Annons:
Etiketthälsa
Läst 1500 ggr
Vinternos
6/8/18, 6:07 AM

Oroad över viktnedgång

Tänkte höra mig för om fler gått ner snabbt i vikt när de haft problem med Hyperemesis under graviditet, alltså kraftigt illamående med kräkningar. Är från början en normalviktig men vältränad person. Under sjukskrivningen gick jag ner 4-5kg och vikten fortsätter att sjunka med drygt 0,5-1kg i veckan trots att jag numera äter ganska normalt. Jag oroar mig för fostrets välmående och har givetvis pratat med både Bm och läkare angående detta som säger att det kommer vända. Men när? Är i vecka 12 nu. Dessutom har dessa konstanta kräkningar gjort att jag i princip inte har något smaksinne periodvis, matlusten är inte på topp men anstränger mig verkligen för att få i mig mat. Ni får gärna dela med er om era tankar och idéer efter att ha läst detta, oavsett om ni själva har en liknande upplevelse av er graviditet eller om ni vill komma med råd. Bör tillägga att jag fått utskrivet en rad olika mediciner, men det verkar inte hindra kräkningarna.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
flocken
6/8/18, 6:21 AM
#1

Jag bodde på toan med yngsta sonen. Rasade i vikt o när han föddes hade jag gått upp 3 kg från inskrivningen. De var lite oroliga att han skulle vara liten men var helt normal Med äldsta sonen gick jag upp 5 kg.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Vinternos
6/8/18, 6:32 AM
#2

#1 Tack för att du delar med dig! Trevligt att höra att allt gick bra i slutändan :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Förväntansfull
6/8/18, 6:38 AM
#3

Jag är i v 14 o mår fortfarande illa o kräks.. de säger att de kan hålla i ett litet tag till.. Har inget tips på vad du kan göra för jag antar att du testat mycket redan :) Jag försöker äta lite men ofta(ibland svårt då jag är så hungrig..) Vi får hoppas att de lugnar sig snart, man får se de så att de är ett bra tecken på att bebis mår bra :)

flocken
6/8/18, 6:48 AM
#4

Min bm sa att jag fick äta vad jag ville. O hade alltid en vattenflaska med mig. Jag var sjukskriven under mina grav. Men inte pga illamåendet utan andra orsaker.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

LaSadie
6/8/18, 7:13 AM
#5

Jag gick ner först och låg stilla fram tills vecka 20. Sen *poff* började jag gå upp.

Vinternos
6/8/18, 12:46 PM
#6

Åter igen tack för alla svar. Jag hoppas verkligen att jag inte fortsätter gå ner i vikt och att det vänder snart.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Annons:
Missmagi
6/8/18, 2:04 PM
#7

Jag gick oxå ner i vikt i början. Men efter runt vecka 20 så stod de still ett tag och kanske runt v 25 vände det och jag gick upp istället. Jag hade bara problem med illamående men försökte äta normalt ändå men lyckades tokigt nog gå ner ändå. Vart självklart orolig men han tog de han ville ha enligt bm så jag behövde inte oroa mig. Just nu ligger det en frisk normalstor pojke bredvid mig som mår bra :)

Upp till toppen
Annons: