Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 953 ggr
Nellyh
2018-06-18 21:56

Cysta?

Någon som haft problem med cystor på äggstock? Misstänker att jag har en, haft ont (misstänker äl) men har inte kunnat ha sex då det gör så fruktansvärt ont. Känns som att äggstocken ska spricka. Igår efter sex så hade jag så ont att ja knappt kunde gå, blev illamående o snurrig. Höll i sig nån timma. Ringde barnmorskan som sa åt mig att ringa gyn och be om ett vul. Ringer dit men de vill inte ens lyssna på mitt problem :( dom fråga bara om ja va gravid och när ja sa nej så la dom iprincip på… Blir så ledsen!! :( Vågar inte ha sex igen och vill veta vad de kan ha varit. Så är de någon som haft problem med cystor som vet ungefär hur de känns? Kan dom påverka en att bli gravid?

Annons:
Flaeder
2018-06-18 22:19
#1

Beklagar besvären du har. Kan tyvärr inte mycket om cyster. Men jag råder dig att ringa tillbaka till barnmorskan du talade med, och förklara att gyn valde att inte ta emot dig. Det är barnmorskans jobb att vägleda dig rätt med dina besvär. Hon kan säkert dessutom kontakta avdelningen/mottagningen direkt och föra din talan, så att du kan få din undersökning, eftersom att du inte blev bra bemött när du kontaktade gyn på egen hand. Lycka till! :)

mollyt
2018-06-19 20:40
#2

Barnmorskan kan skicka remiss för ultraljud dessutom så det handlar inte om att ”de ville inte ta emot”. Klart att du ska bli undersökt så du får veta orsaken till smärta. Var det själva penetreringen eller orgasm som gjorde ont?

Nellyh
2018-06-19 20:49
#3

#2 Barnmorskan sa att de inte behövdes remiss utan skulle räcka att förklara problemet :/ men fick ju aldrig chansen. Det gör ont vid penetrering. Kändes som knivhugg mot äggstocken :/ Har skickat självremiss via 1177.

Upp till toppen
Annons: