Annons:
Etikettallmänt
Läst 1101 ggr
Frokensatterstrom
7/4/18, 4:41 PM

Vad är mest troligt?

Vad är mest troligt att bli gravid med - avbrutet samlag eller att ha fullbordat oskyddat sex?

Annons:
Maria
7/4/18, 4:43 PM
#1

Det är för mig ganska självklart att det är störst chans/risk vid fullbordat samlag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
7/4/18, 4:50 PM
#2

Fullbordat skulle jag säga

Risken finns såklart vid avbrutet också

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frokensatterstrom
7/4/18, 4:57 PM
#3

Ah , en vän till mig berättade att hon varit otrogen samtidigt som hon och hennes pojkvän försökte bli gravid. Några veckor efter att hon varit otrogen blev hon gravid och det stod +3 veckor så hon blev fruktansvärt osäker , men hon hade kontinuerligt sex med pojkvännen och runt ÄL .. dock fick hon bebis nu i mars och bebisen är en kopia av hennes pojkvän så det var ingen snack om saken där :) och jag sa åt henne flera gånger att inte oroa sig :)

Fridaaaa
7/4/18, 5:04 PM
#4

#3 Risken finns ju ändå att det är den andra om de hade sex runt ÄL.  Så 100% kan hon ju inte vara

Hoppas hon berättar för sin stackars sambo vad hon sysslat med :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frokensatterstrom
7/4/18, 6:27 PM
#5

Som jag fattade det som så var det pojkvännen hon legat med runt ÄL och inte flirten :) Jo hon berättade när hon var i vecka 18 och han flyttade ifrån henne , nu är dom tillsammans igen och har varit det sen bebis födsel :)

Fridaaaa
7/4/18, 6:29 PM
#6

#5 Du skrev att hon hade varit det?
Ok ja hoppas att det fungerar då

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Lona
7/4/18, 6:55 PM
#7

Vore jag sambon/den troliga fadern skulle jag kräva ett faderskapstest. Det där kommer sannolikt att ligga och gnaga även om barnet är likt sin förmodade pappa.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Flaeder
7/9/18, 10:07 PM
#8

Det kan vara väldigt viktigt att veta vem den faktiska fadern är vad det gäller genetiska sjukdomar. Sådant kan sluta allvarligt med lite otur. :( Tråkigt att höra att det gick till som det gjorde, men dem är vuxna och är mogna nog att få fatta sina egna beslut. :) Själv hade jag krävt ett faderskapstest, om jag var fadern, av flera skäl.

Upp till toppen
Annons: