna bebisens rörelser varje dag? 

Anmäl
2018-07-18 19:01 #56 av: Sarah

Tror att de säger från ca v27.

Anmäl
2018-07-18 19:58 #57 av: mollyt

Men om man som jag redan känner varje dag och gjort det ett par veckor - visst ska jag förvänta mig att det fortsätter så hela tiden? Är i v23 nu.

Anmäl
2018-07-18 21:07 #58 av: naaw

#55 Var hos BM idag på kontroll och tror hon sa från v. 24-25 så bör man känna rörelser varje dag :)

Anmäl
2018-07-18 21:44 #59 av: Sarah

Tror inte att man ska/behöver förvänta sig det. Jag har känt båda barnen från v15, men vissa dagar inte alls. Det beror helt på hur de ligger och hur mycket plats de har. Om de ligger med ryggen utåt och sparkar mot mammas rygg så känns det inte alltid. Jag kände ex inte stora dottern i v38+ då hon låg så, trots att vi såg på ultraljud att hon rörde sig.

Anmäl
2018-07-19 05:48 #60 av: Devya

#57 Nej, eftersom de ännu har så pass mycket rum där inne och kan "gömma sig en tid.

Jag har känt av min bebis sedan vecka 17 och i vecka 21 så kände jag inte av henne på tre dagar. Sen var hon igång igen.

Anmäl
2018-07-19 06:46 #61 av: mollyt

Okej, tack, skönt att veta och vara lite förberedd på det om det skulle bli så.
Jag hade också så en gång med dottern, precis innan FL. Så vi var inne på kontroll och jag fick se att hon rörde sig men kunde inte känna sparkarna inåt. Men sen drog förlossningen igång senare under dagen och på natten föddes hon.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.