Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1606 ggr
mikkan01
2018-06-09 19:52

Oregelbunden mens (?)

Ni som varit med om en förlossning och ammat ett tag, kunde er mens också hoppa lite hej vilt? Fick tillbaka min mens när grabben var 3 månader ungefär och mensen var regelbunden i ett par månader tills 3 månader sen då den började komma senare och senare. Jag ammar fortfarande, vissa dagar mer och vissa dagar mindre och nu är mensen rätt så sen. Till saken hör att jag inte vill börja med några hormonpreventivmedel tills jag slutat amma så vi har kört på kondom och missat en gång dumt nog då jag inte alls är redo för fler barn ännu. Testat negativt men man blir ju ändå galet orolig när mensen är så pass sen (8 dagar)… är det normalt att mensen hoppar så pga amning? eller är det något annat som ställer till det?

~mikkan

Annons:
mollyt
2018-06-09 23:26
#1

För mig blev mensen regelbunden ganska snabbt när den kom tillbaka, jag ammade i 19 månader. Men jag har hört att för många blir mensen oregelbunden och lite tokig så det är säkert ingen fara. Kondom är bra, det hade vi också mycket förut men nu ville vi ha småsyskon så vi har inte använt det på stt tag. Hoppas att det finns fler här med mer erfarenhet av ojämn cykel.

Anett83
2018-06-09 23:39
#2

Ja då..min son är 1 år o 4 månader jag ammar honom fortfarande men inte så mycket nuförtiden… min mens fortfarande oregelboende ibland hoppa över en månad så du behöver inte vara orolig om dt vissar grav test negativ så dt negativ:-)

mikkan01
2018-06-12 12:52
#3

Tack för era svar. Blir nästan lite smått galen dock, ingen mens i sikte och jag vet inte om jag inbillar mig men får gravidsymptom lite då och då. Helt slutkörd och morgonillamående. Molvärk. Antingen är jag gravid eller skengravid så jag har beställt tester som kommer imorgon…

~mikkan

Surpan
2018-06-12 19:54
#4

Jag hade mens med exakt 31 dagars cykel 3 gånger efter jag fick tillbaka min. 4 gången var den en vecka sen, vilket blev lite jobbigt då vi 'råkade' ha oskyddat sex en gång en vecka efter den tilltänkta ägglossningen och då blev jag gravid. Men jag har pco och har oregelbunden cykel ibland.

/Surpan

mikkan01
2018-06-17 08:13
#5

Det visade sig att det i alla fall är en bebis på g. Väldigt chockad men efter att ha smält det ett tag så är det rätt kul ändå :) det kommer bli tufft men så himla mysigt också.

~mikkan

Upp till toppen
Annons: