Allmänt om graviditet

Vad är mest troligt?

2018-07-04 16:41 #0 av: Frokensatterstrom

Vad är mest troligt att bli gravid med - avbrutet samlag eller att ha fullbordat oskyddat sex?

Anmäl
2018-07-04 16:43 #1 av: Maria

Det är för mig ganska självklart att det är störst chans/risk vid fullbordat samlag.

/Maria

Anmäl
2018-07-04 16:50 #2 av: Fridaaaa

Fullbordat skulle jag säga

Risken finns såklart vid avbrutet också

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-07-04 16:57 #3 av: Frokensatterstrom

Ah , en vän till mig berättade att hon varit otrogen samtidigt som hon och hennes pojkvän försökte bli gravid.
Några veckor efter att hon varit otrogen blev hon gravid och det stod +3 veckor så hon blev fruktansvärt osäker , men hon hade kontinuerligt sex med pojkvännen och runt äl .. dock fick hon bebis nu i mars och bebisen är en kopia av hennes pojkvän så det var ingen snack om saken där :) och jag sa åt henne flera gånger att inte oroa sig :)

Anmäl
2018-07-04 17:04 #4 av: Fridaaaa

#3 Risken finns ju ändå att det är den andra om de hade sex runt ÄL.  Så 100% kan hon ju inte vara

Hoppas hon berättar för sin stackars sambo vad hon sysslat med :/

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-07-04 18:27 #5 av: Frokensatterstrom

Som jag fattade det som så var det pojkvännen hon legat med runt äl och inte flirten :)
Jo hon berättade när hon var i vecka 18 och han flyttade ifrån henne , nu är dom tillsammans igen och har varit det sen bebis födsel :)

Anmäl
2018-07-04 18:29 #6 av: Fridaaaa

#5 Du skrev att hon hade varit det?
Ok ja hoppas att det fungerar då

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2018-07-04 18:55 #7 av: Lonaa

Vore jag sambon/den troliga fadern skulle jag kräva ett faderskapstest. Det där kommer sannolikt att ligga och gnaga även om barnet är likt sin förmodade pappa.

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.