Annons:
Etikettallmänt
Läst 920 ggr
emmaaaa
6/10/18, 1:40 PM

Hemorrojder.......

Jag går snart in i vecka 35 och förlossningen är inte allt så långt borta, lääääskigt hahah. Väntar vårat andra barn så lite förberedd är jag väl iofs, men jag skulle höra med er: När jag förlöste dottern fick jag sånna extrema smärtsamma hemorrojder, den smärtan jag kände då och hade långt efter förlossningen va betydligt värre än att föda barn. Nu när andra barnet är på g så har jag enda sen jag plussat varit livrädd för samma smärta igen. Förlossningen i sig är jag inte rädd för, utan bara att kanske behöva genomlida den extrema smärtan igen i rumpan. Jag har haft problem med hemorrojderna nu under graviditeten igen pga extrem förstoppning men jag har använt mig av krämer och suppar som har hjälpt bra. Har haft en gång i vecka 25 EXTREMT ont så jag inte kunnat gå utan att vila spy av smärta. Nu som sagt är det ju inte så långt kvar förhoppnigvis, är det någon utav er som fick problem med smärtsamma hemorrojderna efter första förlossnignen men som klara sig undan de andra? Eller har någon några himmelska tips att dela med sig av så man kanske kan lindra smärtan en aning haha. Någon förlossningsställning som är bättre en någon annan som inte utsätter rumpan så mycket. Jag födde i "klassiska gynpositionen" med dottern och det va den som funka bäst för mig när jag skulle krysta, fick ingen kraft i de andra ställningarna jag testa.. Blev lite rörigt skrivet märker jag, men hoppas ni förstår :)

Annons:
mollyt
6/10/18, 5:15 PM
#1

Det låter inte roligt, tyvärr har jag ingen erfarenhet så kan inte dela med mig av några tips om smärtlindring. Jag födde på förlossningspall förra gången och gör det gärna igen, kunde "vila benen" men ändå sitta i en ställning som hade tyngdlagen till nytta och som hjälper till att frisätta oxytocin som smärtlindring.

Upp till toppen
Annons: