Annons:
Etikettallmänt
Läst 1748 ggr
[Devya]
6/6/18, 12:12 PM

Stötte min mage

Så, det här har aldrig hänt mig tidigare så det är väl klart att det ska hända nu. Igår skulle jag plocka upp en låda och föra in den i vardagsrummet då jag råkar stöta till den hårt i dörrkarmen så att den stötte till mig under navel på högra sidan just där hon borde flyta omkring.. -.- Det gjorde ont och jag blev så rädd att jag brast ut i gråt! Jag blev så otroligt emotionell att jag fattar inte. Min man kom tillbaka in och fann mig gråtande och han fattade noll. 😂 Jag berättade vad som hade hänt och han kramade om mig och sa samtidigt: "Det är min unge så hon klarar nog av ett par smällar helt utmärkt, se bara på min tå!" Dagen innan hade han lyckats tappa ett 50kg paket på sin stortå och inget var brutet. Han fick mig att le igenom tårarna. Vad tur jag har som har honom! Är det någon annan här som har råkat vara lika klumpig som jag? Efter att ha läst på borde bebisen va ganska så skyddad där inne men ett par dagar sedan hade jag ju precis läst att man borde vara försiktig och skydda sin mage..

Annons:
[Thiah]
6/6/18, 1:53 PM
#1

Ingen panik :) hon flyter runt väl skyddad. Du ska skada dig rejält för att det ska skada bebisen.

Cilla89a
6/6/18, 2:09 PM
#2

Är nog hur lugnt som helst. Jag har stött i magen många gånger typ när jag öppnat garderobsdörrar, dörrkarmar osv, är inte van vid kulan framtill ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

mollyt
6/6/18, 4:25 PM
#3

Precis dom ovan säger krävs det kraftigt våld för att kunna skada. Bebis ligger väl skyddad där inne, stöta i magen är ingen fara.

[Devya]
6/6/18, 4:51 PM
#4

Skönt att höra! Jag tror sen att det inte lär vara sista gången som jag råkar ut för sådant här. Då magen blir större lär det väl bli knepigare! Just nu har jag kramper men vete tusan om det är tarmarna som krånglar eller om det är livmodern som blir större. :p

Sarah
6/6/18, 9:49 PM
#5

Oroa dig inte. Min förra bm sa, angående att jag rider, att hästen i princip behövde trampa mig i magen för att barnet skulle skadas om jag ramlade av. Spec innan ca v 20 då bebis fortfarande är väldigt skyddad i bäckenet.

idaaforsling
6/13/18, 7:42 PM
#6

En bekant till mig blev sparkad av en häst rakt i gravidmagen förut, vet inte vilken vecka hon var i men mitt i graviditeten iaf.
Hon åkte in och allting såg bra ut. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: