Annons:
Etikettallmänt
Läst 713 ggr
[Devya]
2018-06-09 16:21

Angelsounds

Min svägerska lånade ut sin till mig men då vi skulle testa hörde vi ju typ inget alls. Idag skaffade vi nya batterier och vips hörde vi så mycket. Vi hittade hennes hjärtslag direkt. Hon låg där jag hade gissat på att hon skulle ligga. Vi lyssnade bara typ 5-10s och sen var vi glada och nöjda. Det kändes skönt att få höra men tror inte vi lär använda den igen på länge. Mysigt var det dock då jag inte varit på en check up på länge nu. Någon annan som har testat en sådan här manick eller något liknande? Jag hade varit så emot de här grejerna så länge men i slutändan kunde jag inte motstå då svägerskan frågade mig om jag vill låna den. Va knasig man är. :D

Annons:
mollyt
2018-06-09 18:07
#1

Hehe ja men det är väl skillnad att låna någons när man blir tillfrågad och att köpa en för att lyssna. Jag har aldrig testat och skulle aldrig köpa en då jag inte tror att fostren mår bra av att utsättas för ultraljud i längden (mer än nödvändigt liksom). Har förstått att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden och det om något skulle vara förkrossande om man försöker lyssna men inte hittar/hör…. oro om något! Men om jag var hemma hos någon som hade en och blev erbjuden ska jag inte säga att jag skulle vägra prova heller. Men som sagt: skulle inte köpa en för att lyssna hemma.

[Devya]
2018-06-10 09:12
#2

#1 Jo, jag har också hört samma sak och därför vill jag inte testa flera gånger även om min svägerska, som är läkare, så att det finns inga risker med att testa ibland. Också det där med att man kan bli nojig och stressad om man inte hittar hjärtljuden har jag hört. Jag skulle dock inte varit orolig om jag inte hittade hjärtljuden då lillen är ännu så pass liten och kan svänga på sig och ha sig. Konstigt nog blev jag ändå väldigt lättad av att få höra hjärtljuden så kanske manicken ändå sätter en sorts press på en sådär omedvetet! Så inga fler gånger. 😅

Upp till toppen
Annons: