Annons:
Etikettallmänt
Läst 13322 ggr
RoxannaS
7/5/18, 12:28 AM

Vi som planerar barn 2019 #2

Ny tråd för 2019 planering. =)

Länk till förra tråden


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
teezan
7/6/18, 11:15 AM
#1

Känner mig besviken, ingen mens men negativt test även nu på dag 43. Ser gravid ut men har även lagt på mig 5 kilo det senaste året på grund av både sömnbrist och sämre motions-och matvanor, så det kanske är de där ”extrakilona” som syns på magen, som jag inte är van vid. Har inte lagt märke till det förrän nu bara. Det är dränernande att leta tecken och ta alla dessa negativa tester hela tiden. Är väl säkert mensen som är på gång och ger svullnad, illamående och molvärk. Skulle väntat med att testa till helst efter helgen, eller invänta mensen, men det gick visst inte :P

NinniH
7/6/18, 6:53 PM
#2

Ungefär 3 dagar efter ÄL, ÄL-värken har släppt och idag har jag bara känt av lite "vanlig" molvärk. Lite konfunderad vad tempen håller på med, men det lär jag väl bli varse tids nog. 9 dagar kvar tills jag planerar att ta ett test. Idag hämtade vi äntligen nycklarna till vår nya bostadsrätt, så jag lär nog kunna hålla mig sysselsatt med allt som har det det att göra. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
7/6/18, 6:53 PM
#3

#1 Har du kollat upp din oregelbundna cykel?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
teezan
7/8/18, 10:45 AM
#4

#3 nja, det var ju några år sen. Har tänkt kolla igen men skjutit upp det väldigt länge. Fick mens idag iaf, dag 45. Så hade ÄL runt dag 31. En medellång cykel, så det känns ju okej inför nästa försök.

teezan
7/8/18, 9:42 PM
#5

Har beställt clesrblue advanced ägglossningstester nu. Dyra men hoppas de fungerar bra på mig. Vet inte när jag ska börja testa bara… Men kanske runt dag 20, eller när jag misstänker att det är på g.

Surpan
7/9/18, 1:50 PM
#6

Ni som av olika anledningar väljer att vänta med att testa till efter BIM, säg en vecka eller två, hur lever ni under ovisshetsperioden? Som en gravid eller som vanligt? Tänker mest på kost/livsstil.

/Surpan

Annons:
mollyt
7/10/18, 7:00 AM
#7

#6 jag har valt att leva som gravid i avseende på alkohol och kaffe. Jag har under hela vårat år av försök bara valt att dricka alkohol under mensveckan. Men om det skulle blivit en befruktnkng så lever bebis på gulesäcken innan den får näring via mamma och navelsträng så egentligen är det väl ingen fara att tex dricka alkohol precis i början (liksom runt BIM osv). Men jag tänkte att det påverkade fertiliteten också och att det helt enkelt inte var konstigt att jag var en sån som oftast valde alkoholfritt.

Surpan
7/10/18, 7:12 AM
#8

#7 Okej. Jag funderar på att leva på som vanligt nu under semestern. Dricker inte mycket alkohol eller kaffe i vanliga fall och blir lätt för stressad om jag ska gå all in redan innan jag vet hur det blir. :/

/Surpan

Tassen94
7/10/18, 8:07 AM
#9

#8 Jag begränsade mig i början och åt nyttigt, tog tillskott, drack ingen alkohol eller kaffe osv. Men upplevde också stress övrr det under sommaren så då levde jag som vanligt. Nu är jag inte den som dricker ofta, mer sällan än en gång i månaden. Men jag gick på nån 30 års fest när vi försökte bli gravida och jag levde på ganska mycket som vanligt. Så fort jag fått plus på stickan har jag begränsat mig igen :)

Surpan
7/11/18, 7:50 AM
#10

#9 Okej. :) testade du innan eller efter BIM då?

/Surpan

Tassen94
7/11/18, 8:07 AM
#11

#10 Jag testade innan men fick inte plus förrän efter äl+10! Typ bim-4

Surpan
7/11/18, 9:00 AM
#12

#11 Okej. :) jag kommer testa ca en vecka efter BIM. Men har PCO så det är lite flytande. Jag tänker att det måste finnas mängder med kvinnor som inte vet att de är gravida förrän något senare och lever som vanligt under tiden. :)

/Surpan

NinniH
7/11/18, 9:07 AM
#13

Får hoppas den bra feelingen innebär något bra. I måndags, 6 dagar efter ÄL, fick jag ett rejält hugg vänster sida under förmiddagen. Gick sen och handlade med sonen och på vägen hem fick jag ett obehagligt yrselanfall. Kollade på sonen och när jag vred huvudet framåt igen var det som om det inte riktigt hängde med. Fick blunda några sekunder, sen var det över. Sen dess har jag haft molvärk till och från.

Tog ett test i morse, väl medveten om att det är för tidigt, och såg knappt en skugga. Men tycker att Lloyds test är så svårt att kolla på när det är så svagt. Hoppas det syns något om några dagar.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Tassen94
7/11/18, 9:16 AM
#14

#12 Ja, tycker inte du ska oroa dig. Vad jag förstår det som tar det ett par veckor innan fostret får näring från dig. Har en nära vän som fick reda på att hon var gravid i v. 8 och hon hade både druckit och rökt under den tiden och hennes barn är friskt :)

Aftonstjärna
7/13/18, 10:03 PM
#15

Senaste cykeln blev jag ju inte gravid, var kanske bra att kroppen fick en paus från graviditeter. Trodde jag var gravid för jag fick ett supersvagt streck på gravkollens test. Men jag har märkt att det kan visa fel, speciellt på eftermiddagarna då jag har högre LH i kroppen. Verkar som jag har ganska hög LH nivå ibland trots att jag inte är närheten av ÄL. Är helt säker på att det testet ger utslag på LH eftersom det har hänt flera ggr. Men gillar ändå gravkollen för det kan ge utslag tidigt. :) I alla fall. Jag kämpar vidare. Dag 12 idag, hoppas på ÄL runt dag 16. Jag har peppat mig själv och läst lite solskenshistorier. Vissa har fått flera missfall i rad för att sedan lyckas naturligt. #13 Hoppas du lyckas denna gång! Än så länge är det väl ganska tidigt?

NinniH
7/14/18, 7:04 AM
#16

#15: Det hoppas jag med! Än så länge har jag en bra feeling, men det kan ju tyvärr ändras fort. 😎 Är på ÄL+11 idag, så än finns det tid. Fick ett lite mer tydligt streck idag, även om det är svagt. Så än så länge är jag lite försiktigt hoppfull, tills jag ser att det ökar på som det ska även efter BIM..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
7/14/18, 8:14 AM
#17

Molvärken ökar på och känner mer och mer. Tog ett nytt test idag och nu är det ingen tvekan om att det är positivt i alla fall. Nu är det bara att vänta och se ifall det fortsätter öka eller inte. Men dagens test är starkare än vad jag fått vid någon av alla mina kemiska, så förhoppningsvis är det ett bra tecken. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
7/14/18, 9:59 PM
#18

Imorgon börjar jag om IGEN med ÄL test. Ska testa från dag 14 eftersom jag fick ÄL på dag 16 förra månaden. Känns dock inte på gång ännu, men jag vill gärna ha stenkoll. :) Har tappat räkningen hur många menscyklar vi försökt, men i augusti är det 1 år sen jag tog ut spiralen…

Aftonstjärna
7/14/18, 10:01 PM
#19

#17 Hoppas strecket ökar mer lagom till BIM :)

NinniH
7/15/18, 8:00 AM
#20

Dagens test är helt klart svagare. Hoppas det är en tillfällig svacka, även om jag innerst inne vet att det kommer bli samma utgång som alltid. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
autofyll
7/15/18, 10:54 AM
#21

Jag har fått en rabattkod från testlagret, tror det är på 20% på ett köp om ngn vill ha? Pma om ngn är intresserad. Den är giltig i fem dgr framöver och man måste handla för minst 100kr :)

NinniH
7/16/18, 6:47 AM
#22

Verkar bli samma utgång som alltid.. Dagens test är så gott som negativt, så det går åt pipsvängen den här gången med. 😭 2 dagar kvar till mens och jag är helt säker på att mina spottings kommer vilken sekund som helst också, som de alltid gör när det blir såhär..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
7/17/18, 8:09 AM
#23

#22 Verkligen tråkigt, hur går det? Dag 16 idag och ingen ÄL i sikte. Jag som hade hoppats att min kropp ställt in sig på lite normala cykler. Negativt på ÄL test, de brukar alltid ge utslag nuförtiden vid ÄL och det är ju bra. Då har jag koll. :)

NinniH
7/17/18, 10:18 AM
#24

#23: Negativt test och igår kväll såg jag en hint av spottings. Idag känns magen väldigt "mensig".. Känner att jag kommer stänga av min monitor och ta bort mina appar, så kommer jag bara att anteckna lite i min bujo istället. Börjar bli så leds, så jag tänker inte ens köpa hem graviditetstest nu. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Surpan
7/17/18, 6:36 PM
#25

Dag 27 idag, BIM är på dag 31-35. Alltså runt början av nästa vecka. Känner absolut ingenting så tror inte det tog sig på detta något halvhjärtade försök. Men planen var att starta i augusti ändå så det är bara att ta nya tag antar jag. Detta kommer bli första gången av fyra det inte tagit sig på första försöket.

/Surpan

mollyt
7/17/18, 7:26 PM
#26

Usch vad tråkigt #24 Jag tror det kan vara en bra idé att släppa pressen - ta bort appar och tester. Bara låta det få vara ett tag. Jag kände lika dant och tyckte att den där pausen var jätteviktig för att jag blev så sårad varje gång. Nu fick jag senare missfall än dig men akit samma det är en stor sorg när man så gärna vill!

Aftonstjärna
7/18/18, 5:49 PM
#27

Jättenegativt ÄL test även idag. Svagt streck, men vet att det kan stiga snabbt från en dag till en annan. Har varit med om att det inte är någon stegring, alltså svagt streck och sen positivt dagen efter. Vad det är trist att ha oregelbunden cykel. Hade visst hopp efter förra månaden att ÄL skulle dyka upp inom rimlig tid…

Annons:
diesel92
7/19/18, 2:30 PM
#28

Jag har börjat få sjukt mycket/ofta flytningar.. Har jag aldrig märkt av så här pass mycket tidigare. Mensen är beräknad om en vecka. Dock varierat varje månad så inte säkert. Brösten började ömma igår och nu mensvärk som attan. Bara hoppas att ingen mens dyker upp. Denna månad har vi kört järnet alltså 🙈 minst varannan dag, ibland flera dagar på raken.

Tassen94
7/19/18, 2:56 PM
#29

#28 Håller tummarna! :)

keewee90
7/19/18, 5:51 PM
#30

min psykiska ohälsa har spelat ut mig. jag kommer inte kunna bli med barn just nu.
kroppen vet när den är redo, just nu kommer det inte bli.

Malii
7/20/18, 1:25 PM
#31

Jag är inne på min tredje dag av utebliven mens. Igår gjorde jag 2 st grav test som var positiva, dock mycket svaga streck. Det var ett på morgonen med ”Clearblue testa tidigt” och ett vid 15-tiden med ”Graviditetskollen’s testa tidigt”. Gjorde även ett nytt imorse med ”Clearblue testa tidigt” och även det visade positivt, men fortfarande svagt, dock starkare än igår. Enligt Preglife-appen ska jag ha BF 2019-03-23 :) Jag hoppas verkligen allt går som det ska. Har 2 st missfall bakom mig, ett orsakat av misshandel och ett orsakat av en bilolycka. Självklart finns oron hos mig, men jag försöker att hålla mig inne och min nuvarande relation med min sambo är sagolikt underbar. Lägger upp en bild på testet från imorse. Det ska INTE bli ett plus, utan endast två streck om det är positivt.

Malii
7/20/18, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Oj, bilden kom visst inte med i mitt förra inlägg. Hoppas nu :)

Rabaraba
7/20/18, 5:40 PM
#33

Hej! Jag hakar på den här tråden! Slutade med p-piller den 13e juni i år och nu försöker min sambo och jag bli med barn. Det har inte gått så lång tid ännu men jag har haft typiska ägglossningsflytningar och vi har haft oskyddat sex ganska ofta. Det som gör mig förväntansfull och förvirrad nu är att mensen är 6 dagar sen ;) Men graviditetstesterna visar olika. Vissa visar ingenting medans andra visar svaga streck. Skulle kännas väldigt trist om mensen skulle komma nu när vi fått förhoppningar.. Vi skulle väldigt gärna vilja få en liten bebis så fort det går! Vi har inga barn sen innan heller. Kram på er!

Livingthelife
7/20/18, 9:57 PM
#34

#33 mensen kan ju vara lite kokobäng efter ppiller stopp. Men eftersom du har haft utslag på vissa och inget på andra så skulle jag rekommendera att du provar ett digitalt gravtest :)

Annons:
Aftonstjärna
7/21/18, 9:20 AM
#35

#33 Välkommen hit. :) Vilka gravtest har du provat? Idag fick jag äntligen positivt på ÄL test. BIM 5 augusti. En 34-dagars cykel, helt ok!

Rabaraba
7/21/18, 10:01 AM
#36

#35 Tack! Jag har testat CB's tidiga tester, RFSUs stickor och Apotekets egna test. Rfsu's visade ingenting och CB visade svaga streck. -Varning för intim info!- 😄 Hur är det med flytningar under tidig graviditet? Jag har liksom väldigt "blöta" flytningar. Har min menskopp insatt ifall nu mensen kommer. När jag ska ta ut koppen känns slidan så himla mer töjbar och blöt, brukar aldrig ha så. Kanske är önsketänkande men ingen mens i sikte och är nu på ca BIM+6. Ha det gött!

diesel92
7/21/18, 10:24 AM
#37

36#: jag har samma problem med flytningar. Väldigt blött helt plötsligt.. Kan inte komma på att jag haft det så här tidigare. Öm som fasen i brösten, mår lite illa o känner mycket i äggstockarna. Enligt appen är min mens beräknad till på torsdag men har alltid haft varierande så man vet aldrig

Denna kommentar har tagits bort.
Aftonstjärna
7/21/18, 10:47 AM
#39

Jag har haft vattniga blandat med lotionflytningar (vita) i tidig graviditet.

Aftonstjärna
7/21/18, 10:49 AM
#40

#36 Tyvärr är CB kända för att ge svaga streck fast man inte är gravid. Men hoppas att det är känsligare än de andra, och hoppas du är gravid. :)

Aftonstjärna
7/21/18, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Ok, hoppas på guldägget nu då… :)

Annons:
diesel92
7/21/18, 7:29 PM
#42

Jag har fått sån grym trötthet.. visst varit iväg hela dagen, somnade hos päronen en stund, väldig trött och hängig och lika trött nu igen.. Var såå osocial igår, orkar inte koncentrera mig. Tuttarna är rena rama bomberna.. Köpt test så ska prova imorgon ✊✊

Tassen94
7/21/18, 8:18 PM
#43

#41 Håller tummarna!

Rabaraba
7/22/18, 11:27 AM
#44

#40 Ja jag ska nog inte köpa fler Clear Blue-tester faktiskt! Fortfarande ingen mens och jag vill så gärna köpa ett test! Är utomlands hos släkten så det blir lite svårt att köpa ett test och sen smuggla in det i huset 😉 Blir en bra träning för mitt tålamod tills jag kommer hem till Sverige 😂 Är iaf väldigt trött med mycket spränghuvudvärk och så har jag ju flytningarna då. För nån vecka sen hade jag mycket molande värk men ingenting denna vecka faktiskt. Hoppas det går bra för er andra! 😊

diesel92
7/22/18, 1:49 PM
#45

Testade tidigt idag men det visade inget. Vet dock att det kan vara alldeles för tidigt så vi får vänta och se helt enkelt.

teezan
7/23/18, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hmm, är ju helt ny på ägglossningstest och visste inte när jag skulle börja. Brukar ju ha väldigt lång cykel men började på dag 13, med clearblue advanced (dock blev det nåt fel mina två första dagar så därför har jag inte sett stegring på monitorn). Senare samma dag hade jag liknande äl-flytningar och dagen efter fick jag ett starkare utslag som nu försvunnit. Jag tolkade det som negativt men kan det varit positivt? Vet att det är lite lurigt med lh-hormon och oss med pcos, att det kan visa falskt positivt, men är strecket lika starkt som kontrollstrecket, eller hur hade ni tolkat resultatet? Funderar på att sluta testa med clesrblue nu och ta billigare stickor ett tag..

Aftonstjärna
7/23/18, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Känns som om strecket borde vara bredare om det är positivt? Jag har tagit ut stickan från mitt positiva ÄL test som visar fast glad gubbe. Strecken är inte lika starka, men testet ska läsa av två hormon (LH och östrogen). Det behöver inte följa någon stegring, fick fast glad gubbe direkt. Jag fick lika starka streck på sticka från graviditetskollen. Kissar på en sådan sticka varje morgon och de har aldrig visat fel. Brukar då komplettera med CB när det blir positivt för att vara på den säkra sidan. :)

teezan
7/23/18, 9:44 AM
#48

#47 åh okej, det var lite det jag funderade på, om det kunde visa glad gubbe första gången liksom. Då kanske man inte kan gå på hur testet ser ut inuti, jag trodde att just det fungerade som vanliga äl-tester. Kanske ska göra som du istället, och komplettera med cb när stickorna visar positivt, blir alldeles för dyrt annars!

Annons:
Aftonstjärna
7/23/18, 10:00 AM
#49

#48 De går inte att läsa av med ögat eftersom det mäter två hormon. Sen glömde jag att skriva; fick positivt på gravkollen på morgonen, sen tog jag ett nytt test på kvällen där strecket nästan var lika starkt. Det var då jag tog ett CB i samma urin som visade fast gubbe. Alltså kan CB visa positivt trots att gravkollen nästan visar positivt. Bra att veta, att man kompletterar om det är gränsfall. :) Hade blivit för dyrt för mig med endast CB. Har ÄL mellan dag 16-30 tydligen. :)

teezan
7/23/18, 11:30 AM
#50

#49 då förstår jag bättre :) satsar på billiga stickor framöver för jag har ju som bekant också ÄL väldigt oregelbundet, det kan ju ta flera veckor från nu innan det blir positivt liksom. Är bara på dag 16, min tidigaste ÄL har inträffat runt dag 19, den senaste ÄL jag haft måste varit runt dag 66 . Däremot har mina 3 senaste cykler varit lite kortare än jag är van vid, så jag hoppas det inte dröjer så länge till ÄL. Jag har börjat med apriforce också, det kan ju hjälpa cykeln men tydligen även stjälpa, särskilt för någon som har regelbunden. Hade jag haft en regelbunden hade jag inte vågat chansa men nu känns det som att det kan kvitta. Tänkte äta de i 3 månader och sen sluta om inget händer.

Surpan
7/24/18, 12:37 PM
#51

Hm… Dag 34 idag och ingen mens i sikte. Kanske gick det ändå?

/Surpan

Rabaraba
7/24/18, 1:47 PM
#52

#51 Här är man på dag 38 utan nån mens i sikte och undrar vad fan som händer 😂😂 Hoppas det är nåt litet som växer inuti oss!

diesel92
7/25/18, 3:54 PM
#53

Enligt appen är mensen beräknad till imorgon. Dock väldigt öm i brösten till och från, illamående då och då och känningar äggstockarna. Väldigt lustigt sug i hela kroppen Just nu mår jag så illa så jag har fått springa till toaletten för att spy. Inte gjort det än tack och lov. Prövat två testa tidigt utan en tillstymmelse till sträck men men..

Rowanmc
7/25/18, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hjälp! Fattar noll, men har fått positivt gravtest idag det stod 3+ veckor, men jag fattar inte när jag blev gravid!! Fick inte min mens i juni som ni ser här, men testade så negativt på typ 10 tester den veckan, jag la upp en bild här på en svag antydan på ett test men efter det var det negativt flera gånger och även på digitalt. Nu fattar jag bara inte hur det kan stå 3+ veckor om jag inte var gravid då när jag ”borde” blivit det? För om jag blev gravid nu i juli, som ni kan se på bilden så borde det stå 1-2 veckor. Kan någon hjälpa mig förstå? Mina positiva ÄL test undrar jag även om de eg visade på graviditet?

Rowanmc
7/25/18, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Här är juli…

Annons:
Tassen94
7/25/18, 6:40 PM
#56

#54 hmm, lite knepigt faktiskt! Enda jag kan gissa på är att veckoindikatorn inte är så pålitlig. Vissa får exempelvis alltid högre än 2-3 på dem pga låga hormoner fast dem är längre gågna. Kan tänka mig att det kan vara tvärt om också, att man kan få höga hormonnivåer fortare än vissa andra. Ring mvc och kolla om du kan få göra ett vul för att kolla hur långt gången du är? Eller kolla med en privat klinik, där jag bor kostar det 300kr att göra ett privat ultraljud :)

Tassen94
7/25/18, 6:42 PM
#57

Aldrig högre ska det stå :) inte alltid

Rowanmc
7/25/18, 6:55 PM
#58

#56 tack! Är så extremt förvirrad, stickan jag tog innan digitala var också väldigt stark i färgen, men känner mig inte gravid mer än ont i brösten och trött! Så känns konstigt om jag var i vecka typ 7-8 men visst.. kan kan det väl. Men mer troligt att jag blev gravid där runt 12/7 och att jag eg hade ÄL då och inte när appen visar att kag borde haft det, att det idag typ är två v sen befruktning då isf och att mensen skulle kommit idag (typ). Suck blir inte klok! Ska ringa runt imorrn, får man kolla såhär tidigt?

Tassen94
7/25/18, 7:02 PM
#59

#58 Ja ibland kan man få kolla tidigt. Men då är det vaginalt ultraljud, och jag trooor dem kan mäta livmoder osv för att se ungefär hur långt gången du är. Inte säker på hur det går till för har inte gjort det själv.

Livingthelife
7/25/18, 7:20 PM
#60

#58 man behöver inte ha några överdrivna symptom. Jag är i 13+6 idag och har bara haft molande värk till och från när jag egentligen ska ha mens, kissar en hel del, små ömma bröst och varit trött. De första dagarna när jag visade positivt hade jag även lite halsbränna. Annars har mina symptom varit väldigt milda och svärmor är nog väldigt sotis på mig då hon själv mådde apa.

ero1109
7/26/18, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hoppar in här jag med! Borde ha BIM på måndag tror jag, ÄL +8 Tog ett predictor early igår där man kunde se en antydan till ett andra streck! Men tog ett annat märke i morse där även där jag tyckte jag kunde skymta 2 streck men när det torkat var det helt vitt där det andra strecket skulle ha vart alltså vitare än själva bakgrunden 😂 jaja har ett till predictor early som kom på posten jag tänkte ta lördag morgon hoppas hoppas!

Rabaraba
7/26/18, 10:20 PM
#62

Jag tror jag blir knäpp! Mensen är sen, BIM+11 idag (om jag nu ens räknar rätt). Måste skriva i veckor, OBS inte graviditetsveckor 😉 V.24, 13e juni, slutar med p-piller. 17e juni, bortfallsblödning i några dagar. V.25, 24e juni, oskyddat sex. V.26, 30e juni, oskyddat sex. V.27, hela veckan bestående av molande värk, ömma bröstvårtor, huvudvärk och trötthet. Tar ett grav-test pga är ivrig men visade inget. V.28, 11e juli, oskyddat sex. 12e juli en liten brun blödning på morgonen. Endast den dagen. 15e juli, beräknad mens. Tagit grav-test som visat svaga streck eller spökstreck. V.29, 18e juli, oskyddat sex. Ringer 1177 pga att mensen aldrig är sen och för att jag vill veta NU vad som händer 😉 Kvinnan på 1177 tyckte jag skulle vänta och chansen för att vara gravid var ganska liten. Hon trodde mest det berodde på p-pillerstoppet. V.30. Ingen mens i sikte. Bara en massa flytningar av mer vattnig karaktär blandat med "vit lotion". Lite molande värk som kommit tillbaka. Känns som jag googlat sönder internet och hittat alla möjliga förklaringar. VILL vara gravid. Men mensen ligger säkert där inne och lurar tills man börjar få upp förhoppningarna. Sen kommer den slå till. Har inte möjlighet att ta gravtest förrän nu på måndag 30e juli. Men blir som sagt knäpp. Behövde ventilera lite! 😅

Annons:
Tassen94
7/26/18, 11:13 PM
#63

#62 Ja, kroppen är konstig när man vill bli gravid. Själv vaknade jag en natt och mådde så sjukt illa att jag sprang till toan och hulka. Var övertygad om att jag var gravid, men icke. Men skengravid var jag varje månad haha :') Håller tummarna för att du är gravid! :)

Rabaraba
7/27/18, 12:23 AM
#64

#63 Vad beror skengraviditet på egentligen? Är det så simpelt att bara för att man tänker på att man vill gravid så 1.blir man det inte och 2. Man blir skengravid istället? Tycker det känns flummigt 🤪

Tassen94
7/27/18, 8:48 AM
#65

#64 Nej, jag tror inte våran tankekraft avgör om vi blir gravida eller inte. Det är mycket som ska stämma för att lyckas bli gravid. Men jag antar att när man väl bestämmer sig för att man vill bli gravid så börjar man ju känna efter precid ALLT, för att hitta symtom. Många symtom har man säkert haft innan bara att man inte tänkt på det, därför upplever man sig nog vara skengravid :) Jag har tänkt på graviditet varje dag sedan vi bestämde oss, har frenetiskt testat med äl-tester och graviditetstester. Blivit besviken, ledsen, stressad. Men jag blev gravid till slut ändå. :)

diesel92
7/27/18, 8:59 AM
#66

Igår skulle mensen komma men inget ännu. Mår illa som en gnu idag på morgonen tidigare under veckan mått illa på eftermiddagen/kvällen. Skulle tagit test imorse men jag klantade mig så får köpa ett nytt idag 🙄

NinniH
7/27/18, 9:22 AM
#67

Mensen kom den 19e, så det blev ännu en kemisk. Apparna är mestadels borttagna, så nu har jag bara någon enstaka som talar om hur många dagar det är kvar tills nästa mens kommer. Mer koll än så har jag inte. Häromdagen kom jag på att jag inte ens visste vilken dag jag var på. Tidigare har jag velat ha koll på det, men nu känns det mest befriande faktiskt. Jag blev inte tagen på allvar när jag sökte hjälp hos landstinget, så jag kommer söka privat. Men har valt att vänta med det tills årsskiftet. 

Det enda jag valt att göra denna månaden är att prova nytt tillskott. Har beställt hem B-complex, men främst för att se om det kan hjälpa min trötthet som jag har just nu och inte i fertilitetssyfte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
7/27/18, 10:58 AM
#68

ÄL +5 idag… Ska åka till havet några dagar nu, och tar inte med mig några graviditetstest. Tänker att jag testar på tisdag morgon. Har känt molvärk lite till och från. Börjar redan nu känna mig skengravid. :)

diesel92
7/27/18, 7:19 PM
#69

Och där kom mensen…. tack eller inte.. förbannade skit. Visst så slipper jag sitta illamående på tåg i 80 mil men men..

Annons:
Rowanmc
7/29/18, 2:51 PM
#70

Åker till Cypern imorrn, vet fortf inte hur många veckor jag är men smått illamående har börjat krypa sig på så gissar på 4 eller 6 och inte 8 som det eg borde vara med tanke på senaste mensen. Har bokat ett ultraljud en dag efter jag kommer hem alltså den 8/8 för att se hur det ser ut. Mitt kontrollbehov klarar inte av att inte veta och min bm sa ”det visar sig”…. men liksom det funkar ju inte om jag ska göra kub osv då man gör inom vissa veckor osv osv. Blir galen

Rabaraba
7/29/18, 9:02 PM
#71

Häpp. Tog ett test nu när jag kom hem till Sverige, inte gravid såklart. Visst det var inte morgonurin men känns inte som att det spelar nån roll. Är på BIM+14 idag men mensen ligger väl och lurar där inne. :(

Aftonstjärna
7/29/18, 10:36 PM
#72

#71 En del som har långa cyklar här. Även om du inte brukar ha långa cyklar kan ju ÄL bli förskjuten ibland, och man får en längre cykel. Om jag vore du skulle jag ha mys varannan dag för att säkert inte missa ÄL. :)

Rabaraba
7/30/18, 7:27 PM
#73

#72 Ja alla har ju olika cykler. Ska se till att börja mysa så fort gästerna åkt hem! :)

Aftonstjärna
7/30/18, 10:33 PM
#74

ÄL +8 idag. Är fortfarande på semester och valde att inte ta med gravtest. Känner inga symtom faktiskt. Haft gula lite klumpiga flytningar som jag brukar få före mens. Känns rätt kört, att det ska vara så svårt! Kommer dock testa på ÄL +10. De senaste ggr har jag fått utslag vid den tiden.

Rabaraba
8/1/18, 1:31 PM
#75

Gick på drop-in igår. Känner mig lite sur. Barnmorskan ville inte ta nåt graviditetstest eftersom jag tagit ett morgonen innan och det visade negativt. Sen sa hon bara att den uteblivna mensen beror på stress. Förklarade att jag inte ens är stressad och att jag för några år sen gick in i väggen men ändå hade regelbunden mens 😂 Nä, då avfärdade hon det och sa att man kan inte säga så. Det var där jag blev sur. Fattar att hon inte ville ta ett gravtest pga Hcg osv. Men jag vet väl bäst hur min kropp funkar vid stress.. så sitter man där och känner sig liten och ivägen. Är iaf på BIM+16, ev +17 om mensen inte kommer idag. Hoppas det går bra för er andra!! :)

Sarah
8/1/18, 2:17 PM
#76

#76 fast det är inget konstigt att mensen hoppar över en månad när du slutat med piller. Förstår att de inte ger dig ett test om du tagit negativa tester precis innan. Vården har dåligt med resurser. Du får nog ha lite tålamod och vänta på att din kropp normaliseras efter p-pillerna :)

Annons:
Aftonstjärna
8/2/18, 6:36 AM
#77

Negativt gravtest på ÄL +11. Känns inte som om jag är gravid heller. BIM 5/8.

Sejli
8/3/18, 9:16 PM
#78

Vi ska börja försöka nu i augusti, undrar om det finns någon fb-grupp där vi kan följa varandras resor?

Aftonstjärna
8/5/18, 7:56 PM
#79

Tråkigt, idag kom mensen. Kroppen fungerar i alla fall som en klocka, precis som jag beräknat. Då har vi snart försökt 1 år för att försöka få till en sladdis. Går ju inget vidare…

teezan
8/6/18, 7:53 AM
#80

Får se om det ger med sig nu, vi har varit otroligt inaktiva med försök, trots en tanke om ”sex varannan dag”. Det höll sig inte den här gången heller. Får hålla tummarna för att ÄL var typ dag 19-23, annars är hoppet ute. Dag 30 idag och igår fick jag jättesvagt äl-test. Jag har testat ganska ofta men hoppade över några dagar fram till igår, tappade gnistan lite. Det känns som chansen är över. Är ganska säker på att vårt lama försök denna gång inte räckte, ska vara en himla tur. Gissar att mensen kommer inom en vecka.

ero1109
8/6/18, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Fråga… kan man se detta som ett pos ÄL test? Det är från igår EM alltså söndag. Tog ett i lördags med som var svagare och ett vid 23 samma kväll på söndag som var svagare?..

teezan
8/6/18, 1:58 PM
#82

#81 har knappt hållit på med äl-tester men det ser ut att va på gång till ett positivt (nästan lika starkt som teststrecket), så jag skulle nog gissa att du bara inte testat vid den tidpunkt det skulle gett positivt resultat, att det skedde mellan det starka på bilden och det svagare på söndagen.

ero1109
8/6/18, 2:23 PM
#83

#82 okej tack så kan det såklart va! Håller tummarna då för vi sexade oss natten/tidig morgon till söndag när jag fick det starka testet tänkte ta ett till ÄL test idag EM bara för att se om det fortsätter va svagare! Hoppas hoppas

Annons:
mollyt
8/7/18, 6:20 PM
#84

#81 Precis, det är inget positivt resultat, men då du haft två svagare tester före och efter detta test så kan man tänka sig att du haft en peak (med lika starka eller starkare) där emellan men att det inte kom med på test (lätt hänt!). Något att komma ihåg är att ett positivt resultat indikerar en trolig ägglossning inom 2 dygn, sen är du fertil även ett dygn efter att ägget släppt - så du kan räkna med att du är fertil nu under de tre närmaste dygnen. Så har i alla fall jag räknat när jag använde ÄL-stickor.

Erikas8106
8/7/18, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Är osäker men jag tycker mig se två sträck

teezan
8/8/18, 9:19 PM
#86

Mens idag, vi missade ÄL totalt tror jag. 31 dagars cykel bara, det är ju positivt :)

Rowanmc
8/9/18, 8:02 AM
#87

Jaha, samma som förra gången… var på ul, såg en tom hinnsäck på ca 6 veckor. :( ska be om skrapning direkt denna gång då två medicinska ”aborter” har resulterat i akuten med störtblödningar som lett till skrapning. Fyfan, två MA nu sen maj. Vad är det för fel??

NinniH
8/11/18, 8:44 AM
#88

Dag 24 idag och denna gången är jag inte säker på när ÄL skedde. Men gissningsvis runt dag 14 (+/- någon dag) med tanke på hur det kändes i kroppen. Haft ett väldigt lätt illamående/olustkänsla sen några dagar, som påminner om hur jag brukar känna när jag blir förkyld. Men då brukar förkylningen dyka upp efter bara någon dag. Sen igår känner jag mig också riktigt kall, sådär när man fryser rätt in i märgen.. Vore verkligen underbart om dessa "symtom" beror på något positivt denna gången.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rwawr
8/11/18, 8:11 PM
#89

ÄL idag, nu håller vi tummarna ☺ känns lite halvjobbigt att inte berätta för någon 😕

Sarafiaklara
8/11/18, 9:37 PM
#90

BIM på tisdag,jag har vacklat mellan inbillningssymptom och att jag är säker på att det inte blivit något. Känns som jag tolkar allt som händer i kroppen från ägglossning till BIM som antingen graviditetssympto eller som tecken på att det inte tagit sig. Igår natt hade jag ont konstigt ont i ländryggen vilket min galna hjärna tolkade som graviditetssymptom (googlade självklart detta både på svenska och engelska). Idag har jag pms-känningar vilket jag så klart tolkar som att det är kört. Bara att acceptera galenskapen.

Annons:
ero1109
8/12/18, 6:02 PM
#91

7 dagar sedan stegringen på ÄL testet! Känner inget alls haha tycker det sticker o spänner i brösten ibland men förväntar mig nog ändå att mensen kommer om ca 1 vecka eller så.. besvikelsen varje gång mensen kommer är alltid lika stor så jag har inte så stort hopp längre.. provar att fortsätta med munkpepparn och tar de sista öl testerna nästa månad om tant röd dyker upp. Och sen får nog allt bara ha sin gång det är psykiskt påfrestande att vilja något så mycket men att det aldrig går vägen 😩

ero1109
8/13/18, 1:57 PM
#92

Fan! Tog ett ÄL test nu och det var super starkt nästan exakt lika starkt som kontroll strecket :( trodde jag haft ÄL eftersom jag hade en stegring… nu är killen borta o de blir inge mys fören till helgen tidigast :( så jäkla surt!…. bättre lycka nästa månad D:

ero1109
8/13/18, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Behöver hjälp i kväll gick det inte men har jag tur får vi till en natt i morgo/tisdag, fick pos ÄL test idag vid 14 tiden är det försent i morgon kväll/natt om vi sexar då? :$ eller finns det en chans ändå?

Sarafiaklara
8/13/18, 8:16 PM
#94

BIM imorgon. Känns som att mensen är på g så det känns kört för den här gången. Jaja bara att fokusera på nästa ägglossning och allt kul vi kan hitta på då ;)

Tassen94
8/13/18, 8:24 PM
#95

#93 Det finns chans! Ägget släpper inom 12-24 timmar efter positivt äl-test, och sen kan ägget leva i äggledaren i upp till 12 timmar efter det släppt. Sen kan ju ÄL utebli fast man får positivt test, så det är ju aldrig någon garanti. Men mys på så fort mannen kommer hem!

ero1109
8/13/18, 9:38 PM
#96

Ååh hoppas hoppas!! Då får jag hoppa på honom i morgon kväll när han kommer haha!

Sarafiaklara
8/14/18, 8:31 PM
#97

BIM idag enligt min app. Mensen har inte kommit än men det känns som att den är på g. Misstänker att jag kanske har 15 dagar mellan äl-bim istället för 14 som appen automatiskt mäter. Tog ett testa tidigt i torsdags som inte visade nåt och ett vanligt test i söndags som inte visade nåt (testet i söndags hade iofs gått ut i datum).

Annons:
Sarafiaklara
8/15/18, 10:27 PM
#98

Urk. Bim+1 idag, ingen mens ännu men känns konstant som att den är på g. Eftersom mensen är sen kommer nästa ägglossning att inträffa när vi ska sova över i mina föräldrars tvåa för att fira min mammas 60-årsdag. Blir nog inte tillfälle för sexande då :/

Sarafiaklara
8/16/18, 5:16 PM
#99

Och nu kom mensen :/ Kände att den var på g men hoppet är ju det sista som överger en. Bara att ta nya tag.

NinniH
8/17/18, 6:37 PM
#100

Mens idag..  På't igen då.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

teezan
8/17/18, 9:48 PM
#101

Någon som har kontaktat privat gyn? Antar att det är olika på olika ställen men fick för mig att köerna kanske kunde vara kortare. När jag kontaktat landsting tidigare när det gällde min pcos fick jag vänta 3 månader, vilket känns som en evighet när man vill ha hjälp direkt. Ångrar lite att jag inte tagit tag i detta, har velat fram och tillbaka sedan årsskiftet. Inget att göra åt nu såklart.

Sarah
8/17/18, 9:52 PM
#102

#101 Har flera kompisar och bekanta som valt att gå den privata vägen. Allt från utredningar till ivf. De har varit nöjda med den privata vården när landstinget inte funkat som de önskat.

teezan
8/20/18, 10:02 AM
#103

#102 det är den bilden jag också har fått, jag är lite trött på landsting vid det här laget, tycker ofta det brister tyvärr. jag måste haft extrem otur men varje gång jag ringer är det upptaget, men de har telefontid även i eftermiddag så får hoppas jag kommer fram då istället :) det verkar dock vara en väldigt bra klinik så det är väl ett gott tecken och en orsak att många ringer dit.

Sarah
8/20/18, 10:11 AM
#104

#103 framförallt har de privata haft kortare köer, men oxå en mer positiv inställning. En bekant gjorde ivf via landstinget först och fick bara höra att det aldrig skulle gå. De gjorde de gratisförsök de fick där men bytte sen till privat. För fick det höra att det visst borde gå och det gjorde det. 11 försök och 2 barn. Visst, många försök och uppenbart inte enkelt, men det gick.

Annons:
Aftonstjärna
8/20/18, 4:54 PM
#105

Positivt ÄL test idag. BIM 4 september. Cykeln verkar bli kortare nu när det gått några månader efter missfallen. Två veckors väntan då…

ero1109
8/21/18, 12:41 AM
#106

Nervös! Tycker jag har mensvärk hela tiden! Går bara och väntar på att den ska komma… på o svag borde jag ha BIM! Jag har haft konstig och oregelbunden mens efter senaste missfallet men om jag går efter de senaste borde mensen va beräknad på onsdag! Kommer den inte då tar jag ett test torsdag morgon! Hoppas hoppas! Dock är det nog bara ca ÄL + 9 då men men mensen kommer säkert i veckan

ero1109
8/21/18, 8:38 AM
#107

Oj på onsdag ska det stå!

ero1109
8/22/18, 3:49 PM
#108

Ingen mens i sikte än idag är det exakt 20 dagar sedan den senaste mensen slutade 🤔 känner mig inte gravid alls tog ett neg test i morse ett tento testa tidigt men de va tok neg! Får ha is i magen antar jag! Kommer den inte till på fredag blir det nytt test lördag morgon

Längtan91
8/23/18, 11:40 PM
#109

Hej på er :) Jag är i samma situation som er! Hade förmodligen ÄL den 12 och redan dagen efter började jag känna att något började hända i kroppen. Ungefär 3-4dagar efter började jag känna lite värk i magen. Nu några dagar har ännu mer börjat hända, trötthet av dess like, illamående, ingen sexlust alls sedan ÄL, magen bubblar och lever om, har huggit till i livmodern några gånger sen har jag bara en känsla i kroppen att jag är gravid trots ett negativt gravtest igår. Men ska inte ha mens fören typ tisdag så inte konstigt om det inte visar något än. Så jobbigt med denna väntan och längtan. Sen är jag livrädd att jag inte ska våga lita på min kropps signaler denna månad heller, borde vara lika lätt att bli gravid som skengravid.. tar det sig inte denna gång så blir det fertilitetsutredning för oss, vi har försökt 3,5år nu. Bli gravid är verkligen ingen självklarhet :/ heja oss!! ❤

teezan
8/27/18, 11:25 PM
#110

Troooooor att jag har haft ÄL idag eller igår, mensvärk och tydliga ägglossningsflytningar, men blir besviken på att vi inte fick till det varken igår eller idag. Nåväl, ÄL cd 19-20 & mys cd 15,17 & 18 kan väl lyckas det också… vi har ändå ansträngt oss lite denna gång, då mina cykler verkar bli mer regelbundna (tjoho!). Så nu väntar ju den där ”roliga” evigheten till man gått över BIM. Har mycket annat att tänka på då vi eventuellt ska köpa tomt och bygga nytt, då vi inser mer och mer att det blir billigare än att köpa begagnat där vi bor (huspriser på 80-talshus med renoveringsbehov ökar lätt till 2,5 miljon & ibland mer. Man får räkna med minst 2,4..). Vi vet dock inte om vi har råd med en ny villa för 3 miljoner dock, även om det skulle löna sig i längden. Kanske fungerar lite annorlunda med lånelöfte vid nybyggnad. Fast med gubbens lön sedan han började med jour en vecka i månaden har vi väldig god betalningsförmåga iofs, sämre sparat till kontantinsats. Ett sidospår, men allt handlar (tack & lov) inte bara om bebisverkstad, även om det också måste tas i beräkning vid stora beslut som husköp ;)

Sarafiaklara
8/30/18, 8:34 AM
#111

Sex idag, ska ha ägglossning imorgon enligt appen så förhoppningsvis räcker dagens sex eftersom vi inte kan ha sex i helgen. Mannen får A+ för morgonen insats då han lyckades väcka mig (jag är motsatsen till en morgonmänniska) och under förspelet fick han bära ut katten till köket (hon hoppade såklart upp i sängen) och ge henne mat. Nu är det bara den hemska väntan fram till mensen att se fram emot.

Annons:
teezan
8/30/18, 9:00 AM
#112

Och så fick jag väldigt sega flytningar även igår, cd 22, och blev förvirrad… men det fanns ingen möjlighet till att få till det alls, så jag får fortfarande hålla tummarna för tidigare insatser :) men tyvärr finns ju risken att vi missat chansen igen..

teezan
8/31/18, 10:32 AM
#113

Fortsatt hala flytningar & inatt vaknade jag av smärta på höger sida av nedre magen som höll i sig typ 3 sekunder, blev så ett par gånger. Tänker om det kanske är ÄL jag känner av nu istället, eller om det bara är gaser. Har haft molvärk och ont i magen hela morgonen. Återstår ju att se vad detta kan ha berott på, om det nu har med ÄL att göra eller inte. Kan inte låta bli att analysera när jag känner såna lite ovanliga grejer i kroppen.

teezan
8/31/18, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Tog detta test i förmiddags och ett nytt ikväll som var svagare. Innan dess har jag också tagit svagare tester. Vi chansade ikväll ifall det nu är ÄL som lurar. Tycker kroppen känts lite konstig så börjar misstänka att ÄL kom senare än jag först trodde. Hade ju mensvärk med äl-flytningar för en vecka sedan och så började dessa äl- flytningar igen för 4-5 dagar sedan, de har kommit typ varannan dag och vi hade ju inget mys då, förutom idag då jag hade extra mycket flytningar och ett starkare äl-test (dock inte positivt). När äl-tester blir svagare igen finns det väl fortfarande chans? Nu vet jag ju inte riktigt när peaken var, för den har jag ju missat, och innan idag var det nog 3 dagar sedan jag tog ett äl-test (har inte varit särskilt noga med dem).

Onskanomfemman
9/1/18, 3:36 PM
#115

Här äten till som hoppas på barn 2019! 😄 Har 4 födda 2010 2012 2013 och 2016. Har ÄL till veckan så börjar med ÄL test på mån 12e försöket måtte detta gå nu…

Aftonstjärna
9/1/18, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

#114 ÄL testen kan ju variera i styrka beroende på hur koncentrerat kisset är. Kan gå upp och ner före positivt. Jag brukar gå från svagt ÄL test till starkt bara under en natt. #115 Vad roligt! Själv jobbar jag också på femman och försökt i ett år nu… ÄL +11 idag. Igår och idag har jag fått ett grått streck på gravtestet. Jag brukar ju dock få streck då & då utan att vara gravid. Men nu har jag fått tre tester i rad med grått streck. Var tvungen att ta ett ikväll. Vet inte om ni kan se? Jag är ju också expert på att överanalysera. Strecket borde i så fall öka tills imorgon eftersom det i så fall började synas igår. Annars känns det rätt kört faktiskt. Vet att grått streck är neg, men mina andra graviditeter har först visat med grått streck.

teezan
9/1/18, 7:12 PM
#117

#116 ja precis, och det på bilden var ganska utspätt, så därför jag tyckte det kändes så starkt, sen vet jag inte ens om jag kan få positiva äl-tester :) Tror inte jag ser nåt på det testet, men kan ju va svårt att få på bild :)

Aftonstjärna
9/1/18, 8:40 PM
#118

#117 Det var svårt att få med på bild. Men kan varit torkstreck. Om jag vore du skulle jag ta ett ÄL test varje dag en hel cykel. En gång trodde jag att jag fått stegring men fick ÄL 1-2 v efter det. Och då missade jag ÄL. Nuförtiden tar jag ett ÄL test varje morgon från dag 14-15 och framåt.

Annons:
Aftonstjärna
9/2/18, 7:20 AM
#119

Inte gravid. Testet var blankt idag, så mens om 2 dagar antar jag…

NinniH
9/3/18, 4:01 PM
#120

Slänger in en uppdatering. Var ett tag sen jag skrev senast, men vi har varit utan fungerande bredband sen 28 juli och det är fortfarande inte helt åtgärdat. Så får passa på när jag är någonstans där det finns Wifi. Just nu sitter jag på tåget upp till Umeå för att vara med på upprop på universitetet i morgon (ska läsa vårdadministrativa programmet). Är nu på dag 18 och tror jag ägglossade igår. Får hoppas den enda gången vi hann få till det räcker. Inte lätt ibland när livet kommer emellan, med man som jobbar 1.5 timme bort och jag som åker iväg några dagar nu. Kommer i alla fall ha BIM runt 17e, men tror det blir ett test den 15e, för då fyller min pappa 50.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
9/3/18, 8:53 PM
#121

#120 Roligt med uppdatering från dig. :) #117 Hur går det? ÄL +13 idag & toknegativt test. Inga känningar i magen, och värsta pms:en idag. Förmodligen för att jag är superförkyld, & dessutom vabbar med febrigt barn. Så ska man få mens imorgon också. Usch!

teezan
9/4/18, 7:38 AM
#122

#120 känner igen det där att livet kommer emellan, det händer oss jämt.. vi får aldrig till det där regelbundna sexlivet, typ 2-3 dagar i veckan, som känns bra att ha vid önskan om graviditet. Har ett barn som sover otroligt dåligt, så hon vaknar mycket (och när hon sover är enda tillfällena som vi kan passa på), och sömnbrist tär ju på mig som är den som hon tyr sig till om natten och sambon har ett krävande jobb, så vi är ofta helt slutkörda. #117 hoppas du slipper mensen ändå! jag vet faktiskt inte hur det går. Har blivit sjuk jag med och det känns väl sådär med infektion i kroppen om man hoppas på ett plus.. dock har jag känt allt möjligt konstigt som jag inte brukar känna, och de där ägglossningsliknande flytningarna har jag fortfarande till och från. Blir galen! Vet inte alls vad det innebär, men har tänkt att jsg testar allra tidigast i helgen, men helst inte förrän 15-16 september, ifall det var ÄL senare, vilket jag nästan tror. Eller så väntar jag bara på mensen. Har bara tre graviditetstester hemma, samt ett digitalt, och vill slippa köpa fler, så jag får hålla tillgodo med dem ;)

Aftonstjärna
9/4/18, 11:10 AM
#123

Ingen mens ännu. Kanske är BIM imorgon, eftersom ÄL inträffar 1-2 dagar efter positivt test. Jag trodde jag hade känningar av ÄL, dagen efter det positiva ÄL- testet, men det kanske inte släppte då. Det brukar inte slå fel, mensen kommer som en klocka exakt efter 14 dagar den dagen jag haft ÄL. Så förmodligen kommer mensen imorgon (eller, nja, dagen är ju inte slut ännu). Har aldrig några tecken på mens, den kommer bara. Känner inget i magen, så det vore verkligen konstigt om jag är gravid.

Onskanomfemman
9/4/18, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Är det positivt ÄL test?

teezan
9/4/18, 4:58 PM
#125

#124 tycker det påminner om det jag hade i #114, det är en klar stregring men inte positivt riktigt än, men sen kan man missa det positiva utslaget och det kan vara påväg ner igen. Jag hade iallafall kört på oavsett om jag var du ;) Ligger hemma sjuk, har bara feberkänsla och huvudvärk, ont i kroppen och lätt illamående. Mår konstigt. När man försöker bli gravid hoppas man ju någonstans att det är en graviditet som står för måendet, samtidigt känns det rimligt att jag är sjuk nu eftersom dottern var det förra veckan. ”Vågar” inte testa redan, men hade ju varit skönt så man kan sluta hoppas (fast då tänker jag ju att det ”är för tidigt för att se”). Suck :P

Annons:
Aftonstjärna
9/4/18, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

#124 Är inte positivt, men kan tyda på ÄL ändå. Skulle komplettera med digitalt. Styrkan på testet kan gå upp & ner tills ÄL kommer. Fortsätt testa :) Har försökt googla gällande detta: får man LH ökning före mens? Har förstått att man kan få det, men även att LH test kan påvisa graviditet före gravtest. Nu ska jag äntligen få svar på den frågan. :) Får jag mens imorgon så hade jag en liten LH ökning idag… Lossnade inte ägget när jag trodde att jag hade ÄL, utan ÄL är på g nu istället!? Det är ju inte positivt, men nästintill. Jag brukar få ett svagt streck före mens.

Onskanomfemman
9/4/18, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Tog nyss ett nytt test betydligt starkare pos? Blir åka av idag då, hur långt fram nu är det vi ska köra på för chans till graviditet? :)

Aftonstjärna
9/5/18, 2:11 PM
#128

Ingen mens, inget plus, inga gravsymptom. Börjar nu fundera på om ÄL uteblev denna månaden, trots positivt ÄL test. Testet visar ju bara LH höjning, inte att ägget verkligen släpper. Flytningarna är som de brukar (klistriga, gula) före mens, inga ÄL flytningar alls. I teorin skulle BIM kunna vara tors-fre OM jag hade LH stegring 2 dagar (testade bara 1 dag tror jag), och ÄL inträffade efter 1-2 dagar efter det. Jag hoppas att jag får mens före fredag om jag inte är gravid. Vill ha koll & ordning på min cykel. Den som funkat så bra på sistone efter alla missfall.

Aftonstjärna
9/5/18, 2:14 PM
#129

#127 Vanligtvis inträffar ÄL 1-2 dagar efter positivt ÄL test. Fast man ska ha mys samma dag som testet blir positivt eftersom det är stor chans även dagen före ÄL. Brukar ha mys tre dagar i rad från positivt ÄL test. :)

Onskanomfemman
9/5/18, 6:31 PM
#130

ÄL testen är starkare än starkast idag blir väl mys 3e dagen på raken och imorgon med då :) mycket mys här gubben klagar inte iallafall haha

Onskanomfemman
9/5/18, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Dagens test :) nu håller jag fan tummarna blå! 12e försöket nu… :(

Aftonstjärna
9/5/18, 8:46 PM
#132

#131 Lycka till :) Fick precis mens, så nu lägger jag mitt hysteriska testande på hyllan några veckor. Men kan konstatera att man kan få LH höjning precis före mens.

Annons:
Onskanomfemman
9/5/18, 9:55 PM
#133

Tack! Jag hoppas! Någon gång måste det väl ändå gå…😏 Nej vad tråkigt! Nya tag tut och kör vidare. 🙂 #132

teezan
9/6/18, 10:23 AM
#134

Är influensan som spökar, tredje dagen med hög feber (nästan 41 grader på kvällarna) och hemsk huvudvärk. Tvivlar starkt på graviditet denna gång då kroppen haft fullt upp med att försöka bli frisk, tyvärr.

Tassen94
9/6/18, 11:34 AM
#135

#134 Det finns ju teorier om att kvinnor med för bra immunförsvar har svårt att bli gravida eller nåt, så det kanske är positivt att vara sjuk haha ;) Håller tummarna oavsett

Emmste
9/6/18, 12:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Pos???

Sarafiaklara
9/6/18, 8:35 PM
#137

Hade ju sex i torsdags och enligt appen var ägglossning på fredagen men jag hade ägglossningskänningar även på lördagen så jag är osäker på när det inträffade. Har redan flera symptom som jag såklart inbillar mig kan vara tecken på graviditet trots att jag vet att det är för tidigt arr känna något. Den här månaden är det hittills ömma bröst och pms-aktig värk nere i magen.

NinniH
9/8/18, 10:49 AM
#138

Min kropp är knäpp. Verkar få nya PMS-/skengravidsymptom varje månad. Öm i ena bröstet, vilket jag brukar bli ett par dagar efter ÄL. Men sen ungefär 3 dagar efter ÄL har jag sämre aptit och mer avsmak vad gäller viss mat och även viss lukt. Lite väl tidigt för sånt knappt en vecka efter ÄL..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sarafiaklara
9/9/18, 3:13 PM
#139

BIM nästa lördag. Har fortfarande ont i bröstan. Började må akut illa för nån dag sen men det var uppenbart inbillning för illamåendet försvann lika fort som det kom. Ser inte fram emot nästa vecka, brukar bli deppig innan mensen och det blir ju ännu värre när man inser att det inte tagit sig.

Annons:
teezan
9/9/18, 6:58 PM
#140

#139 blir också deppig innan mensen. Känner lite så nu, att det är på gång. Har varit trött och sur hela dagen. Blev visserligen frisk från influensan ganska nyligen men känner mig så obalanserad inombords. Tog ett negativt test i morse också, det drog ner hela dagen, och jag inväntar mensen eftersom jag mår såhär deppigt som jag brukar då :( annars kan jag ju hålla gnistan uppe till nästa helg, då jag också misstänkte ÄL, men jag gav liksom bara upp och känner att det är hopplöst.

Sarafiaklara
9/9/18, 7:59 PM
#141

#140 Så drygt med deppigheten. Veckan efter ägglossning är ofta positiv, hoppet är kvar. Sen närmar sig mensen och man tar några negativa test och bryter ihop. Vet inte om jag ska testa den här månaden innan mensen uteblivit, har inga test hemma just nu. Jag blir så deppig när de är negativa men jag vet inte om jag kommer att bli ännu deppigare om jag hoppas fram till mensen och den sen kommer.

Onskanomfemman
9/10/18, 2:32 PM
#142

Äl+ 5 idag och satan vilket hugg jag fick i livmodern idag! Trodde jag skulle svimma kändes som en kniv. Höll i sig en stund sen borta. Nu när jag hostar hugger det igen på samma ställe. Hoppas det var ägget som fäste. 😄 Hade nästan gett upp hoppet men nu vet jag inte.

Onskanomfemman
9/10/18, 2:32 PM
#143

Äl+ 5 idag och satan vilket hugg jag fick i livmodern idag! Trodde jag skulle svimma kändes som en kniv. Höll i sig en stund sen borta. Nu när jag hostar hugger det igen på samma ställe. Hoppas det var ägget som fäste. 😄 Hade nästan gett upp hoppet men nu vet jag inte.

Sarafiaklara
9/10/18, 11:30 PM
#144

Tre dagar kvar till BIM nu. Fortfarande ont i brösten, främst ”bakom” bröstvårtorna. Har nästan ingen pms-värk men däremot värk som påminner om ägglossningsvärk i flera dagar från och till (får hoppas att kroppen inte flippat ur helt). Nytt inbillningssymptom för den här månaden är en massa gaser, vilket inte är det trevligaste. Bröt ihop lite idag ( ska försöka söka jobb och har social fobi, vilket gör det jobbigt) så efter gråten känner jag nu att migrän kan vara på g. Ingen toppendag precis men kanske en typisk snart kommer mensen dag :/

teezan
9/11/18, 8:52 PM
#145

Råkade beställa 20 graviditetsstickor på testlagret eftersom de hade kampanj, och för att jag tror de kommer behövas till framtiden. Har dock inte fått mens än, men nu börjar de osäkra dagarna där den kan komma när som helst. Jag tror den kommer dock, frågan är mer om det är imorgon eller om en vecka… och när jag ska testa nästa gång, om jag skulle få nåt sånt infall. Har mensvärk idag i alla fall så det är nog nära BIM. Är för övrigt på dag 35, tror jag hade ÄL omkring dag 20-25. Men testade negativt nu i söndags, dag 33.

NinniH
9/11/18, 8:55 PM
#146

9 dagar efter ÄL nu och visst känner jag av saker, men det återstår att se vad det beror på. Har molvärk, men mest främst på ena sidan. Känner av ligamentet på den sidan om jag reser mig upp för fort. Trött så det står härliga till! Lätt illamående om jag blir för hungrig. Förhoppningsvis är orsaken något positivt, men det kan lika gärna bara vara kroppen som är tillfälligt knäpp. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sarafiaklara
9/11/18, 10:18 PM
#147

Skulle inte skrivit igår att jag inte känt av pms-smärtor för idag fick jag mensvärken från helvetet, tyckte också att jag hade bruna flytnngar men är inte säker.

Onskanomfemman
9/12/18, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Har BIM om 8 dagar rosa är ÄL test blå gravtest ser ni något?? Tror jag ser.. 12e försöket hoppas så!

Onskanomfemman
9/12/18, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149
Sarafiaklara
9/12/18, 1:53 PM
#150

Känningarna igår var mensen som var på g, den kom igång nu under natten/morgonen två dagar tidigare än vad appen beräknat :/ Jaja, bara att ta nya tag inför nästa ägglossning.

teezan
9/12/18, 5:05 PM
#151

Kännermig typ ”sprickfärdig”, i obalans, irriterad och som att jag bara vill börja gråta. Har ingen lust med någonting. Hoppas mensen kommer så det lättar, brukar kunna andas ut då. Tog ett negativt test nu i eftermiddag, just på grund av denna ”känslostorm” , så nu känns det ännu mer som att det är mensen som bråkar och inget annat. Orkar inte med det här med att skaffa barn just nu, det är så sjukt påfrestande. Ska jag ha mens är den väldigt välkommen nu på en gång, så kan man gå vidare.

teezan
9/13/18, 9:15 AM
#152

Mensen kom idag. Har på riktigt ringt den där privata kliniken konstant i typ 20 minuter varje gång de har telefontid, men det är upptaget hels tiden! Helt omöjligt. Fundera på att maila de och se om man kan boka tid så trots att det står på hemsidan att man behöver ringa för tidsbokning, för snart ger jag upp dem.

NinniH
9/13/18, 9:22 AM
#153

#152: Vad surt att mensen kom. Drygt att det ska vara så svårt att få tag på den privata kliniken. Förstår om du snart ger upp. Hoppas du får tag på dem snart.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
teezan
9/13/18, 9:49 AM
#154

#153 ja skit :( jag valde att göra egen remiss till lasarettet nu efter att ha ringt det andra stället som en dåre. Kanske att de är ”bättre” och att de haft kortare väntetider (eller så har de inte det med tanke på vad många som verkar ringa), men får man aldrig chans att boka tid spelar det ju ingen roll. Nu har det redan gått en månad sedan jag började försöka få tag på dem. Så det får bli landstinget, skiter i vilket just nu bara det händer något. Slänger mina fördomar och satsar på det istället, det kan ju bli bra det också.

teezan
9/14/18, 1:15 PM
#155

Fick svar från landstinget att de inte hjälper par som har barn sedan tidigare, utan vi måste vända oss privat. Konstigt att man inte ens får kolla upp sin pcos bara för att man vill ha ett till barn, var ju lite därför jag sökte också, det med ett till barn har ju bara med det att göra och är en anledning till att jag söker, men jag behöver ju hjälp med att få en me regelbunden mens till exempel, begär ju inte precis gratis ivf eller nåt sånt. Hade säkert fått hjälp om jag inte nämnt barngrejen… De kunde väl skriva ut provera (nämnde att jag fått det innan). Landsting är skit, känner jag återigen.

mollyt
9/14/18, 1:16 PM
#156

#155 kan det variera beroende på vilket landsting man bor i?

teezan
9/14/18, 1:30 PM
#157

#156 kanske, eller så är det så överallt, jag vet inte faktiskt. Mailade den privata gybekologen igen och vädjade om en tid via Mail eller om jag kunde komma in på mottagningen och få en då man inte kommer fram på telefon. De borde känna till problemet. Finns en privat aktör till i stan, men med en timmes telefontid i veckan, funderar på att höra av mig till deras Mail också. Känner mig uppgiven i alla fall..

Sandiy
9/14/18, 1:46 PM
#158

#155 Va skumt! När ja ringde o sa att vi försökt 1 år så sa dom att vi har rätt att få hjälp inom 3 mån även om man har barn sen tidigare. Tråkigt om dom har olika för varje landsting :/

teezan
9/14/18, 2:41 PM
#159

#158 det var det jag trodde också, men de hänvisade till de privata istället. Känns som att det är lite förbjudet att vilja ha ett barn till, man ska va glad att man redan har ett. Men hade vi kunnat skaffa ett till på egen hand hade vi ju aldrig behövt hjälp. Det är ju ett ”medicinskt” (om man nu kan kalla pcos det) hinder i vägen. När jsg fick min diagnos i ett annat landsting lät det som jag kunde få hjälp direkt och inte vänta ett år till exempel, dock gällde det ju första barnet men de kanske hade varit mer tillmötesgående även med nummer två. I vissa landsting verkar det inte spela någon roll att man har pcos till exempel, alla måste ändå vänta ett år innan de får hjälp.

NinniH
9/14/18, 4:49 PM
#160

Här hjälper inte heller landstinget till om man har barn sen innan. Vi gjorde utredning när vi försökte med sonen (tog 17 månader) och blev diagnosticerade som "oförklarligt barnlösa", då de inte hittade några fel som borde utgöra något hinder. Nu är vi uppe i över 20 månader utan att något hänt, så någonting vill sig ju inte. Men det spelar ingen roll. Så jag kommer också få vända mig privat, men det väntar jag med tills början på nästa år.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
mollyt
9/14/18, 9:22 PM
#161

Jag har en vän som hörde av sig direkt när de ville ha småsyskon för att hon har pcos och därför skulle hon inte behöva ”försöka ett år först” denna andra gång. Jag tror hon fick hjälp med hormontabletter direkt. Nu är jag dock inte helt säker att det var via landstinget så ska inte svära på det.

NinniH
9/15/18, 7:15 AM
#162

Suck, ingen ökning alls på dagens test - det är fortfarande gränsfall till negativt. Så det blir inget denna gången heller. 😕


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Aftonstjärna
9/16/18, 10:16 AM
#163

#159 Tråkigt att du inte får hjälp! Hur gick det med ÄL tester den senaste cykeln? Testade du varje dag? #162 Usch vad trist! Själv börjar jag tro att jag kanske haft fel strategi de senaste månaderna, el så har det helt enkelt inte tagit sig. Vid positivt ÄL test har vi haft mys 3 dagar i rad. När jag blivit gravid tre utav gångerna senaste året har vi myst varannan dag någon vecka runt ÄL. Kanske man inte ska lita på testerna till 100%. Ska köra mys från dag 14 och varannan dag framåt denna månaden. :) Jag menar, ÄL kanske inträffade 3 dagar efter positivt test, och jag har kortare lutealfas än vad jag tror. Svårt att veta…

teezan
9/16/18, 9:15 PM
#164

#160 hoppas ni hinner bli gravida innan dess, men annars hoppas jag att ni får bra hjälp, om det kommer behövas. #163 ja, trist! Hoppas ändå på den privata kliniken, jag fick svar på mitt Mail och de låter så himla gulliga och vill verkligen hjälpa till men de har så svårt att svara på alla samtal de får, men de skrev att de skulle höra av sig till mig i början av veckan för tidsbokning. Hoppas! Jag struntade i äl-tester denna gången, tog bara några stycken när jag misstänkte ÄL men inget blev positivt, även om jag borde haft ÄL runt den tiden. Så jag avvaktar nog med det ett tag, känns lite som ”slöseri” med pengar i nuläget. Men får jag äl-stimulerande brukar det (väl?) vara ett råd att man testar sig med stickor och då kommer jag nog göra det. Hoppas det går vägen för er snart också!

diesel92
9/17/18, 8:47 AM
#165

Den här månaden går åt helvete gällande sex.. förra månaden sket vi i allt då jag hade slutskedet på min utbildning.. Denna månad har plötsligt min man fått problem med att både få upp den och får plötsliga utlösningar utan att hinna kontrollera det.. allt går bra innan själva sexet.. Han blir helt förstörd.

Denna kommentar har tagits bort.
Sandiy
9/17/18, 9:14 AM
#167

Mensen kom idag, på dag 27. Smörjt med progesterall denna månad. Kommer fortsätta med det då den verkligen hjälpte mot min pms. Äntligen slipper jag gå runt o bli arg för minsta lilla. Irriterad konstant osv. Denna månad har ja mått såå bra :) Försök nr 14 nu då!

Annons:
NinniH
9/17/18, 4:16 PM
#168

Mensen dök upp idag för en stund sedan, så bara ställa om för ny månad. Kommer prova röd macarot denna gången och se om jag märker någon skillnad. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

jackiejohn
9/19/18, 7:26 PM
#169

Smyger in här då vi hunnit smälta missfallet och bestämt att köra oskyddat fram tills det blir ”risk för vinterbebis” då vi inte vill ha barn nov-Jan då våra är födda i november och december men båda har varit beräknande i januari så januari är ingen månad att satsa på…haha! Tror mig kanske ha ägglossning nu i dagarna om jag läser kroppen rätt, återstår att se om mensen kommer om ca 2 veckor eller om det kanske blir ett + på stickan.

teezan
9/20/18, 9:43 AM
#170

Äntligen fått en tid på mottagningen! De fick mitt nummer och ringde upp idag. Vi kommer få en utredning också med provtagning en månad efter första mötet som sker om tre veckor. Känns så skönt att det är på gång!

Aftonstjärna
9/20/18, 12:59 PM
#171

#169 Tråkigt att du fått missfall :( #170 Vad bra! Jag har funderat på en sak. Mina ÄL flytningar kommer alltid dagen före ÄL. När jag har ÄL flytningar brukar det bli positivt ÄL test. Brukar ni också få de flytningarna före ÄL?

NinniH
9/20/18, 1:17 PM
#172

#171: För mig börjar äggviteflytningarna redan runt 5-7 dagar innan ÄL sker.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

jackiejohn
9/22/18, 5:42 PM
#173

171# Tack, jobbigast var nog att jag gick runt och trodde allt var frid och fröjd för att sedan få veta att fostret dött ca 2 veckor tidigare men att min kropp inte förstått utan fortsatt som att det var en normal graviditet. Så hade ju ett fördröjt missfall som de kallade det..

Sarafiaklara
9/24/18, 1:33 AM
#174

Vi hade sex igår och då kom det blod under/efter. Kanske kändes som mer blod än vad det var eftersom det var blandat med sperma. Ska boka tid för gynundersökning och cellprov. Får se hur det går med sexet den här veckan, enligt appen är det ägglossning på torsdag. Det hela blir inte bättre av att min man har fobi för blod. Vet inte ens om vi borde ha sex eller om vi ens kommer att vara sugna.

Annons:
Sarafiaklara
9/24/18, 3:44 PM
#175

Bruna flytningar idag så det blir nog att vi skippar oskyddat sex den här ägglossningen. Har iaf bokat gyntid till nästa vecka.

NinniH
9/26/18, 8:33 AM
#176

Dag 10 för min del och börjar känna av tecken på att det är dags för ägglossning om ett par dagar. Har börjat vänja mig vid den udda smaken på macaroten, även om det fortfarande inte smakar gott. 😛 Om det är någon gång jag hoppas på några dagars tidigare ägglossning så är det nu. Maken har varit iväg på jobb sen i lördags och kommer hem på fredag morgon. Sen åker han iväg igen på måndag eftermiddag och är borta till lördag morgon. Så vi har bara helgen tillsammans i princip. Men sån tur lär jag väl inte ha. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

diesel92
9/26/18, 11:29 AM
#177

Här blir det att ta ett test.. i så fall är det minst 2 månader gånget.. Humör som ett as, lider ärligt med gubben. Illamående till och från, springer på toa minst varannan timme då och då.. trött så in i.. Har mens varje månad dock men varit kort/konstig senaste två månaderna

Äppelpajen11
9/26/18, 1:02 PM
#178

Hej alla! Hoppar in här i tråden då jag behöver hjälp. Jag och sambon har försökt i 6 månader nu sen jag slutade med minipiller. Detta är min första månad mensen inte kommer. Är idag på bim+8 och tog mitt första test imorse. Hur skulle ni tolka testet? Förstår inte om man börjar se i syne eller något på sånahär test, haha. Tack på förhand🌺

Äppelpajen11
9/26/18, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#179

Bilden kom inte med, så här kommer den!

Äppelpajen11
9/26/18, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Bilden kom inte med, så här kommer den!

Tassen94
9/26/18, 1:30 PM
#181

#180 Positivt, du är gravid :)

Annons:
Minikottarna
9/26/18, 2:32 PM
#182

Wow! Tydligt test. Önskar mitt var så tydligt.  

Jag har haft lite mensstrul förra månaden och gjorde uppehåll med mina p-piller för att få ordning på det hela. Hade typ mens 1 mån i streck. Nu har jag massa gravidsymptom och ingen koll på datumen men inget plus

Äppelpajen11
9/26/18, 2:39 PM
#183

#181 #182 är det sant, tycker ni det?!😭 blir så himla glad om det är sant!! har alltid haft en äcklig magkänsla att jag inte kan bli gravid, ändå sen jag var 15 typ, är 23 nu. ska som sagt göra ett digitalt imorgon och hoppas det (också) är positivt🌺 Wow #182 lycka till!!!💕

Minikottarna
9/26/18, 2:55 PM
#184

Ja. Ett svagt test är ju ändå att det reagerar på hCG-hormonet, vilket det inte kan göra om man inte producerar hGC. Har varit gravid 3 ggr och det har alltid varit så ljust från början att man blivit tveksam. Nu är min sticka antingen helt blank eller så ljus att det är bara en skugga av ett streck. Även om det är oplanerat och vi inte tänkt skaffa en 4:e har jag redan börjat hoppas på ett plus. Tror dock inte min man gör det, även om han inte sagt nåt.

Minikottarna
9/26/18, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Suck! Jag vill veeeta

Minikottarna
9/26/18, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Syns lite mer om jag fotar med neddraget ljus

Äppelpajen11
9/26/18, 3:14 PM
#187

#186 Ja på andra bilden ser man iaf något liiitet iaf :) vad har du gör symptom?

Minikottarna
9/26/18, 3:27 PM
#188

Svag mensverk i en veckas tid (utan mens), jätteömma bröstvårtor, förstorade kärl på brösten, metallsmak i munnen på morgonen när jag vaknar, ofta kissnödig. Tidigare har jag bara haft så här ömma bröst vid graviditet. Det är mest det som sätter griller i mitt huvud.

Annons:
Äppelpajen11
9/26/18, 3:36 PM
#189

Wow, jag har och hade samma! Plus 10 olika till - illamående, yr, humörsvängningar, molvärk osv.. Man blir ju helt galen, man vet nästan inte vad som är på riktigt och vad som är inbillning.. men jag hoppas på det bästa!!🌺

Minikottarna
9/26/18, 3:42 PM
#190

Tack Äppelpajen11 ! Jag hoppas att det går bra för dig med och att strecket blir starkare. Om jag bara kunde komma ihåg när sista mensens första dag var så visste jag om jag var för tidigt ute och testa. Lite svårt att hålla koll på sånt nuförtiden när man är 3-barnsmamma med 1000 bollar i luften. Speciellt när man inte hade planerat detta.

Äppelpajen11
9/26/18, 4:59 PM
#191

Ett tips är att ladda ner appen ”Flo”, då kan du trycka i den dagen du får mens. Du kan även gå in i efterhand och göra det! Så räknar den ut ägglossning, menscykeln och allting. Tycker det är skönt att veta att man kan gå in någon dag efter mensen och fylla i ifall man inte kommer ihåg det på dagen🙏🏽🙏🏽 men nu får vi hoppas på ingen mens för oss båda!!🌺🌺

Äppelpajen11
9/27/18, 10:44 AM
#192

Gjorde ett digitalt test imorse. Helt overkligt! Vet inte hur jag ska hålla mig från att inte berätta för sambon förrän ikväll!!!😭💕

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cccaroline
9/27/18, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Hoppar in här.. Inte haft mens sen 2 augusti. Tagit massa tester. Men de va inte förrens i förrgår fm och igår jag fick något som kan likna streck. (Bifogar bild) de jag har tagit på morgonen har varit heeelt blanka. Men de som kanske kan va positivt tog jag igår 2 timmar efter jag gick upp. Testat neg med clearblue. Och även neg idag när jag testat. Har molvärk sen några dagar tillbaka, ingen mens ÄN. Och jag vet inte när den ska beräknad komma :/ Och jag vet dessutom inte om jag ska lita på om det är pos iom att de andra är jätteblanka…

Annons:
Sarah
9/27/18, 4:19 PM
#196

#195 ser inte positivt ut. På den översta ser man visserligen ett streck, men det känns som att det sitter för långt ifrån kontrollstrecket

ngravid
9/29/18, 11:00 PM
#197

Har jätte ont i magen och har bruna flytningar, illamående på de också, är det normalt med stora klumpar bland flytningar?

jackiejohn
10/2/18, 8:41 AM
#198

Och där kom första mensen efter missfallet 🙌🏻 skönt på ett sätt, nu hoppas vi bara på att kroppen rullar på i samma hjulspår och så får vi se om det flyttar in en liten bebis igen.

Onskanomfemman
10/2/18, 12:35 PM
#199

Skickat en remiss till kvinnokliniken så vi ska få gå på en kontroll och se om vi behöver hjälp med något och se så allt står rätt till försökt 2 år i feb känns skönt! Hoppas det går fort.:/

Sandiy
10/2/18, 12:49 PM
#200

Behöver er hjälp! Fick ÄL flytningar med blod i. Sen kom det bruna flytningar som sedan upphörde. 2 dagar senare kom det lite bruna flytningar igen. Uppehåll 1 dag och nu blodblandan flytning igen när ja torkade mig. Lite mensvärk känsla då o då vid äggstocken. Är på dag 16 nu.. kan ÄL hålla på såhär? O varför får ja blodblandade flytning igen?? ÄL borde ju varit för några dagar sen..

Aftonstjärna
10/2/18, 8:39 PM
#201

Tänk vad konstigt ändå. Jag blev gravid hur lätt som helst mellan dec-maj (fyra missfall). Nu verkar jag inte ens kunna bli gravid längre. Kanske bara att acceptera att min fertila period är över. Tänker att jag ska slösa upp mina ÄL och gravtester nu under hösten, och sedan får jag lägga det här på hyllan. Känns ändå lite surt att tvingas ha mens varje månad, var underbart med hormonspiral när jag slapp både mens och pms. ÄL +11 och jag är rätt övertygad att vi inte lyckats denna månaden heller. Mens lagom till helgen då.

teezan
10/4/18, 10:04 PM
#202

Hoppas att vi är i fas denna gången, känns så. Tror ÄL närmar sig, dag 22 idag. Vi har fått erbjudande om tomt och kommer troligtvis bygga nytt för inflytt i vår eller sommar (troligtvis sistnämnda). Är lite nervös med lån och grejer om jag skulle bli på smällen (och inte kunna dölja det, hehe) för med bankernas kalkyler ska man ju ha massor över för varje barn och månad, vet inte om vi har kvar det som krävs om vi blir tvåbarnsföräldrar, även om jag är hundra på att vi klarar oss gott & väl. Men ena husföretaget trodde inflytt i mars/april inte var omöjligt om de kunde få tillgång innan 1 mars som kommunen satt som tillträdesdagen (man får tillgång tidigare om man vill). Vid eventuell befruktning nu skulle det innebära en flytt i typ sjätte/sjunde månaden :) men lån borde ju vara klar långt innan dess, så det ska nog vara lugnt. Skönt att något går vägen när bebistillverkningen inte gör det. Får hoppas ett husbygge går smidigt ;)

Annons:
Sarafiaklara
10/4/18, 10:13 PM
#203

Imorgon har jag tid hos gyn efter blödningarna så jag hoppas allt kommmer se bra ut och att det inte är nåt allvarligt. Eftersom min kille är orolig för det som hände har vi inte ens haft sex med kondom den senaste veckan. Frustrerande!

Sarafiaklara
10/5/18, 5:27 PM
#204

Gick väldigt bra hos gyn idag. Hon hittade inga orsaker till blödningen utan allt såg bra ut. Hon såg dessutom många äggblåsor och tyckte inte jag behövde oroa mig över att min ålder (är 34) skulle göra det svårt att bli gravid. Så idag känns allt toppen! Så nu är det väl bara att satsa på nästa ägglossning som är den 26:e enligt appen,

NinniH
10/5/18, 10:27 PM
#205

Jadu, antingen är min kropp bara allmänt knäpp just nu, eller så lyckades den inte släppa något ägg för 3 dagar sedan och försöker igen. Återstår att se. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

autofyll
10/6/18, 7:26 AM
#206

#201 Tråkigt att det känns som att ni vill ge upp :( hur gammal var du? Du kan inte kolla upp så allt ser bra ut?

Aftonstjärna
10/6/18, 11:07 AM
#207

#206 Jag är 41 år. Jag har redan fyra barn så det är ingen fara med mig. :) Vill ha en liten sladdis. Har tagit lite fertilitetsprover & de såg bra ut. Förmodligen för gamla ägg. Ingen idé att dra igång en fertilitetsutredning i min ålder, när jag redan har fyra barn. Känner mig helt nöjd med det, en femma hade blivit som en extra bonus.

teezan
10/6/18, 10:15 PM
#208

Hoppas, hoppas… mys dag 19,22 & 24 nu och ÄL var beräknad till idag, dag 24, dock inga direkta känningar mer än viss äl-flytningar men inte mycket. Varit så nån vecka. Lite mensvärk, dock otroligt diffusa. Men känns ändå hoppfullt. Vi försöker fortsätta varannan till var tredje dag. Fick reda på att min ena syster fått missfall nu i veckan, jag visste inte att hon var gravid men hon hade bara vetat det i en vecka. Så vi grät tillsammans. Jag berättade även om att vi nu har tagit hjälp och att vi försökt ett år, så då grät vi en skvätt till. Det är inte lätt det här med barnskaffande kunde vi konstatera, men vi håller båda tummarna över att det blir vår tur snart, gärna så vi väntar samtidigt, det hade ju varit hur roligt som helst. Man kan ju alltid få drömma :)

Fundra
10/7/18, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Hej alla starka och fantastiska tjejer som längtar efter barn ❤️ Ge inte upp! Det är en pendling mellan hopp och förtvivlan varje månad och det tär på hjärtat. Men chanserna för att bli gravid är egentligen rätt små, så det är ju inte konstigt att det kan ta tid. Därför ser jag varje graviditet som en välsignelse och ett mirakel. Oavsett om det slutar i missfall eller barn. Jag blev gravid för ett par månader sedan och fick sedan missfall ganska tidigt. Grät och grät. Men det är bara att resa sig igen. Ge inte upp, fortsätt och om möjligt - försök att inte tänka på det för mycket. Vet att det är svårt!! ❤️ Tänkte fråga er vad ni tror om detta test taget igår på BIM -5 ? Tack på förhand!

Annons:
NinniH
10/7/18, 11:29 AM
#210

Verkar som om macaroten hade effekt. Var inte alls ägglossning den 2:a som jag trodde först, när tempen sen gick upp. För någon dag sedan började jag få rejält med ÄL-känningar, mer än jag haft tidigare. Monitorn slog helt plötsligt om till Max. I normala fall brukar jag ägglossa samma dag jag får Max, eller till och med dagen innan. Men nu verkar det bli idag. Har ordentligt med känningar även idag, så hoppas det är guldägget som släpper. ❤️


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Äppelpajen11
10/8/18, 4:37 PM
#211

Är det någon här som trott att dom fått missfall men det visat sig inte vara det? Är i v.7 och vill gärna höra om det är några som fått det - hur gick det till och hur såg det ut? Och ni som trodde att ni fått det men det inte var det, vad var det för något? Känner att jag behöver olika historier och pepp🌺

Sandiy
10/8/18, 6:10 PM
#212

Idag har vi lämnat alla blodprover. Om 3v ska vi ringa sjukhuset så får vi se när vi får läkarbesök. Tråkigt att behöva gå igenom detta men aja förhoppningsvis får vi den hjälp vi behöver..

Onskanomfemman
10/9/18, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

BIM -6 ser ni nå??

Denna kommentar har tagits bort.
Onskanomfemman
10/9/18, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215
teezan
10/9/18, 8:55 PM
#216

#215 ser inget på någon av dem, men kan ju vara för tidigt med nästan en vecka till BIM bara :) vi får hoppas det!

Annons:
teezan
10/9/18, 8:57 PM
#217

#209 jag ser en skugga men den är mer grå än blå (tror jag?), så det kan antingen vara för tidigt eller ett spökstreck, som verkar kunna bli på de testerna. Hoppas såklart på det förstnämnda & att det kommer bli tydligare!

Sarafiaklara
10/9/18, 11:16 PM
#218

Mens på torsdag. Jag har köpt en menskopp som jag ska testa och se om den hjälper mot svampinfektionen. Tänkte sedan behandla svampen direkt efter mensen så är jag förhoppningsvis redo för sex till ägglossningen ;)

Rowanmc
10/10/18, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Jag hoppar in, tredje gången gilt! Missfall (MA) med skrapning i mars, samma sak i augusti. Nu, 10-12 dagar efter ÄL detta: jag set ngt!

Rowanmc
10/10/18, 6:44 PM
#220

Tog alltså testet nu på kvällen, har testat varje dag i en vecka och fått blankt.. men även ätit Ipren och Naproxen pga tandutdragning så trodde aldrig det skulle fästa ens! Är rädd nu att det blivit något fel :( tog el Naproxen senast igår.

oh-la
10/11/18, 7:35 AM
#221

#220, det är inte därför man ska låta bli Ipren, så det påverkar vare sig att embryot fäster eller att det utvecklas det först :) det är egentligen först senare i graviditeten som det kan bli problem för fostret, men av säkerhetsskäl, och för enkelhetens skull väljer man att säga att man inte ska äta Ipren och liknande alls.

Rowanmc
10/11/18, 7:56 AM
#222

Åh tack #221!! Blev så nervös att det skulle innebära en dålig start från allra första början! :-) tack!

teezan
10/11/18, 11:07 AM
#223

#219 ja, något finns där! :) Går runt i ovisshet här, har haft diffusa känningar men inget som känts som ”nu är det äl”. Brukar ju vara lite så, förutom förra månaden då det var väldigt tydligt. Man behöver ju inte märka av ÄL alls men jag blir ändå orolig över att jag inte har någon, eller väldigt sällan. Är på dag 29 och har som sagt någon form av känning, typ mild mensvärk och lite gasig/dålig i magen, som jag blir runt ÄL och även runt mens. Kunde varit ÄL närsomhelst de senaste 10 dagarna ungefär, kanske inte har varit, ingen aning ;) men vi har åtminstone myst regelbundet sedan dag 19 så får väl hoppas.

Annons:
NinniH
10/11/18, 11:58 AM
#224

4 dagar efter ÄL och det känns att min temperatur gått upp. Börjar känna mig sådär febrig som jag gjorde när jag blev gravid med sonen, men då var det på ÄL+8 det började. Men förhoppningsvis är "feberkänslan" en indikation på att åtminstone progesteronet är OK. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Rowanmc
10/11/18, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Jiihaa!!

NinniH
10/11/18, 6:32 PM
#226

#225: Grattis. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Mcii
10/11/18, 7:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

Vad tror ni?

Denna kommentar har tagits bort.
Mcii
10/11/18, 7:07 PM
#229
Mcii
10/11/18, 7:08 PM
#230
Annons:
Mammatillc
10/11/18, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

Fick ett svagt plus inom tidsramen men efter några minuter försvann de. Någon annan som ser? Någon som har varit med om liknande?

Lindaaaaaaa
10/12/18, 5:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

Slutade med p-piller i maj och vi har sen dess försökt bli gravida med vår första. Har haft väldigt oregelbunden cykel efter avslutet med p-piller och vet därför inte när jag har haft ägglossning. Känns dock som jag är sen nu, då det är den längsta cykel jag haft hittills. Har under senaste veckan känt lite som mensvärk men mer strålande känsla, och är öm i bröstvårtorna. Har under gårdagen och nu på morgonen gjort sammanlagt 3 tester (RFSU) och alla visar jättesvagt positivt. Kan dock inte urskilja om det är en grå eller rosa linje. Vad tror ni? Inbillar jag mig?

teezan
10/12/18, 2:19 PM
#233

#232 jag tycker nog att det ser rosa ut :) hoppas!

76:a
10/12/18, 4:32 PM
#234

Kan detta vara gravidsymptom som jag har. Har beräknad BIM nästa lördag. - lätt huvudvärk hela tiden - lätt illamående - lite yrslig - känningar/ilningar/molande i äggstockstrakten - lite ont i ryggslutet Har dock inga känningar i brösten… Gjorde ÄL-test så sent som igår och man kan skymta ett supersvagt streck där, nästan obefintligt men ändå streck…kan det reagera om man är gravid? Vad tror ni?

Sarafiaklara
10/12/18, 5:33 PM
#235

#234 Låter både som pms eller kanske graviditet. Ägglossningstest visar väl alltid ett svagt streck bara att det blir starkare vid ägglossning?

76:a
10/12/18, 6:34 PM
#236

#235 har dock aldrig sådana symptom vid PMS men är väl bara att vänta och vänta. Men som de flesta blir man ju ivrig :)

NinniH
10/13/18, 12:02 PM
#237

Snart en vecka efter ÄL och den varma känslan hänger i, fryser väldigt sällan nu och jag är annars en riktig fryslort. Har nu i 2 dagar haft ett molande och stundtals hugger det till bara på vänstra sidan. Vore underbart om det äntligen är vår tur nu, men förmodligen är det bara önsketänkande.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Sandiy
10/13/18, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Har precis plussat efter ett lååångt kämpande! Är i chock. O vi som precis lämnat alla prover för infertilitetsutredning :P Tog ett till test nu och det är ju utan tvekan positivt!

teezan
10/13/18, 1:35 PM
#239

#238 åh, grattis! vi ska på möte om utredning på måndag, men jag hoppas ju att vi har ”lyckats” denna månaden så det inte blir något långdraget. Enligt app har jag BIM 20 oktober men tänkte ta ett test på måndag morgon, just för att vi ska iväg på det mötet. Cykeln kan ju variera så mycket så om det är nåt Kan det ju visa sig. Känner dock ingenting just nu.

Sandiy
10/13/18, 2:59 PM
#240

#239, Tack! :) hoppas det är er tur snart!

Sandiy
10/14/18, 8:06 AM
#241

#237 hoppas det är er tur nu! Jag är oxå väldigt varm nu, svettas massa o speciellt på natten.. På kvällarna kan ja frysa haha. Just denna månad som jag blev gravid som jag blev så :) så hoppas de betyder att de är något!

NinniH
10/14/18, 8:44 AM
#242

#238: Grattis!

#241: Får verkligen hoppas det är ett bra tecken för mig med. Var ju väldigt varm när jag blev gravid med sonen, det var just det som gjorde att jag testade mig när jag gjorde (11 dagar efter ÄL). 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lindaaaaaaa
10/14/18, 6:07 PM
#243

Uppdatering! Visade sig att mina aningar var rätt! Är nu i vecka 7 😄

Sarafiaklara
10/14/18, 9:08 PM
#244

#243 vad spännande! Grattis! När blir BF då?

Annons:
teezan
10/15/18, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#245

Tog ett test i morse och det blev lite konstigt, utsmetat tycker jag. Ser ut som en fläck, så det blev svårtolkat. Jag tar det ju som negativt, eftersom jag inte ser någonting, och får testa igen. Har köpt typ 20 tester av den sorten så jag kan slösa lite ;) Visar bild ändå, ”för skojs skull” :) Vi ska ju på mötet idag, var lite därför jag gärna ville testa redan, är ju rätt säker på att BIM är tidigast på lördag eller något liknande.

NinniH
10/15/18, 11:13 AM
#246

Hm, kan det vara vår tur denna gången? Eller kommer det stanna igen? Fick ett svagt streck tidigare idag och har inte lyckats få såpass synligt streck på Testlagret innan. Än så länge försöker jag att inte få upp hoppet, med tanke på hur det gått hittills.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
10/15/18, 12:48 PM
#247

Ni som har barn sedan innan och ammat hur lång tid tog det för er innan mensen kom tillbaka? Drömmer om ett plus under nästa år så min son kan få ett syskon sen så vill vi ha barn tätt :) men är inte heller så sugen på att sluta amma så hoppas att det kommer igång av sig själv snart. Har haft lite motvärk på senaste tiden vet dock inte om det är ett tecken på att något är på gång eller om det bara är kroppen som beter sig konstigt. Brukar testa en gång i månaden har tyvärr inte plussat än :/ såklart när man längtar så mycket efter ett syskon så vill inte kroppen komma igång haha

Sandiy
10/15/18, 1:29 PM
#248

#247 hur länge har du ammat? :) Jag ammade i 7 månader och min mens kom tillbaka redan 7v efter förlossningen. Så den kom tillbaka rätt snabbt :P

SandraN92
10/15/18, 3:17 PM
#249

#248 Önskar det gick lika snabbt för mig 😀 Snart nio månader den 18:e och ingen mens än jag friammar än så länge men han har börjat äta mer och mer så förhoppningsvis kommer den om jag börjar delamma istället :) Har funderat på om man kanske ska börja äta lite vitaminer för att hjälpa kroppen på traven lite osäker på om det fungerar men värt ett försök

teezan
10/15/18, 3:48 PM
#250

#249 jag ammar min treåring än ;) min mens kom efter 13 månader i alla fall, gjorde ingenting för att ”framkalla” den och dottern åt inte jättemycket annat heller.

Emmmm
10/15/18, 7:45 PM
#251

Jag slutade amma sonen när han var 8 månader (han ville plötsligt inte amma mer) och ca 4 veckor efter det kom mensen :)

Annons:
SandraN92
10/16/18, 10:23 AM
#252

# 250 så lovande att höra för jag vill verkligen inte trappa ner amningen egentligen jag älskar det tycker att det är så mysigt sen så har vi sagt att vi bara ska ha två barn så jag vill inte missa en sekund av allt det fina man får som mamma <3 Planen har alltid varit att långtidsamma jag tycker det är så fint :) Eller i alla fall så länge sonen vill #251 Min son älskar verkligen amningen så jag hoppas att mensen kommer igång ändå snart :)

NinniH
10/16/18, 10:26 AM
#253

Har sen jag vaknade upp känt mig sjukt varm, nästan febrig. Exakt samma känsla som dagarna innan jag plussade med sonen. Bara hålla tummarna att det blir en favorit i repris nu då!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SandraN92
10/16/18, 2:41 PM
#254

#253 Håller tummarna för att du får ditt pluss snart! :) Så kul det vore

NinniH
10/16/18, 4:05 PM
#255

#254: Tack. 🙂 Det vore verkligen på tiden. Så vi får se vad som händer och sker.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Sandiy
10/16/18, 4:08 PM
#256

#255 hur långt har du kvar till BIM? :)

NinniH
10/16/18, 4:21 PM
#257

#256: Ungefär 6 dagar kvar, så än finns det tid. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

NinniH
10/17/18, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

10 dagar efter ÄL och det ser ut som om jag faktiskt fick ett väldigt svagt streck på Predictor Early. Var lite knepigt att få på bild dock. Men om det är så svagt så förklarar det varför testlagrets stickor fortfarande bara ger extremt svaga streck. Kom igen nu lilla streck, bli starkare! ❤️


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
NinniH
10/17/18, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#259

Och såhär såg morgonens Testlagret ut.

Känner inte av någon särskilt än så länge och vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken. Bara molvärk som märks av.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Onskanomfemman
10/17/18, 1:55 PM
#260

BIM + 2 och inte en bloddroppe i sikte. Igår hade jag riktig mensvärk och trodde mensenskulle komma vilken sekund som helst men inte. Inte så bra timimg nu då vi precis bestämde oss för att lägga detta på hyllan efter nästan 2 års försök. Jag har börjat studera… Men det är väl så det kommer oväntat oftast. Ska hålla mig till ihelg och kolla då men känns vemodigt nu allt.

teezan
10/17/18, 3:42 PM
#261

Jag är på dag 35 och känner av mensvärk, har känts som mensen kommit några gånger under ett par dagar. Hade äl-flytningar igår och även idag så mitt hopp har sjunkit. Hur länge ska vi hålla på denna gången? Vi har verkligen försökt hålla gnistan uppe och haft sex max var tredje dag men oftast kortare intervaller. Men vi får väl fortsätta, är inne på tredje veckan nu. Jag trodde jag väntade på mensen men det verkar som jag väntar på ägglossning fortfarande. Var ju på möte i veckan. På dag 2-4 i cykeln ska jag ta olika prover, tex för sköldkörteln, och på cykeldag 21 ska de kolla hur det ser ut med ägglossning. Men om jag har såhär långa cykler undrar jag hur det kan ge en rättvis bild? Hoppas mensen uteblir så jag slipper fundera på det.

NinniH
10/18/18, 9:48 AM
#262

Får visst hålla hoppet uppe en dag till. I morse dök det plötsligt upp ett streck jag inte längre behöver fundera på ifall jag ser eller inte. Nu är det bara att vänta och se ifall det ökar ytterligare eller stannar av. Väntar med digitalt tills jag ser att det ökar lite till.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Onskanomfemman
10/18/18, 11:10 AM
#263

BIM + 3 och inget blod i sikte vi löste studiefrågan igår här hemma så nu väntar vi spänt på helgen då vi ska testa 😍

mollyt
10/18/18, 8:49 PM
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: