Annons:
Etikettallmänt
Läst 1371 ggr
Börjar_nu
2018-06-18 09:08

Orolig för missfall

Hejsan!

Jag plussade den den 13/6 på BIM +3. Vad vi kan räkna ut så är vi i vecka 6 (5+3).
samma dag och dagarna efter vi plussade så hade jag precis som om det var mensvärk, antar att det är molvärken. + att jag mådde illa till och från och väldigt ömma bröst. Idag är första dagen som jag inte mår illa alls. Har fortfarande lite molvärk och har lite  ömma bröst. Är så orolig över att det skulle bli missfall. Kan man ringa barnmorskan? Har inte ens bokat tid för inskrivning… känns så dumt eftersom jag fortfarande har de andra symptomen kvar fast inte så kraftfulla längre. Är jag löjligt eller? och vad kan hon ens göra med min fråga?

Med vänlig hälsning en orolig.

Annons:
mollyt
2018-06-18 09:25
#1

De kan inte göra något i vilket fall så jag tycker inte du behöver ringa. det är okej att symptomen ändras lite från dag till dag. Men skulle du börja blöda och alla symptom försvinner så är det troligt ett missfall men inte säkert. När du är längre gången kan de i så fall konstatera ett missfall med ultraljud om du är osäker - men inte såhär tidigt då det inte finns ett hjärta som slår säkert. Jag fick ett missfall i vecka 10 och fick det konstaterat med ett ultraljud då jag blödde sparsamt och inte hade ont. Sen ett missfall i vecka 6 där det inte gjordes något då det var så tidigt.

Börjar_nu
2018-06-18 09:53
#2

Okej, tack för ditt svar, får avvakta helt enkelt.

[Devya]
2018-06-18 21:18
#3

Ja, tyvärr kan de inte görs något i ett sådant här tidigt skede. Det att dina symptom har minskat behöver inte betyda något dåligt alls. Det är först om du börjar blöda som du kan börja misstänk missfall men nu har du ingen orsak till att börja oroa dig. :)

Börjar_nu
2018-06-20 07:21
#4

Jag har inte börjat blöda. Har fortfarande ont/öm i brösten. molvärk då och då, men mycket mindre än de första dagarna. Får inte reda på något fören v 12 ändå då första ultraljudet är då. så får vänta och se.

Flaeder
2018-06-20 09:25
#5

De e normalt att man i perioder inte har så många olika symtom eller i lägre intensitet än tidigare. Jag hade t.ex. massor av symtom runt vecka 5-7, vid vecka 8 hade jag endast ömma bröst. Sen gick det upp som en våg igen med lite mer symtom, och sen ner lite grann igen.

[Devya]
2018-06-20 09:33
#6

#4 Det där låter ju fullständigt normalt. Vissa har ju inga symptom överhuvudtaget. Försök slappna av lite även om det kan vara svårt. Jag hade lite samma sak som dig men jag blödde också till på köpet och hade kramper. Råkade även bli ordentligt sjuk ned 4o graders feber i en veckas tid och fick ta ett par paracetamol brustabletter då det var som värst. Nu är jag i vecka 17+2 och bebisen finns fortfarande kvar. :)

Annons:
Börjar_nu
2018-06-20 20:23
#7

Tack vad vänliga ni är här inne! Så glad för era fina svar! Jag ska försöka tänka positivt. OM det skulle bli ett missfall så kan jag ändå inte göra något åt det. Får försöka ta det som det kommer. Tack återigen!!

Flaeder
2018-06-20 21:06
#8

#7 För vissa kan det hjälpa att prata om det. Ställa frågor, söka svar, dela med sig av sina tankar och känslor helt enkelt. Eller flytta fokus till positiva och spännande saker som något annat gravid- och/eller barnrelaterat, som t.ex. att läsa om barnets mirakulösa, coola, och snabba utvecklingssteg både i och utanför magen. :) Andra stillar sin oro genom att inte googla på symtom eller "hur ska man känna", eller hålla hus i nätforum för graviditet överhuvudtaget. En del verkar uppleva det som ett stressmoment. Känn dig för och se vad du mår bäst av! :) Vi finns här, även senare om du väljer att ta en "vilopaus" under dem första graviditetsveckorna. :)

Upp till toppen
Annons: