Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1356 ggr
SimsBrooke
2018-06-19 17:31

Ta med sig nyfödd hem till katt

Jag behöver lite tips och goda råd vad det gäller hur man ska hantera sitt husdjur och när bebis är född och man ska komma hem? 

Ni som haft katt hur har ni gjort? 

Ska man låta katten komma hem innan vi kommer hem eller ska man komma hem till en tom lägenhet med bebis och sen låta katten komma hem strax efter?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
[Thiah]
2018-06-19 18:11
#1

Våra katter har varit hemma den lilla stunden vi varit borta. Maken och svärmor har kunnat komma och vakta. Men vi har inte gjort någon stor grej av det alls. Barnen har legat i soffan bredvid oss och katterna jämte. Våra katter är väldigt snälla och skulle inte gör illa en liten nyfödd så dom har fått vara så nära det behövts.

SimsBrooke
2018-06-19 18:20
#2

#1 Okej. Man vet ju aldrig hur lång tid det tar.  Märker vi av att det kommer ta lång tid så kommer vi be en kompis hämta katten hon bor 7 min ifrån oss =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mollyt
2018-06-19 18:28
#3

Vi åkte in på kvällen och katterna var hemma. På dagen efter åkte min man hem och var hemma med katterna så de fick frukost och middag (en av katterna äter medicin mot epilepsi morgon och kväll så han behövde få sina mediciner), sen åkte han tillbaka till mig på BB-hotellet och sen morgonen därpå åkte vi hem hela familjen. Mina föräldrar bor annars nära och hade tagit hem katterna till sig om det hade behövts att vi skulle stannat längre. Allt gick jättebra med katterna och bebis. De hade sett en bebis en gång innan men var inte vana vid barn. Men de är hur snälla som helst och är nu bästa vänner.

[Kijsen]
2018-06-19 20:56
#4

Vi gjorde inget speciellt, katten var inne när vi åkte in till fl och när vi kom hem dagen efter så tog jag ett plagg bebis hade haft på sig och strök det över katten (läste nånstans att det kunde hjälpa), ingen aning om det funkade dock .. haha Men annars så har mer tålamod vuxit fram hos vår katt, han kunde gärna bitas o attackera armar osv förut, men har blivit mycket bättre :) han jagar dock mer möss nu än förut.

Sarah
2018-06-19 21:37
#5

Vi gjorde inte heller ngt. De var kvar hdmma och killen åkte hem en sväng till alla djur då vi var kvar på bb. Vi har 4 katter. Två bara accepterade att det var en bebis hemma nu och sen var det inte mer med det. Den tredje var på rymmen och vi kunde åka och hämta honom ca 2 veckor efter bebis föddes. Då var han så utmattad att han inte orkade bry sig och sen var allt ok. Den 4e katten är knepig och det tog 7 veckor innan hon ens vågade nosa. Nu, 3 år senare har dottern fortfarande aldrig klappat den 4e :p

Upp till toppen
Annons: