Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 2578 ggr
Idrispond
2018-06-20 19:21

Mens, missfall eller nidblödning?

Jo det är så här att jag och min sambo försöker bli gravida. Det har varit för tidigt för ett test. Nu till min fråga. I måndags, tre dagar innan beräknas mens fick jag en blödning och extremt kraftig mensvärk, det var även klumpar i blodet. Men nu två dagar senare så har blödningarna nästan upphört, fast jag i så fall borde ha mens några dagar till. Kan det vara missfall? Bör jag ta ett test ändå? Läste om nidblödningar, som håller på inågra dagar. Men känns lite sent för det (är i så fall i vecka tre typ) och de ska väl inte vara så kraftiga och smärtsamma?

Annons:
Tassen94
2018-06-20 19:55
#1

Svårt att veta, men gravid hormon sitter i kroppen ett tag efter missfall så du kan ju prova ta ett gravtest om du verkligen vill veta. Annars skulle jag se det som mens och försöka igen :)

autofyll
2018-06-20 20:33
#2

#1 Jag testade negativt direkt efter missfallet.

Flaeder
2018-06-20 20:55
#3

En tanke bara… Den som är erfaren vid nidblödningar kanske kan svara? Det brukar väl inte vara klumpar i blodet vid nidblödning? Om du använt tampong under blödningen kan klumparna förvisso bero på tamponganvändningen. Det förekommer att blodet koagulerar sig lite ovanför toppen av den instoppade tampongen, och det kan ge en blödning som upplevs innehålla klumpar.

Idrispond
2018-06-20 22:12
#4

Flaeder, nej använder menskopp och det var bara klumpar första dagen.

[Devya]
2018-06-21 05:13
#5

Låter som om det var mens. Man kan få klumpar ibland då man har mens vilket jag har själv haft då jag inte ens har haft en partner. En nidblödning innehåller inga klumpar och blödningarna ska vara ljusare och inte kraftiga.

Idrispond
2018-06-21 06:44
#6

Tack så mycket för alla svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: