Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 800 ggr
Ella5
2018-06-17 18:43

Nidblödning eller ej?

Hade ägglossning runt den 9onde och igår den 16onde under morgonen hade jag en svagt rosa flytning, senare kom det lite mer fast brunaktigt. Efter det kom det inget mer. Imorse tog jag ett gravtest och jag tyckte mig se ett väääldigt svagt streck. Sen nu kom det lite mer (mer än igår) brunaktig gegga. Det är absolut inte som mens då det inte kommer hela tiden. Är det en nidblödnig eller vad kan det vara? Ska ha mens om ca en vecka.

Annons:
Flaeder
2018-06-17 21:30
#1

Jag vet inte om nidblödningar kan se olika ut, men jag antar det, precis som med allt annat! :) Jag är t.ex. helt säker på att jag hade en nidblödning under denna graviditet. Jag fick en extremt svagt rosa blödning som pågick i 4 dagar, vilket är den exakta längden dagar för min mens. Blödningen började den dag då jag skulle haft mens. Om du dessutom har svaga graviditetstest, kan det mycket väl vara en nidblödning du haft! Så tidigt i en graviditet brukar tidigt missfall oftast se ut som en vanlig mens eller något klumpigare/kraftigare i mängd. Ett tidigt missfall brukar i regel inte se ut så som du beskriver det. Håller tummarna för dig! :)

Flaeder
2018-06-17 21:33
#2

Tillägg: Det kan även vara en pågående graviditet som gjort dina slemhinnor extra känsliga, och där av börjar dem blöda lite. Det är vanligt att dem blöder lite i samband med penetration när man är gravid t.ex. Men man kan blöda ändå, just pga. hur känsliga slemhinnorna blir.

Upp till toppen
Annons: